bugün

' komsusu açken, tok yatan bizden değildir' hadisinin genellenerek ve abartılarak yönetim şekli haline getirilmesi olsa gerek.
suan islam tarihine bakalim halifelerin ve yoneticilerin hepsi abarti sekilde zengindi. ayrica, islam koleligi yasaklamaz tersine onemli islam adamlarinin bile kolesi vardi. islamla komunizim cok ayri seylerdir. kolelerinize iyi davranin.
'ticaretle uğraşınız zira para (kazanç) ticarettedir' hadisinden de anlaşılabileceği üzere olmayan komünizmdir.
(bkz: iran Komünist Partisi)
hazır ramazan'da gelmişken gazetelerin yeni kitap kampanyası olsa gerek:
''kavramlar nasıl akraba olur?'' sorusuna cevap arayanların başvuracağı kaynak kitap.
bir sendikacı abimiz islamın özünde sosyalızm vardır. paylaşmak vardır demişti. haklıydı da netekim vakti zamanında abbasilerde özellikle zekat verilecek kimse bulunamadığından zekatlar hazineye devredilmişti. medine sokaklarında elinde bir tas çorba ile ramazan günü dolanıpta verecek kimseyi bulamayan insanların hikayesini de dinlemiştik camiilerde. düşünün öyle bir adalet düzenine sahip tarihin mirasçılarıyız.
kuramcısı erbakandır, refah partisi döneminde parti tüzüğünde yer alan bir çok madde, 1960lrda ki tipin tüzüğünden bizzat kopya çekilmiştir.
(bkz: libya)
bu kavram ilk olarak nazim hikmet'in "seyh bedrettin destani" adli eseri ile ortaya cikti ve kullanilmaya baslandi ama icerigi bir cok yonuyle bos kaldi, doldurulamadi. soylenenler ise komunizm'den cok sosyalizm'e vurgu yapan seyler oldugundan entellektuel camiada pek kabul gormedi.

tabi bu kabul gormeyisin en onemli sebeplerinden biri, butun referanslarin fikirleri ve dusunceleri hakkinda cok az sey bilinen seyh bedrettin uzerinden olmasiydi. ozellikle ortak mulkiyet ve sinif ayrilikarina dair fikirlerinin oldugunu sadece bizansli tarihci lucas soylemis, zaten cok az sayida ve kisitli eserleri gunumuze kadar gelmis oldugundan baska bir kaynakta bahsedilmemistir. kaldi ki borkluce mustafa ve torlak kemal ile beraber yuruttgu isyan her ne sebeple olursa olsun, osmanli'nin en hassas donemlerinden birine denk geldiginden kabulu mumkun degildi ama olum fermanina esas teskil eden fikirleri, savundugu soylenen islami sosyalizm den cok, tipki hindistan'da boy gosteren sih mezhebine benzer bir anlayisla butun dinlerin ayni olduguna dair fikirleridir. vahdet-i vucud mesleginin panteizm'e varan yorumlarini da unutmamak lazim.

el hasili kelam islami komunizm lafi cok havada kalacak bir tanim olmakla beraber, asil incelenmesi gereken islami sosyalizmdir. tabii hemen baas partisi ornegini verip, bunu kendine dayanak yapmak isteyenlere simdiden soyleyeyim: baas yonetimi oligarsiye bakar ve temel referans islam degildir.

islami sosyalizm meselesine gelince sosyalizm'in evrensel tanimi icerisinde yer alan kavramlarin bir cogu belki fazlasiyla islamda mevcuttur. tek fark o kavramlarin icerigidir. mesela sosyalizm esitlik der, islam adaletten bahseder. arife isaret yeter...
sanılanın aksine dünyada uygulanmış bir sistemdir. buna en iyi örnek, zamanında "güney yemen" olarak anılan yemen demokratik halk cumhuriyeti'dir, çünkü kendisi hem sosyalist bir devletti hem de yasalarında şeriat hükümleri yer alıyordu.
Kuran (Zühruf/32)
32. Rabbinin rahmetini onlar mı bölüştürüyorlar? Dünya hayatında onların geçimliklerini aralarında biz paylaştırdık. Ve onların kimini kimine derecelerle üstün kıldık ki, bazısı bazısını tutup çalıştırsın. Rabbinin rahmeti, onların derleyip topladıklarından daha hayırlıdır.
"din halkların afyonudur" karl marks ile

"allah'a ve peygamber'e itaat edin. eğer yüz çevirirlerse şüphe yok ki allah kafirleri sevmez."ali imran-32 kuran

'in sentezini ortaya koymus mikser zihniyetin urunu dusunce.

