bugün
- müslümanların anadili arapçadır8
- thailanda gitsen ladyboy ile birlikte olurmusun8
- fenerbahçe taraftarı10
- neden yazarlık yapıyorsunuz23
- okan buruk'un rakiplerine küfür etmesi9
- albay kemal9
- kur an çevirisi yapmanın haram olması18
- fenerbahçe'nin gs'nin balonunu patlatmış olması15
- israil'in refahta sivil çadırlarını vurmasi16
- true karı mı9
- galatasaray'ın hakemleri kutlamalara çağırması10
- dilan dere ile evlenmek10
- satrançta oyuna beyazın başlaması8
- icardi19059
- astrolog meral güven13
- emre belözoğlu14
- mauro icardi15
- galatasaray19
- mert hakan yandaş19
- fenerbahçe12
- ismail kartal12
- 2023 2024 sezonu süper lig şampiyonu galatasaray16
- ergin ataman14
- pornhub com10
- fenevin üzerindeki trabzonspor laneti8
- evlenmelik sözlük erkekleri27
- ikizler burcu erkeği10
- karşı cinste çekici gelen özellikler20
- hangi süper güce sahip olmak isterdiniz12
- beşiktaşın en kötü sezonunda bile kupa alması8
- rüyada olduğunu fark etmek10
- aslolan fenerbahcedirin anlık suratı10
- nihavend longa8
- ameliyatla erkek oldum soruları alayım20
- sokak hayvanları uyutulacak23
- yazarların bugün içtiği sigara sayısı20
- 26 mayıs 2024 konyaspor galatasaray maçı10
- mika raun'un gelinlik giymesi12
- istanbul'a taşınmak isteyenler için tavsiyeler14
- true bekarsa ispatlasın13
- sözlükteki en sapık 10 yazar16
- fettullah gülen'in ölmesi22
- ölen arkadaşın karısının seksi olması9
- namaz kılan kemalist fayda görür mü11
- fenerbahçe amblemindeki ot9
- yaya geçidinde kendini yola atan alman16
- dinci geri zekalılar ile insanlığın mücadelesi17
- online 28 yazar şu an ne yapıyor15
- bir kadın nasıl susturulur9
- 24 mayıs 2024 panathinaikos fenerbahçe beko maçı11
(bkz: iz sürme)
jacques derrida nın başından çıkma okuma ve metin tahlil yöntemi. çok afilli ismi var meretin.
Derrida'nın dildeki kodlanmışlığı yıkma, "sökme" çabasıdır.
“Bu sözcükleri çevirirsek ne olur? Hiçbir şey, her şey. (...) Kitabın tümünde ve başka bir yerde bu iki sözcük ile iletişim kuran tüm anlamsal, sessel ve yazısal oluşumları duyulur hale getirmek (ya da duymak) mümkün müdür? Asıl sınır, bir dilin başka bir dilin gövdesine aşılanamayacağı ile ilgilidir.”
Edit:
Alıntı: Derrida, Joyce için iki kelime
“Bu sözcükleri çevirirsek ne olur? Hiçbir şey, her şey. (...) Kitabın tümünde ve başka bir yerde bu iki sözcük ile iletişim kuran tüm anlamsal, sessel ve yazısal oluşumları duyulur hale getirmek (ya da duymak) mümkün müdür? Asıl sınır, bir dilin başka bir dilin gövdesine aşılanamayacağı ile ilgilidir.”
Edit:
Alıntı: Derrida, Joyce için iki kelime
Yapısöküm (dekonstrüksiyon) sadece felsefeciler tarafından değil özellikle sanat disiplinleri ve sosyal bilimler alanında da pek çok sanatçı ve bilim insanına ilham kaynağı olmuştur. Özellikle günümüz mimarisinde göz ardı edilen simetrik olmayan tasarımlarda etkisini bariz görebiliriz. Yine 3. Dalga Feminizmin Queer teorisi ve hatta yeraltı edebiyatı ciddi anlamda yapısökümden beslenir.
Çünkü yapısökümün babası derrida; hayatı boyunca felsefe yapmanın herkesin hakkı olması için çalışmıştır. Totaliter rejimlere, düşünceye sansüre ve hatta kendi ülkesi fransa'nın göçmen ve sömürge politikalarına karşı mücadele etmiştir.
