bugün

Radyo'nun arama modunu tek tk çevirin ve önünüze gelecek ilk 10 parçadan bir tanesini bu ülkenin iyi müziği olarak seçeceğinizi düşünün.
Tek kelime ile dökülüyoruz.
ne melodi, ne ahenk, ne güfte, ne beste bir tanesi mi olmaz arkadaş.
yok bir tanesi bile yok.
tek tük kaliteli iş yapan bir kaç isim var o kadar.
kimler şarkıcı olmuş.
Bir ülkenin müziğine bakara o ülkenin ne kadar yaşanır olduüunu anlayabilirsiniz.
bitti.
kaliteli müzikten anlayan beri gelsin. sonra siktirip gitsin. nedir kaliteli müzik? ilk ba$ta bunun tanımı yapılmalıdır. ibrahim tatlıses mi? yoksa geçenlerde ülkeyi terkeden adamın yaptığı tür mü? arabesk rap mi? sevenleri var ama?
ismail yk, demet akalın gibi şebeklerin satış ve izlenme rakamlarının adam gibi müzik yapmaya çalışanlardan yüksek olmasıdır. ben olsam bende bunlar beni geçicekse müzik yapmayım daha iyi derim.
türü ne olursa olsun kaliteli müzük.
arabeskinde yıllardır zamanı aşış kaliteli parçaları vardır.
pop unda rock ın da klasik müziğinde.
türü önemli olmadıüı halde kaliteli müzük yapılmamasını irdeleyen entrydir.
pardon? arkadaş türkiye'de müziğin durumu ne alemde du bakiim diye gidip sikim sokum sitelerde arama yaparsan ulaşabileceğin sonuç bu zaten ne bekliyon ki? bu kadar çeşitliliğin içinde müzik bitmiş diyebiliyorsun ya..bravo dostum.
kendi sesinden başka ses duymayanların ülkesinden bahsediyoruz.
kendi sıkıntılarımız, dertlerimiz, aşklarımız, kavgalarımızdan ibarettir müziğimiz.
oysaki doğanın, insanlığın, evrenin çok daha ciddi sıkıntıları, dertleri, aşkları, kavgaları ve tabii ki sesleri vardır.
işte klasik batı müziği de, modern müzik de bu sesler üzerine inşa edilmiştir.
bizdeki tek ses, evdeki ses, evdeki ses, bam; evdeki ses, evdeki ses bam bam.
bu devirde erkan oğur'u tanımayan sığ nesilin aradığı nedenler.

