bugün

benim açımdan, insanlık değerleri göz önünde bulundurulduğunda geçerli olan önerme. büyük yaratıcı nasıl olurda böyle bir şeye izin verir. allah neden bu çocuğa yardım etmiyor. cenabı rabbimizin neden bazı insanları dünyaya getirirken bir kaç adım geride başlatıyor anlamış değilim. kendi kendine otururken şeytanı falan yaratmış ama buna niye çözüm bulmamış. afrikada yaşayanlar allahın verdiği aklı kullanamıyor değil herhalde, ellerindeki imkan bu, neden orada ölüm yaşı 40, buna yapacak bir şeyi yok mu allahın. birisi bunu bana anlatsın.
yanlis onerme. insanlik yoktur.
yanlış önermedir.
zira dünyada tek bir aç çocuk varsa, dünyada tek bir insan yoktur denmesi gerekirdi.
sorumluluklarımızdan kaçarak bir yere varamayız.
doğrusu;

“dünya yüzünde tek bir çocuk acı çekiyorsa, tanrı yoktur." dostoyevski nin bir sözüdür.
insanlığına laf konduramayan kişinin boku tanrıya atma çabasının ürünüdür. tanrı seni insan olarak dünyaya yollamış, sen o aç çocuğu görüp geçiyorsan insanlığını sorgulaman gerekir önce.
haksız önermedir. allah her kuluna yardım edecek olsaydı, günah ve sevap kavramları olmazdı. allah akıl vermiş kullanalım diye. zengin olan, fakir olana yardım etsin diye emretmiş. bakın, ben öyle dindar bir adam sayılmam. fakat bu tip konularda ateistlere kızıyorum. bu bir tercihtir, saygı duyarım. kendilerine göre birçok mantıklı sebebe sığınarak tanrı yoktur çıkarımı yaparlar, saygı duyarım. fakat aç-evsiz insanların olması, ölmesi gereken kötü insanlar yerine iyilerin ölmesi, hatta iyilerin bir türlü kazanamaması gibi asıl olarak insanı ilgilendiren durumlarda tanrı yoktur denmesine saygı duymam. sonuç olarak, aç çocukların varlığından haberdarsın; peki neden yardım elini uzatmıyorsun diye sorarlar adama. her şeyi devletten beklememek lazım, her şeyi allah'tan beklememek gibi...
oysa ki dünyada açlık diye bir şey yoktur, dünyadaki sorun paylaşımsızlıktır, zira tanrı yeteri kadar nimeti vermiştir, lakin insanlar bu nimetten hak sahibi olanlara yeteri kadar pay vermemektedir, bunun suçu da bölüşmeyi bilmeyen insandır.
suç tanrıda değil insanlardaysa, allah bunu düşünememiş mi acaba. düşünmüşte neden izin vermiş ya da. insanların beyinlerindeki bencillik yapan bölgeyi yaratmama gücü yok muydu acaba.
paris hilton eğer köpeğine yıllık 700.000 $ harcıyor ise bu allahın değil onun sorunudur hesap günü hesabı verecek olan o kişidir, herkes bu konuda duyarlı olur islama göre üstüne düşeni yaparsa o aç çocuk tok çocuk olacaktır.
yanlış önermedir. dışarda bir çok saçı sakalı uzun insan var o zamanda berber yok anlamına mı gelmektedir.
evet insanlar aç çocuklara yardım etmelide neden onlar yardıma muhtaç onu soruyorum ben, neden yardıma muhtaç doğuyorlar. doğmadan bir güzellik yapılamazmıydı.
Çok doğru bir söz. Bunun üstüne yapılacak ve Allah'ın (güya) adaletini uzun uzun açıklayacak ve hele işin icine sınav minav geyikleri de katılacak her yorum her zamanki gibi mızrağı çuvala sigdirmaya çalışmaktan başka bir şey değildir.

