bugün

ihsan eliaçık'ın dinle diyanetle ilgisi yoktur, cübbeli ahmet hoca o konuda ciddi bir ilim sahibidir.
cübbeli'nin "sünnilikle" pek bir alakası yoktur, yanılmıyorsam nakşibendi tarikatı ile bağlantılıdır, nakşibendiler imam-ı hasan'ın yolundan giderler. (aleviler, şiiler, caferiler imam-ı hüseyin'in yolundan giderler).

ihsan eliaçık islamiyeti günümüze uyarlamaya çalışan bir hümanisttir. söyledikleri insancıl açıdan bakıldığından mantıklı gelse de, islam açısından mantıksızdır.
ayrıca; bilgi birikimi bakımından cübbeli'nin alacağı versus'tur. ihsan eliaçık ise turan dursun olma yolunda ilerlemektedir.
ikisini de tanımam. Fikirlerini, eserlerini okumadım. Uzaktan görünüşleri ve giriştikleri eylemler sonucunda kendi fikrim. ihsan eliaçık, 21.yy. Cübbeli 11.yy . ilaveten cübbeli adını bile değiştirecek karakterde bir adam. Mahmut mu diyem
biri krt'de çıkar *, diğeri lalegül tv'de. *
ikisi de inanç bakımından eşittir. şöyle ki; inandıkları din yorumuna sorgusuz sualsiz bağlıdırlar. cübbeli ahmet hoca, kuran'ı kerimi yorumlamasında mod-a mod çevirir. mesela kur'anı kerimde yurdunuzu korumak için besili at yetiştirin der. o bunun günümüzdeki karşılığının uçak silah olduğunu düşünmez. at dediyse at yetiştireceğiz der. bunu örtünmeye de uyarlayabilirsiniz. ikinci özelliği populisttir. böyle medya tarafından pohpohlanmayı sever. ihsan eliaçık ise, 20. yüzyıl materyalizmini dine uygulamıştır. onun için mesela melek yoktur ihsan eliaçıkta çünkü o cisimleşmemiştir. haliyle böyle şeyleri kabul etmez. birde marksizmden bariz etkilenmiştir. haliyle marksizmin genel paradoksu onda da vardır: şöyle ki, ''halk çoğu şeyi onu bilinçli bir şekilde bildiği için yapmaz. öyle benimsediği için yapar. haliyle ona gerçeği göstermek lazım'' marksı takip edenler genellikle bunu şiar edinirler. bu görüş onlara mesih vazifesi verir. ama bunu halk için yaptığını iddia ederler. ihsan eliaçıkta da bu var. ben halk için çabalıyorum der. ama halkın genel olarak bütün inanç sisteminin yanlış olduğunu söyler. mesela namaz aslında üç vakittir. siz yanlış biliyorsunuz der. mevlüt dinde yoktur der. birde kendisini siyasi muhalif olarak tanımlar. ama kendisininde iktidar savaşının içinde olduğunu farketmez.

haliyle ikisi de etrafındakileri kolay kandırabilir.