o 'müzik' yapar. kalite zaten o müziğin içindedir. diğer müzik bildikleriniz, gürültüden ve tekrarlardan ibarettir.
şarkılarımızı yapımcıya götürdüğümüzde bize, bu memlekette kimse bunları anlamaz daha basit şeyler yazın dediler.*
ülkeden kasıt türkiye ise renklerin ve zevkleri tartışılması gerektiği artık gün yüzüne çıkmıştır denilebilir bu konuda. bana göre bir neden müziğe yeterli değerin verilmeyişidir.
nedeni insanların kalitesiz olmasıdır.
şimdi bu yoruma pek çok kişi kızacaktır elbette ama genelde bizde türkçe söze sahip şarkılar yazılıyor, ancak diğer tüm ülkelerde evrenselliğe ulaşan grupların çoğu ingilizceyi kullanıyor. tabi şarkılarındaki melodilerde ve sözlerin içeriğinde kendi kültürlerini yanısıtıyorlar. bizde de sorun bu bence, dünya çapında ciddi bir kitleye ulaşmak için kendimizi onlara anlatabilecek şekle bürünmeliyiz.
he tabi onca kaliteli müzisyenin piyasada istediği tarza uygun işler yapamayıp hep arka planda kalması da büyük sorunlar arasında.
başlığı bu ülkedeki insanların müzik yapamaması anlamında anlamanın yanlış olduğu bir gerçektir.bu ülkedeki insanların kalitesiz müzik sevdiği de tüm genellemeler gibi yanlıştır ancak bu ülkedeki çoğu insan popüler , şişme şöhretler tarafından yaratılan müzikleri dinleme eğiliminde olunca müzik (!) yapma hevesi içinde olan şişme şöhretlerimizin seçecek çok seçeneği kalmamaktadır. arz talep ilişkisi denilebilir. kaliteli müziği yurtdışında yapanlar da vardır ..
(bkz: since yesterday)
yanlış önerme. şu şekilde olmalıydı: bu ülkede kaliteli müziğin dinlenmemesinin ve değer görmemesinin nedenleri.
2286704 kişi ajdar'dan şahdamarı'nı dinlediyse parazitler ki bu medya dünyasını meşgul ediyor. Kaliteli müziğe ulaşılamıyor. Zor geliyor ulaşmak.
müzisyenlerle alakası yoktur. serdar ortaç, atiye, demet akalın... şarkıcı bozuntuları parayı çuvalla kazanıyor. kazandıranda bizim mal facebook tayfası. yani müziği talep eden kitlenin müzik anlayışı sıfır. dolayısı ile iyi müzisyenler yaptıkları işleri icra edecek alan bulamadıkları için onlarda talep edilen tarzlara kayıyor. buna rağmen her zaman iyi işler yapan bir kaç isim çıkıyor. sonuç olarak piyasanın %95 i çöp bile olsa hala iyi işler yapanlarda mevcut.
insanların kaliteli müzikten anlamaması. zira en kolay dinlenen, en mal sözlere sahip, en hızlı tüketilebilecek ne varsa dinlemeye meraklı bir toplumuz.
kaliteli muzigi kürtler yapiyor bu ulkede onlar'da surgun edilmiş.
1- insanlar ve kültür düzeyleri
2(ve 1in nedeni) - EĞiTiM SiSTEMi.
yazılabilecek sözler kısıtlıdır. yabancı şarkıları türkçeye çevirdiğinizde anlamsız gelir. türkiyede öyle şarkı yapsanız millet kıçıyla güler heralde. sonra, türkçe şarkı yapmaya elverişli bir dil değil. ve sesi iyi olan sanatçı pek yok. insan autotune kullanır bari. doğru düzgün yapar şu mix masteringleri, echoları, reverbleri...
"Bunu söyleyen insanlar yüzündendir, insanın hiç mi Cem Adrian'dan haberi olmaz.
Hani müziğini beğenmeyebilirisin ama kalitesini eleştirmek yersiz"
kaliteli dinleyicinin olmamasıdır. mesela ben hep sevdiğim sanatçıların albümünü alırım. her d&r a girdiğimde yanımdaki kişi "bir de orjinal albüme para mı verecen la" gibi cümleler kuruyor. isterse amerikada yüksek lisans yapmış olsun, cümle kibarlaşıyor sadece..
genellikle yabancı müzik dinleyenlerin dilindeki teranedir. zaten mantıklı olanı da bu olması lazımdır ama pop dinleyen kitlenin kafasının almadığı bir gerçektir.

serdar ortaç, demet akalın, kenan doğulu gibi türkiyenin popstarlarını dinleyen gençlik müzikte sadece "edebi ve anlamlı söz" veya "sadece söz lan"'a odaklanmış durumda.

bir tabloda çizgiler, bir filmde kareler, bir heykelde estetik ne kadar ön planda ve önemli ise, müzikte de ezgiler önemlidir. Müzik full ihtişam değildir *, sadece evli mutlu çocuklu olursa mutlu olmaz lan. rock müzik yapanlar bile müzik yaparken şarkı sözlerinin zincirlerini kıramıyor, çünkü önce söz yazılıyor sonra ezgi yapılıyor halbuki önce ezgi sonra söz..

sonra ritchie blackmore geliyor bizim gitarcıları ayakta sikiyor tabi.
tek başına serdar ortaç olan nedenlerdir. (bkz: topu topu 7 nota var ne kadar beste yapılabilir ki) sonra bunu o ana kadar düşünememiş olan bütün müzisyenlere dank etti tabi 7 nota var zaten yazamayız düzgün bir şey diyerekten bıraktı adamlar işi. ee malum buralara buralara daktır daktır yuvarlanıp gidiyor müzik sektörü.
''orjinal albüme para mı verecen la'' ülkenin ekonomik veya bireyin ekonomik durumu ile ilgilidir. herkes ister orjinal albüm alsın ama pahalıdır. düşünelim en az 500 tane şarkı vardır insanların bilgisayarlarında. bunlar 150 farklı sanatçı veya grubun olduğunu düşünürsek, 10 tlden yaklaşık 1500 tl para gerektirir buda zordur.
türkiye de kaliteli müzik yapılmamasının sebebi ise, insanların daha çok piyasa müziği istediği içindir. müzikal kaliteye önem vermeyip, melodi, söz gibi olaylar daha fazla önem verirler. buda dönemlik şarkılara neden olur. son 10 yılda yapılan hiç bir şarkının bir efsane olacağını düşünmemekteyim.
sadece kar amacı güden ve mesleğinin m sinden anlamayan prodüktörlerdir. adam mix mastering vs bilmez stüdyosunda bulunan ekipmanların çoğundan bir haberdir, demet akalın serder ortaç gibi mallar da basit basit saçma sapan sözler yazar bu prodüktör de bakıyor halk bu tarz basit sözlü müzikleri dinliyor yüklen bu tarza gitsin diyerek başlıyor müziğin içine etmeye...