bugün

Filmin girişinde am var lan bildiğin. Parantez işareti nymph()maniac. Parantez amı temsil ediyor mmmh akıllıca.
srpski film'in yanında neşeli günler kalır.
Öyle bir filmdir ki; 70'lik bir Jack Daniels'ı tek başınıza içmiş kafası yaşatır. Tarifi oldukça zor ve herkes de aynı etkiyi uyandırmayan bir yapıttır, sonu kestirilmez.Varlıklarının bir amacı olmayan insanlarca spoiler da hi belirtmeden filmin başı sonu ortası hakkında isterlerse paragraf döktürsünler yine de film orada yazdığı kalıba uymaz.
film için bizim ülkemize göre birkaç gömlek üstün yorumları yapılıyor. lakin bana göre ülkemizin ahlaki durumu filme göre birkaç gömlek üstündür. sapkın roma dönemini bir türlü atlatamyan gerici Avrupalıların yaptığı klişe bir film daha.
gişe sansasyonu yok bilmem ne diyerek kuru gürültü çıkaranlar ve bizim gibi filme çok anlam veremeyenler için dücane cündioğlu yazmış artık çok da konuşmaya gerek yok. http://ducanecundioglusim...ema-delisinin-oykusu.html
medyada yer alan tanımlamaların ve endişelerin aksine, normal bir hayatı olan bir insan evladı için yeni hiç bir görsel şey sunmayan film. aksine, cinselliğin köküne kadar betimlendiği sahneler atlanılıp sadece seligman ve joe'nun yatak başındaki diyaloglarına odaklanıldığında bu filmin aslında "mainstream disguised porn" değil, felsefik bir psikoloji eseri olduğu gerçeği ortaya çıkıyor. bir insanın hayatta ne aradığını, ne istediğini bilmemesi, duygularını bastırması ve bastırılmış duyguların yerini başka şeylerle doldurmaya çalışmasının insanın özüne aykırı olduğu ve bireyin kendisine ne kadar zarar verebileceğini çok güzel bir şekilde, insanın aklına çekiçle çivi çakar gibi vura vura anlatıyor.

filmin sonu beklenildiği gibi çıksa da, gerçek zaten bu olduğu için böyle olacağını bilmek aslında kendi farkındalığımızın bilincinde olduğumuzun güzel bir işareti.

sonunda "iyi ki böyle değilmişim" dedirten bir film. önyargılardan kurtulunup denenecekse izlemeye değer.
Vol 1 ve vol 2 haricinde vol 3 ün veya 4 ün var olup olmadığını bir türlü öğrenemediğim filmdir.
Lars von Trier ın gayet başarılı kamera ve replikleriyle dolu filmi.tabi türkiyede porno film izler gibi izlendiği için yasaklanması normaldir.
(bkz: bakış açısı)
dogma 95 akımı etkisinde kameraya alınmış bir lars von trier filmidir.

adam evin hayta çocuğu işte beyler, bayanlar.
sıkılmaya, gücenmeye gerek yok. bu da böyle bir arkadaş.
bazı kadını yatak odası objesi gören erkekler için nemfomanyak bir kadın, vajinismuslu (bkz: vajinismus) bir kadından her zaman daha iyidir.

sapıklar yaranır da aşırı namus düşkünlüğü problemi olanlar yaranamaz.
soundtrackleri şahane olan lars von trier filmi.
kökeni olan ''nymph'' iskandinav mitolojisinde bakire ve güzelliği ile nam salmış meleklere verilen addır. ironik ama böyle.
Lars von trier'in 2013 yapımı filmi. Bedenin tanınması ve özgürleşmesi üzerinden değerlendirilmesi de gereken başarılı bir film.
Bir tane zenciyle birlikte olmayi planlarken karsisinda 2 zenci gorunce soka ugrayan kadinin basrolu ustlendigi psikolojik bir film.
dünya kupası çeyrek fnalleri öncesi futbolmaniac'a evrilmiş asfsdfsd.

https://twitter.com/yemek...status/484979602323173376
ileri sararak izledigim filmdir.
Seks bağımlısı bir kadının biyografisini anlatan filmdir. Birçok seks sahnesi mevcuttur.
(bkz: aganiginaganigi)
lars von trier'in harika bir sistem eleştirisi filmi. bu filmle ilgili ağır bir gerizekalılık tezahürü için;

(bkz: #24529425)
neden seyrettiğimi bilmeksizin 1'ini ve 2'sini izlediğim filmdir. neden seyrettiğime dair bazı düşüncelerim var elbette. öncelikle, filmin konusunu ve yasaklandığını öğrendiğimde iyi olmuş temalı düşüncelerim üzerinden topa tutulmam ve sonrasında da "ön yargılı mıyım ben yahu? dur bakalım, belki sahiden de ortada sağlam bir film vardır ve ben bunu ön yargılarım yüzünden kaçırıyorumdur." diye düşünmem. sonra da bu kadar gündemde olan, çoluk çocuğun bile hakkında görüş beyan ettiği, balon bir yönetmenin son işinin eleştirilecek ya da desteklenecek tarafları varsa bunları birinci gözden görüp birinci ağızdan nakletmek istemek.

