bugün
- öğretmen maaşının 80000 tl olması9
- marlboro touch gray14
- evrim teorisi saçmalıktır20
- faiz yer misiniz'ya da yiyor musunuz8
- ferdi vs müslüm vs orhan25
- 8 ocak 2025 galatasaray başakşehir maçı9
- sözlüğün en kültürlü kadın yazarı23
- güzel iççamaşırla ilk buluşmaya gitmek9
- gecenin şarkısı20
- sözlüğün en zekalı erkeği8
- en son ne yediniz16
- evrim gerçekse neden ara form yok18
- aleyna tilki nin memeleri10
- anın görüntüsü16
- iş hayatında yavşak tipleri sikme stratejileri13
- acıh da bağa vir'in ingilizcesi11
- truenun takip etmediği sözlük kızı16
- 14400 gayet yeterlidir16
- 62 kilonun altındaki sözlük kızları25
- işsizim kafayı yemek üzereyim19
- başka kime oy verecem alternatif yok ki38
- trump'ın grönland bize lazım demesi16
- cumhurbaşkanından akp belediyelerine 45er milyon14
- hala ak parti ye oy verecek olan insan16
- apo'ya küfür etsek ceza alır mıyız11
- libyada köle pazarında satılan insanlar21
- stepne denince akla hemen onu adı gelir8
- kıdem tazminatı tavanı10
- yuzırların küloları11
- aponun sikiyle gerdeğe girilmez15
- chp kazanırsa abdullah öcalan serbest kalacak13
- beklenen büyük istanbul depremi8
- bana bakın ulan develer8
- vampirov ile kahvehanede çay içmek10
- osman gökçek'in konunun muhatabı ben değlim demesi18
- şu an bütün yazarların işten kaytarması8
- wifii uydu alıcısı alırken nelere dikkat etmeliyiz11
- kıvılcım harika ertunç10
- arkadaşlar sizce bu ayakkabı nasıl39
- gece atıştırmalık önerileri11
- nervio'ya ayakkabı öneriyoruz kampanyası28
- htş adalet bakanı şadi el veysi23
- yine emekliye müjde geldi10
- 2025 aile yılı8
- tff'nin yabancı var hakemi kararı40
- v a m p i r o v22
- freud türk olsa olabilecekler10
- iyi bir insan olmanın modern toplumdaki anlamı10
- 6 ocak 2025 sigaraya zam gelmesi13
- komedi filmi önerir misiniz lütfen14
entry'ler (664)
Zulüm amk zulüm.
abi efsane siktir etmiş ya efsane!
Aman tanrım didim.
bu nasıl ses birader. bağrım yandı.
rıza nur'un manevi oğludur. bu itibarla atatürkçü veya kemalist olmamıştır. cumhuriyet tarihine dair fikirleri için "dalkavuklar gecesi" eserine bakılabilir. dalkavukların kim olduğunu zannediyorum birçokları tahmin edeceklerdir.
"Mahkumlar dehşetle seyrettiler olanları. Bahçede olanlar yerlerine mıhlanmışlardı. Bir kısmı da pencerelerdeydi. Neden sonra iç kapıda başgardiyan göründü. Asayişi iade etmek gayretindeydi. Fakat Çavuş'u vuran bıçak henüz kınına girmemişti. Ramazan uzaklarda dolaşan başgardiyanı görünce bu sefer ona parladı:
"Gir ulan odana hilekar köpek" dedi! " Nereye gidiyorsun? "Ben idarenin aslanını vurdum işte! Vurmazdan önce neredeydiniz! Tutun bacaklarını kıçınıza sokun şimdi!"
Başgardiyanın otoritesi sarsılmış, mahkum önünde iki paralık olmuştu. Aşağıdan alırsa belki de bir şeyleri kurtarabilirdi. Amana düştü yalvardı:
"Ramazan evladım sen insan adamsın. Seni herkesle bir tutmadık biz. Yeter gel teslim ol. Daha fazla çamura bulama bizi."
Ok yayından çıkmış iş işten geçmişti bir kere. Ramazan yumuşamadı. Daha bir sert çıktı başgardiyana:
"içeri diyorum sana, baş mısın kıç mısın ne boksun? Nasıl da insan oldunuz bıçak meydana çıkınca? Çavuş haraç alır, kumar oynatır, zavallı bir ihtiyarı tokatlar siz meydanda yoksunuz... Öyle ya, Çavuş burada iken size ne lüzum var? O dirayetli adam olmasa, bu cahil milleti kim idare edecek? Rezil! Pezevenkler!"
Kerim Korcan, Tatar Ramazan, 1969.
Kadir inanır'da vücut buluşu için:
https://www.youtube.com/watch?v=wtgRbHbZtPo
"Gir ulan odana hilekar köpek" dedi! " Nereye gidiyorsun? "Ben idarenin aslanını vurdum işte! Vurmazdan önce neredeydiniz! Tutun bacaklarını kıçınıza sokun şimdi!"
Başgardiyanın otoritesi sarsılmış, mahkum önünde iki paralık olmuştu. Aşağıdan alırsa belki de bir şeyleri kurtarabilirdi. Amana düştü yalvardı:
"Ramazan evladım sen insan adamsın. Seni herkesle bir tutmadık biz. Yeter gel teslim ol. Daha fazla çamura bulama bizi."
Ok yayından çıkmış iş işten geçmişti bir kere. Ramazan yumuşamadı. Daha bir sert çıktı başgardiyana:
"içeri diyorum sana, baş mısın kıç mısın ne boksun? Nasıl da insan oldunuz bıçak meydana çıkınca? Çavuş haraç alır, kumar oynatır, zavallı bir ihtiyarı tokatlar siz meydanda yoksunuz... Öyle ya, Çavuş burada iken size ne lüzum var? O dirayetli adam olmasa, bu cahil milleti kim idare edecek? Rezil! Pezevenkler!"
