bugün
- kur an çevirisi yapmanın haram olması24
- fenerbahçe17
- dilan dere ile evlenmek11
- sevgiliyle uyumak13
- kılıçdaroğlu'nun yeniden aday olacağım demesi13
- fransız kızın üzerine işeyen göçmen10
- emre belözoğlu15
- sözlüğün en iyi yazarı olmak11
- mert hakan yandaş19
- abberrline9
- mauro icardi22
- 2023 2024 sezonu süper lig şampiyonu galatasaray17
- israil'in refahta sivil çadırlarını vurmasi27
- hadise'nin külotla marş söylemesi11
- online 28 yazar şu an ne yapıyor10
- fenerbahçe'nin gs'nin balonunu patlatmış olması20
- müslümanların anadili arapçadır10
- icardi190511
- astrolog meral güven20
- galatasaray ın verilmeyen penaltısı9
- hamas9
- para bok huzur yok10
- albay kemal11
- okan buruk'un rakiplerine küfür etmesi10
- galatasaray'ın hakemleri kutlamalara çağırması11
- neden yazarlık yapıyorsunuz23
- true karı mı9
- satrançta oyuna beyazın başlaması8
- 195 lik erkek olarak 150 lik kızla çıkmak12
- galatasaray19
- ismail kartal11
- ergin ataman13
- pornhub com10
- fenevin üzerindeki trabzonspor laneti8
- fenerbahçe taraftarı12
- evlenmelik sözlük erkekleri27
- beşiktaşın en kötü sezonunda bile kupa alması9
- ikizler burcu erkeği10
- hangi süper güce sahip olmak isterdiniz12
- aslolan fenerbahcedirin anlık suratı10
- nihavend longa8
- sokak hayvanları uyutulacak8
- 26 mayıs 2024 konyaspor galatasaray maçı10
- mika raun'un gelinlik giymesi12
- istanbul'a taşınmak isteyenler için tavsiyeler14
- true bekarsa ispatlasın13
- sözlükteki en sapık 10 yazar16
- fettullah gülen'in ölmesi22
- ölen arkadaşın karısının seksi olması9
- namaz kılan kemalist fayda görür mü11
entry'ler (53)
Yazar bu cümlede gördüğü rüyayı anlatmıştır.
kendiniz yaparsanız sertliğini glikoz miktarı ile jelatini doğru orantılayarak ayarlayabileceğiniz yenilebilen süsleme amaçlı olarak pasta , cupcake ve kurabiye türevi gıda maddelerini kaplamaya yarayan kullanımı maharet isteyen hamurdur. hazır alınırken de markadan markaya sertlik ve şekillenme kapasitesi değişiklik gösterir. sıcağa ve soğuğa duyarlı olduğu için detaylı ve büyük figürler dekor hamuruyla yapılmalıdır.
ben onu çok sevdim isimli dizide berrin menderes' i canlandıracak oyuncu.
sözlük kurallarına uymayan entryler giren , manasız kısaltmalar ve gereksiz trip atan yeni nesil yaşı küçük yazarları gammazlamak için sözlüğe eklenmesini istediğim butondur.
leyla ile mecnun dizisinin 8.bölümünde bonzai durağı olarak tiye alınan dizidir.
taksim'e yapı yapılmasına değil cami yapılmasına karşı çıkıldığını izah eden gayet manalı bir yazıdır. bir ülkede demokrasi varsa egemen ve elit bir zümre olamaz.aynı ülkede yaşayan çoğunluğun istediği hukuk çerçevesinde uygulanır. kaldı ki papaz örneği birçoklarının canını yakmış belli ki kötüden emsal vermeye çalışanlar olmuş. bu düşüncelere sahip kişilerin vatikan'ın yönettiği paraya ve güce bakmasını öneririm bir imam da yanlış yaparsa yargılanır papazda ancak hangi kesimin siyasi ve parasal gücünün dünya üzerindeki etkisinin ne olduğunu izan sahibi vicdanlara bırakıyorum.
hazır başlamışken ağlayamadığın ve ağlayamacağın zamanlar için de birkaç gözyaşı dök.
