bugün

mevlana cellaleddin rumi'nin derin anlamlar barındıran sözüdür.

Gel, gel, ne olursan ol yine gel, ister kafir, ister mecusi, ister puta tapan ol yine gel, Bizim dergahımız, ümitsizlik dergahı değildir, Yüz kere tövbeni bozmuş olsan da yine gel.
"Gel, gel, ne olursan ol yine gel. ister kafir, ister mecusi, ister puta tapan ol yine gel. Bizim dergahımız ümitsizlik dergahı değildir. Yüz kere tövbeni bozmuş olsan da yine gel."

Bu sözü Mevlana'nın ettiğini bilirdik. Oysa...

Bu şiirin sahibi iranlı Ebu Said-i Ebu'l Hayrı (957- 1049/ H 357- 440) adlı şairdir. Keza Mevlana'dan önce "Baba Efdal'in de bu sözleri ettiği biliniyor.

A. Kadir'in "Bugünün Diliyle Hayyam" adlı eserini okursanız bambaşka bir Mevlana gerçeği görürsünüz. Alev Alatlı'ya bakarsanız, Mevlana Hegel'den Marks'a kadar Batı düşüncesini de diyalektik açıdan etkilemişti. Mevlana'yı ne yazık ki Elif Şafak'ın Aşk romanlarında tanıyacağımıza, popüler kültürün bir nesnesi yapacağımıza, gerçek anlamda anlamak için A. Kadirler'i okumak gerekiyor..."
Mevlana'nın söylemiş olduğu en güzel şiirlerinden biridir, tam hali şu şekildedir.

"gel, gel, ne olursan ol yine gel
ister kâfir, ister mecûsi, ister puta tapan ol yine gel
bizim dergâhımız, ümitsizlik dergâhı değildir
yüz kere tövbeni bozmuş olsan da yine gel"
aramaya inanmasan da gel
9. nesil olsan da gel.. diye devam eder.

(bkz: ne olursan ol gel)
git git, ne olursan ol bi daha gideceksin hissi uyandıran Mevlana hazretlerinin ulvi sözüdür.
(bkz: olum bak gel)
(bkz: come as you are).
(bkz: oğlum bak git)
mevlana'dan 200 sene önce yaşayan,
sufi, Ebu Said ebu'l Hayr'a ait olup mevlana'ya mal edilen sözdür.

'' gel, ne olursan ol yine gel,
ister kafir, ister mecusi....''
ömer hayyamın dinlemediği sözdür.
görsel
ikinci mevlana.
Ozunde hz. Muhammed'ın adabını barındırır.
(bkz: sen gelme ulan ayı)
bu sözün altında yatan "ne olursan ol, gel" mantığı, gelirsen bizden olmak zorundasın anlamı taşır. Yani düşünüldüğü gibi herkesi olduğu gibi kucaklayan değil, herkesin kendi gibi olmasını bekleyen bir düşünce sisteminden çıkmaktadır.
biliyorum bir sürü tepki çekecek ama, tam anlamıyla tanrılığa oynamaktır. "ne olursan ol gel" demek tanrı'ya mahsustur ve ancak o'nun yapabileceği bir şeydir. zaten daha sonra mevlana'da bunu fark etmiş: "insanlara istediğinizi anlatın, anlatabildikleriniz anlayabildikleri kadarıdır" demiştir. bu sözü, "ne olursan ol gel"in tekzibi olarak da okunabilir.
aslında farsça bir şiirdir. türkçeye çevrilmiştir.
muhtemelen mevlanaya ait bile değildir.

Gel, gel, ne olursan ol yine gel,
ister kafir, ister mecusi,
ister puta tapan ol yine gel, ,
Bizim dergahımız, ümitsizlik dergahı değildir,
Yüz kere tövbeni bozmuş olsan da yine gel...
Şu toprağa sevgiden başka bir tohum ekmeyiz,
Şu tertemiz tarlaya sevgiden başka bir tohum ekmeyiz biz...
Beri gel, beri ! Daha da beri ! Niceye şu yol vuruculuk ?
Madem ki sen bensin, ben de senim, niceye şu senlik benlik...
Ölümümüzden sonra mezarımızı yerde aramayınız!
Bizim mezarımız âriflerin gönüllerindedir.
görsel
Mardin'de kapısında dört dinin sembolü olan bir ev. Soldan sağa: Êzidîlik, Yahudilik, Hristiyanlık, Müslümanlık.
kemalistler ve atayisler gelmesin.
Mevlana, "ne olursan ol gene gel"
diyerek sana hangi çeşitten insan olursan ol gel buraya diyor..
Sana buradan geldiğin gibi çık mı diyor ?
insanlar, mevlana dergahının kapısına döner kapı inşaa etmişler burdan girip öbür taraftan çıkıyorsun geldiğin gibi çıkıyorsun aynen..
Mevlana'nın insanı kabul felsefesini,
devrim yok
değişim yok
aynı tas aynı hamam garantisi bu dergahta gel vatandaş gel reklamı zannetmekteler.
evet buraya kim olursan ol gel..
yeterki çıktığında aynı kişi olma...
mevlanın şemsi getirmek için uydurduğu sözdür. hani hepiniz gelin hepiniz gelirse şems de gelir diye. tasavvufi seks arzusunun dışavurumu olarak görülebir.
son guncellemesi gelmistir.

görsel
güncel Önemli Başlıklar