bugün
- galatasaray tottımı yensin 1 kişiye 1000 tl vercem10
- kemalistlerin namaz kılmaması12
- hristiyan ilahileri17
- mala benzeyip profile fotoğraf koymak10
- patlıcan yemeyen insan21
- sen ne kadar edersin diyen kadın10
- true yetkili olmazsa sözlüğü bırakacak yazarlar9
- true'nun seçilmiş kişi olması8
- 165 boy 85 kilo balık etliyim diyen kız11
- 190'dan kısa erkeklerin yaşama amacı8
- bakir erkek istiyoruz21
- balık kuyruklu kolye takan erkek9
- sözlük yazarlarının bugünkü kıyafetleri9
- judas'ın düğün şarkıcısı gibi giyinmesi9
- seksten sonra türbanlının alnından öpmek10
- bu entry 10 artı oy alsın koala'ya veriyorum16
- kilot mu külot mu9
- ferhat ın şirin için dağları delmesi20
- bilinmeyen eski türkçe şarkılar11
- ilk defa mahkeme duruşmasına çıkmak10
- koalanın bacaklarının çarpık ve kıllı olması10
- herkes mericini açıklasın18
- gavat olmak istemek8
- kemalistlerin israili destekleme sebebi12
- 5 kasım 2024 abd başkanlık seçimleri35
- dinci sermaye baronlarına karşı tek çare tkp9
- ahmet sezer bey ahmet sezer bey ameliyathaneye8
- en sevdiği meyve çilek olan erkek16
- sözlükte kavga olacak hissi14
- true'nin bacakları10
- kamala harris11
- 15 yıl önce8
- ankaralı turgut11
- donald trump10
- arkadaşım beni helikopterle almaya geliyor10
diğer dinlerin ilahilerine kıyasla insanın ruhuna dokunan ezgilerdir.
hristiyan ilahileri çok hoşuma gidiyor ama krist değilim.
hristiyan ilahileri çok hoşuma gidiyor ama krist değilim.
ribale wehbe - hallelujah en güzelidir. yobaz olmama rağmen arada açar dinlerim.
bizim inancımızda "kişi sevdiğiyle beraberdir". dünyada da ahirette de. kimi sevdiğine dikkat et. şimdi bizim bazı entellerde katedral merakı var. gezip görüyorlar ya, çok beğeniyorlar, hah işte aynı hesap. onların hayatının herhangi bir parçası bu da. bu noktada kalbine mukayyet olmak da imanın kemalindendir. s e v m e ..
bizde ilahi mi kalmadı yoksa cami mi bitti??..
bizde ilahi mi kalmadı yoksa cami mi bitti??..
michael jackson'ın ses yeteneği ilk kez 4-5 yaşlarındayken söylediği bir ilahi sayesinde keşfedilmiştir.
Ben olayı müzikal açıdan ele almak istiyorum. Çünkü müziğin gelişmesi için çok önemli bir yeri vardır bu ilahilerin.
Ortaçağda kilisenin kutsal metinlerin okunuşunda değişiklik yapılmasına karşı çıkması sebebiyle uzun bir süre sadece 'neuma' adı verilen çekim işaretlerine uyarak basit bir şekilde söylenmiştir. Daha sonra italyan keşiş guido d'arezzo'nun icat ettiği nota sistemi sayesinde ilahiyi seslendiren koro üyeleri ezgiye basit armoniler ekleyerek söylemeye başladı. Bunlara organum deniliyordu. ilk sese paralel olarak farklı bir oktavda ikinci bir sesin eklenmesi diyebiliriz. Korodan birisi bas veya bariton şekilde seslendirirken ilahiyi ikinci bir kişinin tenor olarak aynı ezgiyi seslendirmesi. Ki bu tenor seslerin eklenmesi ilk başlarda eşçinsellik olarak görüldüğü için karşı çıkılmış. ilerleyen aşamalarda başka melodilerde eklendi ve ars nova diye adlandırılan polifoni ortaya çıktı. Kilisenin etkisi kırıldıkça besteciler ezgilere Kilise orgu gibi müzik aletleri de ekleyerek devrim yarattılar. Rönesans ile beraber kilisenin baskısını pek sallayan kalmadı ve besteciler kendilerini daha özgür şekilde ifade ettiler. Monteverdi'nin Vespers'i yeni tarzın öğelerini taşıyan kutsal müzikte çığır açan bir eser olarak görülür mesela. Bu yenilikler klasik müziğin ortaya çıkmasını sağlamıştır. Barok dönemde bach'lar, Handel'ler, vivaldi'ler, purcell'ler ortaya çıkmıştır bu sayede. Bu saydığım bestecilerin hepsi hayatının belirli bir evresinde kilise müziği ile ilgilenip Kilise için çalışmıştır.
Merak edenler guido'nun eli diye aratırsa bahsettiğim 2.5 oktavlık ilk notasyon örneğine ulaşabilir.