Derrida'nın ve yapısökümün, Kendisinden önce Batı metafiziğinin artık bittiğini ve destrüksiyona tabii tutulması gerektiğini belirten heidegger en büyük ilham kaynağıdır. Metafiziğin hiyerarşik karşıtlıkları mevcudiyet/yokluk, ruh/beden, akıl/duygu, duyumsanan/kavranan, kadın/erkek vs....tüm bu diyalektik süreç düşünme biçimimizi, karar mekanizmalarımızı kısaca yaşam tarzımızı belirlemekte ve hakikatle olan yüzleşmemizi zorlaştırmaktadır.
Yapısöküm işte tüm bu metafiziğin gizli varsayımlarını açık hale getirir, sorgular ve anlamı kendi yeniden üretir. Diyalektik olmayan bu dinamik hareket dolayısıyla ereksel değildir. ( bu anlamda hegel ve marx'a kadar gelen felsefe tarihinde diyalektisizme karşı geliştirilmiş en güçlü düşünce sistemidir fikrimce.)
Ereksel ve diyalektik olmayan bu yeni dinamik harekete ise derrida; farklılıkların oyunu anlamına gelen "differance" adını verir.
Özne nesne ilişkisi önceliksiz, aynı anda temelsiz kurulur. Tüm metin tüm zıtlıklarıyla tekrar tekrar, yeniden yapısöküme uğratılarak Yeniden yazılmalıdır.
"metnin dışı yoktur." Özneyi ve nesneyi, mevcudiyeti ve yokluğu önceleyen Oyunun kuralı işte postyapısalcıların bu meşhur cümlesidir ve yine gerçek metnin içinde gizlidir.
Çünkü yapısökümün babası derrida; hayatı boyunca felsefe yapmanın herkesin hakkı olması için çalışmıştır. Totaliter rejimlere, düşünceye sansüre ve hatta kendi ülkesi fransa'nın göçmen ve sömürge politikalarına karşı mücadele etmiştir.
Derrida'nın ve yapısökümün, Kendisinden önce Batı metafiziğinin artık bittiğini ve destrüksiyona tabii tutulması gerektiğini belirten heidegger en büyük ilham kaynağıdır. Metafiziğin hiyerarşik karşıtlıkları mevcudiyet/yokluk, ruh/beden, akıl/duygu, duyumsanan/kavranan, kadın/erkek vs....tüm bu diyalektik süreç düşünme biçimimizi, karar mekanizmalarımızı kısaca yaşam tarzımızı belirlemekte ve hakikatle olan yüzleşmemizi zorlaştırmaktadır.
Yapısöküm işte tüm bu metafiziğin gizli varsayımlarını açık hale getirir, sorgular ve anlamı kendi yeniden üretir. Diyalektik olmayan bu dinamik hareket dolayısıyla ereksel değildir. ( bu anlamda hegel ve marx'a kadar gelen felsefe tarihinde diyalektisizme karşı geliştirilmiş en güçlü düşünce sistemidir fikrimce.)
Ereksel ve diyalektik olmayan bu yeni dinamik harekete ise derrida; farklılıkların oyunu anlamına gelen "differance" adını verir.
Özne nesne ilişkisi önceliksiz, aynı anda temelsiz kurulur. Tüm metin tüm zıtlıklarıyla tekrar tekrar, yeniden yapısöküme uğratılarak Yeniden yazılmalıdır.
"metnin dışı yoktur." Özneyi ve nesneyi, mevcudiyeti ve yokluğu önceleyen Oyunun kuralı işte postyapısalcıların bu meşhur cümlesidir ve yine gerçek metnin içinde gizlidir.
bir metnin tek bir anlamı olmadığını, metnin taşıdığı mesajın zamana, şartlara ya da mesajı alan alıcının durumuna göre değişebileceğini öne süren bir şey..derida isimli kişi çıkardı bu şeyi.
yazarın yazdığı şeyin okur tarafından tekrar ve belki de farklı şekilde yorumlandırılmasının kaçınılmazlığı gibi bi şey. okur da işin içinde diyor yani, ben yazdım oldu yok diyor. piç ya...
yazarın yazdığı şeyin okur tarafından tekrar ve belki de farklı şekilde yorumlandırılmasının kaçınılmazlığı gibi bi şey. okur da işin içinde diyor yani, ben yazdım oldu yok diyor. piç ya...
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar