bugün
- iğrenç bir his tarif et32
- bebeği gibi seven incitmeyen değer veren erkek42
- düşün ki o bunu okuyor17
- türkiye toplumunun ahlaksızlığa pratik zeka demesi13
- uludağ sözlüğe nasıl düştünüz20
- sözlük kızlarının saç rengi18
- anın görüntüsü9
- icardi190510
- galatasaray12
- bülent uygun10
- hakim ziyech11
- 5 mayıs 2024 galatasaray sivasspor maçı17
- hayvancılık destekleneceğine neden ithalat10
- eksi ruyaları sözlük heyetinden istemek21
- eksi ruyalar ile yakaladığımız müthiş uyum21
- 170 iq üstü sözlük yazarları veritabanı18
- şöyle hanım hanımcık öğretmen bir kız bulamamak17
- sözlük yazarlarına gelen son mesaj14
- bebeği gibi seven incitmeyen değer veren kadın10
- bir türlü ısınmayan ayaklar9
- en yaşlı özelliğiniz14
- kocaeli de fabrikada yaşanan cinsel grup seks22
- insanlar melek mi şeytan mı10
- budweiser14
- kızların tipe bakmadığı gerçeği29
- bir kadın nasıl tavlanır19
- kediye kediş köpeğe köpüş diyen kız15
- hemşire kızlar nasıl oluyor27
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi15
- çağ dışı teknolojilere özlem duymak8
- bir gavatın soyadını nick yapmak10
- mert hakan yandaş13
- nude istemeyen erkek9
- numan kurtuluş dem parti görüşmesi29
- dursun özbek gibi olsam utanırım8
- yakışıklı ama zengin erkek14
- çift maaş alan akpli bürokratların ücretlerine zam18
- sözlük kızlarına yürüyen vizyonsuz9
- sözlük yazarlarının abileri11
- erkek çocuk için isim önerileri9
- aşkta yaş farkı önemli midir10
- atatürk'ün hiç seçime girmeden ülkeyi yönetmesi10
- içip içip entry girmek8
- arkadaşlar falıma bi bakar mısınız8
- bik bik bu sözlüğün divasıdır10
- emar15
- 170 boyunda 70 kilo erkek9
Rametli kuku bey amcaya çok benzerdi bu muhsin bey. Kavede oturuşu, kelamları, kıyafetleri birebir aynıydı diyebilirim.
fedakar bir 'organizatör' ile urfa'dan gelmiş bir garibanın hikayesidir. muhsin bey, istanbul'da doğmuş adab-ı muaşeret kanunları ile büyümüş birisidir. gençlik yıllarında döneminin en ünlü solistleriyle iş yapmış ve 80'li yılların karanlığında o günlere özlem duymaktadır. ali nazik ise urfa'da yaşayan. gençliği köy ve ilçe merkezinde yoksulluk ile geçmiştir. en büyük idolü ibo'dur ve onun gibi olmak istemektedir. ibeyoğlu'na amcasının askerlik arkadaşı muhsin bey'i bulmaya gelir. hikaye bu ikilinin tuhaf tanışması ile başlar. muhsin bey, ali nazik'e acır ve heba olmaması için elinden tutar. ali nazik'e ses ve müzik eğitimi vermek ister. fakat ali nazik arabeskçi olmak ister. musiki ile işi yoktur. muhsin bey bir şekilde ali nazik'e albüm (kaset) yapar. kaset işini dolandırıcılık ile yaptığı için hapis cezası alır. ali nazik ise ibo kadar ünlü olamasa da piyasada az çok ses getirmeyi başarır. filmin sonunda, kendisi için hapse girmiş muhsin bey'e sırt çevirir ali nazik. ilk zamanlar dışında ne arar ne sorar... muhsin bey'in sevdiği kadın olan sevda hanım ile beraber yaşar. usül, makam, erkanı bir kenara iter. arabeskçi olur, hayalindeki gibi. ibo gibi. muhsin bey, hapisten çıkar. ali nazik taksim civarlarındaki yer altı pavyonlarında sahne almaya başlamıştır. muhsin bey, ali nazik'in içinde bulunduğu durumu görür ve ne uğruna hapis yattığına üzülür. sevdiği kadın sevda hanım ve kızını da alıp gider...