Milli işletim sistemi Pardus'un gelişmesi savunma sanayinin gelişmesi kadar önemlidir.
Şekerci Hafız Mustafa, Osmanlı Devleti döneminde Sultan Abdülaziz'in saltanatının ilk yıllarında günümüzde Bahçekapı-Eminönü'nde Hamidiye Caddesi olarak bilinen caddenin seksen altı numaralı dükkanında Çankırı'nın Orta Beldesi'nden istanbul'a sarraflık yapmaya gelen ismail Hakkı Zade tarafından 1864 yılında kurulmuştur.günümüzde de renkli ve lezzetli tatlarıyla nostaljik atmosferinde hizmet vermektedir.
http://www.hafizmustafa.com
http://www.hafizmustafa.com
ABD Gıda Standartları Enstitüsü (FSA), pişirme veya kızartma esnasında gıdalarda kendiliğinden oluşan akrilamid adlı kanserojen bir maddeyi yüksek oranlarda içeren 13 yiyeceği açıkladı. Piyasadaki 248 ürünün incelenmesi sonucu hazırlanan listede, bebe bisküvisi, hazır kahve ve cips gibi sık tüketilen gıdalar da bulunuyor.Bu gıdalar arasında hazır kahve bile var ne yazık ki.
http://www.sabah.com.tr/Y...3-yiyecekte-kanser-alarmi
http://www.sabah.com.tr/Y...3-yiyecekte-kanser-alarmi
Akrilamid pişirme veya kızartma esnasında gıdalarda kendiliğinden oluşan bir kimyasaldır. Bu kimyasalın evde veya büyük işletmelerde ızgarada pişirilmiş veya kavrulmuş gıdalarda oluşması da muhtemeldir. Çiğ veya kaynatılmış gıdalarda kayda değer miktarda bu kimyasala rastlanmamıştır. Bununla birlikte hala bu kimyasalın nasıl ve niçin ortaya çıktığı ile ilgili çok az şey bilinmektedir.
Yaygın olarak pişirilmiş ve fırına verilmiş gıdaların içinde bu kimyasalın oluştugu görülmüştür, insanlar muhtemelen çok eski zamanlardan beri bu yollar ile bu kimyasala maruz kalmıştır. Hayvanlar üzerinde yapılan deneylere dayanarak ve onun biyolojik etkilerinin anlaşılması sonucunda akrilamid'in insanlar üzerinde kanser yapıcı etkisinin olabilecegi düşnülmektedir. işleri gereği bu kimyasala maruz kalan insanlarda sinir hasarları gözlenmiştir. Erkek hayvanlar üzerinde yapılan araştırmalar göstermiştir ki, akrilamid onların doğurganlıkları üzerinde anormalliklere neden olmaktadır.
Akrilamid bizim sağlığımız üzerinde olumsuz etkileri olan ve gıdalar vasıtasıyla maruz kaldığımız birçok maddeden bir tanesidir. Yiyeceklerimizin bir çoğu belirli seviyelerde kansere neden olabilen maddeler içermektedir, fakat pratikte potansiyel kanser etkisi görülmemiştir ve akrilamid'in insanlar üzerinde tam anlamıyla kansere neden olduğuna dair bir vaka ile karşılaşılmamıştır. Buradan şu çıkarılabilir ki akrilamid'in gıdalarda bulunmasıyla insan sağlığı üzerinde risk oluşturması sadece uzun süre bu kimyasala maruz kalınması ile olabilir.
Akrilamid'in gıdalar içinde bulunması bütün gıdalar çiğ tüketilmedikçe önlenemez, ve bu da gıdalardan bulaşabilecek hastalık risklerini ve enfeksiyonları arttıracaktır. Bu nedenle beslenme alışkanlıklarımızı değiştirmemiz çok anlamlı değildir. Endüstride kristal beyaz toz şeklinde üretilmektedir ve polyakrilamid jellerin üretiminde kullanılmaktadır.
