bugün

izmir insanının hoşgörüsünden, medeniliğinden, samimiyetinden bihaber birtakım insanların boş çabası.
(bkz: izmirlilere bok atmanın dayanılmaz hafifliği)
şebnem ferah'tan gelsin ozaman;
--spoiler--
çamur mu sürmek istiyorsun başkasının duygularına
önce senin ellerin kirlenecek
--spoiler--
içki ve cinsellik özgürlüğü olan,avrupa özentisi şehir.

100 yıl önce iman gücüyle yunanı denize döken izmirden, günümüzde eser yoktur.
özgürlükçü bir yerin neden bu kadar baltalandığına teoriler üretelim.

(bkz: akp nin izmir i alamaması)
(bkz: izmir chp nin kalesidir)
(bkz: özgürlükçü izmir)
(bkz: abazan güruh)
(bkz: içki içen şakirtler)
ve daha bir sürü...
oy alamayınca tüm izmirlileri cinsel yönden serbest imajlı ve içkici olarak sanki onlar başka bir dünyada yaşıyormuş yaftası ile karalamaya çalışmak. kaldı ki böyle bir hayat tarzını benimsemiş insanları da başkalarını rahatsız etmediği sürece nasıl eleştirirsin ? hani demekrosi, hani özgürlükler.... he demokrasi sadece ampüllüyese söyleyin bilelim... yasakçı zihniyete hayır deyip refandurumda evet verenler, bugün ülkemizedeki en fazla yasakları çıkaranlardır. ne kadar acayip ???
bu il sırf akp'lilerin canını sıkım sıkım sıktığı için geliştirilmiş mantıktır efendim.

şakirt ve güce tapan yandaşların daha da sıkım sıkım sıkılmalarına vesile olması dileğiyle.*
(bkz: enee) * *
izmir' in asıl sorunlarına değinmeye yaklaşamayan söylem. izmir' in yaşadığı sorunlar 'akepe' hükumeti var olduğundan berimidir yalnızca? yoksa izmir' e yapılan yatırımların son 20 yılda yalnızca izmir' in kendi içsel dinamikleri tarafından olmasından mıdır? izmir dışlandıkça daha dik durdu, çağdaşlığını gün be gün kanıtladı herkese. ancak ben de izmir' in siyasi ya da başka anlamlarda kutsal gösterilmesine tepkiliyim, çünkü izmir halkı diğer bölgelerle olan uçurum gibi farkları kendisi de oldukça tetiklemiştir. bunu son yıllarda saçma add söylemlerinde bile görür olduk... *
çamur atmaya gerek yoktur. izmir körfezi zaten balçık içindedir.*
öncelikle: sözlükte bazı kesimin izmir i devamlı aşağılaması ve yer yer de işi hakarete kaçırması durumudur.
tarafsız bir biçimde durum hakkında yorum getirecek olursak ;

insanlar arasında düşünce ve yaşantı farklılıkları olabilir. örneğin, ege kültürüyle, karadeniz kültürü arasında büyük farklar vardır. biz farklılıkların bir arada barınabildiği bir toplumuz. birlikte varız. isteyen nurcu olur, isteyen laik.
sol çerçevede bütün gün var olan şakirt- laik izmirli savaşı bu konuda büyük bir örnektir. ne gerek var saçma sapan atışmalara? şakirtler laik insanlara dinsiz, laik insanlar şakirtlere yobaz, cemaatçi gibi kavramları kullanıyorlar. elimize geçen ne?
farklı fikirlerin sergilenmesi ve tartışılması güzeldir fakat saygı çerçevesinde.
kimse birbirini sevmek zorunda değildir, saygı duymak zorundadır.