bugün

-: lan bak kaldırma beni amına korum!
+: yürü lan kalkarsan ne olur?
-: görürsün kalktığım da...
+: kalkta görek amına koyum!

genel de kaldırma beni diyen dayak yer..

-: çıkışta bekle...
+: tamam.
sürpriz misin lan sen sabah sabah defol git...
taş yok mu lan; taş!
+bana bağ lan!!
-ey lan ey!!**
+indir o elini kolunu sokmayım bi tarafına!!*
-bak anam avradım olsun...!! (burada dişler sıkılır)
öncelikle diyalog dediğimiz olgu karşılıklı gerçekleşen bir şeydir. tek kişilik olanına monolog denir. akabinde;

dövüşü başlatacak olan er kişisi gözüne daha önceden kestirdiği veyahut an itibariyle gözüne ilişen kişiye girizgah yapar.

- hişş birader bi bakıcan mı? ( iş bu kelime ile kaçmak götü kurtarmaktır ancak kaçılmaz ise diyalog oluşur)
+ buyur birader!
* bu bölümde ilgili kişinin vereceği cevap ile dövüşün hız kazanması doğru orantılıdır. kişi olaya zart diye girerse dövüş vakti de uzar lakin girizgah'da ısrar ederse diyaloğa renk gelir.
- sen benim bacıma asılıyomuşsun! ( geçen bana küfretmişsin - niye ters ters bakıyosun vs )
** bu bölümde de diğer kişinin kavgacı, isyankar ruhu ortaya çıkar duruma uygun olarak. kavgadan kaçan bünylerde "yok abi ne alakası var" lar duyulur diğerlerinde başka cevaplar.
+ evet bakıyorum bi sorun mu var?

*** burada ise kavgayı başlatacak olan kişi kavgaya dahil edilecek kişinin ensesinden eli ile tutmuş, kafa atma mesafesini ayarlamaktadır. zira kafa atma mesafesi çok önemlidir. ıskalandığı anda 0-1 yenik duruma düşersiniz ki çok tehlikelidir. çevik kişilerde ıskalama ardından burun ortasına diz yemek bile gerçekleşebilir. doğru mesafe ayarlandığı anda -ki bu dakika da " ... mu var?" kelimesinin sonlarına gelir- "diiyeeyyttt" nidasıyla kafa rakibe sallanır. denk gelirse ne ala. gelmez ise olaylara değişik bir boyut gelir.

**** action *****

not: bu kareden sonra şiddet içeren unsurlar başladığından +13 kapsamına giriyor ve yayınımıza ara veriyoruz.
(bkz: sen benim kim olduğumu biliyor musun)
erkeksen teke tek gel olum!!!
-olum akıllı ol, kan alırım!
-çıktığın yere sokturtma lan kendini!
-senin ölünü skerim, ibne!

diye uzar gider ki uzamasını hiç birimiz istemeyiz. *
6-10 yaş gurubu:

(er kişilerden biri iki eliyle hasmının göğüs-omuz hizasından itekler*)

- sana bi çakarım binanın damına uçarsın.
+ yek yaa. ben sana bi çakarım aya uçarsın.
-eeyyt var mı lan bana yan bakan, anasının karnından kız kaçıran, anamı kesen ben, babamı kesen yine ben, nerdesin lan köpek!
-yapma abi ben ettim sen etme.
-sus köpek!
(zaten film kopmuştur, iki kişiden biri artık dünyayı mor görüyordur.)
başlangıç için:
-ne bakıyon len..
bitiriş:
-s..k.r git gözüm görmesin seni.
- elini çek!
+ çekmiyom lan a.q ...
- elini çek dedim.
- lan elinide, senide ...
- sen bana kaşar mı dedin?!
+ eveeet nolmuş?
- şimdi sana gösteririm ben nolmuş!
* pat, küt, çata pata ?!&/*...
üçüncü çoğul şahsın özneliğinde yürütülen diyaloglardır. amaç illa direkt küfür etmek olmayacak ya, bir olgu olarak misal, adamın "ağzının, burnunun kırılması"ndan bahsedeceksin...

+ seni skerler bak, adam ol!
- adam gibi konuş lan, götünden şırıngayla kan alırlar yeminle!
-prestijini kopartırlar lan senin...
-para koyarlar cebine anlamazsın, arabaya koyar götürürler

veya

-lan küp!
-hocam geometriden girmek olmaz ama ayıp yahu
-bak necdet vurmak istemiyorum beni tav etme.
-asıl ben vurmak istemiyorum.
(bkz: ne dedin sen)*

sevda demirel in sadece sevda imajı işe yaramış olacak ki, verilen bukadar örnek içerisinde şaşırtıcı şekilde yer bulamamış eyleme giriş cümlesi.

edit: diyalog bunun neresinde diyenler için, tokadı yiyen diğer kişinin vik vik şeklinde çıkan cevapları umarım cümleyi diyalog cümlesi olmaya bir kuplecik yaklaştırır.
(bkz: o mikrofonu agzina sokarım) by yesim salkim.
-ne dedin sen? çattttt! *
trakyada köy düğünlerinde söyle olur genelde. düğünün dağılmasına yakın, tüm erkekler oynamaya başlarlar. ve bu sarhoslardan biri davulcuların başka bir şarkı calmasını ister . davulcu sarkıyı değiştirdiğinde ise olan olur. başka bir tarafta oynayan bir grup davulcuların yanına gelir.
-birader neden bizim havayı kestin?
(güm, güm, güm, güm)
-nooldu abi?
(güm, güm, güm, güm)
-bizim havayı diyorum niye kestin?
(güm, güm, güm, güm)
-abi damadın hala oglu bunu istedi ondan.
(güm, güm, güm, güm)
- allah allah. tamam da bizim havayı niye kesiyosun?
- ya abi işte adam isteyince,bende çaldım ayıp olmasın diye.
-ya onu anladım da, bizim havayı neden kestinki sen?
şu an davulcu anlamıştır ki o dayagı yiyecek kaçısı yoktur.(yine de son bir hamle kurtulmaya çalışır)
-ama abi adam misafir taa nerden gelmişler, şimdi çalmamak olmaz.
-ya zaten onların koyden adam çıkmaz da, sen niye kestin bizim havayı az once birader.
diye davulcunun buldugu bahaneler dogrultusunda uzaaar gider. ne zamanki davulcu "yeter lan artık dovecekseniz dovun, bu ne boyle?" der o zaman ortalık iyice karışır ve adamları bir güzel doverek bir sonraki dugunde goruşmek üzere koyden ugurlarlar.
- osman abi senin için öyle böyle diyorlar, doğru mu?
+ ulan ben seni...

- lafını geri alman için sana iki dakika mühlet veriyorum.
+ almıyorum ipnesin olm ipne ne var neee?

- ayy kocacım! sen ankara'da değil miydin ne zaman geldin?
+ bittin lan sen cavidan.

-"önüne baksana lan! ne çarpıyon omzuma?"
+ isteyerek mi oldu? lan lunlu konuşma kafa göz dalarım şimdi.

- lan git akşam akşam belanı mı arıyon
+ her tarafın bela olsa kaç yazar lan.

gibi gibi..
-şş elini indir
+ne var lan
-bak sokarım bi tarafına onu
+siktir git lan
?!?çatarapataragümpat
- lan düdük, var yaaaa ben adamın osuruğuna düğüm atarım.
-el, kol yapma lan!!

-arkadaşım bak ben sinirlendigim zaman kimseyi tanımam, yakarım bu gezegeni!!