http://www.foodstandards.gov.uk
Yaygın olarak pişirilmiş ve fırına verilmiş gıdaların içinde bu kimyasalın oluştugu görülmüştür, insanlar muhtemelen çok eski zamanlardan beri bu yollar ile bu kimyasala maruz kalmıştır. Hayvanlar üzerinde yapılan deneylere dayanarak ve onun biyolojik etkilerinin anlaşılması sonucunda akrilamid'in insanlar üzerinde kanser yapıcı etkisinin olabilecegi düşnülmektedir. işleri gereği bu kimyasala maruz kalan insanlarda sinir hasarları gözlenmiştir. Erkek hayvanlar üzerinde yapılan araştırmalar göstermiştir ki, akrilamid onların doğurganlıkları üzerinde anormalliklere neden olmaktadır.
Akrilamid bizim sağlığımız üzerinde olumsuz etkileri olan ve gıdalar vasıtasıyla maruz kaldığımız birçok maddeden bir tanesidir. Yiyeceklerimizin bir çoğu belirli seviyelerde kansere neden olabilen maddeler içermektedir, fakat pratikte potansiyel kanser etkisi görülmemiştir ve akrilamid'in insanlar üzerinde tam anlamıyla kansere neden olduğuna dair bir vaka ile karşılaşılmamıştır. Buradan şu çıkarılabilir ki akrilamid'in gıdalarda bulunmasıyla insan sağlığı üzerinde risk oluşturması sadece uzun süre bu kimyasala maruz kalınması ile olabilir.
Akrilamid'in gıdalar içinde bulunması bütün gıdalar çiğ tüketilmedikçe önlenemez, ve bu da gıdalardan bulaşabilecek hastalık risklerini ve enfeksiyonları arttıracaktır. Bu nedenle beslenme alışkanlıklarımızı değiştirmemiz çok anlamlı değildir. Endüstride kristal beyaz toz şeklinde üretilmektedir ve polyakrilamid jellerin üretiminde kullanılmaktadır.
http://www.foodstandards.gov.uk
abd'nin özgürlüğünü ve halkının farklı kültürlere bakış açısını tekrar sorgulatan nottur.
(bkz: göt gürültüsü)
zaman her şeyi çözer ayda 18 tl şeklinde devam edilirse güzel bir reklam spotu teşkil edebilecek cümledir.
zeki ve farklı bir bilim adamı olduğu belli olan ancak kitaplarında bir yaratıcı olmadan süre gelen bu hayatta neden hiç ara formlarda, vasıfsız bir işe yaramayan kalıntılar saptanamadığını canlı ya da cansız ayrımını sistemin ya da sistemsizliğin neye göre belirlediğini anlatamayan veya anlatmayan kişidir.
En maharetli baklava ustalarının Saray'da bulunduğuna kuşku yok. Saray'da baklavanın önemi, konaklardaki gibi sadece zenginlik ve ince zevk alâmeti sayılmasından değil, aynı zamanda devlet törelerine girmiş olmasındandı. 17. yüzyılın sonlarında veya 18. yüzyılın başlarında ortaya çıkmış olan baklava alayı geleneği, bunun en belirgin örneğidir. Ramazan ayının ortasında, padişahın askere iltifatı olarak, Saray'dan Yeniçeri Ocağı'na baklava giderdi. Her on askere bir sini baklava hazırlanır ve Saray mutfağı önünde dizilirdi. Silahtar Ağa, bir numaralı yeniçeri olan padişah adına ilk siniyi teslim aldıktan sonra, diğer sinilerin her birini ikişer asker nizamî olarak yüklenirdi. Her bölüğün âmirleri önde, baklava sinilerini taşıyanlar arkada, açılan kapılardan dışarı çıkarak kışlalara doğru yürüyüşe geçerlerdi. istanbul halkı, baklava alayını seyretmek için sokaklara dökülür, padişaha ve askere sevgi gösterilerinde bulunurdu. Baklavayı Osmanlı saltanatının bir sembolü haline getiren bu gelenek, Yeniçeri Ocağı ile birlikte tarihe karıştı. En son baklava alayı, Yeniçeri Ocağı'nın kaldırılmasından iki ay önce yapılmıştı.
