bugün
- jose mourinho19
- bu gece intihar edeceğim18
- aşkım kapışmak8
- barbara palvin'in aldatılması12
- erdoğan'ın mülteci sevdası19
- enes kanter'in cemaate 110 milyon dolar vermesi27
- kadir mısırlıoğlu seven mhp'li sorunsalı13
- eskorta 220 bin lira gönderen adam8
- tecavüz ettiği kızlarını müge anlı da arayan baba12
- bir erkeğe nasıl aşık oldunuz32
- siyasal islamcıların aslında kötü olmaması14
- beli açıp kot şort giymek10
- ahmet uğurlu16
- ismail kartal9
- sokak kedilerine örgütlü saldırı başlayacağı gün15
- sözlüğün en güzel kızından aldığım iltifat11
- ağızdan çiş kokusu gelmesi15
- magicovento cesurluğu12
- üçten fazla dövmesi olan kız12
- sağlık bakanının suriyeli rakamları12
- fenerbahçe seneye sistemi yenebilecek mi13
- galatasaray'ın en son kırmızı kart gördüğü derbi10
- amında oyalanmak istiyorum11
- kadir mısıroğlu'na bir söz bırak13
- albay kemal15
- kılıçdaroğlu'nun kuracağı partiye isim önerileri10
- ateistlerin zeka seviyesi düşüktür15
- jose mourinho nun fenerbahçe ye transferi14
- dinci zekası8
- magicovento38
- cennette ergenliğe yeni giren eşleriniz olacak30
- hoşlandığı erkek tezgahtar çıkınca ağlayan kız12
- ben 76 yaşındayım beni tahrik ediyorsun15
- avrupalılar niye mülteci istemiyor sorunsalı10
- sözlük kızları sözlük erkeklerine yazıyor mudur17
- pedofiller niye uyutulmuyor sorunsalı8
- bir erkeğin bir kadına çicek alması16
- almanyada hilafet gösterisi12
- 99 098 146 tl satılan saat12
- 28 mayıs 2013 taksim gezi parkı direnişi17
- almanya türkiye emeklilik karşılaştırması11
- atatürkün mason localarını kapattırması13
- atatürk'ün kuran'ı kerim'i tercüme ettirmesi8
- d varank21
- uzun entry giren erkek9
- ayak fotosu isteyen yazarlar9
- zalbert ramstein den alt dudak almak8
- kadınların erkeklerden üstün olduğu konular18
- israilin kurulmasına kimler öncülük etti14
- zenci erkekler neden ilgi görüyor9
hacettepe uni. felsefe bölüm başkanı.
prof. dr.
rum kökenli olmasına rağmen türkiye'nin beynelmilel felsefe camiasındaki en önemli bir kaç isminden biridir.
prof. dr.
rum kökenli olmasına rağmen türkiye'nin beynelmilel felsefe camiasındaki en önemli bir kaç isminden biridir.
her çağrıldığı konferansta, dinleyenlere parmak sallayarak etik anlatmak her anayiğidin harcı değil. sürekli başkalarının eksiklerini dert eden bünyelerin kendinden uzaklaşması, kendiyle arasındaki mesafenin geçen zamanla artması da çok şaşılacak iş değil. (etik şehidi)
"uludag konuşmaları" adlı bir kitabı vardır.
hacettepe üniversitesi felesefe bölümünün pamuk-nine kıvamındaki fahri başkanı.
son sınıfta kendisine ait "insan ve değerleri" adlı eserini tam olarak özümseyemediğimi iddia eden felsefe hocam tarafından okulu uzatmama neden olan,soyadı kucuradis değil kucuradi olan felsefe profosörüdür.
"Uludağ Konuşmaları" adlı faideli eseri de iz bırakanlar listesindedir.
hacettepe üniversitesinde kendisinden felsefe problemleri dersini almış olduğum hocadır. sadeliği ve tevazusu hayranlık uyandırır.
uluslararası felsefe federasyonu başkanlığını da 1998 den beri sürdürmektedir.
trajedi, etik, insan ve değer konuları üzerinde çalışmştır.
felsefi bilgiyi daima günlük hayata taşımaya, ilişkilendirmeye önem verir. ona göre felsefi bilgi ancak gerçekliğe bakılarak üretilebilir.
genel olarak özetlemek gerekirse:
"Kuçuradi'de felsefeye salt kuramsal bir yaklaşım ya da düşünce cambazlığı gözüyle bakılmaz. Onda "felsefi bilgi"ye dayanarak, "yaşanan hayat"ta "yapılanlar veya olan bitenler ile değerler bilgisi arasındaki aykırılığı" görme anlamında kazanılacak "problem bilinci" aracılığıyla "çağın olayları”nı anlamak, temel hedef olarak belirginleşmektedir. Böylece onun düşünüşünde felsefenin bu hedef adına işe koşulması gibi bir amaçla karşılaşılır. Onun felsefeye sanat felsefesiyle başlayıp felsefi antropoloji ile devam ettikten sonra etikte karar kılmasında bu amacının önemli bir etkisi vardır. Kuçuradi'nin felsefe eğitimi anlayışı da böyle bir felsefe anlayışına dayanır. Bu anlayışta "felsefi bilgi" aracılığıyla "felsefi bakış"ı kazanmak, böylelikle de çağın olaylarını ve başta değerlendirmeler olmak üzere her günkü fenomenleri anlamak temel amaç olmaktadır"
uluslararası felsefe federasyonu başkanlığını da 1998 den beri sürdürmektedir.
