bugün

5 vakit namaz kılan bünyenin içip içip sarhoş olduktan sonra gerçekleştirdiği eylemdir.
sabah ezanında gerçekleştirmeye korktuğum eylemdir.
boş yere secdeye gitmektir, kabul değildir.
yüzsüzlük eylemi.
bari içiyorsun kılma be arkadaş.
caiz midir diye hocalara sorulası fıkıh sorusu.
her kuşu öpmek ve leylek kalmak.
surelerin bir birine karışma olasılığın yüksek olduğu durum.

(bkz: önceden bilet almak)
ey iman edenler! sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar namaza yaklaşmayın. cünüb iken de yolcu olanlar müstesna gusül edinceye kadar namaza yaklaşmayın. eğer hasta olur, veya yolculukta bulunursanız veyahut biriniz abdest bozmaktan gelince veya cinsî münasebette bulunup, su da bulamazsanız o zaman tertemiz bir toprak ile teyemmüm edin. niyetle yüzlerinize ve ellerinize sürün. şüphesiz ki allah çok affedicidir, çok bağışlayıcıdır.
(bkz: nisa suresi 43)
yaklaşık bir 80 sene kadar önce dilimizi, dinimizi ve kültürümüzü değiştirme operasyonuna maruz kaldığımız için arapçasını (yani bizim kendi alfabemiz ile yazılmış olanını) ne okuyabiliyoruz, okuyabilenlerimiz de anlamıyoruz. ama iyi niyetli bir müslüman olarak ayetten anlaşılabilecek olan en kısa ibret, en büyük haramlardan biri olan alkolü dahi şeytana uyup eğer içersek (maazallah) kendimize gelene kadar yaratılış sebebimiz olan namazı bile kılmamamız gerektiğidir. namaza bile ara verdirebilecek bu pisliğin günahını gelin de siz düşünün zaten.
bu namaz kılan standart bir müslümanın kendince yapabileceği basit bir meal. namaz kılmayanların ise zaten allahın dininde şahitliği kabul edilmediği için, rabbimizden onlara da hidayet vermesi için dua etmekten başka çare kalmıyor bizlere de ey cemaat-i müslimin.
imam vaaz esnasında;
icabında doğru söylüyor, öpücem.
(bkz: melanet hırkası)
sarhoşken entry girmek (zordur)
ya da entry'nin yazara girmesi (makul).
yanlış bir harekette omuzdaki meleklerin düşmesine yol açabilir.
sarhoşken araba kullanmak kadar tehlikelidir.
akabinde kişisel şimşek,deprem,fırtına,tsunami v.s. olması muhtemeldir.
sarhoş olduğu için günaha girilir.namaz kıldığı için namaz borcu ödenir gibi ,sanki.
saygısızlıktır. eminim dinimiz bunu bile hoşgörür ama insan bu eylemi yaptıktan sonra yüzü kızarıp utanmıyorsa işte o zaman bir sorun vardır.
yanlış doğruyu götüreceği için nötr durumdur.
(bkz: cami duvarına işemek)
kuran-ı kerimde tam olarak hatırlayamıyacağım bir ayette.

"sarhoşken ayılana kadar, pisken(cenabet, cünüp) temizlenene kadar namazdan uzak durun".

bu ayete bakarak kesin kes yasak olduğu söylenebilir.
günahtır. akıl yerinde değilken yani kişi düşünemeyecek vaziyetteyken namaz kılması ona günahtan başka birşey kazandırmaz.
boşadır.
nedense namazın farzları olarak öğretilen şartlarda kendisi hakkında "akıl açıklığı vb." herhangi bir hüküm olmamasına rağmen caiz olmadığı söylenen eylem.
(bkz: sarhoşken namaz kıldırmak)
caiz olup olmadığı prof. dr. zekeriya beyaz'a sorularak öğrenilmesi gereken eylem.
edit: böyle bir başlıkta bu no'lu entry'i girmek de caiz midir acaba?
eninde sonunda ikisinden birinin terk edileceği durum.
(bkz: kafa nereye kıble oraya)

günah olan eylemdir.