Bu konuda 5 sayfa daha yazabilirim ama okunmayacağı için burada bırakıyorum yazmayı. Birkaç tane de örnek ekleyelim aşağıya.
https://music.youtube.com...I&si=QdxgCM2_XP_Is_g2
https://music.youtube.com...0&si=LJoB06KRJqRcyONU
https://music.youtube.com...Q&si=93zxRr3sMnWzheX3 ( bu organum için güzel bir örnek)
Ortaçağda kilisenin kutsal metinlerin okunuşunda değişiklik yapılmasına karşı çıkması sebebiyle uzun bir süre sadece 'neuma' adı verilen çekim işaretlerine uyarak basit bir şekilde söylenmiştir. Daha sonra italyan keşiş guido d'arezzo'nun icat ettiği nota sistemi sayesinde ilahiyi seslendiren koro üyeleri ezgiye basit armoniler ekleyerek söylemeye başladı. Bunlara organum deniliyordu. ilk sese paralel olarak farklı bir oktavda ikinci bir sesin eklenmesi diyebiliriz. Korodan birisi bas veya bariton şekilde seslendirirken ilahiyi ikinci bir kişinin tenor olarak aynı ezgiyi seslendirmesi. Ki bu tenor seslerin eklenmesi ilk başlarda eşçinsellik olarak görüldüğü için karşı çıkılmış. ilerleyen aşamalarda başka melodilerde eklendi ve ars nova diye adlandırılan polifoni ortaya çıktı. Kilisenin etkisi kırıldıkça besteciler ezgilere Kilise orgu gibi müzik aletleri de ekleyerek devrim yarattılar. Rönesans ile beraber kilisenin baskısını pek sallayan kalmadı ve besteciler kendilerini daha özgür şekilde ifade ettiler. Monteverdi'nin Vespers'i yeni tarzın öğelerini taşıyan kutsal müzikte çığır açan bir eser olarak görülür mesela. Bu yenilikler klasik müziğin ortaya çıkmasını sağlamıştır. Barok dönemde bach'lar, Handel'ler, vivaldi'ler, purcell'ler ortaya çıkmıştır bu sayede. Bu saydığım bestecilerin hepsi hayatının belirli bir evresinde kilise müziği ile ilgilenip Kilise için çalışmıştır.
Merak edenler guido'nun eli diye aratırsa bahsettiğim 2.5 oktavlık ilk notasyon örneğine ulaşabilir.
Bu konuda 5 sayfa daha yazabilirim ama okunmayacağı için burada bırakıyorum yazmayı. Birkaç tane de örnek ekleyelim aşağıya.
https://music.youtube.com...I&si=QdxgCM2_XP_Is_g2
https://music.youtube.com...0&si=LJoB06KRJqRcyONU
https://music.youtube.com...Q&si=93zxRr3sMnWzheX3 ( bu organum için güzel bir örnek)
ortodoks ilahileri. bizim ilahilere cok benzer. cunku turk sanat muzigi dedigimiz sey genel ortadogu rum tebaasi muzigidir. bizim halk turkulerimize hic benzemez. osmanli sarayi, bizansin pek cok gelenegeni oldugu gibi almistir.
https://www.youtube.com/watch?v=oGJcF7FFrBA
https://www.youtube.com/watch?v=oGJcF7FFrBA
Ladato si umyo sinyore diye katolik kilisesinde çok sesli koroya katılmışlığım var o kabul olur mu?
bakıyorsun hristiyanlığa resim var müzik var heykel var sanat var, müslümanlığa bakıyorsun daha 10 sene önce ışid denen islami terör örgütü ortadoğuda ne kadar tarihi eser varsa yıktı yok etti. afganistana bakıyorsun resim, müzik yasak. bakıldığında hristiyanlar insanlığı geliştirmişken müslümanlar yok etmişler. ilahileri hiç sevmem müslümanken de sevmezdim badem bıyıklı, ince tiz ve ezik şakirt sesinden nefret ederim. ama hristiyan ilahilerinde bile sanat var bu bir gerçek. bu ilahinin arapça olması bile onu kötü yapmıyor şu güzelliğe bakın:
https://www.youtube.com/watch?v=3N_uLuqGAFc
https://www.youtube.com/watch?v=3N_uLuqGAFc
Ribale wahbe arapça süper söyler lublanlidir ablamız.
bir ortodoks kilisesine gezme amaçlı gitmiştim istanbul'da. dürüst olmak gerekirse içerideki ambiyans ve ilahileri bana biraz ürkünç geldi. içimden islamiyetin gözünü seveyim demiştim.
Osi iusti.
Gözyaşları içinde dinlerim.
Not latince bilirim.
Gözyaşları içinde dinlerim.
Not latince bilirim.
katoliklerinki ayrı güzel, ortodokslarınki ayrı güzel, protestanlarınki ayrı güzel.
aslında islam'da da aynı hissi veren, kulağa hitap eden güzel ilahiler çıkabilir ama biraz kültür meselesi bu. araplardan ya da emevilerden etkilenenlerden çıkmaz.
aslında islam'da da aynı hissi veren, kulağa hitap eden güzel ilahiler çıkabilir ama biraz kültür meselesi bu. araplardan ya da emevilerden etkilenenlerden çıkmaz.
Fantastiktir, her ilahi gibi.
ave maria.
asla unutmam kıpçak türkçesi "codex cumanicus"ta geçen hristiyan ilahi dizisi canımıza okumuştu.
asla unutmam kıpçak türkçesi "codex cumanicus"ta geçen hristiyan ilahi dizisi canımıza okumuştu.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar