bugün

kuran ve ehlibeyt

görüldüğü üzere ortaya konan argümanlara değil direkt kişilere itikadı olarak saldırgandır bu utanmazlar. ali şeriati'nin klasik safevi şiası tanımı bunun gibiler işte.

--spoiler--
işte bu kadar düşmansınız ehlibeyt'e ve bu düşmanlık nereden geliyor anlayabilmiş değilim.
--spoiler--

ve yine bu allah'ın ali imran'dan örnek vererek olayı direk soy bağına bağlamış. kafada muaviye zihniyeti olduğu için başka tarafa bakamıyor. kaldı ki sakife günü hz ali'ni yanına gelip hz ebu bekir'e karşı adam toplama teklifinde bulunan da ebu süfyandır. ali şeriati'nin dediği gibi, safevi şiasının ilk imamı bizzat ebu süfyandır diye. allah rahmet etsin kendisine. işte selim kalpli müslüman budur. ister şii olsun ister sünni.

gelelim o ayete. hz nuh'un eşi ve hz ibrahim'in babası kendilerine tabi olmamışlardı. dolayısı kur'an'da ki ehli beyt ve ya çoğulu buyutat olan kavram bir kabileye de işaret eder anlama gelir bir güruha da. allah kur'an'da müslümanlar için sizi üstün kıldık, sizi vasat ümmet kıldık diyor. orada salt aile bağları ve ırsiyet yoktur. kur'an kabileci bir toplumun içine gelmiştir. yerdiği toplumun adetlerini diriltmeye değil. dolayısı ile bir peygamberin ümmeti tabi olanı aynı zamanda ehlidir.

adam halen daha ahzab 33 peygamber eşlerine değil erkeklere hitap eder diyor. az izanı olan 28 ve 34. ayet arasındaki baülantıyı kurur. ayetin son cümlesinden din uyduranlara da allah lanet etsin. soruyorum madem o ayete göre sadece erkeklere seslenilmiş hz fatıma nasıl olur da dahil olabilir.

not: ehlibeyt deyince bir adamın evlatları torunları damatları eşleri bu kapsamın içine tümden girer. bunu ortaya koyalım öncelikle.

üstünlük? neye göre üstünlük? diyorum ya bu şiiliğin islam tanımı aynı arap cahiliyesini çağrıştırmaktadır. islam'ın ölçüsü ''hanginiz daha iyi işler yapacak diye o sizi imtihan eder'' biçimindedir. islamda bir aileye nesebe mensup olmak insanı salt iyi yapmaz. üstün de yapmaz. üstünlük takva iledir. bunu anlamıyorsan bunu dini hiç anlamamışsın demektir.

kisa hadisi bahsinde ise ''enti ala mekanik ve enti ala hayr'' lafzını yani peygamberin sarf ettiği sözü ''hayır sen ehlimden değilsin'' diye çeviren namus yoksunları da yine kimi şii müeeliflerdir.

bak bak bak. kendi kaynaklarını inkar eder olur demiş. ulan kazma. sen hayatında hiç el kafiyi okudun mu, biharul envarı. orada yazılan rezalet ötesi şeyleri aktarayım mı buraya? bak onlar da senin kaynağın. vahiy mi onlar? içlerinde doğruluğu olanlar da vardır yanlışlığı olanlar da.

madem bu kadar meraklısın sünni kaynaklara. diğer halifelerle alakalı övücü ifadeler var hadis olarak. sahih senetli. onlara da inan.

işte bir adam da bakış açısı, metod ve en çok da kafa olmayınca eh münafığında teki olunca sığ beyniyle vereceği cevap ''köşeye sıkışınca kendi kaynağını inkar ediyor'' şeklinde oluyor en fazla.

ulan utanmaz, ulan münafığın dölü. ben diyorum ki senin inandığın yolundan gittiğin mezhebin esasları kur'an'ı kerimle uyuşmuyor.

komik değil gerçek olan iddia ali şiasının bizzat ali ve evlatlarının sonunu getiren hainler olduğu bir gerçektir.

o halde o adamlara şii denmezse nasıl olur da sünni denebilir.

ha şimdi bu utanmaz cahil diyecek ki ''bis öyle demiyoz ki'' ben de derim ki senin gibi dini takiyey münafıkların ciğerini biliyoruz. en çok da boklu geçmişinizi.

allahın düşmanları namussuzlar sizi.

az akıl mantıkmış. lan iyi güldürdün akşam akşam.

edit: (bkz: sünnilerin bizde ehlibeyt i severiz yalanı/#25605225) ooo neler buldum neler.

allah aşkına mefatihül cinan adlı kitabı sorun şu herife ne diyecek size. bunların ehli beyti sevmekten kastettiği ölüye tapmaktan ibaret. pis birer müşrik oldukları için küfürlerini din sanıyorlar. allah selamet versin.