bugün

albüm genel olarak onur akın imajını sağlamış diyebiliyoruz. slow şarkılar, iki tane de sosyal mesaj veren - anlayana! - şarkı serpiştirilmiş 10 şarkılık albümde ilk dinlediğimde "bir eski resim" ve "cahil beşir" akılda kalıcı şarkılar olarak dikkatimi çekse de, zamanla yer yer livaneli havası taşıyan "yüreğimdesin" ve albüme ad veren kaptan şarkı "mor bir hüzün" daha belirgin hale geldi...

ibrahim sadri'yle tüm türkiye'de yaygınlaşan şarkı arasında şiir söyleme olayını onur akın "ey hayat" albümünden beri yapıyordu, mor bir hüzün de istisna olmamış çoğu şarkıda tatlı bir buğu katılmış sesten şiirler dinlememiz olasıdır...

şarkıları tek tek değerlendirecek olursak yüreğimdesin, dediğim gibi, zülfü livaneli'nin "bu benimki sevda değil" şarkısından da ufak izler taşıyor tabii özgün bir eser sadece yer yer o hissi uyandırıyor.

altın gözlü çocuk ise aşırı yavaşlığıyla ne yalan söyleyeyim asla hazetmediğim iki şarkıdan biriydi albümde... baştan sonra şiirsel ezgi taşıyan şarkı uzunluğuyla da(5.08) albümün en uzun ikinci şarkısı.

ki en uzun olan şarkısı sentez (6.37) de diğer hazetmediğim şarkı oldu ilginçtir...

bir eski resim ise ilk dinlendiğinde bile insanı vurabilen bir etkiye sahip. eski albümlerdeki havayı tam manasıyla yansıttığını söylersek abesle iştigal etmeyiz...

cahil beşir ise, nice beşir'in alınmasına neden olacak kadar ciddi ithamlarla süslenmiş bir sosyal şarkı imajı taşıyor. hani, somut bir örnek verecek olursam köylerde gençlere öğütler veren yaşlı amca tasviri uyanıyor zihinde. en azından bende öyle oldu...

çaresizim'de yavuz bingöl'ün turnalar'ı aklınıza gelmiyorsa açıkcası sizde bir sorun vardır diye düşünürüm. i̇yi bir şarkı, güzel tınılar - her zamanki gibi - ancak albümün en iyilerinden değil sadece iyilerinden biri olabilir...

dağ başında ise sanırım bulunduğumuz siyasî gündemler nedeniyle soğuk durduğum bir şarkı oldu ama genel olarak baktığımızda sosyal bir şarkı olarak değerlendirebiliriz.

mor bir hüzün ise albümün bayrak şarkısı olarak öne çıksa da asla ama asla ilk dinleyişte akılda kalabilecek bir izlenim uyandırmıyor. ancak tekrar tekrar baştan sona dinlendiğinde "olmuş" diyebiliyorsunuz. düetler daima risklidir ama onur akın neyler, neylerse iyi eyler dedirten bir deneme olmuş. normal şartlar altında uyaklı dizeleri olan şarkılar komik gelir hep, ilkokul şiirleri gibi... ama mor bir hüzün'de bunu diyemiyoruz zira etkileyici bir şarkı.

nar çiçeğim ise dağ başında ayarında bir şarkı. kesinlikle iyi diyemiyoruz, orta sıra bir şarkı... keza kalan tek şarkı sentez de ortanın altı imajında bir şarkı...

sentez için belirtmek isterim; ümit yaşar oğuzcan şiirleri gibi geliyor kulağa... şairi ne kadar sevsem de şarkıdan elektrik alamadım bir türlü.

kiraz mevsimiydi ise her albümde yer alan mayın şarkılardan, ya batarsın ya çıkarsın hesabı, genel manada ne tepki alır bilemem ama mor bir hüzün gibi bir şarkın varsa kiraz mevsimiydi gibi bir şarkının manası yoktur...
onur akın'ın kesip atan, geceye süs-püs olan şarkısı..

--spoiler--
Gittin ya, birazdan uçurtmalarım da dağılır çocukluğumdan
Sen kanat çırptığın için maviydi gökyüzüm
--spoiler--

http://www.youtube.com/watch?v=jpNWGwXyT9E