bugün
- yazarların evlenmek istedikleri dizi karakterleri11
- görüldü bile atmayan insan tipi18
- iğrenç bir his tarif et17
- kocaeli de fabrikada yaşanan cinsel grup seks15
- allah yerine hızır'dan yardım istemek14
- eloande'ye zengin koca bulmak8
- aşık olmak12
- mimarlığı bırakmak13
- flörtü eleme sebepleri12
- erkeklerin iğrenç özellikleri22
- öğretmen maaşları17
- sözlük yazarlarına gelen son mesaj19
- rusyaya gidince kızlar etrafımda pervane olacak10
- keki kabarmayan sözlük kızı30
- hayvancılık destekleneceğine neden ithalat12
- sözlükteki kızlar mı dışardaki kızlar mı10
- deniz gezmiş25
- 1 85 boyunda zeki esprili yakışıklı kültürlü erkek20
- fenerbahçe neden şampiyon olamıyor17
- eloande14
- ali koç'un jose mourinho ile anlaşması19
- bebeği gibi seven incitmeyen değer veren erkek28
- fener olmasa galatasaraylılar kimle dalga geçecek9
- anın görüntüsü10
- galatasaray16
- 6 mayıs 2024 konyaspor fenerbahçe maçı30
- bik bik'in 18 saat 30 dakikadır sözlüğe girmemesi12
- hayatınız boyunca sizi en derinden yaralayan olay15
- şöyle hanım hanımcık öğretmen bir kız bulamamak17
- hayatta kalmak için cebinde köpek maması taşı9
- düşün ki o bunu okuyor13
- akp'nin galatasaray'ı destekleme nedeni17
- icardi'nin burnuna kafa atacak olmam13
- en yaşlı özelliğiniz10
- durduk yere tribe giren erkek17
- allah ile tanrının farkı var mı9
- 5 mayıs 2024 galatasaray sivasspor maçı19
- icardi19058
- bir türlü ısınmayan ayaklar11
- eksi ruyaları sözlük heyetinden istemek23
- sözlük kızlarının saç rengi9
- budweiser14
- bülent uygun10
- hakim ziyech11
- eksi ruyalar ile yakaladığımız müthiş uyum21
- 170 iq üstü sözlük yazarları veritabanı18
- bebeği gibi seven incitmeyen değer veren kadın10
entry'ler (128)
30 yasında hala baba parası yiyip hava atan yazarların yanında eli öpülesidir.
''zengin ama en azindan yuzumuze vurmuyor, gorgusuzluk etmiyor, zenginligiyle barisik degil, ben de zengin olsam (ki deli gibi olmak istiyorum) aynen boyle olacagimdan buna musamaha gosteririm'' kafasi.
bir kere, sunda anlasalim: zengin mengin olmayacaksin. bunu kabul et, bununla baris, bir kafan rahatlasin.
hadi diyelim oldun. o zaman da 'elalem ne der?'' gibi bir cekincen olmayacak. el ve alem'in ne dedigini kendisine mesele yapan adam zaten zengin olamiyor. zira zenginlik, kural olarak, el ve alem'in diyecegi kotu seyleri sineye cekebilmis olanlarin, sineye cekilmeyi gerektirecek kadar kotu seyleri duymayi hak ve garanti edecek seyleri yapmis olanlarin ulasabildigi bir statu. adam zengin olduysa 'luks araba ile gorunerek gorgusuzluk etmis olmak'tan cok da buyuk ahlaksizliklara imza atmis, atabilmis, atacak oluyor. butun zenginler ayni gerekceyle 'zengin'se aralarinda secici gurmelik yapmak lukslerin en buyugu olmuyor mu?
yani sunu diyorum: zengin denen sey senin nisbi ve gercek anlamda fakir olman, fakir kalman sayesinde zengin oluyorsa 'yuzune vurmamasi' ne anlam ifade ediyor? ''tecavuz ediyor ama en azindan sevgilim gibi davraniyor'' avuntusu degil mi bu? neyi neye ispat ediyor?
