bugün

Peygamberimizin vefatından yüzlerce yıl sonra yazılmaya başlanan; kendi içlerinde, Kur'an'la ve mantıkla çelişen uydurma hadisleri dinde kaynak edinen islam coğrafyasının düştüğü hazin durum hepimizin malumu. islam dünyasının sorunu ve çözümü apaçık belliyken, birtakım ekonomik endişeler besleyen ruhban sınıfı bu tabloyu inatla görmezden gelmekte.

aşağıda gördüğünüz hadisler arası çelişkileri emre dorman'ın Allah'a öğretilen din adlı kitabından derledim. elbette, kitaptaki örnekler buraya taşınanlardan çok daha fazla. fakat, türk toplumundaki uzun yazı okuyamama hastalığı sebebiyle hadisler arası çelişkilerden kısa ve çarpıcı olanları seçmeye çalıştım.

►1. Kan Aldırmak Orucu Bozar Mı?

“Hacamat ettiren de, hacamat eden de orucunu açmıştır.” (Tirmizi, Savm 60; Ebu Davud, Savm 28)

“Üç şey vardır orucu bozmaz: Kan aldırmak, kusmak, ihtilam olmak.” (Tirmizi, Savm, 24.)

►2. kusmak orucu bozar mı?

“Ma’dan ibnu Talha, kendisine Ebu’d-Derda’nın şunu anlattığını söylemiştir: ‘Resulullah kustu ve orucunu açtı. Sevban’a bu meseleyi sordu. Sevban: ‘Doğru söylemiş, o zaman abdest suyunu ben döktüm’ dedi.” (Ebu Davud, Savm 32, (2381); Tirmizi, Taharet 64, (87).)

“Üç şey vardır orucu bozmaz: Kan aldırmak, kusmak, ihtilam olmak.” (Tirmizi, Savm, 24.)

►3. ihramlı Kişi Evlenebilir Mi?

“Resulullah buyurdular ki: ihramlı ne evlenir, ne evlendirir, ne de dünür gönderir.” (Müslim, Nikâh 41, (1409); Ebu Davud, Menasik 37, (1841); Tirmizi, Hacc 23, (840); Nesai, Hacc 91, (5, 192).

“Resulullah Meymune validemiz ile ihramlı iken tezevvüc buyurdular (evlendiler).” (Nesai’ye ait bir başka rivayette: ‘ihramlı iken Resulullah evlendi’ denilir ancak Meymune ile evlendiği zikredilmez). Buhari, Cezau’s-Sayd 12, Megazi 43, Nikâh 30; Müslim, Nikâh 46, (1410); Ebu Davud, Menasik 39, (1844, 1845); Tirmizi, Hacc 24, (842); Nesai, Hacc 90, (1, 191, 192).

►4. Kıbleye Doğru Tuvalet Yapılır Mı?

“Helaya gittiğiniz vakit, (abdest bozarken) kıbleye ne önünüzü ne de arkanızı dönün.” Buhari, Vudu 11; Müslim, Taharet 59

“Hz. Aişe anlatıyor: Resulullah’ın yanında, fercleriyle kıbleye yönelmekten hoşlanmayan bazı kimseler zikredilmişti, şöyle buyurdular: Bunların öyle yaptıklarını sanıyorum. Benim abdest bozmak üzere oturduğum yeri kıbleye çevirin.” ibrahim Canan, Kutub-i Sitte Tercüme ve Şerhi, Akçağ Yayınları: 16/564

►5. Sırt Üstü Yatarken Ayak Ayak Üstüne Atılabilir Mi?

“Resulullah buyurdular ki: Biriniz sırtüstü uzanıp, sonra da ayak ayak üstüne atmasın.” Müslim, Libas 74, (2099); Ebu Davud, Edeb 36, (4865); Tirmizi, Edeb 20, (2767, 2768).

