bugün
- suriyeliler suriye'ye dönsün13
- iğrenç bir his tarif et31
- karınıza kaşarlı poğaça yapar mısınız15
- uludağ sözlüğe nasıl düştünüz34
- emmanuel emenike16
- vücutçu aptal erkek vs gösterişsiz felsefi erkek16
- aykolik'in boyu yaşı kilosu mesleği9
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi18
- atatürk'ün hiç seçime girmeden ülkeyi yönetmesi12
- icardi190526
- insana kendini kötü hissettiren şeyler26
- bik bik bu sözlüğün divasıdır10
- anın görüntüsü14
- yazarların ruh hali10
- düz dünyacıların güneş tutulmasına bakışı12
- köpekler arasından seri katil çıkmaması9
- bik bik'i ağdacıya götürmek11
- bik bik'in yaşı boyu kilosu8
- sel felaketinin nedeni cehapedir13
- fake hesabım için nick önerileri8
- türkiye de 120000 atatürk heykeli olması17
- mustafa sandal'ın 1 mayıs paylaşımı14
- ben bu davanın savcısıyım9
- sözlüğün en götü güzel kızı21
- düşün ki o bunu okuyor13
- 1 mayıs8
- ahirette sorulacak ilk soru9
- en yaşlı özelliğiniz13
- memesi küçük olmak16
- köpekleri aklamak için sırtlana iftira atmak10
- oksijensizsu14
- güne bir şarkı bırak14
- 1 mayıs 2024 borussia dortmund psg maçı9
- uludağ sözlüğün bitmiş olması22
- sözlük kızlarını kategorize eden utanmazlar18
- kocamsunun hazırladığı sürpriz15
- tilki ailesi9
- japonyada düşen insana yardım edenler12
- vahdettin'e hain diyenleri susturacak tarihi belge42
- club'a gidiyor musun diyen erkek9
- hamas bir terör örgütüdür9
- sözlük erkeğinden damat olmaz30
- temizlik hastası eşle sevişme öncesi diyaloglar12
- 30 nisan 2024 bayern münih real madrid maçı24
- sırtınızı bir sözlük kızına dayar mısınız8
- fatih terim'in yuhalanması16
- sürekli milletin entrylerini eleştiren tip11
- crop giyen erkek11
- nazar değdi sözlük12
(ing. nesne yönelimli programlama) nesne yapısını destekleyen dillerde programın yapısını nesne üzerine oturtmaya denir. daha açık konuşmak gerekirse;
object kadeh = new object();
kadeh.Serefe();
gibi bir programlama tekniğidir..
object kadeh = new object();
kadeh.Serefe();
gibi bir programlama tekniğidir..
lab quiz'lerde curve'un 20-30 puan altında kalmaktan, finale 3 saat kala çalışmaya başlamaktan D+ aldığım derstir. dersin devamı olan java programming i almışımdır, ama kümülatifin 1.80-2.00 arasında olması sebebiyle object oriented programming i yeniden almak zorunda kalmışımdır. *
normal programlamadan çok farklıdır. örneğin bir visual basic öğrenirseniz ona pek programlama diyemeyiz. o osmanlı stili kod yazımı derdi hocamız. ne eserse.
kısaca bir açıklamak gerekirse;
class'ları ve modul'leri sık sık kullanılarak kendi kütüphanelerimizi oluşturmamızla başlar bu serüven.
örnek vermek gerekirse genelde program dillerinin kütüphanelerinde default olarak özellikler bulunur. (bkz: if) (bkz: try catch) (bkz: do until loop) (bkz: do while loop)
işte bizim de kendi kütüphanlerdeki sub'ları yazmamızla nesne yönelimli programlama yapmış oluruz. ben okusam ben de anlamazdım örneklerle açıklayayım.
mesela siz sözlükten entry okuyorsunuz işte o entryler veritabanından çekiliyor. şimdi nesne yönelimli programlama olmasaydı her entry için veritabanına bağlanmak için sıfırdan kod yazmamız gerekirdi. zaten hızlı çalışan serverımızın halini düşünün artık. nesne yönelimli programlama ile kodlarımızı class ya da modül olarak bir kere yazarız hep ordan çağırırız.
basit bir örnek vermek gerekirse, türkçe yazıyorum, herhangi bir programlama diline ait değil, anlaşılabilsin diye.
veritabanı.bağlan
seç entry nerden=entryler entry_no='4712323'
veritabanı.bağlantı_kapat
şimdi bu kodun milyonlarca yazıldığını düşünün. hayır olmaz işte çok ayıp.
bunu bi yere yazarız ordan çağırırız daha kolay olur.
class entry_getirt{tanımla entry_no} string' burdaki string, verinin sayısal olmadığını belirtir. yani burdan gelen veri ile matematiksel işlem yapmayacağız.
{
veritabanı.bağlan
seç entry nerden=entryler entry_no='entry_no'
veritabanı.bağlantı_kapat
}
bunu bir kere yazar veritabanı class'ının içine kaydederiz ondan sonra entry çağırmak için yazmamız gereken kod şu olur.
veritabanı.entrygetirt('43284783')
umarım anlamışsınızdır. hadi bakalım.
kısaca bir açıklamak gerekirse;
class'ları ve modul'leri sık sık kullanılarak kendi kütüphanelerimizi oluşturmamızla başlar bu serüven.
örnek vermek gerekirse genelde program dillerinin kütüphanelerinde default olarak özellikler bulunur. (bkz: if) (bkz: try catch) (bkz: do until loop) (bkz: do while loop)
işte bizim de kendi kütüphanlerdeki sub'ları yazmamızla nesne yönelimli programlama yapmış oluruz. ben okusam ben de anlamazdım örneklerle açıklayayım.
mesela siz sözlükten entry okuyorsunuz işte o entryler veritabanından çekiliyor. şimdi nesne yönelimli programlama olmasaydı her entry için veritabanına bağlanmak için sıfırdan kod yazmamız gerekirdi. zaten hızlı çalışan serverımızın halini düşünün artık. nesne yönelimli programlama ile kodlarımızı class ya da modül olarak bir kere yazarız hep ordan çağırırız.
basit bir örnek vermek gerekirse, türkçe yazıyorum, herhangi bir programlama diline ait değil, anlaşılabilsin diye.
veritabanı.bağlan
seç entry nerden=entryler entry_no='4712323'
veritabanı.bağlantı_kapat
şimdi bu kodun milyonlarca yazıldığını düşünün. hayır olmaz işte çok ayıp.
bunu bi yere yazarız ordan çağırırız daha kolay olur.
class entry_getirt{tanımla entry_no} string' burdaki string, verinin sayısal olmadığını belirtir. yani burdan gelen veri ile matematiksel işlem yapmayacağız.
{
veritabanı.bağlan
seç entry nerden=entryler entry_no='entry_no'
veritabanı.bağlantı_kapat
}
bunu bir kere yazar veritabanı class'ının içine kaydederiz ondan sonra entry çağırmak için yazmamız gereken kod şu olur.
veritabanı.entrygetirt('43284783')
umarım anlamışsınızdır. hadi bakalım.
güncel Önemli Başlıklar