Osmanlı imparatorluğu'nda bir devlet törenine adını vermiş olan baklavanın, kökeni hangi etnik topluluğun geleneksel mutfak kültüründe olursa olsun, Osmanlı kültürüne ait sayılması, bir hakkın teslimi olur.
Kaynak : BAKTAD (Baklava ve Tatlı Üreticileri Birliği) - Ümit Sinan Topçuoğlu
http://www.secbaklava.com/baklavatarih.html
Osmanlı imparatorluğu'nda bir devlet törenine adını vermiş olan baklavanın, kökeni hangi etnik topluluğun geleneksel mutfak kültüründe olursa olsun, Osmanlı kültürüne ait sayılması, bir hakkın teslimi olur.
Kaynak : BAKTAD (Baklava ve Tatlı Üreticileri Birliği) - Ümit Sinan Topçuoğlu
http://www.secbaklava.com/baklavatarih.html
Baklavanın kökeni ister antik Yunan'da, ister Bizans'ta, ister Türkler veya Araplar'ın göçebelik dönemi geleneklerinde olsun, günümüzdeki klasik baklava diye tanımlanabilecek gösterişli ve incelikli şeklini Osmanlı döneminde aldığını kabul etmek gerek.
Baklava ile ilgili en eski Osmanlı kaydı, Fatih dönemine ait Topkapı Sarayı mutfak defterlerindedir. Bu kayda göre, hicrî 878 yılı (1473) şaban ayında Saray'da baklava pişirilmiş. 17. yüzyılın ortalarında, istanbul'dan çok uzakta, Bitlis Beyi'nin konağına konuk olan Evliya Çelebi, baklava yediğini yazar. Sultan 3. Ahmed'in dört oğluna 1720 yılında yapılan görkemli sünnet düğününü anlatan Vehbi'nin "Surnâme"sinde, bütün konuklara baklava ikram edildiği yazılı.
Bunlar gibi kayıtlardan, Osmanlı imparatorluğu'nun hemen her yöresinde bilinen baklavanın, daha çok Saray'da, konaklarda, ziyafetlerde, şenliklerde tüketildiği anlaşılıyor.
Zor beğenen servet ve mevki sahiplerini hoşnut etme çabasının, baklavayı basit bir hamur işi olmaktan çıkarıp ustalık gerektiren incelikli bir mutfak ürünü haline getirdiği söylenebilir.
Bamberg Üniversitesi'nden Bert Fragner gibi bazı araştırmacılar, Osmanlı imparatorluğu'nda yeme içme eğilimlerinin, istanbul sosyetesinin damak zevkine ve tercihlerine göre biçimlendiğini kaydederler.
Saray'da ve konaklarda, baklava yapımında usta olan aşçıların tercih edildiği ve baklava yufkasının çok ince açılmış olmasına önem verildiği biliniyor. işe alınacak aşçıya, sınama olarak, pilavın yanı sıra baklava da yaptırılırmış. Aşçının usta olanı, hamuru kesişinden anlaşılırmış. Kesilen pazılar açıldığında, hem çok ince hem de tepsinin içini tam kaplayacak boyutlarda olursa, aşçının ustalığı kabul edilirmiş. Burhan Oğuz'un Türkiye halkının kültür kökenleri ile ilgili kitabında anlattığına göre, eski istanbul konaklarında yapılan baklavalarda aşçının bir tepsiye en az yüz kat yufka sığdırması istenirmiş. Bu kadar ince yufka açabilen bir aşçı bulundurmanın övünç kaynağı olduğu da, yine Burhan Oğuz'un anlattıklarından anlaşılıyor. Baklava tepsisi fırına girmeden önce konak sahibinin huzuruna getirilirmiş; o da, bir Hamid altınını yarım metre kadar yükseklikten dik olarak baklavanın üzerine bırakırmış. Altın yufka katlarını delip tepsinin dibine değerse, aşçı başarılı sayılırmış. Tepsi içindeki altın da bahşiş olarak aşçıya gidermiş. Eğer, altın yufka katları arasında kalırsa, baklava tepsisi mutfağa geri gönderilirmiş. Bu gösteri konukların huzurunda yapılır da başarısız olursa, ev sahibi kendisini rezil olmuş sayarmış.