Filmin orijinal senaryosu linkten görülebilir. (bkz: https://www.instagram.com/p/CGmrX0xA44U/)
Yavuz turgul'un hayat dersi niteliğindeki bir diğer filmi.
Şener şen ve uğur yücel'in oyunculuğundan bahsetmeye gerek bile yok.
ne kadar mücadele edersen et, kaybetmeye mahkumsan kaybedeceksin filmi.
Şener şen ve uğur yücel'in oyunculuğundan bahsetmeye gerek bile yok.
ne kadar mücadele edersen et, kaybetmeye mahkumsan kaybedeceksin filmi.
birazdan izleyeceğim film.
ne yazık ki restorasyonlu 1 saat 40 dakikalık versiyonunu mi yoksa restorasyonsuz 2 saatlik versiyonunu mu izlesem diye düşünüyorum.
ne yazık ki restorasyonlu 1 saat 40 dakikalık versiyonunu mi yoksa restorasyonsuz 2 saatlik versiyonunu mu izlesem diye düşünüyorum.
Muhsin Kanadıkırık'ın buruk hikayesinin büyük bir ustalıkla anlatıldığı Türk sinema tarihinin baş yapıtlarındandır.
Türküyle aklıma kazınmış film.
Evlerinin önü boyalı direk
Yerden yere vurdun beni felek
https://m.youtube.com/watch?v=qJ4Otys6tPQ
Evlerinin önü boyalı direk
Yerden yere vurdun beni felek
https://m.youtube.com/watch?v=qJ4Otys6tPQ
"nasılsınız bakalım? suyu görünce kendinize geldiniz, değil mi? efendim? ne dediniz? peki, başüstüne; bir daha müziğinize zamanında başlarım. ya siz, siz nasılsınız sevda hanım? onlar duymasın ama safiye ayla'yı sizin için çaldığımı bilin. size özel bir ilgi duyduğumu bilmenizi isterim."
iki yüzlülüğü, sonradan değişenleri ve insanlara güvenmemenin ne kadar doğru olduğunu anlatan harika bir film. Muhteşem bir şener şen oyunculuğu.
şener şen in her zamanki gibi muhteşem olduğu filmdir.
Yavuz turgul ve şener şen birlikteliği.
yıl 1987 şener şen ve uğur yücel oyunculuğu..
Arkadaşlar hele ki şener şen'in canlandırdığı muhsin bey karakterinin beyefendiliğine ayrı parantez isterim. Çok naif bir film. Onurun, adam gibi duruşun filmi.
--spoiler--
“Nasılsınız bakalım? Suyu görünce kendinize geldiniz değil mi? Efendim, ne dediniz? Peki, baş üstüne. Bir daha müziğinize zamanında başlarım.”
--spoiler--
Arkadaşlar hele ki şener şen'in canlandırdığı muhsin bey karakterinin beyefendiliğine ayrı parantez isterim. Çok naif bir film. Onurun, adam gibi duruşun filmi.
--spoiler--
“Nasılsınız bakalım? Suyu görünce kendinize geldiniz değil mi? Efendim, ne dediniz? Peki, baş üstüne. Bir daha müziğinize zamanında başlarım.”
--spoiler--
türk sinemasının en kült filmlerinden biridir. hikayenin hem anlattıklarının gerçekliği hem de şener şen'in bu duyguyu seyirciye iletme becerisi bu filmi sinema tarihinin en iyi filmlerinden birisi yapmıştır.
- Ağam kusura bakma, kendimi kurtarmam lazımdı.
+ Kurtardın mı bari?..
+ Kurtardın mı bari?..
yavuz turgul un en güzel filmidir fikrimce. şener şen in bu filmdeki oyunculuğunu da göz önünde bulundurduğumuzda yavuz turgul un neden vazgeçilmezi olduğunu bir kez daha anlamış oluruz. yönetmen- oyuncu uyumuna en mükemmel örnektir yavuz turgul ve şener şen.
günümüzde meyvelerini topladığımız kültürel yozlaşmanın tohumlarının atıldığı 80 sonrası toplum ruhunu kusursuz olarak yansıtabilen ender kült filmlerdendir. muhsin bey küsmeyen, pes etmeyen ve hayata hep yeniden başlayan döneminin son romantiklerindendir.
günümüzde meyvelerini topladığımız kültürel yozlaşmanın tohumlarının atıldığı 80 sonrası toplum ruhunu kusursuz olarak yansıtabilen ender kült filmlerdendir. muhsin bey küsmeyen, pes etmeyen ve hayata hep yeniden başlayan döneminin son romantiklerindendir.
istanbulun, göçler sebebi ile nasıl yozlaştığının göstergesi olan film. Arabesk kültürünü ne de güzel anlatır. Yavaş yavaş insanlık, naziklik para etmez, kibar insan hayatta başarısız olur. Ne de güzel anlatır.
Yavuz turgul'a; 'sizin için en özel eseriniz hangisi?' diye sorduklarında, üstad hiç düşünmeden; "Muhsin bey" diyor.
filmin adı ve şener ustanın beyliği.
Yağmurlu bir pazar sabahı kahvaltı hazırlarken aklıma gelen şu an izliyor olduğum kaliteli dram filmi.
Film müziği ile hayatı sorgulatan sahaser film.
Türk sinemasının güzel yapımlarından biri olan filmdir..tabii şener şen ve uğur yücelin oyunculukları da ayri bir güzeldir.
muhsin bey adeta adaletin simgesi değil bu filmde. ama dürüst bir adam ve kendi halinde yasıyor, toplum ne ister, piyasa neyi gerektirir diye değil kendi ahlak değerlerine göre hareket edip ekmek parasını kazanıyor.sonra urfadan bir davaroğlu davar gelip bu adamın o naif duygularını sömürüp, muhsin bey'i sırf hayalleri için dolandırıcılığa kadar sürüklüyor. muhsin bey de biraz kendi yapamadıklarını yapmak istiyor bu davarın üzerinden aslen.diyor ya, "Sen ne diyorsun lan ben bu işe hayatımı koydum.Şerefimi feda ediyorum ulan ben.Niye ha niye? Senin için hayvan, kendim için. ilk defa bir boku doğru dürüst becerebilmek için. Bu kaset çıkacak. Sakın bana hayır deme! Sakın deme!!!
sonra ne oluyor, ahlak timsali naif muhsin bey, kendini feda edip şu çocuga o kasedi çıkarın diyor. kaset çıkıyor, hasret olmasa mapus iyidir derken, davaroğlu davar hasretliği düdüklüyor dışarda. muhsin çıktığında hiçbir şeyin eskisi gibi olmadığını görüyor.
'çiçekler ölmüş. hepsi. eskiden bir yer ayarlardın, güneşi iyiyse yerini de sevdiyse ne biçim açardı. şimdi güneş aynı, ışık aynı, yer aynı. suni gübre istiyorlar, 1-2 gram potas koyunca bir coşuyor namussuzlar ama sonra. ölüyorlar .'
benim anlamadığım filmin sonunda hepsinin yüzüne tükürdü eyvallah da o pavyon karısını neden yanına aldı yıne anlamadım. sözün özü; muhsin bey, karakter değil, bir ütopyadır, külttür.
sonra ne oluyor, ahlak timsali naif muhsin bey, kendini feda edip şu çocuga o kasedi çıkarın diyor. kaset çıkıyor, hasret olmasa mapus iyidir derken, davaroğlu davar hasretliği düdüklüyor dışarda. muhsin çıktığında hiçbir şeyin eskisi gibi olmadığını görüyor.
'çiçekler ölmüş. hepsi. eskiden bir yer ayarlardın, güneşi iyiyse yerini de sevdiyse ne biçim açardı. şimdi güneş aynı, ışık aynı, yer aynı. suni gübre istiyorlar, 1-2 gram potas koyunca bir coşuyor namussuzlar ama sonra. ölüyorlar .'
benim anlamadığım filmin sonunda hepsinin yüzüne tükürdü eyvallah da o pavyon karısını neden yanına aldı yıne anlamadım. sözün özü; muhsin bey, karakter değil, bir ütopyadır, külttür.
şener şenin harika bir filmi.
uğur yücel ile oynamıştır. bir kara mizah türüdür diyebiliriz.
sonu acıklıdır biraz. öykü çok güzeldir.
hiç seyretmeyen varsa tavsiye ederim.
uğur yücel ile oynamıştır. bir kara mizah türüdür diyebiliriz.
sonu acıklıdır biraz. öykü çok güzeldir.
hiç seyretmeyen varsa tavsiye ederim.
şener şen in oynadığı filmdir .
güncel Önemli Başlıklar