Allah ya yoktur. Ya yarattığı insanların acı çekmesinden zevk duyuyordur.
doğru!!!
dünyada hasta varsa doktor yok,
dünyada saç sakal karışık biri varsa berber yok,
dünyada matematik bilmeyen varsa matematik öğretmeni diye bişey yok,
.

daha sürer bu düz mantık...
"Boynuzlu koç, boynuzsuzdan hakkını alacaktır" hadis.
azla sınav edilenler buna karşılık dirayetli olabilirlerse, diğer kişilerce daha üst seviyede bulunacaklardır.
- cennetin katmanları, cehennemin katmanları-
lakin dünyayı ebedi olarak görenler, bunu tüyden hafif olduklarında anlayacaklar.
bir seyin var olması onun tersinide meydana getirir mesela tokluk ac olmama halidir zaten o seyin tersi olmasydı kendisinin olması bir seyi ifade etmesdi ben tokum diye biliyorsam aclık olmalıki tokum diye biliim eger herkes tok olsaydı tokum dememnin manası olmasdı yada kotuluk olmasaydı iyiliin kıymetini nerden bilecektik... bunları dusunun bir unlu yazar dedi diye arkasında gitmek zorun da deilsiniz yada kotu birisi bir seyi destekliyorsa karsı çıkmak zorun değilsiniz.
aç çocuk olabilir ama onu yapan anne baba nerde? önce bunları sorgulamak lazım herşeyin bir sebebi,sebebinde bir neticesi vardır.
Haa bir de "bunun bir de öbür dunyası var" cilar var.

Bu dünyada tecavüz edildikten sonra kalbine kadar sokulan bıçağın acısını ve o 'anı' yaşamış bir cocuğa öte tArafta oyuncaklara, altınlara gümüşlere boğsan kaç yazar.

O orospu çocuğunu ömür boyu yaksan ne yazar.

O tecavüz ve kalbine bıçak sokulma durumunu yaşadı mı o cocuk burda. Onun acısını hissetti mi? Ötesi traş.

Saglayabiliyorsan o eylemi engelleyerek sağlayacaksın adaleti. Yoksa iş bitmiş. Hangi adaletten bahsediyorsun. Ne olacak o cocuğun çektiği acı.
kuranda da anlatıldığı üzre, muhtaç olana yardım edin dendiğinde inanmayanların "istese Allahın doyurabileceklerini mi biz doyuralım?" derler ve imtihanı kaybederler...

haydi inanç ile açıklamayı koyalim bir tarafa, iradi bir durumdur iman ve kimse zorlanamaz zira...

insani olarak, öncelikle bu önermeyi ortaya koyanın(bunun üzerinden dine saldırması ayrı bir değerlendirme konusu) sonrasında da bunu okuyan bizler ve tüm insanlığın "bir aç çocuk" için ne yaptığını düşünmesi icab eder?

ortada bir sorumluluk var ise "birisi"nden beklendiğinden "hiçbirşey" olmaz!
bunu hala öğrenemedik malesef...
iş atıp tutmaya gelince "yaradan" olacaksın. "her şeye gücün yetecek" kendine taptırmak için binbir tane kural koyacaksın.

Ondan sonra suc, dünyadaki senin yarattığın insanların, istesen kötü yaratmayabilecegin insanların olacak.

E sana niye tapıyoruz o zaman biz.
tanrı, yürütmeyi(irade) insanlara vermiştir.otomatik sistemin sürücüsüyüz.biz o' nun halifesiyiz.biz o'yuz.adaleti ya da adaletsizliği önce kendimizde aramalıyız.her insan çevresindeki açı doyurursa * , zaten aç insan kalmaz. sorunu uzaklarda aramak anlamsız.
yine bir sivilce, ses kalınlaşması, burun büyümesi, yüz şekillenmesi durumu.
şimdi olayı matematiksel olarak ele alınması lazım. dünyadaki besin/toplam insan sayısı= normal doyum oranı ise yazarın saçmaladığı andır.
yanlış önermedir. bütün insanlara rızkları eşit oalrak verilmiştir. örneğin, herkese bir ekmek düştüğünü varsayalım.
benden daha güçlü olan biri benim ekmeğimi alıyorsa ve onun iki ekmeği oluyorsa ben aç kalırım. bunlar da birer imtihandır. zengin fakire vermelidir ki açlık olmasın. bu yüzden zekat diye ve fakirlerin halini anlamak amacıyla oruç diye birer ibadet vardır. herkes borcu olan zekatı verse, hiç fakir kalmaz bu dünyada.
tanrının varlığını sorgulamak için ortaya atılabilecek en saçma tezlerden biri.
dünyada bir aç çocuk varsa insanlık ölmüştür.