bugün

fransız roman yazarı, fiLozof kişiLik.. 1897 billom doğumLudur.. "kötüLüğün metafizikçisi" oLarak biLinir.. nietzche'nin takipçisi oLarak görüLür.. sade iLe günümüz pornografisi'nin temeLLerini atmıştır.. erotizm'e getirdiği büyük açıLım henüz aşıLabiLmiş değiL; hatta kimi düşünürLere göre yeterince anLaşıLmışta değiL.. bataille der ki;

"eğer iki aşığın birleşmesi tutkunun eseri ise, bu birleşme ölümü, intiharı ve cinayet arzusunu çağrıştırır. tutkunun belirttiği ölümdür. süreksiz (sonlu) kişinin sürekli tecavüze uğrama arzusuna cevap veren bu şiddetin altında ikili bir egoizm ve alışkanlıklar alanı başlıyor.."

(bkz: ma mere)
Özellikle erotizm, cinsellik, ölüm ve şevhet üzerinden kendi felsefesini olgunlaştırmış bir yazardır.
'Kimi kez ölümün gölgelerinden kaçmak değil, tam tersine o gölgeleri,
ölümün bağrında, güçsüzlüğün sınırlarında,
ölümün kendi sonunda büyütmek gerekebilir.'*
georges bataille, siyasal kimliğiyle ön saflarda yer aldı. 1935'te halk cephesi döneminde devrimci aydınlarla karşı saldırı grubu oluşturdu. grupta dönemin ünlü yazarları a. breton, p. eluard, m. heine, b. péret yer alıyordu. bütün çalışmalarında psikanaliz ve diyalektik materyalizmin yöntemlerinden yararlandı.
g. bataille'ın ülkemizde bilinen eserleri:
göğün mavisi
iç deney
edebiyat ve kötülük'tür.
fransız yazar hegel ve nietzsche'den etkilendi.j.derida, m. foucault, r. barthes gibi çağdaş yazarlar üzerindeyse önemli etkileri oldu.
bataille, nietzsche'nin başlattığını*sürdürmek ve modern yaşamda
gizemciliğin zenginliğini korumak istemiştir.
iç deneyim*,suçlu ve nietzsche üzerine adlı eserlerinin
toplandığı 'tanrıtanımaz' üçlüsünde, kendine özgü yolunu anlatmış ve
içinde uyanan ışığı iletmek istemiştir.
porno falan gibi seyler nietzsche'nin ugrasacagi en son sey olurdu. anladigim kadariyla,nietzsche'yi tam anlamiyla takip eden biri degil.
herhalde nietzsche kendi felsefesini olusturmasina bir basamak olmus.
"kurban, seni , içinde bulunduğun ve içten yapının dışında bir anlamı olduğu için yalnızca bir şeye indirgenebildiğin bu dünyadan çekip çıkarıyorum. seni tanrısal dünyanın, olan her şeyin derin içliğine kavuşturuyorum"
gözün öyküsü romanı mutlaka ama mutlaka okunması gereken yazar.

mutlaka okuyun.

referans: üstadların üstadı yazar, javelin.

mustafakemalpaşa, 2007
varoluşçu filozof. sert ve kesin bir dille eserlerini yazan bataille, karanlığa ve karanlık şeylere değinmiştir. ahlaka farklı anlamlar yüklemiş, geleneksel ahlakı reddetmiştir.
evet gözün öyküsü okunmalıdır. o ince kitap adama öyle bir kol gibi girer ki feleğinizi şaşırırsınız. kitabı bana kız arkadaşım hediye etmişti. okuduktan sonra ilişkimizi bir daha gözden geçirdim ve en sonunda gidip şap diye gözlerinden öptüm.
erotizmi, hazzı ele alış biçiminin, yaşam hikayisini öğrendikten sonra daha bilniçli irdelenebileceğini bilmek gerek. Baba keş, ana yatalak bir ömercik tadında çocukluk geçirmiş bu babacan, elbet fraud'e en harbi dayanak teşkil eder insiyakları, düş işlemlerini yaşayacak, nevrozdan nevroza koşacak.

Koşacak ama, bana da- ben özelinde tüm humanitye de- öyle sürreel datlar bırakacak ki, aha daha aklım başıma gelmeyek böyle hala. Kurduğu hikaye, altında yatan psikanaliz detayları(detay? Aslında anafikir diyelim) bilerek içselleştiğinde zihinde- ki her hikaye içselleşmiştir artık okunduğunda- artık ben de zevkten duvarları yumrukluyorum, gözlerimden yaşlar boşalıyor; bu hazza yürek dayanmıyor.

En serti ve travmatik çocukluğunu yansıtır hikayesi "gözün öyküsü"nün yanında beni ezen, kendimden geçiren asıl "madam edwarda"dir. Yarattığı karanlık, depresif, "eksantrik" resimlerin insanı hayrete düşürür yanı, bu öykülerin oluşabilmesinin verdiği hayrete eklenince bu defa hayretten hayrete koşuyorum (bkz: yapma hayrettin)

hikaylerindeki karakterlere yaşattığı uç hazlarda, misal çiş yaptırarak küçük bi kıza aklını başından aldırıyor oluşu, anneciğinin ömrü boyunca yatalak olması hasebiyle çişini hep altına yapması, bunu gören bataillecikin her defasında derin acılar çekmesinden ileri gelen psikanalik benzetmelerin örneklerinden başlıcası. Orgazm vaziyetinde her seferinde kız karakter tarafı, oturup çişini yapmadan doyuma ulaşamadığından bahseder, ve yazar çişini yaptırarak doyuma ulaştırdğı karakteriyle annesini rahatlarak zihninde, son raddede dolaylı olarak çektiği acılara karşın bilinçdışı bir rahtalama sağlar.

Inanmayanlar açsın freud okusun. (bkz: ruh çözümlemelerine giriş dersleri)
--spoiler--
bataille kendisini çırılçıplak gözler önüne serer. kendini teşhir ederek bütün edebiyatı yıkmayı hedefler. o, sözcüklerin soykırımcısıdır. bataille insanın durumuna dair konuşur. Doğasına dair değil. Anlatımı gerçeküstücülerin küçümseyici kışkırtıcılığını çağrıştırır.
Bataille tanrının ölümünün devam etmesidir.
--spoiler--

Jean-paul sartre
Midesi olan okur beyler, öyle böyle değil. özellikle:Gözün Hikayesi.
Bireylerin ufkunu kat kat acmasini saglayan yazar.
Breton'un ortodoks gerçeküstücülük anlayışına karşı gerçeküstücülüğü de dönüştüren, insanın kötücül yönü üzerinde duran, bedeni cinsiyetsizleştiren, “iğrenç”e farklı bir gözle bakmayı sağlayan, ölüm ve erotizmi buluşturan, gerçeküstücü akımın da sınırlarını ihlal eden bir devinime sahip olan kişi. Kurban etmenin, şiddetin ve yamyamlığın manifestosunu yazmıştır. Sakatlanmış yaşam der ya adorno aynı öyle Bataille'ınki.
Sessizlik bir sözcük olmayan bir sözcüktür ve soluk bir nesne olmayan bir nesnedir.

iç deney.