esitsizlige yonelik muhalefet ve itirazin temeli de bu tip 'nominal' ya da 'goreli' farkliliklarla degil de, bu farkliliklari yaratan esitsizligin kural haline getirilmesiyle alakali degil mi? esitsizligi dogal 'hal'ler ve 'durum'lar olarak isimlendirip bunlara uygun ahlaki sekil sarti kosmak, bu sartlara da 'gorunur'de uyani kutsayip, olumlamak neye hizmet ediyor?
eski ve yeni liberal iktisat teorisinin de muhafiz ve hafizlari hep bu 'esitsizlik standardi'ni bayrak edinip ''tamam, belki daha avantajli konuma geciyorlar ama verdikleri hizmetlerle (teknoloji, istihdam, gelire oranlanmis alim gucu, genel refahtan anlasilan bir takim politize edilmeye musait demografik birimler) geri donus de yapiyorlar, o halde 'zengin' kotu degildir. zengin dostunuzdur arkadasinizdir. eskiden iphone alamiyordunuz, zengin sayesinde simdi alabiliyorsunuz. demek ki, mesele aslen esitsizlik degil aradaki 'fark'tir, o da zamanla toparlar, moparlar'' demiyorlar mi?
friedman, krugman ve sakirtleri birbirini birbirinden yaratan 'zengin-fakir' ayrimini boylelikle derecelendirilebilir bir ahlak terazisinde temize cekmiyorlar mi? sen de sirf bir sekil ve adab standardini tutturdu diye bu polisli, jandarmali, hapisli, kislali, okullu, medyali, camili, havrali ideolojinin bordrolu, primli, kursulu, nobelli duzenine alkis tutup goygoy cekmis olmuyor musun? sirf zengin -oldugu halde- 'fakir' gorundu, gururunu oksadi diye?
'sayginlik'i tek temel birim yapan bir toplum'a ve degerlerine de bu denli biat etmisken, yani sozde degil ozde elit'in allahina canak acmisken, ahlak mahkemenin tek olcutunu davranis ve psikoloji sahasina hapsetmisken hangi iktidara nasil bir muhalefetten soz ediyorsun?
bir kere, sunda anlasalim: zengin mengin olmayacaksin. bunu kabul et, bununla baris, bir kafan rahatlasin.
hadi diyelim oldun. o zaman da 'elalem ne der?'' gibi bir cekincen olmayacak. el ve alem'in ne dedigini kendisine mesele yapan adam zaten zengin olamiyor. zira zenginlik, kural olarak, el ve alem'in diyecegi kotu seyleri sineye cekebilmis olanlarin, sineye cekilmeyi gerektirecek kadar kotu seyleri duymayi hak ve garanti edecek seyleri yapmis olanlarin ulasabildigi bir statu. adam zengin olduysa 'luks araba ile gorunerek gorgusuzluk etmis olmak'tan cok da buyuk ahlaksizliklara imza atmis, atabilmis, atacak oluyor. butun zenginler ayni gerekceyle 'zengin'se aralarinda secici gurmelik yapmak lukslerin en buyugu olmuyor mu?
yani sunu diyorum: zengin denen sey senin nisbi ve gercek anlamda fakir olman, fakir kalman sayesinde zengin oluyorsa 'yuzune vurmamasi' ne anlam ifade ediyor? ''tecavuz ediyor ama en azindan sevgilim gibi davraniyor'' avuntusu degil mi bu? neyi neye ispat ediyor?
esitsizlige yonelik muhalefet ve itirazin temeli de bu tip 'nominal' ya da 'goreli' farkliliklarla degil de, bu farkliliklari yaratan esitsizligin kural haline getirilmesiyle alakali degil mi? esitsizligi dogal 'hal'ler ve 'durum'lar olarak isimlendirip bunlara uygun ahlaki sekil sarti kosmak, bu sartlara da 'gorunur'de uyani kutsayip, olumlamak neye hizmet ediyor?
