bugün
- 21 ocak 2025 bolu kartalkaya otel yangını101
- ev alma zorluğu hindistandan bile geri düzeyde12
- marmara depremi sonrası yapılacak açıklamalar18
- 100 yılda muasır medeniyet seviyesine uluşamamamız10
- grand kartal otel11
- ismet gürbüz13
- her şeyi en güzel şekilde yarattık10
- bir yazara telefon numarası vermek20
- pandela35
- turizm bakanının turizm şirketinin olması15
- prunella31
- ismet gurbuz 20248
- deprem14
- 21 ocak 2025 ilk defa kayacak olmam12
- kent lokantası15
- türkiyedeki en gereksiz kurumlar12
- ak partiden kurtulmanın yolları11
- true'nun yetkili olması13
- özdağ içeri apo dışarı20
- rizeliler niye böyle sorunsalı12
- edirne'ye gelmeyin13
- yazarların tiksindiği şeyler18
- mhp ne milliyetçisi sorunsalı21
- otel denetleme yetkisi kimde 10 güne açıklanır19
- ümit özdağ'ın tutuklanması13
- sabah sabah anıran eşekler17
- sözlükte sayın cumhurbaşkanımıza hakaret edenler19
- recep tayyip erdoğan15
- isveçli birine açıklayamayacağınız olaylar19
- sivasyıldız dağında otel de patlama11
- ne yapıyorsun19
- ümit özdağ'in gözaltısinin gerçek sebebi41
- hyundai getz vs toyota yaris vs suzuki swift9
- allah'ın bilinci evrene yayılmıştır11
- matematikçiler arasında ateist yoktur9
- kamos9
- 21 ocak 2025 galatasaray dinamo kiev maçı25
- sözlükte kim kime yürüyor17
- ocak 2025 ak parti'nin taarruza geçmesi15
- napalım patates veya çubuk kraker gibi adamları ya9
- anın görüntüsü15
- karınıza miyavlar mısınız8
- bik bik'in kaslı erkek istemesi13
- mehdi istanbul da15
- memur bir erkeğe kız verirler mi sorunsalı12
- asansöre kadın binince hemen inmek10
- sözlüğün çok tırt yazarlara kalmış olması10
- erdoğan cumhurbaşkanı olacak adaleti getirecek8
- erdoğan'ın muhalif herkese dava açması22
- açık büfe kahvaltı10
türkiye-yunanistan ortak yapımı harikulade bir tony gatlif filmi. türkiye'de "aman doktor" adı ile yayınlanmış. Fakat djam filmde başkarakterin adı. izlediğim yunan filmlerinde türk kültürüyle benzer pek çok kültürel pratiklere denk geliyordum. bu film ise bu ortaklaşalığın en güzel örneklerindendir belki de. Djam’ın üvey babasının bir isteği üzerine gerçekleştirdiği istanbul yolculuğunu ve bu yolculukta başına gelen olayları aktarır film.
rebetikonun eşsiz güzellikleri film boyunca karşınıza çıkar, büyük neşe verir izlerken.
son zamanlarda izlediğim en keyifli filmdi diyebilirim. film daha en başından büyük bir neşe ile karşılar sizi djam'ın rebetiko eşliğinde dansıyla.
djam'ın özgür ruhlu oluşuna, dans edişine, enerjisine hayran olmamak elde değil.
görsel
rebetikonun eşsiz güzellikleri film boyunca karşınıza çıkar, büyük neşe verir izlerken.
son zamanlarda izlediğim en keyifli filmdi diyebilirim. film daha en başından büyük bir neşe ile karşılar sizi djam'ın rebetiko eşliğinde dansıyla.
djam'ın özgür ruhlu oluşuna, dans edişine, enerjisine hayran olmamak elde değil.
görsel
Film neşeli ona kesinlikle süphe yok. Müzikal olarak izlense inanılmaz keyifli olur diye düşünüyorum. Yine de üzerine düşünülmesi gereken çok fazla konu başlığı bıraktığına şüphe yok. Ufak bi beyin fırtınası yapalım.
https://www.ekdergi.com/d...ebilecegini-bildirecegim/
https://www.ekdergi.com/d...ebilecegini-bildirecegim/
tony gatlif'in büyük bir bölümü istanbul'da çekilen, birbirinden güzel dans ve müzikler eşliğinde yine adeta bir müzikale dönüşen filmi. ''djam'' adlı yunan bir genç kız ve fransız arkadaşının istanbul'dan paris'e uzanan yolculuğunun anlatıldığı film yine kendine özgü yönetmenin klasiklerinden biri olmayı başarmış.
film, daphne patakia'nın oyunculuğu ve işveli, cilveli dansları ile yine çok güzel bir yol hikayesi. neşenin ve hüznün bir arada olduğu rembetiko müzikleri eşliğinde gatlif'in gözünden istanbul görüntüleri izlemek isteyenler için harika bir film fikrimce.
görsel
film, daphne patakia'nın oyunculuğu ve işveli, cilveli dansları ile yine çok güzel bir yol hikayesi. neşenin ve hüznün bir arada olduğu rembetiko müzikleri eşliğinde gatlif'in gözünden istanbul görüntüleri izlemek isteyenler için harika bir film fikrimce.
görsel
yunanistan türkiye ortak yapımı dram filmi. yönetmenin filmlerinde dönemden ve dönemin sorunlarından birer sahne veya replikle de olsa bahsetmesi senaryoyu daha gerçekçi yapıyor benim gözümde. müzikler çok hoş ama fazla ve anlamlandırmakta zorlanılan sahneleri vardı benim için.
Yine başrolde müziklerin olduğu bir tony gatlif filmi. Zira (bkz: exils)deki müzikal harikalık bizim topraklarımızla harmanlanınca daha da artmış.
Daphne Patakia'nın karakterine kattığı gerçek çekicilik ve şaşırtıcı öz farkındalık olmasaydı, kolayca tahammül edilemez bir klişe enkaz haline gelebilirdi film. Ama onun hiçbir şeyden özür dilemeyecek kadar özgür ruhlu bir çocuk olarak gösterilmesi inanılmaz keyifli bir hale getirmiş filmi. Tony Gatlif’in geleneksel ifadesi sanırım bu. Farklı olan Herkesi reddeden bu dünyada, sürgün olmanın iç karartıcı anlamları üzerine kafa yormadan önce, saf sevinç anlarıyla izleyicinin keyif almasını sağlamak.
(bkz: istemem babacığım) türküsünün olduğu sahneyi bir milyon kere izleyerek, bu keyfi en üst seviyede hissettim. Bana hitap eden 4/4’lük bir film.
Daphne Patakia'nın karakterine kattığı gerçek çekicilik ve şaşırtıcı öz farkındalık olmasaydı, kolayca tahammül edilemez bir klişe enkaz haline gelebilirdi film. Ama onun hiçbir şeyden özür dilemeyecek kadar özgür ruhlu bir çocuk olarak gösterilmesi inanılmaz keyifli bir hale getirmiş filmi. Tony Gatlif’in geleneksel ifadesi sanırım bu. Farklı olan Herkesi reddeden bu dünyada, sürgün olmanın iç karartıcı anlamları üzerine kafa yormadan önce, saf sevinç anlarıyla izleyicinin keyif almasını sağlamak.
(bkz: istemem babacığım) türküsünün olduğu sahneyi bir milyon kere izleyerek, bu keyfi en üst seviyede hissettim. Bana hitap eden 4/4’lük bir film.
güncel Önemli Başlıklar