“Abbad ibnu Temim’in amcasından naklettiğine göre, amcası, Resulullah’ı mescitte, ayaklarından birini diğerinin üzerine koymuş vaziyette sırtüstü yatarken görmüştür. (imam Malik şu ziyadeyi kaydetmiştir: ‘ibnu’l-Müseyyeb’ten bana ulaştığına göre Hz. Ömer ve Osman da böyle yaparlardı.)” Buhari, Salat 85, isti’zan 44; Müslim, Libas 75, (2100); Ebu Davud, Edeb 36, (4866); Tirmizi, Edeb 19, (2766); Nesai, Mesacid 28, (2, 50). imam Malik ilavesi:Muvatta, Kasru’s-Salat 87, (1, 173).

►6. Bir Namaz Günde iki Kere Kılınabilir Mi?

“ibnu Ömer şunu anlatmıştır: “Resulullah buyurdular ki: “Bir günde aynı namazı iki sefer kılmayın.” Ebu Davud, Salat 68, 579.

“Peygamber Efendimiz namaz kıldırdıktan sonra, iki kişinin mescidin bir köşesinde namaz kılmayıp oturduklarını gördü. Onlara neden cemaatle beraber namaz kılmadıklarını sorunca, “Biz evimizde kıldık” dediler. Bunun üzerine Resulullah “Böyle yapmayınız. Sizden biri evinde namazı kılıp sonra da imamı namaz kılmamış bir halde bulursa onunla birlikte yine kılsın. Çünkü o kendisi için nafile olur.” Ebu Davud, Salat, 575; Tirmizi, Salat 49

“Hz. Muaz, Resulullah ile yatsıyı kılar, sonra kavmine döner, bu namazı onlara kıldırırdı.” Buhari, Ezan 60, 63, 66, Edeb 74; Müslim, Salat 180, (465); Ebu Davud, Salat 68, (599, 600); Tirmizi, Salat 410, (583).

►7. Peygamberimiz Saçını ve Sakalını Boyamış Mıdır?

“ibnu Ömer, rivayete göre, sakalını sufra denen sarı boya ile boyar ve derdi ki: “Ben, Resulullah’ı gördüm, sakalını bununla boyamıştı, en çok sevdiği boya da bu idi. Bununla elbisesini boyadığı da olurdu.” Ebu Davud, Libas 18, (4064,4209).

“Resulullah’ın saç ve sakalındaki aklardan sorulunca (Enes) şöyle cevap vermiştir: “Allah O’nu, beyazla (lekelememiş) çirkinleştirmemiştir. O, kişinin başında ve sakalında bulunan beyazları yolmasını mekruh addederdi. Ve (Enes): “Resulullah saçlarını boyamadı. Beyaz kıl (onda nadirdi ve sadece) alt dudağında, şakaklarında ve başında bir nebzecik vardı” derdi. Müslim, Fezail 104,105, (2341).

“Resulullah buyurdular ki: “Saçtaki akları yolmayın. Zira bir kimse Müslüman iken tek bir kıl bile ağarmış olsa bu Kıyamet günü onun için mutlaka bir nur olur.” Ebu Davud, Tereccül 17, (4202); Tirmizi, Edeb 56, (2822).

►8. Ateşle Dağlama Yapmak Yasak Mıdır?

“Resulullah buyurdular ki: “Şifa üç şeydedir: Bal şerbeti, kan aldırma, ateşle dağlama. Ancak ümmetimi dağlamaktan menediyorum.” Buhari, Tıbb 3.

“Resulullah, Sa’d ibnu Zürare’yi sivilce sebebiyle dağladı.” Tirmizi, Tıbb 11, (2051).

►9. Peygamberimiz Dua Ederken Ellerini Açmış Mıdır?

•“Resulullah dua ederken ellerini öyle kaldırdı ki, koltuk altlarının beyazlığını gördüm.” Buhari, istiska 21.

•“Resulullah ellerini dua ederken kaldırınca onları yüzlerine sürmedikçe geri bırakmazlardı.” Tirmizi, Da’avat 11, (3383)

•“Ben Resulullah’ın ne minberde ne de bir başka şey üzerinde dua yaparken ellerini uzattığını gördüm. Bilakis baş ve orta parmaklarını kapayıp şehadet parmağını açmış vaziyette gördüm.” Ebu Davud, Salat 230, (1105)

►10. Vahşi Hayvanların Eti Helal Midir?

