bugün

Yavuz turgul'a; 'sizin için en özel eseriniz hangisi?' diye sorduklarında, üstad hiç düşünmeden; "Muhsin bey" diyor.
istanbulun, göçler sebebi ile nasıl yozlaştığının göstergesi olan film. Arabesk kültürünü ne de güzel anlatır. Yavaş yavaş insanlık, naziklik para etmez, kibar insan hayatta başarısız olur. Ne de güzel anlatır.
yavuz turgul un en güzel filmidir fikrimce. şener şen in bu filmdeki oyunculuğunu da göz önünde bulundurduğumuzda yavuz turgul un neden vazgeçilmezi olduğunu bir kez daha anlamış oluruz. yönetmen- oyuncu uyumuna en mükemmel örnektir yavuz turgul ve şener şen.

günümüzde meyvelerini topladığımız kültürel yozlaşmanın tohumlarının atıldığı 80 sonrası toplum ruhunu kusursuz olarak yansıtabilen ender kült filmlerdendir. muhsin bey küsmeyen, pes etmeyen ve hayata hep yeniden başlayan döneminin son romantiklerindendir.
- Ağam kusura bakma, kendimi kurtarmam lazımdı.

+ Kurtardın mı bari?..
türk sinemasının en kült filmlerinden biridir. hikayenin hem anlattıklarının gerçekliği hem de şener şen'in bu duyguyu seyirciye iletme becerisi bu filmi sinema tarihinin en iyi filmlerinden birisi yapmıştır.
yıl 1987 şener şen ve uğur yücel oyunculuğu..

Arkadaşlar hele ki şener şen'in canlandırdığı muhsin bey karakterinin beyefendiliğine ayrı parantez isterim. Çok naif bir film. Onurun, adam gibi duruşun filmi.

--spoiler--
“Nasılsınız bakalım? Suyu görünce kendinize geldiniz değil mi? Efendim, ne dediniz? Peki, baş üstüne. Bir daha müziğinize zamanında başlarım.”
--spoiler--
Yavuz turgul ve şener şen birlikteliği.
şener şen in her zamanki gibi muhteşem olduğu filmdir.
iki yüzlülüğü, sonradan değişenleri ve insanlara güvenmemenin ne kadar doğru olduğunu anlatan harika bir film. Muhteşem bir şener şen oyunculuğu.
"nasılsınız bakalım? suyu görünce kendinize geldiniz, değil mi? efendim? ne dediniz? peki, başüstüne; bir daha müziğinize zamanında başlarım. ya siz, siz nasılsınız sevda hanım? onlar duymasın ama safiye ayla'yı sizin için çaldığımı bilin. size özel bir ilgi duyduğumu bilmenizi isterim."
Türküyle aklıma kazınmış film.

Evlerinin önü boyalı direk
Yerden yere vurdun beni felek

https://m.youtube.com/watch?v=qJ4Otys6tPQ
Muhsin Kanadıkırık'ın buruk hikayesinin büyük bir ustalıkla anlatıldığı Türk sinema tarihinin baş yapıtlarındandır.
birazdan izleyeceğim film.

ne yazık ki restorasyonlu 1 saat 40 dakikalık versiyonunu mi yoksa restorasyonsuz 2 saatlik versiyonunu mu izlesem diye düşünüyorum.
Yavuz turgul'un hayat dersi niteliğindeki bir diğer filmi.

Şener şen ve uğur yücel'in oyunculuğundan bahsetmeye gerek bile yok.

ne kadar mücadele edersen et, kaybetmeye mahkumsan kaybedeceksin filmi.
Filmin orijinal senaryosu linkten görülebilir. (bkz: https://www.instagram.com/p/CGmrX0xA44U/)
fedakar bir 'organizatör' ile urfa'dan gelmiş bir garibanın hikayesidir. muhsin bey, istanbul'da doğmuş adab-ı muaşeret kanunları ile büyümüş birisidir. gençlik yıllarında döneminin en ünlü solistleriyle iş yapmış ve 80'li yılların karanlığında o günlere özlem duymaktadır. ali nazik ise urfa'da yaşayan. gençliği köy ve ilçe merkezinde yoksulluk ile geçmiştir. en büyük idolü ibo'dur ve onun gibi olmak istemektedir. ibeyoğlu'na amcasının askerlik arkadaşı muhsin bey'i bulmaya gelir. hikaye bu ikilinin tuhaf tanışması ile başlar. muhsin bey, ali nazik'e acır ve heba olmaması için elinden tutar. ali nazik'e ses ve müzik eğitimi vermek ister. fakat ali nazik arabeskçi olmak ister. musiki ile işi yoktur. muhsin bey bir şekilde ali nazik'e albüm (kaset) yapar. kaset işini dolandırıcılık ile yaptığı için hapis cezası alır. ali nazik ise ibo kadar ünlü olamasa da piyasada az çok ses getirmeyi başarır. filmin sonunda, kendisi için hapse girmiş muhsin bey'e sırt çevirir ali nazik. ilk zamanlar dışında ne arar ne sorar... muhsin bey'in sevdiği kadın olan sevda hanım ile beraber yaşar. usül, makam, erkanı bir kenara iter. arabeskçi olur, hayalindeki gibi. ibo gibi. muhsin bey, hapisten çıkar. ali nazik taksim civarlarındaki yer altı pavyonlarında sahne almaya başlamıştır. muhsin bey, ali nazik'in içinde bulunduğu durumu görür ve ne uğruna hapis yattığına üzülür. sevdiği kadın sevda hanım ve kızını da alıp gider...
Rametli kuku bey amcaya çok benzerdi bu muhsin bey. Kavede oturuşu, kelamları, kıyafetleri birebir aynıydı diyebilirim.