bugün
- kuresele yavsayan gotler tam liste23
- islamcıların saç ile alıp veremediği nedir8
- sözlük erkeklerinin fotoğraf atmaması18
- jose mourinho21
- meral akşener11
- küresel ısınmanın erkek kökünü kurutacak olması11
- rte türkiyenin geleceğinin garantisidir16
- galatasaray'ın ünlü bir hakemle anlaşması15
- anın görüntüsü13
- 4 israilli rehine için 274 filistinli ölmesi10
- arkadaşlar sizce bu bana yakışır mı10
- beyler moralim bozuk yardımcı olur musunuz9
- türbanlı bacımızın milletin ortasında öpüşmesi22
- bizi tanrı değil bilim kurtaracak23
- aydinoglu bombala22
- bik bik kiraz yerken siz fakirler ne yapıyorsunuz15
- erkeklerin çoğunun yalnız olması11
- kürt milliyetçiliğinin çok komik olması8
- bir kızın sizi sevip sevmediğini anlama yöntemleri9
- tebliğcilerin insanların giyimine karışması15
- üstteki yazar sevdiği ve sevmediği iki şey11
- allah'ı seven insan9
- vatanınızın kıymetini bilen diyen gurbetçi16
- ramazanda anne sütü içmeyen oruçlu bebek12
- atatürk'ün yabancılarla evliliği desteklememesi14
- tehlike içermeyen köpeği götüreni durdurmak15
- ellerim bos gonlum hos10
- ağzı göt gibi kokan erkek8
- 3 çarpı 3 çarpı 38
- gideon reid morgan jj30
- lise mezuniyet törenleri11
- hapistekiler birbirine mi basıyor sorunsalı8
- sözlük bir tımarhane olsa doktoru kim olurdu12
- sokak köpekleri11
- magnum un 2 tl olduğu yıllar10
- erkekleri aşağılayan kadın9
- ali koç12
- sözlükten hatun kaldırmak24
- amerikan film klişeleri13
- magicovento14
- kuduz karantinası olan bölgeden 35 köpek almak13
- çağırılan yere gitmemek için bulunan bahaneler17
- en sevmediğiniz sözlük yazarları16
- herkesle iyi geçinmek13
- uzay pornosunun adı ne olmalı17
- cinlerin musallat olma sebepleri21
- hangi yazar hangi burç14
- kur koruma ne demek14
- kalp krizi8
- yalnguk oglu10
Bir şiirden çok daha fazlasıdır.
Gözler ki birer parçasıdır sende ilahın,
Gözler ki senin en katı zulmün ve silahın,
Vur şanlı silahınla gönül mülkü düzelsin;
Sen öldürüyorken de vururken de güzelsin!
…
Odamın duvarında asılı durur bu şiir. Her kapıdan girdiğimde içli içli bakarım. Nice anlamlar çıkar içinden.
Sayın Hüseyin nihal atsız'ın daima yeşil kalacak eserinden...
Gözler ki senin en katı zulmün ve silahın,
Vur şanlı silahınla gönül mülkü düzelsin;
Sen öldürüyorken de vururken de güzelsin!
…
Odamın duvarında asılı durur bu şiir. Her kapıdan girdiğimde içli içli bakarım. Nice anlamlar çıkar içinden.
Sayın Hüseyin nihal atsız'ın daima yeşil kalacak eserinden...
hüseyin nihal atsız'ın şiiri.
grup volkan'ın besteledeği halini dinliyorum şu an.
" gözler ki birer parçasıdır sende ilahın,
gözler ki senin en katı zulmün ve silahın.
vur şanlı silahınla gönül mülkü düzelsin,
sen öldürüyorken de vururken de güzelsin. "
grup volkan'ın besteledeği halini dinliyorum şu an.
" gözler ki birer parçasıdır sende ilahın,
gözler ki senin en katı zulmün ve silahın.
vur şanlı silahınla gönül mülkü düzelsin,
sen öldürüyorken de vururken de güzelsin. "
Geçmesin geri gelen bir mektubun yarası,
Selim Pusat sorgusu,bir mektebin sırası,
Yurt olmaya yetmesin iki kutbun arası,
Atam’a süngülerim, kılıçlarım yar olsun,
“Vaktiyle bir Atsız varmış”, var olsun!
Selim Pusat sorgusu,bir mektebin sırası,
Yurt olmaya yetmesin iki kutbun arası,
Atam’a süngülerim, kılıçlarım yar olsun,
“Vaktiyle bir Atsız varmış”, var olsun!
biraz daha serbest şiire yakın yazılsa efsane olabilecekken, hece ölçüsünde diretilmesinden ötürü yer yer ahenk bozulmasına uğramış mükemmele yakın şiir.
hüseyin nihal atsız'ın şiiridir. kısa ama güzel de bir hikayeye sahiptir.
"hançer gibi keskin ve çiçekler gibi ince
çehren bana uğrunda ölüm hazzı verince
gönlümdeki azgın devi rüzgarlara attım;
gözlerle günah işlemenin zevkini tattım."
insanin icinde bir seylrri harekete geçiren, kiskirtan bir siir. Anlatmak istedigi duyguyu oyle guzel oyle yogun veriyor ki okuyan da hissediyor istemese bile.
çehren bana uğrunda ölüm hazzı verince
gönlümdeki azgın devi rüzgarlara attım;
gözlerle günah işlemenin zevkini tattım."
insanin icinde bir seylrri harekete geçiren, kiskirtan bir siir. Anlatmak istedigi duyguyu oyle guzel oyle yogun veriyor ki okuyan da hissediyor istemese bile.
Türk erkeklerinin, sevdikleri kadınları yüceltmek için kendilerini küçümseme alışkanlığının yirminci yüzyılda mükemmel bir şekilde şiirleşmiş hali. Bu alışkanlık bizde binlerce yıldır var olageliyor. Karacaoğlan’ın şiirlerinde, hatta Yunus Emre’nin ilahi aşk şiirlerinde bile görülebilir. Yunus Emre de yaradanın, peygamberin yüceliğini vurgulamak için insanın acizliğinden sıklıkla dem vurmuyor mu ?
Atsız'ın duygu seline kapılıverip sevdiği kızı abartmalara doyamadığı şiiri.
hasret sana ey 20 yılın taze baharı,
vasfın ile de dinmez yine bağrımdaki ağrı.
dinmez gönülün, tapmanın, aşkın sesidir bu.
dinmez, ebedi özleyişin bestesidir bu.
hasret çekerek uğrunda, ölmekte kolaydır.
görmek seni ukba'da eğer mümkün olaydı!
dünyayı buğup, mahşere çevise denizler.
tek bendeki volkanları söndürse denizler,
hala yaşıyor gizlenerek içimde kabil,
imkanı bulunsaydı bütün emre mukabil!
sır etmeye elden seni bir perde olurdum,
toprak gibi her çiğnediğin yerde olurdum.
mehtaplı yüzün, tanrıyı kıskandırıyordur.
en hisli şiirde bile, övülmez bu güzellik!
yaklaşması güç senden uzaklaşması zordur,
kalbin işidir bu, gözle görülmez bu güzellik!
vasfın ile de dinmez yine bağrımdaki ağrı.
dinmez gönülün, tapmanın, aşkın sesidir bu.
dinmez, ebedi özleyişin bestesidir bu.
hasret çekerek uğrunda, ölmekte kolaydır.
görmek seni ukba'da eğer mümkün olaydı!
dünyayı buğup, mahşere çevise denizler.
tek bendeki volkanları söndürse denizler,
hala yaşıyor gizlenerek içimde kabil,
imkanı bulunsaydı bütün emre mukabil!
sır etmeye elden seni bir perde olurdum,
toprak gibi her çiğnediğin yerde olurdum.
mehtaplı yüzün, tanrıyı kıskandırıyordur.
en hisli şiirde bile, övülmez bu güzellik!
yaklaşması güç senden uzaklaşması zordur,
kalbin işidir bu, gözle görülmez bu güzellik!
Selim pusat'ı bitiren duyguların şiiri. (bkz: Hüseyin Nihal atsız)
Onu bitiren ne gaipten duyduğu sesler, ne gördüğü mitolojik hayaller, ne canından çok sevdiği askerlikten atılması, ne de cumhuriyet baskısıdır;
Onu bitiren bir ebedi özleyişti.
2000 yıllık bir özleyiş.
Onu bitiren ne gaipten duyduğu sesler, ne gördüğü mitolojik hayaller, ne canından çok sevdiği askerlikten atılması, ne de cumhuriyet baskısıdır;
Onu bitiren bir ebedi özleyişti.
2000 yıllık bir özleyiş.
Türkçü-milliyetçi erkeklerin de sevebileceğini, aşkı asilce yaşayıp süsleyerek anlatabileceğini kanıtlayan bir Nihal Atsız şiiri. Modern Türk şiirinin zirvelerinden biridir.
Yazdığı siyasi ve ideolojik yazılarındaki sert üslubu yüzünden Atsız Bey hep nefretle dolu, gülmeyen bir adam olarak canlanır zihinlerde. Halbuki tam aksine neşeli, esprili bir insandır. Şiirden anlaşılabileceği gibi romantiktir, aşıktır. Belki de bu romantizmi ideolojisine sıkıca sarılmasına neden olmuştur.
insanların çok yönlülüğünü gösterir bu şiir. En amansız adamların bile bir kadın önünde ne denli aciz hissedebileceğini, aynı bedende onca zıt hissi birden barındırabileceğine kanıttır.
Yazdığı siyasi ve ideolojik yazılarındaki sert üslubu yüzünden Atsız Bey hep nefretle dolu, gülmeyen bir adam olarak canlanır zihinlerde. Halbuki tam aksine neşeli, esprili bir insandır. Şiirden anlaşılabileceği gibi romantiktir, aşıktır. Belki de bu romantizmi ideolojisine sıkıca sarılmasına neden olmuştur.
insanların çok yönlülüğünü gösterir bu şiir. En amansız adamların bile bir kadın önünde ne denli aciz hissedebileceğini, aynı bedende onca zıt hissi birden barındırabileceğine kanıttır.
eğer hikaye doğruysa şiire yazık olmuş atsız şiirin ekmeğini yiyememiş(kız kabul etmemiş) ama en azından şimdi bestelenmiş haliyle dinlemesi güzel .
Bu muhteşen şiir, atsız'ın ruh adam isimli romanında geçmektedir.
Gönderdiğiniz mektup karşı taraftan kabul edilmediğini gösterir. Çok acıdır. Birine belki tüm duygularınızi, düşüncelerinizi, temenni ve dileklerinizi, iyi niyetinizi, kurduğunuz hayalleri yüzüne karşı konuşurmuş gibi yazmışsındır. Mektubu büyük bir heyecan ve umutla yollarsın ona cevap beklersin haftalarca aylarca. Kafanda kurarsın senin gibi düşünüp mutlu olacağınıza ama gele gele kendi mektubun açılmadan geliyor. Ulan empati yaptım da içim burkuldu amk.
şuraya bıraktık.
`https://youtu.be/EQccO2ByEPY`
`https://youtu.be/EQccO2ByEPY`
Hüseyin nihal atsız'ın en güzel şiirlerinden biridir. Hatta bir şiirden daha fazlasıdır.
gözler ki birer parçasıdır sende ilahın,
gözler ki senin en katı zulmün ve silahın,
vur şanlı silahınla gönül mülkü düzelsin;
sen öldürüyorken de vururken de güzelsin!
gözler ki birer parçasıdır sende ilahın,
gözler ki senin en katı zulmün ve silahın,
vur şanlı silahınla gönül mülkü düzelsin;
sen öldürüyorken de vururken de güzelsin!
Hüseyin nihal atsız'ın şiiriyken; osman öztunç tarafından bestelenip, gülnur kaya' nın güzel sesiyle dinlemekten çok zevk alınan bir şarkı oluverdi.
gün, senden ışık alsa da bir renge bürünse;
ay, secde edip çehrene, yerlerde sürünse..
Şu şiirin üzerine pek bir şey konuşmamak gerek aslında..
Ayşe pusat'ın "gözlerle günah işlemenin zevkini tattım" dizesine gayriihtiyari denk gelişi ile roman son perdesine girmekte ve tüm olaylar bir sona bağlanmaya başlamaktadır.
Mutlak seveceksin ile başlayan hikaye geri gelen mektup ile son bulur..
"ruhun mu ateş, yoksa o gözler mi alevden?
bilmem bu yanardağ ne biçim korla tutuştu?
pervane olan kendini gizler mi hiç alevden?
sen istedin ondan bu gönül zorla tutuştu.
gün, senden ışık alsa da bir renge bürünse;
ay, secde edip çehrene, yerlerde sürünse;
herşey silinip kayboluyorken nazarımdan,
yalnız o yeşil gözlerinin nuru görünse...
ey sen ki kül ettin beni onmaz yakışınla,
ey sen ki gönüller tutuşur her bakışınla!
hançer gibi keskin ve çiçekler gibi ince
çehren bana uğrunda ölüm hazzı verince
gönlümdeki azgın devi rüzgarlara attım;
gözlerle günah işlemenin zevkini tattım.
gözler ki birer parçasıdır sende ilahın,
gözler ki senin en katı zulmün ve silahın,
vur şanlı silahınla gönül mülkü düzelsin;
sen öldürüyorken de vururken de güzelsin!
bir başka füsun fışkırıyor sanki yüzünden,
bir yüz ki yapılmış dişi kaplanla hüzünden...
hasret sana ey yirmi yılın taze baharı,
vaslınla da dinmez yine bağrıdaki ağrı.
dinmez! gönülün, tapmanın, aşkın sesidir bu!
dinmez! ebedi özleyişin bestesidir bu!
hasret çekerek uğruna ölmek de kolaydı,
görmek seni ukbadan eğer mümkün olaydı.
dünyayı boğup mahşere döndürse denizler,
tek bendeki volkanları söndürse denizler!
hala yaşıyor gizlenerek ruhuma 'kaabil'
imkanı bulunsaydı bütün ömre mukabil
sırretmeye elden seni bir perde olurdum.
toprak gibi her çiğnediğin yerde olurdum.
mehtaplı yüzün tanrı'yı kıskandırıyordur.
en hisli şiirden de örülmez bu güzellik.
yaklaşması güç, senden uzaklaşması zordur;
kalbin işidir, gözle görülmez bu güzellik..."
ay, secde edip çehrene, yerlerde sürünse..
Şu şiirin üzerine pek bir şey konuşmamak gerek aslında..
Ayşe pusat'ın "gözlerle günah işlemenin zevkini tattım" dizesine gayriihtiyari denk gelişi ile roman son perdesine girmekte ve tüm olaylar bir sona bağlanmaya başlamaktadır.
Mutlak seveceksin ile başlayan hikaye geri gelen mektup ile son bulur..
"ruhun mu ateş, yoksa o gözler mi alevden?
bilmem bu yanardağ ne biçim korla tutuştu?
pervane olan kendini gizler mi hiç alevden?
sen istedin ondan bu gönül zorla tutuştu.
gün, senden ışık alsa da bir renge bürünse;
ay, secde edip çehrene, yerlerde sürünse;
herşey silinip kayboluyorken nazarımdan,
yalnız o yeşil gözlerinin nuru görünse...
ey sen ki kül ettin beni onmaz yakışınla,
ey sen ki gönüller tutuşur her bakışınla!
hançer gibi keskin ve çiçekler gibi ince
çehren bana uğrunda ölüm hazzı verince
gönlümdeki azgın devi rüzgarlara attım;
gözlerle günah işlemenin zevkini tattım.
gözler ki birer parçasıdır sende ilahın,
gözler ki senin en katı zulmün ve silahın,
vur şanlı silahınla gönül mülkü düzelsin;
sen öldürüyorken de vururken de güzelsin!
bir başka füsun fışkırıyor sanki yüzünden,
bir yüz ki yapılmış dişi kaplanla hüzünden...
hasret sana ey yirmi yılın taze baharı,
vaslınla da dinmez yine bağrıdaki ağrı.
dinmez! gönülün, tapmanın, aşkın sesidir bu!
dinmez! ebedi özleyişin bestesidir bu!