"Sırtlan av mıdır?"diye sordum. "Evet!" dedi. Ben tekrar: "Etini yiyeyim mi?"dedim. "Evet!" dedi. "Bu cevap Resulullah (sav)'dan mıdır?" dedim. "Evet!" dedi.": Tirmizi, Et’ime 4, (1792); Ebu Davud, Et’ime 32, (3801); Nesai, Sayd 27, (7,200).

''Resulullah (sav) vahşi hayvanlardan kesici diş (köpek dişi) taşıyanların hepsini yasakladı.": Buhari, Zebaih, 29; Müslim, Sayd 12-16 (1932, 1933); Tirmizi, Et’ime 1, (1477, 1478, 1479); Ebu Davud, Et’ime 33, (3802, 3803, 3805).

►11. Peygamberimiz Çekirge Yemiş Midir?

''Resulullah’a çekirgeden sorulmuştu. '‘Onlar, Allah’ın en kalabalık ordularıdır. Onu ne yerim ne de haram kılarım’ buyurdular.” Ebu Davud, Et’ime 35, (3813); ibn Mace, Sayd 9, (3219).

“Resulullah ile beraber (altı veya yedi sefer) gazveye çıkmıştık. Gazve esnasında birlikte çekirge yedik.” Buhari, Sayd 13; Müslim, Sayd 52, (1952); Tirmizi, Et’ime 22, (1822, 1823); Ebu Davud, Et’ime 35, (3812); Nesai, Sayd 37, (7, 210).

►12. At Eti Yenilebilir Mi?

“Resulullah, at, katır ve eşek etini yemeyi yasakladı.”: Ebu Davud, Et’ime 26, (3790), 33, (3806); Nesai, Sayd 30, (7, 202).

“Biz, Resulullah zamanında bir at kestik. O zaman Medine’de idik. Hepimiz onu yedik'' :Buhari, Sayd 24, 27; Müslim, Sayd 36, (1942); Nesai, Dahaya 33, (7, 231).

►13. Kertenkele Öldürmek Sevap Mıdır?

“Resulullah kelerin öldürülmesini emretti ve onu fuveysıka diye isimlendirdi'': Müslim, Selam 144, (2238); Ebu Davud, Edeb 176, (5262).

“Resulullah keler için fuveysık (fasıkçık) dedi ama ‘öldürün!’ diye emrettiğini işitmedim.” :Buhari, Bed’ü’l-Halk 14, Cezau’s-Sayd 7; Müslim, Selam 145, (2239); Nesai, Hacc 115, (5, 209).

►14. Ayakta Su içilebilir Mi?

“Sizden kimse sakın ayakta içmesin. Kim unutarak içerse hemen kussun'' :Müslim, Eşribe 116, (2026)

“Resulullah’a zemzem suyu verdim, ayakta içti.'': Buhari, Hacc 76, Eşribe 16; Müslim, Eşribe 117, (2027); Tirmizi, Eşribe 12, (1883).
“Resulullah evime geldi. Duvara asılı duran kırbanın ağzından ayakta su içti.'': Tirmizi, Eşribe 18.

►15. Bulaşıcı Hastalık Yok Mudur?

“Hastalık türünden hiçbir şey hiçbir şeye sirayet etmez/bulaşmaz.”: Tirmizi, Kader 9, (2144)

“Cüzzamlıdan, aslandan kaçar gibi kaç.” :Buhari, Tıbb 19.

“Hastalıklı olan, sakın sıhhatli olanla beraber olmasın.”: Buhari, Tıbb, 54; Müslim, Selam, 104

►16. Kur’an Karşılığında Ücret Alınabilir Mi?

“Üzerine ücret almada en haklı olduğunuz şey Kitabullah’tır.”: Buhari, icare 16.

“Kim Kur’an okursa (isteyeceğini) Allah’tan istesin. Zira birtakım insanlar zuhur edecek, onlar Kur’an okuyup, okudukları mukabilinde halktan (dünyalık) isteyecekler.” : Tirmizi, Sevabu’l-Kur’an 20, (2918).

►17. Sefer Esnasında Oruç Tutulabilir Mi?

“Resulullah bir seferdeydi. Etrafına insanların toplandığı bir adam gördü, ona gölge yapıyorlardı. ‘Nesi var?’ diye sordu. ‘Oruçlu biri!’ dediler. Resulullah: ‘Seferde oruç birr (Allah’ı memnun edecek dindarlık) değildir!’ buyurdular'' Buhari, Savm 36; Müslim, Sıyam 92, (1115); Ebu Davud, Savm 43, (2407); Nesai, Savm 48, (4, 176).

“Biz çok şiddetli sıcak bir mevsimde, Ramazan ayında Resulullah ile birlikte sefere çıktık. Hararetin şiddetinden herkes elini başına koyuyordu. Aramızda oruçlu olarak sadece Resulullah ile ibnu Ravaha vardı.”: Buhari, Savm 35; Müslim, Savm 108, (1122); Ebu Davud, Savm 44, (2409)

►18. Akşam Namazından Önce Namaz

“Abdullah ibni Mugaffel’den rivayet edildiğine göre peygamber üç defa: “Akşamın farzından önce (iki rekât) namaz kılınız” buyurdu. Üçüncü defasında “Dileyen kılsın” diye ekledi.”: Buhari, Teheccüd 35, i’tisam 27; Ebu Davud, Tatavvu 11; ibn Mace, ikamet 110.

“Enes şöyle dedi: Resulullah zamanında güneş battıktan sonra ve akşam namazından önce iki rekat namaz kılardık. Ashaptan biri Enes’e: Bu namazı Resulullah da kılar mıydı? diye sordu. Enes ona şu cevabı verdi: O bizim kıldığımızı görür fakat bize kılın veya kılmayın demezdi.”: Müslim, Müsafirin 302; Ebu Davud, Tatavvu 11.

►19. Cuma Namazından Sonra Namaz

“Resulullah şöyle buyurdu: Biriniz Cuma’nın farzını kılınca, ardından dört rekât namaz daha kılsın.”: Müslim, Cum’a 67-69; Ebu Davud, Salat 238; Tirmizi, Cum’a 24; Nesai, Cum’a 42; ibn Mace, ikamet 95.

“Peygamber Cuma’nın farzından sonra evine gitmedikçe namaz kılmazdı. Sonra evinde iki rekat namaz kılardı.”: Müslim, Cum’a 71; Buhari, Cum’a 39; Nesai, imamet 64; Cum’a 43.

“Cuma namazını kıldıktan sonra biriyle konuşmadıkça veya mescitten çıkmadıkça Cuma Namazına bir başka namaz ekleme. Zira Resulullah bize, konuşmadıkça veya mescitten çıkmadıkça farz namaza bir başka namazı eklememeyi emretti.”: Müslim, Cum’a 73.

►20. Peygamberimiz Abdest Alırken Uzuvlarını Kaç Kere Yıkamıştır?

“Resulullah’a bir bedevi gelerek, abdestten sordu. Resulullah ona uzuvların üçer kere yıkanmasını gösterdi. Sonra da: ‘Abdest işte böyle alınır! Kim buna bir ziyadede bulunursa fena bir iş yapmış olur, haddi aşar ve zulmeder’ buyurdu.”: Ebu Davud, Taharet 51, (135); Nesai, Taharet 105, (1, 88).

Bir diğer rivayette uzuvlar ile ilgili sayı ikiye inmiştir: “Resulullah abdest uzuvlarını ikişer kere yıkayarak abdest aldı.”: Buhari, Vudu 23; Ebu Davud, Taharet 50 (121,123).

Diğer bir rivayette ise sayı bire inmiştir: “Resulullah uzuvlarını birer kere yıkayarak abdest aldı.”: Buhari, Vudu 22; Ebu Davud, Taharet 53, (1, 38); Nesai, Taharet 84, 85, (1, 73, 74).

►21. Peygamberimizin Geride Bıraktığı Bayrak ve Sancağın Rengi Nedir?

“Resulullah Mekke’ye girdiği gün bayrağı beyaz renkliydi.”: Tirmizi, Cihad 9, (1679); Ebu Davud, Cihad 76, (2592).

“Resulullah’ın bayrağı siyah, sancağı beyazdı.”: Tirmizi, Cihad 10, (1681).

“Sancağı siyahtı. Kaplan alacası şeklinde olacak bezden dört köşeli idi.”: Ebu Davud, Cihad 76, (2591); Tirmizi, Cihad 10, (1680).

“Resulullah’ın bayrağını sarı gördüm!”: Ebu Davud, Cihad 76, (2593)

►22. Peygamberimizin Ümmetine Miras Olarak Bıraktığı Şey Nedir?

“...Size, sıkıca sarıldığınız sürece asla sapıtmayacağınız bir şey bırakıyorum: Allah’ın Kitabı.”: Müslim, Hac 147 (890); Ebu Davud, Menasik 57 (1905); ibn Mace, Menasik 84 (3074).

“Sıkı sarıldığınız takdirde asla yolunuzu sapıtmayacağınız iki şey bıraktım size: Allah’ın kitabı ve Resulü’nün sünneti.”: imam Malik, Muvatta, Kader 3, (2, 899).

“Size, uyduğunuz takdirde benden sonra asla sapıtmayacağınız iki şey bırakıyorum. Bunlardan biri diğerinden daha büyüktür. Bu, Allah’ın Kitabı’dır. Semadan arza uzatılmış bir ip durumundadır. (Diğeri de) kendi neslim, Ehl-i Beytim’dir.”: Tirmizi, Menakıb 77, (3790); Müslim, Fezailu’s-Sahabe 37, (2408).

görsel
(bkz: sahih hadislere örnekler)
Birbiriyle çelişmeleri nedeniyle araları cem edilen hadislere örnek olarak Hz. Peygamber (asm)'den nakledilen iki farklı rivayeti verebiliriz. Her iki hadis de Hz. Peygamber'in su içmeyle ilgili iki farklı söz ve uygulamasını göstermektedir. Bir hadiste Hz. Peygamberin ayakta su içmeyi yasakladığı nakledilirken (Müsned, 3/277) diğer bir hadiste de Abdullah b. Ömer “Hz. Peygamberin ayakta su içtiğini” (Buharî, Eşribe, 16) haber vermiştir.

Bu her iki hadisten anlaşıldığına göre Hz. Peygamber (asm) oturarak su içmeyi tercih etmekle beraber, gerektiğinde de ayakta su içmiş ve bunda bir sakınca görmemiştir. Böylece her iki hadis arasında herhangi bir çelişki olmadığı anlaşılmaktadır.

Yolculukta oruç tutmakla ilgili olarak rivayet edilen ve birbiriyle farklı olan iki hadis arasındaki çelişki de aynı yöntemle giderilmiştir. Hz. Peygamber, kendisine yolculuk esnasında oruç tutma konusu sorulduğunda, “istersen tut, istersen tutma.” (Buharî, Savm, 33) buyurmuş, başka bir hadiste de “Yolculukta oruç tutmak, mukim iken (yolcu değilken) oruç tutmamak gibidir.” (Nesaî, Sıyam, 53) demiştir.

Birbiriyle çelişkili gibi görünen bu iki hadisten birincisi, kolay bir yolculuk yapan ve bir zorlukla karşılaşmayan kimsenin isterse oruç tutabileceğini dile getirirken, diğeri de çok meşakkatli bir yolculuk yapan kimsenin oruç tutmaması gerektiğini ifade etmektedir. Hz. Peygamber (asm)'in birinci hadisi yolculukta oruç tutmama konusunda Kur’an’da zikredilen ruhsatın pratik bir uygulamasını göstermektedir.