eski ve yeni liberal iktisat teorisinin de muhafiz ve hafizlari hep bu 'esitsizlik standardi'ni bayrak edinip ''tamam, belki daha avantajli konuma geciyorlar ama verdikleri hizmetlerle (teknoloji, istihdam, gelire oranlanmis alim gucu, genel refahtan anlasilan bir takim politize edilmeye musait demografik birimler) geri donus de yapiyorlar, o halde 'zengin' kotu degildir. zengin dostunuzdur arkadasinizdir. eskiden iphone alamiyordunuz, zengin sayesinde simdi alabiliyorsunuz. demek ki, mesele aslen esitsizlik degil aradaki 'fark'tir, o da zamanla toparlar, moparlar'' demiyorlar mi?
friedman, krugman ve sakirtleri birbirini birbirinden yaratan 'zengin-fakir' ayrimini boylelikle derecelendirilebilir bir ahlak terazisinde temize cekmiyorlar mi? sen de sirf bir sekil ve adab standardini tutturdu diye bu polisli, jandarmali, hapisli, kislali, okullu, medyali, camili, havrali ideolojinin bordrolu, primli, kursulu, nobelli duzenine alkis tutup goygoy cekmis olmuyor musun? sirf zengin -oldugu halde- 'fakir' gorundu, gururunu oksadi diye?
'sayginlik'i tek temel birim yapan bir toplum'a ve degerlerine de bu denli biat etmisken, yani sozde degil ozde elit'in allahina canak acmisken, ahlak mahkemenin tek olcutunu davranis ve psikoloji sahasina hapsetmisken hangi iktidara nasil bir muhalefetten soz ediyorsun?
marsel ilhanın federeri yenmesi gibidir.
facebookda yaşadığı sehri paris,fransa olarak kaydedip taksimde dürüm yerken yakalanan ergen olabilir.
annen hangi bölümden mezundu yavrum seklindede karşılık verilebilir.
annen ilkokul mezunu tabii koy götüne gitsin şeklinde cevap verilir.
çok basit bir kombinasyonla kalecilerin bile en kral çalımları atabildiği oyun.
partnerinde erken boşalma probleminin olabiliritesi yüksek olan kızdır.
göz kapağının altı.*
senelerce yokluğunu hissetmememe rağmen, seni o cok sevdiğin yiğeninin saçlarını okşarken gördüğümde neden içimde garip bi cızırtı hissettim dayı? o anı neden hafızamdan atamıyorum?
suan neden saçmalıyorum dayııı?
suan neden saçmalıyorum dayııı?
turkiye nin, yugoslavya gibi bolunmesi ancak japonya nin sovyetler birligi gibi dagilmasina benzer. yani nasil bir bag vardir anlamak mumkun degildir. bunyesinde birden fazla ulusu eritmemis, federe ya da konfedere olmayan, tarihsel dokusu benzemeyen yapilari karsilastiran zihniyet kanimca gundemdeki butunluk, bayrak konularindan etkilenmistir.
turkiye ve turkiye nin bölünmesi hadisesi, arada bir aklimiza gelen, bizi costuran bir olgudur. yani öyle bir ortam olusturuluyor ki, sanki bir sabah bir uyanacagiz ki memleket bölük pörçük olmus. erzurumda türk bayragi motifi islenmis pastanin kesilememesi gibi. amip mi bu kardesim ? bölünmez öyle. nedir bu kadar paranoya bölünecez bölünecez diye ? biraz kendine güven, biraz dik dur.
turkiye ve turkiye nin bölünmesi hadisesi, arada bir aklimiza gelen, bizi costuran bir olgudur. yani öyle bir ortam olusturuluyor ki, sanki bir sabah bir uyanacagiz ki memleket bölük pörçük olmus. erzurumda türk bayragi motifi islenmis pastanin kesilememesi gibi. amip mi bu kardesim ? bölünmez öyle. nedir bu kadar paranoya bölünecez bölünecez diye ? biraz kendine güven, biraz dik dur.
ataların sen böldür diye savaştı bu topraklarda dimi yavvvusauk seklinde cevap verilebilecek cümle.
genis aile dizisinin bilmem kacıncı bölümünde cevahirin ulviye söylediği cümledir.
(bkz: ipodun sarjı bitmesin diye slow müzik dinleyen ulvi)
(bkz: ipodun sarjı bitmesin diye slow müzik dinleyen ulvi)