hasret çekerek uğruna ölmek de kolaydı,
görmek seni ukbadan eğer mümkün olaydı.
dünyayı boğup mahşere döndürse denizler,
tek bendeki volkanları söndürse denizler!
hala yaşıyor gizlenerek ruhuma 'kaabil'
imkanı bulunsaydı bütün ömre mukabil
sırretmeye elden seni bir perde olurdum.
toprak gibi her çiğnediğin yerde olurdum.
mehtaplı yüzün tanrı'yı kıskandırıyordur.
en hisli şiirden de örülmez bu güzellik.
yaklaşması güç, senden uzaklaşması zordur;
kalbin işidir, gözle görülmez bu güzellik..."
Hikayesi beni bayağı etkileyen şiir. Hikaye şudur ki;
Gençliği fikir ve dava yolunda süregeçen Hüseyin Nihal Atsız, Hiçbir kadınla duygusal anlamda bağ kuracak vakit ayıramamıştır kendine. Atandığı okulda bir meslektaşı ilgisini çekene kadar Atsız, bu eksikliği fark edememiştir. O kadının yeşil gözleri onu etkisi altına alabilmeyi başarmıştır. O ana dek hiçbir kadına ilgisi kaymamışken bu kadına yüreği akmaya başlar. Kendisine her ne kadar karşı koymaya kalkarsa kalksın bu ilgiyi üzerinden atamayan Atsız, en sonunda meslektaşına açılmaya karar verir. Bir şiir kaleme alır ve gizlice o yeşil gözlü hanımın dolabına koyar. Hanımsa mektubu bulduğu anda kimden geldiğini anlar ve zarfı açmaya bile yeltenmeden Atsız’a geri verir. Daha sonralar çıkardığı şiir kitabında Atsız, sözü geçen şiire “Geri Gelen Mektup” adını koyar ve yayınlar.
Gençliği fikir ve dava yolunda süregeçen Hüseyin Nihal Atsız, Hiçbir kadınla duygusal anlamda bağ kuracak vakit ayıramamıştır kendine. Atandığı okulda bir meslektaşı ilgisini çekene kadar Atsız, bu eksikliği fark edememiştir. O kadının yeşil gözleri onu etkisi altına alabilmeyi başarmıştır. O ana dek hiçbir kadına ilgisi kaymamışken bu kadına yüreği akmaya başlar. Kendisine her ne kadar karşı koymaya kalkarsa kalksın bu ilgiyi üzerinden atamayan Atsız, en sonunda meslektaşına açılmaya karar verir. Bir şiir kaleme alır ve gizlice o yeşil gözlü hanımın dolabına koyar. Hanımsa mektubu bulduğu anda kimden geldiğini anlar ve zarfı açmaya bile yeltenmeden Atsız’a geri verir. Daha sonralar çıkardığı şiir kitabında Atsız, sözü geçen şiire “Geri Gelen Mektup” adını koyar ve yayınlar.
sen öldürüyorken de vururken de güzelsin!
Bir daha hiçbir şiir aşkı bu kadar güzel anlatmayacaktır. Nihal Atsızın muhteşem sözleri, Osman Öztunç'un eşsiz yorumu ve ezgileriyle birleşince ortaya çıkan muhteşem eser. "Pervane olan kendini gizler mi alevden"
milleyetçi, ülkücü vs. olmayan osman öztunç şarkısı. tabii ki de hüseyin nihal atsız şiiri.
gün senden ışık alsa da bir renge bürünse,
Ay secde edip çehrene yerlerde sürünse,
Her şey silinip kayboluyorken nazarımdan,
Yalnız o yeşil gözlerinin nuru görünse ...
gün senden ışık alsa da bir renge bürünse,
Ay secde edip çehrene yerlerde sürünse,
Her şey silinip kayboluyorken nazarımdan,
Yalnız o yeşil gözlerinin nuru görünse ...
Hüseyin nihal atsız'ın mükemmel şiiri.
Atsız; bir kadına söylenebilecek en güzel sözleri bir şiire sığdırmış..
Atsız; bir kadına söylenebilecek en güzel sözleri bir şiire sığdırmış..
iadeli taahhütlü gönderidir.
güncel Önemli Başlıklar