Birbiriyle çelişkili gibi görünen ve sahih olan bu ve benzeri rivayetler, farklı ortamlarda ve farklı sebeplere göre söylenmiş hadisler olup aralarında gerçek bir çelişki bulunmamaktadır.

https://sorularlaislamiye...e-celisen-hadisler-var-mi
gazeoglu, ben hadislerle ilgili entry girince sana bildirim falan mı geliyor da damlıyorsun? bir tek veda hutbesinden üç farklı versiyon türemiş. herkes işine geleni kullanıyor. buna ne diyeceksin?

daha inşallah hadis-kuran ve hadis-mantık çelişkilerini de derleyeceğim. internetini hazır tut, sorularlacehalet.com seni bekler.
kim ayakta su içerse hemen kussun ne amk.
Hadis'e iman diye tutturmuş bir cemaat yavrusunu yola getiremeyecek örneklerdir.

Allah Kuran ile dini tamamlamamış, Ebu hureyre Anlatmış, Buhari kitaplaştırmış Ve din tamamlanmış.

Hadis müslümanlığından Allah insanları Korusun inşallah.
Hadislerin rasulullaha ait olduğuna dair imamların bunca gayreti varken, bize laf düşmez tabi. Fakat insanların kafasını karıştıran din bezirganları köşe bucak cirit atarken meydanı boş bırakmak da bize yakışmaz. Biz vazifeliyiz. Hak sözkonusu olduğunda bize haber gelir evvel allah. Zira cenabı hakkın heryerde askeri var.
hmm, demek öyle... öyleyse, inşallah hadis-kur'an ve hadis-mantık çelişkilerini derlediğimde ikinci entry'de seni ve izahlarını görmek istiyorum.
imamların Sözlerini Allah'ın sözlerinin önünde Tutan Tiplerin Anlamak istemediği Örneklerdir.

Bunlar Tek vuruşta Kertenkele öldürerek Cennete gidecek Ufak beyinliler, Örnekler Bunları yola getiremez.
yalan yanlış hadisleri kitaplarına alan buhari, tirmizi, mace suçlu değil; ama "bu ne saçmalık?" diye soran bizler suçluyuz.
http://www.kurandakidin.c...-hadis-hadis-celiskileri/
görsel

bakalım hadisçiler ilk basamağı geçebilecekler mi?
Burada amaç çelişki aramaksa milyon tane hadis yazılıp aha burada çelişki var denebilir.

Bir hadisin sahih olup olmadığını anlamanın tek yolu kuran ı kerim ile çelişip çelişmediğine bakmaktır. Kuran a aykırı her hadis uydurmadır.
insandır hata yapar olum bu kadar kasmayın.
abi o değil de, hadisler öyle bir hal almış ki matematiksel olarak hesaplamaya kalksan peygamberimiz yaşadığı sene boyunca konuşmuş olsa bile üç dört hatta beş katı yaşamış olması lazım, konuya dahil olmaya başlı başına bu bile yeterli cevaptır, mantıken.
(bkz: kuranda olmayan 200 hurafe)
hadisler olmadan ateistler inançsızlıklarını, mezhepler de ahlaksızlıklarını temellendiremiyorlar. uydurma hadisler öyle bir önem taşıyor ki ateistler ve mezhepçiler için; iki kesim de bu çelişik hadisleri aklamak için sırt sırta verip mücadele ediyorlar.
(bkz: sahih hadislere örnekler)
görsel

https://mobile.twitter.co...status/938084213877805057
sünni yazarların üzerine düşünmesi gereken bir konu... kur'an'daki peygamber ve hadislerdeki peygamber aynı karaktere ve öğretiye sahip değil. kur'an yanılıyor olamayacağına göre; kütüb i sitte yazarları peygambere iftira atmış demektir.
Bir ayette hak dinlerden hangisine inanırsan inan (iyi bir insansan vs işte) cennete gidebileceğin, 100-200 sayfa sonra başka bir ayette ise sadece müslümanların cennete girebileceğinin söylenmesi.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar