bugün

muhafazakar

türkiye'de özellikle iki muhafazakar kesim vardır. bunların daha kemalist olanı, burjuvazi ve proletarya gibi tarihi kategorilerin yalnız batı'ya özgü olduğunu ve türkiye gerçeklerinin farklı olduğunu ileri sürer, "biz bize benzeriz" ve "sınıfsız, imtiyazsız, kaynaşmış bir kitleyiz" sloganlarına bu tür bir temel kazandırmaya çalışır. ikinci kesim ise "milliyetçi-mukaddasatçı" kesimden gelir. doğu'nun anlaşılamayacağını söylerdi. bu anlamda, toplumsal bilimin evrenselliğini de reddetmiş olurlar. islam dünyasında, bu yaklaşım, özellikle yaygındır. bu da, üç aşağı beş yukarı, "biz bize benzeriz"i bir başka terminoloji içinde söyleyen bir yaklaşımdır. yalnız, "benzeme"nin çerçevesi daha dini ve kültüreldir.