bugün

jazz a farklı bir bakıs acısı getıren ilk insan, trompetci.
yarım saatte bir nota üfleyen, boşluklardan müzik yaparım alemlerin kralıyım diyen şarlatan. "üfle de müzik yaptığını anlayalım be bilader" demek istediğim zenci.
keyifli jazz dinletilerinin önde gelen ismi. dövecekmiş gibi bakan adam. müzikalitesiyle mest eden trompetçi.
concierto de aranjuez ile mest eden müzisyen. jazz'ı sevme nedeni.
kind of blue gibi bir efsane albümü bizlere kazandırmış şahsiyet. ama ben her zaman zat-ı muhteremin live evil albümünü en çok seveceğim.
jazz üstadı. cool jazz'in yaratıcısı dahi müzisyen. trompet denilen enstrümandan çıkardığı seslerle insanı bambaşka bir halet i ruhiyeye sokar. benim için iyi müzik, kötü müzik ayrımının başladığı noktalardan biridir...
benimde ismim miles davis olsaydı ben de öyle olabilirdim dedirten adam kimilerine..

insanların isimleri ile kurdukları ilişki gariptir, pek bir çoğu hoş değildir onlar ile..

kendi hoş suzluklarımıdır bu, yoksa diğerlerinde ne etkisi olabilir i, oradan nasıl duyuluyor ve nasıl bir etkisi var ı öngörüp sevmemelerindenmidir, değiştirirler bazıları..

sahnede olanlar özellikle..

(bkz: takma adlar)
ağız yapısındaki ufak bir bozukluktan dolayı trompet de hiçbir zaman teknik olarak mesela bir dizzy gillespie seviyesine gelememiş ama bu açığını müthiş zekası, yaratıcılığı ve karizmatik kişiliği ile kapatarak sadece caz değil tüm müzik tarihine damgasını vurmuştur.kariyerine be bop ile başlamış, kendi grubuyla cool akımını başlatmış, elekrik fusion ın temellerini atmış hatta ölmeden önceki son yıllarında 'sokağın sesi' ve 'geleceğin müziği' olarak tanımladığı hip hop a yönelik çok ilginç çalışmalar da yapmıştır.
albümleri;

stüdyo albümleri:

Bopping the Blues (1946)
Cool Boppin' (1948)
Birth of the Cool (1949 and 1950)
Conception (1951)
Blue Period (1951)
Dig (1951)
Miles Davis with Horns (1951 and 1953)
Miles Davis Volume 1 (Blue Note Records, 1952 and 1954)
Miles Davis Volume 2 (Blue Note Records, 1953)
Blue Haze (1953 and 1954)
Walkin' (1954)
Bags' Groove (1954)
Miles Davis and the Modern Jazz Giants (1954, with one track from 1956)
Musings of Miles (1955)
Blue Moods (1955)
Quintet / Sextet (1955, Miles Davis and Milt Jackson)
Miles: The New Miles Davis Quintet (1955)
Relaxin' with the Miles Davis Quintet (1956)
Steamin' with the Miles Davis Quintet (1956)
Workin' with the Miles Davis Quintet (1956)
Cookin' with the Miles Davis Quintet (1956)
Round About Midnight (1955-1956)
Miles Ahead (1957)
Ascenseur pour l'Échafaud (Fontana, 1957 - film soundtrack)
Milestones (1958)
Somethin' Else (Blue Note Records, 1958 - Cannonball Adderley quintet)
Porgy and Bess (1958)
Kind of Blue (1959)
Sketches of Spain (1960)
Someday My Prince Will Come (1961)
Quiet Nights (1962-1963)
Seven Steps to Heaven (1963)
E.S.P (1965)
Miles Smiles (1966)
Sorcerer (1967)
Nefertiti (1967)
Miles in the Sky (1968)
Filles de Kilimanjaro (1968)
In a Silent Way (1969)
Bitches Brew (1969)
A Tribute to Jack Johnson (1970)
Live-Evil (1970) - both studio and live
On the Corner (1972)
Big Fun (1969-1972)
Get Up with It (1970-1974)
The Man With The Horn (1980/1981)
Star People (1982/1983)
Decoy (1983)
You're Under Arrest (1984/1985)
Aura (recorded 1985; released 1989)
Tutu (1986)
Music from Siesta (1987 - film soundtrack)
Back on the Block (1989)
Amandla (1989)
Dingo (1991 - film soundtrack)
Doo-Bop (1992)

konser kayıtları;