trajedi, etik, insan ve değer konuları üzerinde çalışmştır.
felsefi bilgiyi daima günlük hayata taşımaya, ilişkilendirmeye önem verir. ona göre felsefi bilgi ancak gerçekliğe bakılarak üretilebilir.
genel olarak özetlemek gerekirse:
"Kuçuradi'de felsefeye salt kuramsal bir yaklaşım ya da düşünce cambazlığı gözüyle bakılmaz. Onda "felsefi bilgi"ye dayanarak, "yaşanan hayat"ta "yapılanlar veya olan bitenler ile değerler bilgisi arasındaki aykırılığı" görme anlamında kazanılacak "problem bilinci" aracılığıyla "çağın olayları”nı anlamak, temel hedef olarak belirginleşmektedir. Böylece onun düşünüşünde felsefenin bu hedef adına işe koşulması gibi bir amaçla karşılaşılır. Onun felsefeye sanat felsefesiyle başlayıp felsefi antropoloji ile devam ettikten sonra etikte karar kılmasında bu amacının önemli bir etkisi vardır. Kuçuradi'nin felsefe eğitimi anlayışı da böyle bir felsefe anlayışına dayanır. Bu anlayışta "felsefi bilgi" aracılığıyla "felsefi bakış"ı kazanmak, böylelikle de çağın olaylarını ve başta değerlendirmeler olmak üzere her günkü fenomenleri anlamak temel amaç olmaktadır"
(bkz: değer)
akademik hayatına maltepe üniversitesinde tam zamanlı yeditepe üniversitesinde de yarı zamanlı öğretim görevlisi olarak devam etmektedir.
bugün tanışma şerefine nail olduğum, maltepe üniversitesinde görev yapmakta olan profesör. eli öpülesi, şeker insan.
türkiye'nin önde gelen felsefecilerinden. 20 aralik 2008 cumartesi akşamı 23:15'te enver aysever'le aykırı sorular * programının konuğu olacaktır.
nietzsche ve insan adında arayıp da bulamadığım bir eserin sahibidir kendisi. her ne kadar schpenhauer üniversitelerde öğretilen felsefeyi eleştirse de; eleştirdiği yönüne aykırı hareket eden, istisnai bir profesör olduğunu düşünüyorum. en azından çağımızda yapılabileceğin en iyisini yapıyordur, yapmaya çalışıyordur kendince. uyandırmak gibi..
kitapları okunmaya değer insan.
4 Ekim 1936'da istanbul'da doğan,
1954'te Zapyon Kız Lisesi ve 1959'da istanbul Üniversitesi Felsefe Bölümü mezunu
1965'te doktora derecesini alan, 1965-1968 arasında Erzurum Atatürk Üniversitesi'nde görev yapen, 1970'te Doçent, 1978'de Profesör olan değerli bir bilim insanıdır.
1969'da Hacettepe Üniversitesi Felsefe Bölümü'nü kurmuştur. 2003 yılında emekli oluncaya dek bölümün başkanlığını yapmıştır. 1997'den beri aynı üniversitenin insan Hakları ve Felsefesi Uygulama ve Araştırma Merkezi'nin müdürü olmuştur ve bu merkezin bünyesinde kurulan UNESCO Kürsüsü'nün sahibidir.
enver aysever'in aykırı sorular programından:
http://tv.cnnturk.com/vid...-01-2014/2014-01-15T2045/
adına yapılan belgesel :
Başkaldırıdan Felsefeye: ioanna Kuçuradi
bir röportajı:
http://www.bianet.org/bia...felsefeye-ioanna-kucuradi
hakkında, vikipedi'de yazılan:
http://tr.wikipedia.org/w...%C4%B0oanna_Ku%C3%A7uradi
1954'te Zapyon Kız Lisesi ve 1959'da istanbul Üniversitesi Felsefe Bölümü mezunu
1965'te doktora derecesini alan, 1965-1968 arasında Erzurum Atatürk Üniversitesi'nde görev yapen, 1970'te Doçent, 1978'de Profesör olan değerli bir bilim insanıdır.
1969'da Hacettepe Üniversitesi Felsefe Bölümü'nü kurmuştur. 2003 yılında emekli oluncaya dek bölümün başkanlığını yapmıştır. 1997'den beri aynı üniversitenin insan Hakları ve Felsefesi Uygulama ve Araştırma Merkezi'nin müdürü olmuştur ve bu merkezin bünyesinde kurulan UNESCO Kürsüsü'nün sahibidir.
enver aysever'in aykırı sorular programından:
http://tv.cnnturk.com/vid...-01-2014/2014-01-15T2045/
adına yapılan belgesel :
Başkaldırıdan Felsefeye: ioanna Kuçuradi
bir röportajı:
http://www.bianet.org/bia...felsefeye-ioanna-kucuradi
hakkında, vikipedi'de yazılan:
http://tr.wikipedia.org/w...%C4%B0oanna_Ku%C3%A7uradi
isim olarak kızılderili hintli karışımını çağrıştırandır. ona bu ismi kimin koyduğu merak edilendir.
Bazı okullarda mühendislik etiği ders notları ioanna kuçuradi nin eserlerinden yararlanarak hazırlanmıştır.
ıspartadaki proflarımızın hocasıydı, yetiştirdikleri akademik alanda at koşturmakta tüm türkiyede.
Halen daha yaşayan büyük felsefecilerimizden olan Kuçuradi'nin ideolojiler ve pragmatizm ile ilgili görüşleri enteresandır.
ikinci dünya savaşı'ndan bu yana tüm dünyada siyasi eylem ve kararlara, yaygınlık kazanmış düşünsel, sanatsal, ahlaki ve toplumsal akımlara bakıldığında, çağdaş kültürün en belirgin özelliği olarak "insan yüzünün unutulması ve insanın değerinin sıfıra inmesi" nin göze çarptığını söyler. Bunun temel kaynağı olarak da ideolojileri ve ideolojik akımları görür. Fakat tüm bu ideolojiler sistemleştirildiklerinde ise napoleon'un tabiriyle "gerçeğe aykırı" olarak değerlendirilerek totaliterleşirler.
Yine kuçuradi'ye göre çağdaş kültürün "herşey yapılabilir" mottosu ve en yaygın ilkesi bireylerin, "sıfırların toplamı" olarak değerlendirildiği ikiyüzlü başka bir grup daha oluşturmuştur.
Kendilerini sıfırlar toplamının dışında tutan bu ikinci grup iyi ve kötü ahlaki ilkeleriyle insanlara vaaz verirken; tersi yönde "herşey yapılabilir" ilkesiyle pervasızca hareket eden avrupa burjuvazisinden başkası değildir. sanayi devrimi'nden bu yana kar payını arttırmaktan öte, hiçbir şeyin doğrudan fayda olarak değerlendirilmediği bu ideoloji de pragmatizmden başkası değildir.
Şimdilerdeki adı ise ürettikleri değerleri "az gelişmiş" veya "gelişmekte olan ülkeler" diye nitelendirdikleri toplumlara yaygınlaştırmak olan emperyalizmdir. Ve emperyalizm de tıpkı faşizm gibi tüm insani değerleri sıfırlar ve kendini alternatifsiz bir sistem olarak sunar.
(Gelenek ve devrim ya da felsefe ve dünya politikası)
ikinci dünya savaşı'ndan bu yana tüm dünyada siyasi eylem ve kararlara, yaygınlık kazanmış düşünsel, sanatsal, ahlaki ve toplumsal akımlara bakıldığında, çağdaş kültürün en belirgin özelliği olarak "insan yüzünün unutulması ve insanın değerinin sıfıra inmesi" nin göze çarptığını söyler. Bunun temel kaynağı olarak da ideolojileri ve ideolojik akımları görür. Fakat tüm bu ideolojiler sistemleştirildiklerinde ise napoleon'un tabiriyle "gerçeğe aykırı" olarak değerlendirilerek totaliterleşirler.
Yine kuçuradi'ye göre çağdaş kültürün "herşey yapılabilir" mottosu ve en yaygın ilkesi bireylerin, "sıfırların toplamı" olarak değerlendirildiği ikiyüzlü başka bir grup daha oluşturmuştur.
Kendilerini sıfırlar toplamının dışında tutan bu ikinci grup iyi ve kötü ahlaki ilkeleriyle insanlara vaaz verirken; tersi yönde "herşey yapılabilir" ilkesiyle pervasızca hareket eden avrupa burjuvazisinden başkası değildir. sanayi devrimi'nden bu yana kar payını arttırmaktan öte, hiçbir şeyin doğrudan fayda olarak değerlendirilmediği bu ideoloji de pragmatizmden başkası değildir.
Şimdilerdeki adı ise ürettikleri değerleri "az gelişmiş" veya "gelişmekte olan ülkeler" diye nitelendirdikleri toplumlara yaygınlaştırmak olan emperyalizmdir. Ve emperyalizm de tıpkı faşizm gibi tüm insani değerleri sıfırlar ve kendini alternatifsiz bir sistem olarak sunar.
(Gelenek ve devrim ya da felsefe ve dünya politikası)
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar