bugün
- israi le türkiye ve iran baş edebilir mi9
- yahudi olmak istiyorum15
- sevgili olunan kızın çişini içmek17
- en sevilen su markası19
- son yapılan yemek24
- uzun saçlı erkek8
- menuet'in sufle yapıp beni çağırmaması8
- mariyya8
- doktor bir abiye sahip olmak8
- havaların soğuması21
- telefon özelimdir diyen sevgili12
- anın görüntüsü31
- birleşmiş milletleri küçümseyen beyinsiz piç8
- türkiyede gençler aile desteğiyle yaşıyor24
- hiç yaladınız mı10
- uyumayın ulan9
- nervio17
- eloande11
- bütün uludağ sözlük yazarlarının boktan yazması31
- güzel bir kadın eli yalamak8
- arkadaşlar sizce bu alınır mı12
- sözlük yazarlarının tatlıları26
- bahar candan9
- piyangodan para çıkanların sonunda parasız kalması11
- bazı yetkili kadınların ağzının çok bozuk olması12
- frekansı yüksek insanlar19
- bikbikin sakalları9
- 26 eylül 2024 ajax beşiktaş maçı26
- kadınların gereksiz canlılar olduğu gerçeği18
- sevilmek için gidilen en uzun mesafe9
- iş yerinde zamanın geçmemesi9
- true yu neden evlendiremiyoruz8
- karı gibi laf sokan sözlük erkeği12
- larisalisa16
- sevişmek için gidilen en uzun mesafe22
- 25 eylül 2024 galatasaray paok maçı33
- herkese nude atan kadın yazar20
- suriyelilere özel doğum hastanesi14
- cuma namazından foto paylaşmayan yazarı hoplatırım14
- vapurda denizi izlerken dinlenecek şarkılar8
- şimdiye kadar size sorulan en zor soru14
- hepinizin cuma namazına gitmesini emrediyorum15
- kadınınızı kalkındırır mısınız12
- marmara ereğlisi vs şarköy8
- oruspuda sevgili şefkati arayıp hüzünlenmek16
- muhtemelen canabar12
- türk topraklarına yunan botu değmesi24
- ülkede iyi giden tek şey14
- sinemada gidilen ilk film27
- eski akp'li belediyenin milyon dolarlık şatafatı16
Hollandalı ressam Appel, Cobra adlı sanatçı topluluğunun kurucuları arasında yer almaktadır. Appel yapıtlarında soyut-dışavurumcu ve figuratif öğeleri birleştirmektedir.
Appel bir berberin oğlu olarak Amsterdam'da dünyaya geldi. Okulu bitirdikten sonra sanatçı olmak amaıyla 18 yaşında baba ocağından ayrılmadan önce,bir süre babasının berber dükkanında da çalıştı.
1940'da Hollanda'nın başkeninde bulunan Güzel Sanatlar Akademisi'nden burs aldı. ilk dönem yapıtlarında Henri Matisse ile Pablo Picasso'nun etkilerine rastlanmaktadır.
Appel 2. Dünya Savaşı'ndan sonra stilini kökten değiştirerek Jean Dubuffet'nin ham sanatına (Art Brut) ve primitif sanata yöneldi. Appel kuvvetli bir etki bırakan kaba resimlerini ilk kez 1946'da Amsterdam'da bir grup sergisi çerçevesinde sundu. Aşağı yukarı aynı zamanda avantgard sanat çevreleriyle temasa geçti ve 1948 yılında hemşerileri Constant ve Corneille ile birlikte De-Stijl hareketinin geometrik biçim anlayışına tepki gösteren Deneysel topluluğu oluşturdular. Üç sanatçı birlikte Reflex adlı dergiyi çıkardı. Bir yıl sonra Belçikalı Pierre Alechinsky ve Danimarkalı Asger Jorn ile birlikte Cobra topluluğunu kurdular. Bu topluluk adını ressamların geldikleri metropollerden -Copenhag, Brüksel, Amsterdam - almaktadır. Bir resmin bundan böyle çizgilerden ve renklerden oluşan salt bir konstrüksiyon olamayıp bir hayvan, gece, haykırış, insan ya da hepsi beraber olacağını programlı bir şekilde açıkladılar.
