bugün
- hangi sözlük kızıyla ne yapmak isterdin20
- nickli başlık açanlar kucağa alınacak12
- narin güran14
- siber güvenlik başkanlığı9
- bel çevreniz kaç cm10
- 21 eylül 2024 fenerbahçe galatasaray maçı66
- neden sürekli kabız oluyorum11
- sudekiray12
- bugün bir değişiklik yapalım bilgi entrysi girelim22
- sağ yan ağrıması8
- anın görüntüsü21
- menuet13
- hasta olsam geçmiş olsun der misiniz9
- bursa da başı açık öğretmen istmeyen okul müdürü19
- geçmiş olsun menuet13
- arkadaşlar beni neden insta'dan takip etmiyorsunuz12
- arkadaşlar cumaya neden gelmediniz11
- kaçak bahis sitesinin galatasaray'a sponsor olması13
- notaların cinsel ilişkiye girmesi10
- derbi sonrası mourinho'nun istifaya davet edilmesi11
- zafer partisi16
- uludağ sözlük discord grubu12
- sözlükte nefret ettiğiniz yazarlar ve sebepleri9
- sahilde eğlenen suriyeli genç erkek kardeşlerimiz14
- sözlükte tek destekçimin true olması8
- kuresel ikinma'nın ne biçim yetkili olması11
- çekrekliğe bi vursak yüzde 75i boşa gider10
- türk sevmeyip afgan ve suriyeli seven yazarlar17
- fenerbahçe galatasaray derbi sonucu ne olur15
- bana aşık yazarlar15
- kuresel ikinma'ya yetkili diyen zavallılar10
- gocu silik yesin kampanyası15
- doritoslu çiğ köfte16
- menuet'in çok gergin ve sinirli olması9
- ey müslümanlar inananlar haydi cumaya allah yoluna9
- gocu isimli küfürbazın çaylak olması10
- eve çağıran erko21
- umut halil icardi9
- türkiyede neden herşey pahalı8
- bir kadın sizi takip etmeden storynize bakıyorsa12
- cennetteki köşklerin 70000 odası olması11
- clara heidi'nin halası mı teyzesi miydi9
- ilk buluşmada erkekten istenecek belgeler9
- sözlük erkeklerinin mesleği ve maaşı23
- evlenmelik sözlük erkekleri18
- çok güzel ama aptal hatun25
- hiç fuhuş yaptınız mı15
- idrarda sürekli köpüklere rastlamak14
- gelen sığınmacılara karşı çıkmayan islamcılar20
- queen ravenna adlı yazar8
hristiyan dininin demirbaş eserlerindendir. bwv numarası 245´tir.hakkında söylenebilecek çok şeyler vardır. konu çok uzun olduğundan hiç girmesek daha iyi olacaktır, zaten johannes passion hakkında "entry" değil, olsa olsa kitap yazılır.
yalnız şuna değinmeden edemeyeceğim : giriş korosu, eserin ilk başında obuaların çaldığı geciktirme notalarına - geciken nota nedir, o da başka bir entry konusudur,ona da girmeyelim- uygulanmış, "varyasyon" diye nitelendirebileceğimiz bir kısım ihtiva eder. zaten bu ilk parça armonik bakımdan çok çok enterasandır. sonra johann sebastian, "entrance" olarak yazdığı ilk seklinde de zaten çok karmaşık olan yapının üzerine "chorus contrapunctus" u bindirir. sopranoların söylediği tek başlarına söyleseler aslında resmen pek de "tonal" olmayan yürüyüşler choro kulağa "tonal" şekilde duyulmaktadır. arkadaki orkestra olmadan sadece choro partisini tek başına duyma şansına sahip olmuş bir kişi neden bahsettiğimizi anlayacaktır. sonuçta aslında birbirine uymayan birkaç yapı "büyüklerin büyüğü" maestronun sayesinde birbirlerine uydurulmuştur.
johannes passion çok uzun bir eserdir(2,5 saat). uzun olmasına rağmen her anıyla ilgili yazılabilecek çok şey vardır. evangelist ve chorus bu eserde birbirlerini tamamlayıcı bir unsur olarak kullanılmışlardır mesela. bütün müzik tarihinde bu türden bir resitatif´in içerisine choro´yu karıştıran bir başka besteci yoktur - ama eser vardır ve bestecisi gene büyük maestro´dur-.. "bin ich es?- ben miyim? cümlesi koroyu 12 kez dolaşacaktır, çünkü 13,üncü olan izhak bu soruyu jesus´a sormamıştır, falan...bu pasaj tas çatlasa 40 saniye sürmektedir ve direkt resitatif´in içerisindedir, ama bu 40 saniye içerdiği karmasık contrapunctus yazıyla tarihe geçmiştir.
daha birçok aryalar, choraller ve bir sürü malzemenin tarifi imkansız işlenişiyle johannes passion hristiyanlık tarihi bir yana, bütün müzik tarihinin en önemli eserlerindendir, ve her çalınışı, olaydır.
yalnız şuna değinmeden edemeyeceğim : giriş korosu, eserin ilk başında obuaların çaldığı geciktirme notalarına - geciken nota nedir, o da başka bir entry konusudur,ona da girmeyelim- uygulanmış, "varyasyon" diye nitelendirebileceğimiz bir kısım ihtiva eder. zaten bu ilk parça armonik bakımdan çok çok enterasandır. sonra johann sebastian, "entrance" olarak yazdığı ilk seklinde de zaten çok karmaşık olan yapının üzerine "chorus contrapunctus" u bindirir. sopranoların söylediği tek başlarına söyleseler aslında resmen pek de "tonal" olmayan yürüyüşler choro kulağa "tonal" şekilde duyulmaktadır. arkadaki orkestra olmadan sadece choro partisini tek başına duyma şansına sahip olmuş bir kişi neden bahsettiğimizi anlayacaktır. sonuçta aslında birbirine uymayan birkaç yapı "büyüklerin büyüğü" maestronun sayesinde birbirlerine uydurulmuştur.
johannes passion çok uzun bir eserdir(2,5 saat). uzun olmasına rağmen her anıyla ilgili yazılabilecek çok şey vardır. evangelist ve chorus bu eserde birbirlerini tamamlayıcı bir unsur olarak kullanılmışlardır mesela. bütün müzik tarihinde bu türden bir resitatif´in içerisine choro´yu karıştıran bir başka besteci yoktur - ama eser vardır ve bestecisi gene büyük maestro´dur-.. "bin ich es?- ben miyim? cümlesi koroyu 12 kez dolaşacaktır, çünkü 13,üncü olan izhak bu soruyu jesus´a sormamıştır, falan...bu pasaj tas çatlasa 40 saniye sürmektedir ve direkt resitatif´in içerisindedir, ama bu 40 saniye içerdiği karmasık contrapunctus yazıyla tarihe geçmiştir.
daha birçok aryalar, choraller ve bir sürü malzemenin tarifi imkansız işlenişiyle johannes passion hristiyanlık tarihi bir yana, bütün müzik tarihinin en önemli eserlerindendir, ve her çalınışı, olaydır.
güncel Önemli Başlıklar