Kerim Korcan, Tatar Ramazan, 1969.
Kadir inanır'da vücut buluşu için:
https://www.youtube.com/watch?v=wtgRbHbZtPo
Gökçek Vederson'un Lille'e attığı golü bilmeyen yazar beyanı.
"Seninle son kez konuşmak isteniştim. Yanılmışım. Ben şu an içimi yakan duygularımı anlatacak kelime bulamıyorum, seninse duygusuzluğunu haklı çıkarak çok kelimen var. Boşuna ağlama deme. Senin dilini bilseler şurda duran kuşları bile ağlatırdın sen."
-mermer bir bankta.
-mermer bir bankta.
Gerizler başı türküsü çalarken dikkat kesilecek hassasiyete sahip olmayışı.
Adını pozitivizmin kurucusu auguste comte'un "order and progress" eserinden alan cemiyet. Yani Düzen ve ilerleme: ittihat ve terakki.
Çok milliyetçiler gerçekten de. Evet.
Çok milliyetçiler gerçekten de. Evet.
"iyi geceler türkiye. Her nerede yaşanıyor ve yaşatılıyorsan."
Dolmuş pistons.
Balon demek için bile bir şey yapılması gerek. Leşin de ötesi. Popülist olan her ne ise orada olan alelade tiplerin böyle olmanın normal olduğu kendi gibi olanları gördüğü yer. Herkese duymak istediğini söyle ve adam yerine koyul. Espri yapınca arkadan gelen gerizekalı kahkahalar da siz gülmüyorsanız sorun sizde deme şekilleri. Kadın haklarını savunmak için kaba etlerini yırtanlar oğuzhan uğur'un eski sevgililerini sikip sikip bıraktığını lisan-ı müsaniple anlatmasını dinlerken gıkları çıkmıyor niyeyse. Demek ki ünlü olunca orospu çocuğu gibi davranmak da hoş geliyor. Murathan Mungan'ın dediği gibi "bu ülkede her şey olabilirsiniz. Ama rezil olamazsınız"
Nuri alço. Okey oynuyordu arkamda,mekan vegas/görükle. Yan tataftaki kızlar adama bakıp gazoz isteyip gülerek yılışık hareketler sergiledikleri için adam arkadaşlarından Özür dileyip kalkıp gitti. iyi mi oldu şimdi.
twitter'da paylaşan gerizekalı, daha şahsın ne dediğini anlamamış ki. konuşan diyor ki "ayakkabı alamıyoruz, bir ayakkabı 500 lira"; bu zonta "500 liraya ayakkabı alamıyoruz dedi ha ha ha" yapıyor. birinin derdine bak diğerinin mallığına. ne denilir ki.
Afferin fiko ha şöyle yola "gel".
insanın kendinden daha kötü insanların olduğunu görmesini sağlaması.
"Yufka mıdır
yufka mıdır benim bakışım dünyaya
ki acılarıyla başlatırım insanları
derimi yalayarak geçen mevsim
beni alır şehirden yıpranmış bakışlarla
her askere gidenin, her tören yorgununun
kondurur kemerinin kaşına.
Böylece ben, o küskün, o karışmayan dehliz
koca bir tomruğu yüklenirim arkadaşlarla
koca bir tomruğu kaldırıp kaldırıp
kümbetlere, bitkinliğin bordasına…
Kanın çığırından çıktığı saattir bu
memelerini bana sıkıca bastırdığın
hercai bir yürek somurtkan kepenklerin ardında
şehri acıtan çocukluğumuza değdikçe
biz seviştikçe bizi acıtan
kukumav kuşları, mânilerle dolu bir yatak
zaç yağı şişeleri kocaman."
yufka mıdır benim bakışım dünyaya
ki acılarıyla başlatırım insanları
derimi yalayarak geçen mevsim
beni alır şehirden yıpranmış bakışlarla
her askere gidenin, her tören yorgununun
kondurur kemerinin kaşına.
Böylece ben, o küskün, o karışmayan dehliz
koca bir tomruğu yüklenirim arkadaşlarla
koca bir tomruğu kaldırıp kaldırıp
kümbetlere, bitkinliğin bordasına…
Kanın çığırından çıktığı saattir bu
memelerini bana sıkıca bastırdığın
hercai bir yürek somurtkan kepenklerin ardında
şehri acıtan çocukluğumuza değdikçe
biz seviştikçe bizi acıtan
kukumav kuşları, mânilerle dolu bir yatak
zaç yağı şişeleri kocaman."
marx'a göre yabancılaşma, nietzche'ye göre seküler bilginin kutsanması (bilim adamı=rahip), weber'e göre dünyanın büyüsünün bozulması (inanç kaybı), durkheim'a göre, aracı kurumların kaldırılıp siyasi erk karşısında bireyin tek başına kalması (anomi) varoluşçulara göre can (varoluş) sıkıntısı, foucault'ya göre bireyin iktidar formlarıyla üretilip kontrol edilmesine rağmen, bir özgürlük illüzyonuna hapsolması, voegelin'e göre metaxy dengesinin bozulması (insanın irrasyonel tarafının reddi), heidegger'e göre teknolojinin varlık'ı bir alana hapsedip unutturması, gadamer'e göre dilin gelenekten kopması, adorno'ya göre (frankfurk ekolü) aklın araçsallaşması, bana göre tavla ve çayın yeterince önemsenmemesi.