hersey karisabilir, aslanla bufalolar arkadas olabilir, ama islami komunizm olmaz. boyle birsey var gibi gorunuyor ise bilin ki o islami komunizm degildir, emperyalizmdir.
türkiye'de de yeşil sosyalizm adıyla da 1920'lerde, galiyev ve suphi'nin etkileriyle çerkes ethem öncülüğünde ciddi bir varlık göstermişliği vardır. komünizm'deki mülk herkesindir söylemiyle, islam'daki mülk allah'ındır söylemlerinin ve gene komünizmin enternasyonalizmiyle islam'daki ümmete dayalı birliğinin sentezlenmesi şeklinde ortaya çıkmış, islam içindeki eşitlikçi maddeler/ayetler ön plana çıkartılarak savunulmuştur.

gene, cumhuriyetin kuruluş yılları döneminde hikmet kıvılcımlı ve doktorcuları da bu mevzuda anmamak olmaz.

kişisel düşüncem ise, bu iki ideolojinin daha temel felsefelerinde birbirinden ayrıldıkları ve böyle bir sentezin de haliyle havada kalacağıdır elbette. çünkü islam'ın da dahil olduğu tüm dinler idealisttir, meseleleri derinlemesine incelemek yerine düşünceye/fikre bağlama eğilimindedir ancak komünizm maddemerkezcidir (materyalist), doğayı ve insanı açıklarken kutsal bir düşünceyi değil, açıkladığını merkez alan bir felsefi temelde hareket eder.

gene deşildiğinde, zühruf-32 gibi, kuran'ın miras paylaşımı gibi, zekat ve fitre gibi, farklı dinlere inananlarda kölelik gibi, kadının toplumdaki yeri gibi, ticaret gibi mevzularda her ne kadar sınıflar arası uçuruma karşı olsa da islam'ın sınıflı bir sistemi ve mülkiyeti savunduğu görülecektir ki tüm bunlar komünizm fikriyle taban tabana zıt şeylerdir.
(bkz: #2594048)
Komünizmin islama göre revize edilmesidir. Kuran'a da aykırı değildir.

"Allah'ın (fethedilen) beldelerin ahalisinden savaşılmaksızın peygamberine kazandırdığı mallar artık allah'ın, peygamberin, yakınlarının, yetimlerin, yoksulların ve yolda kalmışlarındır. bu da, o malın, sizin içinizdeki zenginlerin ellerinde devreden bir mal, bir sermaye olmaması içindir. ve peygamber size ne verirse alın onu ve neden vazgeçmenizi emrederse vazgeçin ondan ve çekinin allah'tan. Şüphe yok ki allah'ın azabı çetindir." (haşr 7)

Buradan malın zenginlerin elinde toplanmasının doğru olmadığı sonucunu çıkarabiliriz.

"Rabbinin rahmetini onlar mı taksim ediyorlar? Biz onların dünya hayatındaki geçimliklerini taksim ettik ve bir kısmının diğerlerine iş gördürebilmesi için, bir kısmını bir kısmından derecelerle üstün kıldık. Rabbinin rahmeti onların biriktirdiklerinden daha iyidir." (Zuhruf 32)

Hep söylediğimiz şey aslında. Birinin bir şeye yeteneği vardır. Bir başkasının o şeye yeteneği yoktur da başka şeye yeteneği vardır. Böylece birbirimize iş gördürürüz. Ayrıca biriktirmek de hoş görülmemiş.

"Muhakkak ki firavun o bölgede üstünlük kurmuş ve halkını da çeşitli sınıflara bölmüştü..." (kasas 4)

Günümüzde keskin köşeli sınıf ayrımı yok. Köşeleri yuvarlatılmış bir ayrım var.

"insanların eşyalarını (değerden düşürüp) eksiltmeyiniz! Yeryüzünde kesinlikle bozgunculuk yapmayınız!" (Şuara 183)

Eğer bir kişi 12 saat çalışıp az para alıyorsa, bir kişi 6 saat çalışıp çok alıyorsa o kişinin emeği bayağı bir değerden düşmüştür.

Not: komünist değilim, onun için sıkı bir araştırma yapmak lazım. Onunla da kim uğraşacak...
islam, kendi başına denetlenebilir, rekabet edebilir; paylaşımcı, sürekli orta tabakayı oluşturmaya calisan bir iktisat sistemidir. Bana sorarsanız serbest piyasaya da dayanan, orta yoldur. Ne tekellesmeyı ve faizi serbest bırakarak kapitalist sisteme benzer; nede atılım yapmak isteyen insanların önünü keserek komünizme benzer.
islamiyetle alakası olmayan ama * islamı kullanarak islamafobi yaratöaya çalışan sistemdir.
Tacikistan'da uygulanandır.
islami komünizm değilde islami sosyalizm vardır ve bu ideolojinin türkiye'de ki en büyük temsilcisi necmettin erbakan ve milli görüştür.
Özel sermayenin olmadığı bir islam.
Mülkiyet haklarını reddeden bir islam.

O başka bir din olur.