bugün

entry'ler (84)

behiye aksoy

19 eylül 1933 istanbul çamlıca doğumludur.behiye tetikerdir.türk müziği saz sanatçısı ve bestecisi halil aksoy la evlendikten sonra aksoy soyadını almış ve sanat hayatı boyunca bu aksoy soyadı ona eşlik edecektir.

kıskanç kadınlar

özüne saygısız ve güvensiz kadındır ki hemcinslerim olarak illet gruptur.

kedinin uzerine benzin dokup yakmak

kedinin üzerine benzin döküp yakanı yakalım kampanyası açılabilecek eylem. ee tamam biraz dam üstünde saksağan vur beline kazmayı gibi bişey oldu bu. *

ağlayamıyorum

ağlama hissinin ortadan kayboluşu ya da göz katılığı(gözyaşı yokluğu) ile gerçekleşen eylemdir.bir çok sebep oluşmasına yardımcıdır.* *

sözlük yazarlarının itirafları

canım acayip şarap istiyor bir şişeyi suladığım halde. galiba alkoliklik yolunda ilerliyorum.

makyaj temizleme mendili

bayanların tembelliğinden kaynaklı rant sağlamak amacıyla üretilmiştir.aslında sağlık açısından pek yarar sağlamadığı düşünülür fakat kalkıp yüzünü yıkamak yerine silmek daha kolay geldiği için daha da çok çeşitleri çıkmaya devam edecektir.

bilezik

bir aksesuardır efendim fakat kimi hatunlar gösteriş sembolü olarakta kullanır hele bide kolunda sarı sarı parlıyorsa daha bir kasılır.adana burması, trabzon hasırı vb. gibi birçok aptalca çeşidi vardır...

cicek nedir gormeden bozkirlara dalmissan

çiçek nedir görmeden bozkırlara dalmışsan
çaldığın kapılardan hep nasihat almışsan
üstelik bu alemde aşktan mahrum kalmışsan
desene ki güzelim, sen hiç yaşamışsın

su verdiğim goncalar açmadan soluyorsa
sığındığım geceler insafsız oluyorsa
üstelik bu hikaye aşksız son buluyorsa
desene ki güzelim, sen hiç yaşamamışsın

nim sofyan usulünde kürdilihicazkar makamlı güfte sedat ergintuğ'a beste selahaddin inal'a ait türk musiki eseridir. ahmet özhan dan dinlenilmesi tavsiye edilir. *

bir gün karşılaşırsak ayrıldığımız yerde

güftesi ve bestesi üstad yusuf nalkesene ait bir türk musiki eseridir.

bir gün karşılaşırsak ayrıldığımız yerde
eller gibi davranıp görmemezlikten gelme
çevirme hiç yüzünü, korkma sen gözlerimden
eller gibi davranıp görmemezlikten gelme

................

bugün yine gönlümün bahçesinde gezindin

bugün yine gönlümün bahçesinde gezindin
sana baktım; ay kadar, bahar kadar güzeldin
gel gör beni nelere duçar eyledi derdin
sana baktım; ay kadar, bahar kadar güzeldin.

nihavend makamlı düyek usulünde türk musiki eserlerindendir
güfte: emriye gürdal
beste: emin ongan

tadı yok sensiz geçen ne baharın ne yazın

semai usulünde hicaz makamlı türk musiki eseridir.güfte güzide taranoğlu, beste muzaffer ilkar'a aittir.bir de behiye aksoy'dan dinlendi mi değmeyin gitsin...

yuregime gomdum seni

güftekarı faruk arifi emhaz, bestesi mahmut oğul'a ait nihavend makamı ve akıllara (bkz: samime sanay)'ı getiren türk musiki eserlerindendir.

yüreğime gömdüm seni
mazi oldu her hatıran
unut artık sen de beni
yak ne varsa benden kalan

ne mektubum, resmim kalsın
ne gül dudak ismim ansın
gözün bir an ufka dalsın
yak ne varsa benden kalan

son resmimi seyret bir an
gülecektir sana inan
son defa öp dudağımdan
yak ne varsa benden kalan
...........

samime sanay

buğulu sesiyle seksenlere damgasını vuran türk musiki sanatçısıdır.ben sana mecburum, hatırla beni,bir ilkbahar sabahı güneşle uyandın mı hiç, yak ne varsa benden kalan gibi nice eserlerle birlikte anılan kişidir.

şarap

insanın aklına aşkı getiren, ömer hayyamı getiren tadılması farz muhteşem dünya zevklerindendir.

şarap sen benim günüm güneşimsin!
öyle bir dolsun ki seninle içim.
bir bildik görünce beni sokakta;
ne o şarap nereye böyle? desin. * *

sinek ilacı püskürten aracın arkasından uçan sinek

sinek akıllıların abukça yapacağı eylemdir ki çocuklukta sinek zekamızla adı geçen aracın arkasında koştuğumuz çok olmuştur.

ada sahillerinde bekliyorum

sofyan usulünde hicaz bir türküdür.

ada sahillerinde bekliyorum
her zaman yollarını gözlüyorum
yarim seni senden istiyorum
beni şadet şadiye başım için
...
...

ela gözlerine kurban olduğum

düyek usulünde sadettin kaynak'a ait hicaz bir musiki eseridir ki klarnet eşliğinde ne güzel söylenir ne güzel dinlenir.

ela gözlerine kurban olduğum
yüzüne bakmaya doyamadım ben
ibret için gelmiş derler cihane
noktadır benlerini sayamadım ben

ayamadım ben, doyamadım ben
noktadır benlerini sayamadım ben..
.. *

o yare açılmak isterim amma

sofyan usulünde muhayyerkürdi bir musiki eseri olup söz ve müziği yesari asım arsoy'a aiittir.

o yare açılmak isterim amma
gülümser bir yüzle bakmıyor bile
dökülüp saçılmak isterim amma
verdiğim çiçeği takmıyor bile
o yarin uğruna yanmışım amma
gönül bu sevdadan vazgeçer gider
yanarak ismini anmışım amma
gönül o leyladan vazgeçer gider.

sen nisansin daha

usulü değişmeli semai-curcuna makamı muhayyerkürdi olan,güftesi dr. bekir mutlu bestesi kutlu payaslı ya ait musiki eserlerindendir.

sen nisansın daha, ben sarı eylül
sen goncasın açan, ben kuruyan gül
sen alev alevsin, ben savrulan kül

saçıma ak düştü, yüzüme yıllar
bahar sende kalsın bende acılar....
.....

sevgi gonulden gonule bir bakistir

türk sanat müziğinde muhayyerkürdi makamlı bir eser olup usulü aksaktır.güfte fuat edip baksı ya beste dr.alaaddin yavaşça ya aittir.

sevgi deli gönülden gönüle bir akıştır
izi hiç silinmeyen ilk yakıcı bakıştır
gün olur yeşil bahar kara kıştır
izi hiç silinmeyen ilk yakıcı bakıştır