bugün
- bursa9
- gizli samyelin moderatör olması13
- kuresel ikinma'nın sevgilisi19
- dünyanın en güzel kızını tarif et17
- kendini bir görsel ile anlat17
- gideon reid morgan jj9
- anın görüntüsü13
- icardi190556
- evlendikten sonra çok daha iyisiyle karşılaşmak15
- herkesle iyi geçinmek16
- meral akşener16
- magicovento12
- sekse doymuş erkek12
- jose mourinho26
- hafta içi avm kafelerinde oturan menopoz karılar12
- dem parti'nin tc kürdistan da işgalci açıklaması9
- xdearm9
- en ilginç bilgiler11
- gizli samyel22
- küresel ıkınma9
- dinlilerin dinsizlere sürekli lakap takması12
- namaz kılmayan türk değildir12
- tatvan belediyesinde rte'nin resminin indirilmesi11
- dem parti'nin valiyi ölümle tehdit etmesi8
- dünyanın en güzel kızıyla karşılaşmak8
- albay kemal22
- kadir mısıroğlu mezarı18
- en sevmediğiniz sözlük yazarları10
- kemalistler 15 temmuzda ne yapıyordu20
- ankarayı sel aldı25
- haysenin1210
- ey müslümanlar inananlar haydi cumaya allah yoluna8
- eksi ruyalar için diktiğim tulum12
- sarılma ihtiyacı10
- kocasına kahvaltı hazırlamayan kadın kusurludur13
- uludağ sözlük aktrollerinin uçurulması9
- içinde hiç'a harfi geçmeyen bir cümle yazınü19
- fethullah gülen8
- aşkım ben hiç osurmuyorum bizde genetik diyen kız14
- güçlü kadınların ortak özellikleri22
- yazarların en sevdikleri diziler11
- okula gidiyorum sözlük10
- gay olanları toplum niye sevmiyor12
- yazarların cinsel tercihi15
- hangi sözlükçüyü dövmek istersiniz21
- peygamberlerin yahudi olması9
- zalbert ramstein18
- bugün yaşadığınız en üzücü olay13
- şanlıurfa da damattan istenilenler listesi15
- dini eleştirmeyi dün düşmanlığı ile bir tutmak8
Klasik tanımlamasında,yüceltilmiş sözlerle konuşulan, yüceltilmiş bir kahramanın iyi bir durumdan kötü bir duruma düşmesiyle seyircinin korku ve acıma duygularına yönelmesi ve böylece entelektüel arınmaya gittiği oyun türü.Çağdaş tanımı için da, sırdan bir kişinin gerçekçi bir çevre içinde toplumsal çelişkilerini hissetmesiyle ortaya çıkan bir oyun türü.
konusunu mitolojiden alan , kahramanları soylular , krallar , kraliçeler olan , uslubu ve dili ağır olan , sahnede vurma yaralama gibi çirkin olaylar gösterilmeyen , 5 perdeden oluşan , manzum olarak üç birlik kuralına uyularak yazılan tiyatro eseri.
edit : ayrıca en önemli klasik tragedya yazarları aiskhylos , sophokles , euripides , ennius , corneille ve racine dir.
edit : ayrıca en önemli klasik tragedya yazarları aiskhylos , sophokles , euripides , ennius , corneille ve racine dir.
(bkz: antik tragedya)
roma, eski yunan'ı esir alınca köleler halkın önünde oyunun içinde öldürüldü. korkunun olmadığı yerde acıma olmaz misyonu ile hareket eden tragedyacılar tragedyalarında acıyı ön plana çıkararak insanlara acının ve korkunun dehşetini anlatırlar. ve insanlar da acıdan ve dehşetten uzak durmaya çalışırlar.
kuralları:
- kendine has bir dili vardır. (asil bir konu işlediğinden)
- 3 1'lik kuralına uyar; zaman-mekan-konu birliği
- olaylar ahlaki yönden ciddidir.
- amaç anlatmak değil oynamaktır.
- sonunda arınma vardır.
- her şey sahnede oynanır ama kanlı sahnelerle, ölüm sahneleri haberci vasıtası ile izleyiciye aktarılır.
kuralları:
- kendine has bir dili vardır. (asil bir konu işlediğinden)
- 3 1'lik kuralına uyar; zaman-mekan-konu birliği
- olaylar ahlaki yönden ciddidir.
- amaç anlatmak değil oynamaktır.
- sonunda arınma vardır.
- her şey sahnede oynanır ama kanlı sahnelerle, ölüm sahneleri haberci vasıtası ile izleyiciye aktarılır.
trajedi. soylu kişilerin yaşadığı yıkımları seyircide korku, acıma, yücelik duyguları oluşturacak biçimde işleyen klasik tiyatro türü. tragedya, insanların tanrıların ya da birbiriyle çatışmasına, tutkuların yarattığı vahim sonuçlarının sergilenmesine dayanır.
tragedyalarda kahraman, yaşamını etkileyecek büyük bir olaylar karşılaşır. verdiği kararlarla tutkularını gerçekleştirmeye, alın yazısını yenmeye çalışır. sonunda genellikle mücadeleyi kaybeder. bu yüzden tragedyaların çoğunun sonunda kahramanlar ölür. burada önemli olan, kişinin yaptığı seçim ve bu seçimin yarattığı durumların sorumluluğunu alması, bedel ödemesidir.
tragedyalarda kahraman, yaşamını etkileyecek büyük bir olaylar karşılaşır. verdiği kararlarla tutkularını gerçekleştirmeye, alın yazısını yenmeye çalışır. sonunda genellikle mücadeleyi kaybeder. bu yüzden tragedyaların çoğunun sonunda kahramanlar ölür. burada önemli olan, kişinin yaptığı seçim ve bu seçimin yarattığı durumların sorumluluğunu alması, bedel ödemesidir.
yaşamın acıklı yönlerini kendine özgü kurallarla sahnede yansıtmak için yazılmış, acıklı ve ciddi konuları işleyen manzum tiyatro türü. izleyicide korku, heyecan, acındırma duyguları uyandırarak ders vermeyi amaçlar.
konu tarih ya da mitolojiden seçilir.
kişiler tanrılar/tanrıçalar ya da soylu kişilerdir.
olay yüksek tabakadan insanlar arasında geçer; halkın yaşantısıyla alakalı değildir.
üç birlik kuralı'na uyulur.
kişiler arasında geçen korkunç ve çirkin olaylar sahnede gösterilmez.
erdem ve ahlâk her şeyin üstündedir.
manzum olarak yazılır.
perde yoktur ve bölüm sayısı beştir.
türünün önemli isimlerine aiskhylos, sophokles, euripides, pierre corneille ve jean racine örnek gösterilebilir.
konu tarih ya da mitolojiden seçilir.
kişiler tanrılar/tanrıçalar ya da soylu kişilerdir.
olay yüksek tabakadan insanlar arasında geçer; halkın yaşantısıyla alakalı değildir.
üç birlik kuralı'na uyulur.
kişiler arasında geçen korkunç ve çirkin olaylar sahnede gösterilmez.
erdem ve ahlâk her şeyin üstündedir.
manzum olarak yazılır.
perde yoktur ve bölüm sayısı beştir.
türünün önemli isimlerine aiskhylos, sophokles, euripides, pierre corneille ve jean racine örnek gösterilebilir.
güncel Önemli Başlıklar