Appel 1949'da Amsterdam Belediye Binasına boyalı bir ahşap rölyef yapması için sipariş aldı. Fragende Kinder (sorgulayan çocuklar) adı altında yaptığı zengin renkli çalışması bir skandala neden oldu.
Devlet memurları bu yapıtı uygunsuz bularak üzerini tereyağı ile sıvadılar. Rölyef bunun üzerine geçici olarak başka bir yere asıldı. Bu tartışmalardan sonra Appel'e, kendi deyimiyle "Barbar" imajı yapıştı. Sanatçı toplantılarında yüksek sesle inleyerek ve haykırarak boyalarını tuvalin üzerine fışkırtırdı.
Yurdu Hollanda'ya en çok üç gün dayanabildiğini ifade eden Appel, 1950'de Paris'e taşındı. Burada kendisi için tipik olan figüratif ve soyut öğeleri bağdaştırma tekniğini geliştirdi. Appel figürlerini agresif bir biçimde deforme ediyordu. (Örneğin Trajik Nü'de (1956) olduğu gibi.) Renkleri geniş fırça darbeleriyle sürüyor, "benim boya tüpüm bir roket gibidir"; diyordu.
Appel atölyedeki çalışmalarına paralel olarak sık sık kamı binalarını tasarlama siparişleri alıyordu. Böylelikle 1959'da Paris'te bulunan UNESCO binası için Begegnung im Frühling (ilkbaharda Raslantı) adlı duvar resmini yaptı. 1960'da 39 yaşındaki sanatçı, o tarihe kadar ki en genç sanatçı olarak "Frau mit Strauss"Buketli Kadın) (1957) adlı tablosu için New York Solomon R. Guggenheim uluslararası ödülünü aldı. Cırlak kırmızı,sarı ve mavi renklerden oluşan sarmal kompozisyonuna boyayı öylesine kalın sürmüştü ki tablosu adeta bir rölyef görünümündeydi. Appel bu ödülü alınca, ABD dahil olmak üzere, adını duyurmayı kesinlikle başarmıştı.
70'li yılların başlamasıyla Appel Fransa'da Auxerre yakınlarında kendine bir saray satın aldı. Ondan iki yıl sonra, Mayıs hareketleri sırasında, üniversite öğrencilerinin tarafını tutarak yaralı bir öğrenciyi polis despotluğunun kurbanı olarak gösteren bir litografi yaptı. 70'li yılların başında heykeltraşlığa yönelerek polikrom alüminyumdan bir dizi büyük heykel yaptı. Kısa bir süre sonra da insan figürlerini birleştiren büyük boyutlu ahşap yontular yaptı.
Stiline sadık kalarak yaptığı tablolarında figüratif çalışmaları daha belirgin ve boya sürüşü biraz daha sakin bir hal aldı; Örn. Zweimal'da (ilk Kez) (1974). 1977'de Dijon Üniversitesi için Art Robot adlı alüminyum heykeli tamamladı. izleyen zamanda da, kendisine resimden daha büyük bir biçim özgürlüğü tanıyan heykel çalışmalarına kuvvet verdi.(Yeni Binyıl)
3 Mayıs 2006 tarihinde Zürih'te öldü.
Appel bir berberin oğlu olarak Amsterdam'da dünyaya geldi. Okulu bitirdikten sonra sanatçı olmak amaıyla 18 yaşında baba ocağından ayrılmadan önce,bir süre babasının berber dükkanında da çalıştı.
1940'da Hollanda'nın başkeninde bulunan Güzel Sanatlar Akademisi'nden burs aldı. ilk dönem yapıtlarında Henri Matisse ile Pablo Picasso'nun etkilerine rastlanmaktadır.
Appel 2. Dünya Savaşı'ndan sonra stilini kökten değiştirerek Jean Dubuffet'nin ham sanatına (Art Brut) ve primitif sanata yöneldi. Appel kuvvetli bir etki bırakan kaba resimlerini ilk kez 1946'da Amsterdam'da bir grup sergisi çerçevesinde sundu. Aşağı yukarı aynı zamanda avantgard sanat çevreleriyle temasa geçti ve 1948 yılında hemşerileri Constant ve Corneille ile birlikte De-Stijl hareketinin geometrik biçim anlayışına tepki gösteren Deneysel topluluğu oluşturdular. Üç sanatçı birlikte Reflex adlı dergiyi çıkardı. Bir yıl sonra Belçikalı Pierre Alechinsky ve Danimarkalı Asger Jorn ile birlikte Cobra topluluğunu kurdular. Bu topluluk adını ressamların geldikleri metropollerden -Copenhag, Brüksel, Amsterdam - almaktadır. Bir resmin bundan böyle çizgilerden ve renklerden oluşan salt bir konstrüksiyon olamayıp bir hayvan, gece, haykırış, insan ya da hepsi beraber olacağını programlı bir şekilde açıkladılar.
Appel 1949'da Amsterdam Belediye Binasına boyalı bir ahşap rölyef yapması için sipariş aldı. Fragende Kinder (sorgulayan çocuklar) adı altında yaptığı zengin renkli çalışması bir skandala neden oldu.
Devlet memurları bu yapıtı uygunsuz bularak üzerini tereyağı ile sıvadılar. Rölyef bunun üzerine geçici olarak başka bir yere asıldı. Bu tartışmalardan sonra Appel'e, kendi deyimiyle "Barbar" imajı yapıştı. Sanatçı toplantılarında yüksek sesle inleyerek ve haykırarak boyalarını tuvalin üzerine fışkırtırdı.
Yurdu Hollanda'ya en çok üç gün dayanabildiğini ifade eden Appel, 1950'de Paris'e taşındı. Burada kendisi için tipik olan figüratif ve soyut öğeleri bağdaştırma tekniğini geliştirdi. Appel figürlerini agresif bir biçimde deforme ediyordu. (Örneğin Trajik Nü'de (1956) olduğu gibi.) Renkleri geniş fırça darbeleriyle sürüyor, "benim boya tüpüm bir roket gibidir"; diyordu.
Appel atölyedeki çalışmalarına paralel olarak sık sık kamı binalarını tasarlama siparişleri alıyordu. Böylelikle 1959'da Paris'te bulunan UNESCO binası için Begegnung im Frühling (ilkbaharda Raslantı) adlı duvar resmini yaptı. 1960'da 39 yaşındaki sanatçı, o tarihe kadar ki en genç sanatçı olarak "Frau mit Strauss"Buketli Kadın) (1957) adlı tablosu için New York Solomon R. Guggenheim uluslararası ödülünü aldı. Cırlak kırmızı,sarı ve mavi renklerden oluşan sarmal kompozisyonuna boyayı öylesine kalın sürmüştü ki tablosu adeta bir rölyef görünümündeydi. Appel bu ödülü alınca, ABD dahil olmak üzere, adını duyurmayı kesinlikle başarmıştı.
70'li yılların başlamasıyla Appel Fransa'da Auxerre yakınlarında kendine bir saray satın aldı. Ondan iki yıl sonra, Mayıs hareketleri sırasında, üniversite öğrencilerinin tarafını tutarak yaralı bir öğrenciyi polis despotluğunun kurbanı olarak gösteren bir litografi yaptı. 70'li yılların başında heykeltraşlığa yönelerek polikrom alüminyumdan bir dizi büyük heykel yaptı. Kısa bir süre sonra da insan figürlerini birleştiren büyük boyutlu ahşap yontular yaptı.
Stiline sadık kalarak yaptığı tablolarında figüratif çalışmaları daha belirgin ve boya sürüşü biraz daha sakin bir hal aldı; Örn. Zweimal'da (ilk Kez) (1974). 1977'de Dijon Üniversitesi için Art Robot adlı alüminyum heykeli tamamladı. izleyen zamanda da, kendisine resimden daha büyük bir biçim özgürlüğü tanıyan heykel çalışmalarına kuvvet verdi.(Yeni Binyıl)
3 Mayıs 2006 tarihinde Zürih'te öldü.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar