bugün
- mert hakan yandaş31
- yazarların bugün içtiği sigara sayısı8
- insanlara olan inancınızı ne zaman kaybettiniz20
- karıya kıza doymuş erkek28
- ibrahim reisi13
- siz türkler şerefsizsiniz müslüman değilsiniz13
- erecto'nun trafik kazası geçirmesi13
- arkadaşlar damatlık bakıyorum da sizce bu nasıl17
- iran cumhurbaşkanının helikopter kazası39
- yozgatlı sevgiliyle yapılacaklar8
- akp'nin fenerbahçe ve beşiktaş düşmanlığı9
- galatasaray8
- türkiye cumhuriyeti islam devleti olarak kuruldu14
- hakemsiz galatasaray8
- icardi190522
- fulya öztürk8
- fenerbahçe büyüklüğü9
- fenerbahçe'nin attığı golde faul olması11
- anın görüntüsü22
- 19 mayıs 2024 galatasaray fenerbahçe maçı111
- panathinaikos'un atatürk düşmanlığı9
- fenerbahçe taraftarı26
- jayden oosterwolde9
- dursun özbek9
- dokunmaya kıyamadan sevmek21
- kadınlar olarak erkeklerle sevişmiyoruz22
- bik bikinize ne dikersiniz13
- mühendis erkeklerin genel özellikleri8
- bik bik'in cinsiyeti16
- ruh varsa neden görünmüyor13
- aşık olmadan sevişmek17
- en çok yaşamak istenilen şehir11
- bik bik için diktiğim keten pantolon10
- karın gözünün önünde biriyle olursa büyü bozulur11
- erkolar kapatılsın15
- galatasaray'ın yaşaması muhtemel facia15
- fred'in gs orta sahasını kucağa alması14
- nurcuların fetöcü olduğu gerçeği10
- fenerbahçe13
- fethullah gülen şu an ne yapıyordur12
- mauro icardi11
- manitayla yapılacaklar16
- avrupanın zenginliğini hırsızlığa borçlu olması11
- alex de souza13
- 19 mayıs atatürk ü anma gençlik ve spor bayramı11
- ninja turtles lar nasıl para kazanıyor14
- erkeklerin hep fotoğraf istemesi18
- travestilerin genelde kürt olması16
- bir erkekten duyulabilecek en güzel söz13
- üstteki yazarın yaşını tahmin etmek9
1993 yapımı Woody Allen filmidir. Film sinema tarihinin ünlü filmlerine göndermelerle doludur. Özellikle Alfred Hitchcock'un "arka pencere"si, Orson Welles'in "shangaylı kadın"ı sayılabilir. New York'lu bir karı kocanın komşularının ölümünden sonra kocasının cinayet işlediğinden şüphelenmesi üzerine kurulan film daha çok dünya sinemasına saygı ifadesidir.
"izlemediğin tek bir vudi elın filmi kalmiicak dostum! hepsini istiyorum. turistik gezilerde ya da arkaaş arasında mavrasına çekilen kısa filmcikleri dahil. anlaşıldı mı? şimdi usul usul uza bakiim!" diye uyarmıştım kendi kendimi. uzun zaman sonra patlattım manhattan murder mystery'i. çok tatminkar olmasa da kötü denemez. sebatkar olmak lazım bi yerde. vudi, vudi'dir yine de. ayrıca manhattan'ı uzaktan da olsa tekrar görmek de fena sayılmaz. lakin bunu saymasın sevgili manhattan, yine gidelim. beklesin.
"bir daha hayat sanatı taklit etmiyor demiycem!"
"bir daha hayat sanatı taklit etmiyor demiycem!"
---olası spoiler ibaresi---
allen ın yine girift ilişkiler ve ikili çift fonunda kurduğu hafif suç temalı, hafif döneme geçiş filmlerinden.. sinetik eşi keaton ile birlikte yine nevrotik ve sosyal anksiyete sahibi ukalayı çizen allen, ikili ilişkilerdeki heyecanın sönümlenme noktası ile yeni arayışlara giren bireyleri biraz grotesk biçimde sıra dışı bir olay neticesinde ve süresince yeniden tanımlama ve kendi rollerini yeniden konumlandırmaya itiyor.
bilinçli bayağılaştırılmış melodramatik suç izleği yanında, monoton yaşamlarını kırma isteği ile kendi ilişkisi üzerindeki sorunları birbirine karıştırma konusu yatarken; aslında gerçek sorunun kendi uhrevi ve manevi sıkkınlığı ya da tatminsizliğinden kaynaklandığını, her hangi bir maddi değişim ya da uzaklaşma sürecinin bunun bir çözümü olamayacağını, söz konusu sonuçlara hiç bulaşmadan gösterebilmesi allen ın filmdeki yegane başarısı olmalı herhalde.
filmin basit krimipolitik teması üzerinde klasik 4 lü çarpışma, bedensel ihtiras ile karıştırılan manevi hatta sıklıkla salt adrenaline bağımlanan açlık. finaldeki sinema sekansında, alternatif gerçeklik/ayna kırılması imgesi ve yanlış ikilem yanılgısı anlatımı ile; ve dahi bunu güzelce soslayıp izleyiciye hiç de hissettirmeden yedirişiyle bar mitzvah daki kenardan sırıtan çocuk hala allen. elbette bu sahnedeki orson welles klasiği the lady from shanghai ın ünlü lunapark ayna sekansı ile senkronize replik ve anlatımı birleştirip olayın film noir a kaydığı kısmı da melodramatikleştiriyor ve sinematik göndermelerini sürdürüyor, alıştığımız üzere.
filmin sonunda en mutsuz kişilik kendisi olmadığına göre de, rahatlıkla allen sinematografisinin hafif film kısmına tekabül ettiğini söyleyebiliriz
---olası spoiler ibaresi bitti---
allen ın yine girift ilişkiler ve ikili çift fonunda kurduğu hafif suç temalı, hafif döneme geçiş filmlerinden.. sinetik eşi keaton ile birlikte yine nevrotik ve sosyal anksiyete sahibi ukalayı çizen allen, ikili ilişkilerdeki heyecanın sönümlenme noktası ile yeni arayışlara giren bireyleri biraz grotesk biçimde sıra dışı bir olay neticesinde ve süresince yeniden tanımlama ve kendi rollerini yeniden konumlandırmaya itiyor.
bilinçli bayağılaştırılmış melodramatik suç izleği yanında, monoton yaşamlarını kırma isteği ile kendi ilişkisi üzerindeki sorunları birbirine karıştırma konusu yatarken; aslında gerçek sorunun kendi uhrevi ve manevi sıkkınlığı ya da tatminsizliğinden kaynaklandığını, her hangi bir maddi değişim ya da uzaklaşma sürecinin bunun bir çözümü olamayacağını, söz konusu sonuçlara hiç bulaşmadan gösterebilmesi allen ın filmdeki yegane başarısı olmalı herhalde.
filmin basit krimipolitik teması üzerinde klasik 4 lü çarpışma, bedensel ihtiras ile karıştırılan manevi hatta sıklıkla salt adrenaline bağımlanan açlık. finaldeki sinema sekansında, alternatif gerçeklik/ayna kırılması imgesi ve yanlış ikilem yanılgısı anlatımı ile; ve dahi bunu güzelce soslayıp izleyiciye hiç de hissettirmeden yedirişiyle bar mitzvah daki kenardan sırıtan çocuk hala allen. elbette bu sahnedeki orson welles klasiği the lady from shanghai ın ünlü lunapark ayna sekansı ile senkronize replik ve anlatımı birleştirip olayın film noir a kaydığı kısmı da melodramatikleştiriyor ve sinematik göndermelerini sürdürüyor, alıştığımız üzere.
filmin sonunda en mutsuz kişilik kendisi olmadığına göre de, rahatlıkla allen sinematografisinin hafif film kısmına tekabül ettiğini söyleyebiliriz
---olası spoiler ibaresi bitti---
Bir yayıncı olan Larry Lipton (Woody Allen) ve karısı Carol (Diane Keaton) New York'ta yaşamakta ve işten artan zamanlarını entelektüel hobilerle geçirmektedirler. Yeni tanıştıkları ve birlikte bir akşam geçirdikleri yan komşuları Lillian House geçirdiği kalp krizi nedeniyle aniden ölünce üzülürler. Carol, Mrs. House' ın dul eşi Paul' ün tavırlarından şüphelenip onun karısını öldürmüş olabileceğini düşünmeye başlar. Larry onunla aynı fikirde değildir; ancak Carol' ı komşularının cinayete kurban gitmediğine bir türlü inandıramaz. Larry, karısından yeni boşanmış olan arkadaşları Ted' in Carol'dan hoşlandığını fark eder. Bu gizemli olay konusunda karısına yardım etmez ama ona kendisi yerine Ted' in yardımcı olduğunu ve Carol ile Ted' in çok iyi anlaştıklarını görünce karısını Ted'e kaptıracağından korkmaya başlar. Carol ile Ted'in yakınlaşmasını engellemek için Carol'a araştırmalarında yardımcı olmaya karar verir. Bu esnada Ted' i yayıncısı olduğu çekici yazar Marcia Fox (Anjelica Huston) ile tanıştırır. Bu sırada Carol' ın Paul'ün dairesine gizlice gimeyi de içeren araştırmalarının hız kazanmasıyla, çetrefilleşen bir dizi olayın ortasında kalırlar. En sonunda bu dörtlü toparlanıp bir cinayet olduğunu düşündükleri bu olayı çözmeye karar verirler.
https://tr.wikipedia.org/.../Manhattan_Murder_Mystery
https://tr.wikipedia.org/.../Manhattan_Murder_Mystery
Sinema tarihine bambaşka bir pencere açan 1993 yapımı woody allen filmi. Filmin başrollerinde woody Allen ile beraber, Diane Keaton, Alan Adlar ve Anjelica Huston yer almaktadır.
birazdan husule gelecek film.
güncel Önemli Başlıklar