Birdland 1951 (1951)
Miles & Coltrane (1955)
Amsterdam Concert (1957)
Live in Den Haag (1960)
Olympia, 20th March 1960 (1960)
Manchester Concert (1960)
Olympia, 11th October 1960 (1960)
In Person: At The Blackhawk, San Francisco (1961)
At Carnegie Hall (1961)
Miles & Monk at Newport (1963 release of 1958 concert, with unrelated 1963 Monk performance)
In Europe (1963)
My Funny Valentine (1964)
Four & More (1964)
Miles In Tokyo (1964)
Miles In Berlin (1964)
The Complete Live at the Plugged Nickel (1965)
1969 Miles - Festiva De Juan Pins (1969)
Live at the Fillmore East, March 7, 1970: It's About That Time (1970)
Black Beauty: Live at the Fillmore West (1970)
Miles Davis at Fillmore: Live at the Fillmore East (1970)
Message to Love: The Isle of Wight Festival 1970 (1970)
The Cellar Door Sessions (1970)
Live-Evil (1970) - both live and studio
Live In Vienna 11-05-1971 (1971)
In Concert: Live at Philharmonic Hall (1972)
Jazz at the Plaza (1973 release of 1958 appearance)
Dark Magus (1974)
Agharta (1975)
Pangaea (1975)
Miles! Miles! Miles! (1981)
We Want Miles (1982)
The Complete Miles Davis at Montreux (1973-1991)
Miles & Quincy Live At Montreux (1991)
Live Around The World (1988-1991)

toplama albümleri:

Facets (ca. 1973 - previously issued and unissued recordings from 1955-1963)
Water Babies (1977 - previously unissued recordings from 1967-1968)
Circle in the Round (1979 - previously unissued recordings from 1955-1970)
Directions (1980 - previously unissued recordings from 1960-1970)
The Columbia Years (1990 - four CD set of recordings from 1955-1985)
The Essential Miles Davis (2001) (Legacy Recordings)
Cool & Collected (2006) (Legacy Recordings)

ayrıntılı bilgi edinmek isteyenler için bu büyük dahinin resmi sitesi;

http://www.milesdavis.com/
müziği, "sessizlikler de soloya dahildir" diyebilecek kadar hisseden insan.
dünyada hiç kimse o'nun kadar güzel müzik yapıp, güzellikten bu kadar uzak bir ruha sahip olamaz.ayrıca ahmad jamal ve prince severmiş.asıl mesleğinin eczacılık olduğunu öğrendiğimde şok oldum. tek kelimeyle üstad.
türk müziğinde tanburi cemil bey, mustafa kandıralı; klasik müzikte j.s.bach, rachmaninoff; fado'da amalia rodriguez ne ise miles davis de cazda o kadar önemli birisidir. müziği cazın neredeyse hiçbir dalıyla adlandırılamaz çünkü her albümü cazın başka başka dallarını içermektedir. ispanyol melodilerini ve flamenkolarını bile yorumlamışlığı vardır.

(bkz: charlie parker)
(bkz: dizzy gillespie)
(bkz: louis armstrong)
(bkz: ela fitzgerald)
(bkz: billie holiday)
(bkz: diana krall)
(bkz: caz kraliceleri)
(bkz: caz standardı)
iyi müzik yapmak için her zaman da çok iyi enstruman çalmanın gerekmediginin canli* ornegi canim abimiz.
charlie parker' ın yanında yetişmiş ve muzik yaptıgı sure boyunca 5 kere tarz değiştirmiş efsane. kimi zaman eve kapanıp kokain ve genç kız partisi yapan, kimi zaman muziği bırakan hatta ve hatta gençliğinde pezevenklik ve torbacılık yapan dahi. yarattıgı tarzlar arasında; cool jazz*, hard bebop ve fusion* vardır. jimi hendrix' ten etkilenerek elektronik enstrumanlara ilgi duydu ve albumlerinde sound değişiklikleri ortaya cıktı. ayrıca yanında çalısmıs, onunla buyumus muzisyenler sunlardır:

(bkz: chick corea)
(bkz: marcus miller)
(bkz: mike stern)
(bkz: herbie hancock)
(bkz: john coltrane)
(bkz: bill evans) vs...
1991 yılında haya gözlerini yuman trompetin büyük ismi. 6 Yaşında trompet çalmaya başlamış. Bizim hüsnü şenlendirici'nin klarnete başladığı yaşlar.59 yıl boyunca durmadan çalmıştır.
ilk profesyonel müzik tecrübesini 1946 - 1948 yılları arasında charlie parker ile beraber çalışarak yaşamış, daha sonra farklı zaman dilimlerinde de olsa paul chambers ve philly joe jones gibi isimlerle beraber aynı sahnenin tozunu yutmuş, müzik yaptığı adamlar ve müzik dünyasına kazandırdığı eserler düşünüldüğünde sonsuz saygı hak eden ve trompetindeki o büyülü sesi nasıl çıkartabildiğini asla anlayamayacağım büyük müzisyen.
"bitches brew" adında çok ünlü bir albümü vardır. amerika doğumludur. prodüktörü Teo Macero'dur.
kendisiyle tanışmadan evvel, ilk olarak janet fitch'in beyaz zakkum romanında, astrid'in ağzından çıktığı haliyle aklımda kalmış trompetçi.
""cennete yedi adım" diyordu miles davis. "yedi adım" diye düşündüm, hepsi bu kadar mıydı?"
Time after time, Miles Davis yorumunu dinlemelisin...müthiş...
müzikte ve yaşamında zamanla oynamayı bilmiş efsane.
caz müzik dinleme sebebi.
cazı sevdiren, dinleten üstad.
(bkz: bitches brew)
cool jazz'ın kralı. kind of blue albümü tüm zamanların en iyi jazz albümü olarak nitelendiriliyor. dinlenilmesi tarafımdan tavsiye edilir tüm jazz sevenlere.
(bkz: so what)