Baklavacılığın, aşçılıktan ayrı bir zanaat olarak gelişmesini de, zengin mutfaklarındaki bu önemine bağlamak yanlış olmaz. 19. yüzyılda loncada örgütlenmiş Sakızlı ustaların, istanbul'daki konaklara baklava yufkası açmak için çağrıldığını Sula Bozis yazar.
Kaynak : BAKTAD (Baklava ve Tatlı Üreticileri Birliği) - Ümit Sinan Topçuoğlu
http://www.secbaklava.com/baklavatarih.html
Baklava ile ilgili en eski Osmanlı kaydı, Fatih dönemine ait Topkapı Sarayı mutfak defterlerindedir. Bu kayda göre, hicrî 878 yılı (1473) şaban ayında Saray'da baklava pişirilmiş. 17. yüzyılın ortalarında, istanbul'dan çok uzakta, Bitlis Beyi'nin konağına konuk olan Evliya Çelebi, baklava yediğini yazar. Sultan 3. Ahmed'in dört oğluna 1720 yılında yapılan görkemli sünnet düğününü anlatan Vehbi'nin "Surnâme"sinde, bütün konuklara baklava ikram edildiği yazılı.
Bunlar gibi kayıtlardan, Osmanlı imparatorluğu'nun hemen her yöresinde bilinen baklavanın, daha çok Saray'da, konaklarda, ziyafetlerde, şenliklerde tüketildiği anlaşılıyor.
Zor beğenen servet ve mevki sahiplerini hoşnut etme çabasının, baklavayı basit bir hamur işi olmaktan çıkarıp ustalık gerektiren incelikli bir mutfak ürünü haline getirdiği söylenebilir.
Bamberg Üniversitesi'nden Bert Fragner gibi bazı araştırmacılar, Osmanlı imparatorluğu'nda yeme içme eğilimlerinin, istanbul sosyetesinin damak zevkine ve tercihlerine göre biçimlendiğini kaydederler.
Saray'da ve konaklarda, baklava yapımında usta olan aşçıların tercih edildiği ve baklava yufkasının çok ince açılmış olmasına önem verildiği biliniyor. işe alınacak aşçıya, sınama olarak, pilavın yanı sıra baklava da yaptırılırmış. Aşçının usta olanı, hamuru kesişinden anlaşılırmış. Kesilen pazılar açıldığında, hem çok ince hem de tepsinin içini tam kaplayacak boyutlarda olursa, aşçının ustalığı kabul edilirmiş. Burhan Oğuz'un Türkiye halkının kültür kökenleri ile ilgili kitabında anlattığına göre, eski istanbul konaklarında yapılan baklavalarda aşçının bir tepsiye en az yüz kat yufka sığdırması istenirmiş. Bu kadar ince yufka açabilen bir aşçı bulundurmanın övünç kaynağı olduğu da, yine Burhan Oğuz'un anlattıklarından anlaşılıyor. Baklava tepsisi fırına girmeden önce konak sahibinin huzuruna getirilirmiş; o da, bir Hamid altınını yarım metre kadar yükseklikten dik olarak baklavanın üzerine bırakırmış. Altın yufka katlarını delip tepsinin dibine değerse, aşçı başarılı sayılırmış. Tepsi içindeki altın da bahşiş olarak aşçıya gidermiş. Eğer, altın yufka katları arasında kalırsa, baklava tepsisi mutfağa geri gönderilirmiş. Bu gösteri konukların huzurunda yapılır da başarısız olursa, ev sahibi kendisini rezil olmuş sayarmış.
Baklavacılığın, aşçılıktan ayrı bir zanaat olarak gelişmesini de, zengin mutfaklarındaki bu önemine bağlamak yanlış olmaz. 19. yüzyılda loncada örgütlenmiş Sakızlı ustaların, istanbul'daki konaklara baklava yufkası açmak için çağrıldığını Sula Bozis yazar.
Kaynak : BAKTAD (Baklava ve Tatlı Üreticileri Birliği) - Ümit Sinan Topçuoğlu
http://www.secbaklava.com/baklavatarih.html