çok acınası bir durumdayız ülke olarak yemin ederim. bunu gördüm bunu idrak ettim bir kez daha. bak bak bizim rulmana, hayvana haşerata, damacanaya hallenen egemen cinsiyetimiz sinema salonuna gidecek de oturup "hımm... bak sen... ne kadar da sanatsal." diye bu pornografik unsurlarla dopdolu filmi seyredip entel entel salonu terk edecek. adamlar bu konuda henüz kendini kandıramazken millete ahkam kesiyor "sanat filmi bu!" diye. sanat denen şeyi hep münasip yerinizle algılamayı tercih ettiğiniz ve her açıklık, müstehcenlik gördüğünüz yerde sanat olduğunu iddia ettiğiniz için bu kadar gerideyiz ne yazık ki.

bu kısım film hakkında görüşler içeriyor, bence hakikaten gereksiz; ama yine de izleyecek olanlar okumasın ki yedi ceddimize dua almayalım yok yere.

başroldeki kadına film boyunca "bağımlı" bir insan olarak baktım ki film bittiğinde olumlu ya da olumsuz görüşlerim kendi adıma inanılır olsun idi. ama bir noktada istesem de bağımlı olduğuna inanamadım. o da, kadının sübyancı olduğunu ortaya çıkardığı bir adama acıdığını söylediği kısımdı. diyor ki: "bu adam belki de bu fantezisini kendine bile itiraf edememiş. bastırmış. bugüne kadar hiçbir çocuğa zarar vermemiş. ne acılar çektiğini bir düşünsene. bence bu bir madalyayı hak ediyor." hasektör ama ya. "sapık olanlar tüm arzularına sapkın düşüncelerine karşı koyup kimseye zarar vermedikleri için madalya hak ediyormuş." bu mu sanat lan?

o zaman sen neden tabiatın akışı içinde normal olmadığını bal gibi bildiğin düşkünlüğüne karşı koymayı reddettin haspam? neden bu durumu kontrol altına almak adına bir araya gelen insanların içinde "pis ve aşağılık şehvetimi seviyorum." diye ahkam kestin? başta kendine sonra da topluma zarar verdiğin gerçeğini göz ardı edip arzularının peşinde helak oldun? saçma. saçma ötesi. sen de dürtülerini kontrol altına alıp bir madalya hak etseydin o zaman. sonra, film boyunca aseksüel bir bakir olduğunu düşündüğümüz adamın son sahnede aniden "zevk" denen şeyin bilincinde bir öküze dönüşmesi ne kadar mantıklı? hiç mantıklı değil tabii ki.

cinsellik öyle sandığınız gibi baskın, karşı koyulmaz, karanlık, bilinçaltı bir mesele değil. sadece hayatında bir sürü; ama bir sürü boşluk bulunan zavallılar bunu bu duruma getirdi ve böyleymiş gibi saçma bir algı oluştu herkeste. yani yemin ederim ki bütün ön yargılarımı kapıda bırakıp girdim filmin ambiyansına. filmin bizzat kendisi kapıdan alıp getirdi o ön yargıları, bıraktı omzuma. içinde bu derece müstehcenlik müstehcenlikten öte pornografik unsur bulunan bir film elbette kamuya çok olağan bir şeymiş gibi sunulamaz arkadaşlar. görüldüğü üzere seyretmek isteyen bal gibi de seyretti bu kenarın sanat filmini.

nerede seks orada sanat. yok böyle bir şey yahu, aşın artık aşın şu saçmalığı. akşama kadar manken, şarkıcı fotoğrafı kesip ona hallenen ve tek artısı ağzının iyi laf yapması olan vatandaş gelip burada sanat filmi diye ahkam kesmesin allah aşkına. adam bütüüüüünnn hayatını kitapla, bilgiyle, saygınlıkla bakir bakir geçirecek de sokakta bulduğu seks manyağına hallenecek kadar yoklukta kalmış gibi o yaşında tecavüze yeltenecek öyle mi?

içinde bulunduğunuz karanlık dünyaya meydan okuyun artık yapın bunu. insanız lan biz, insan. öyle sandığınız gibi dünyanın alayı içgüdüleriyle, dürtüleriyle yaşamıyor. cinsellik hayatın sadece küçük bir parçası. beden keza öyle. ruh var, düşünce var, inanç var, ideal var, bilgi var, saygınlık var, iyilik, sevgi, dostluk var. dünya zengin bir sofra, sen çeşit bilmiyorsun gidip gelip aynı yemeğe kaşık sallıyorsun sorunun ta kendisi bu işte.
Türkiye de yasak olması ile insanlara daha çekici gelen film. Seks, sanat ve psikoloji karıştırılmış vasat deneme.

Filmden anlamıyorsun diyenler için evet anlamıyorum, al pacino yok mu?
Rica edeceğim sanat ve entelektüelliğe ulan acaba adam bu resimde kaç tüp boya kullanmıştır diye bakan insanlar izlemesin. Hayatımda bu kadar hiçbir halt anlamayan insanı bir arada görmemiştim. Yani zaten hayatı boyunca 5 tane film izleyen bakış açısı faklılığı ve özgünleştirmeye ilişkin fikri olmayan adamlar için çekilmiyor bu film. Ulan sen zaten günde üç tane porno izleyen adamsın cinsellikten başka ne görebilirsin ya da ne anlayabilirsin? Neyine güvenip 3 sayfa eleştiri yazıyorsun. Hayret ya.
sanat ve cinsellik üzerine yazılardan oluşan bir deste ile dövülmesi** gereken kişilerin eleştirdiği film. beğenmemiş olabilirsin. ama "cinsellik çok az istisna ile insanları çekmek için kullanılır" dersen kusura bakma ama dalga geçtiğin sözde entelektüellerden bir farkın kalmıyor.
Lars von Trier’in çok ses getiren filmi. Daha önce yayınlanmamış sahneleri yayınlandı. http://www.sinematopya.co...yinlanmamis-sahneler.html
(bkz: nymphomaniac filminin gösteriminin yasaklanması)