bugün
- fenerbahçe11
- sözlükteki islamcılara alınması gereken önlem10
- gratis indirim günü kavgaları18
- taksim'e ekran dikip kuran yayınlamak8
- dünyanın patlama ile oluştuğuna inanmak10
- albay kemal sözlükten atılsın kampanyası9
- yaşlılık belirtileri10
- ismet gurbuz 202411
- kocasına kahvaltı hazırlamayan kadın kusurludur14
- albay kemal9
- true nickli yazar10
- üstteki yazar tarzında entry gir13
- kova burcu erkeği9
- sözlüğün en iyi 10 yazarı17
- seçme şansınız olsa hangi ülkede yaşardınız22
- neden evlenmiyorsunuz13
- jose mourinho72
- insanoğlunu yerleşik hayata geçiren neydi9
- suriyelilere karşı sorumluluklarımız16
- zalbert'in karşısında dans etmek8
- sözlük erkeklerinin şımarık laubali tipler olması17
- ateistlerin zeka seviyesi düşüktür11
- türkiye de intihar vakalarının artması12
- ismail kartal duruşu8
- jose mourinho nun fenerbahçe ye transferi13
- eşcinsellik kendi kendini hadım etmektir27
- şimdiye kadar duyulan en güzel iltifat10
- neden sevgilim yok10
- insanı zengin hissettiren şeyler19
- tecavüz ettiği kızlarını müge anlı da arayan baba23
- barbara palvin'in aldatılması17
- türkiye akp lidir akp'li kalacaktır14
- kılıçdaroğlu'nun kuracağı partiye isim önerileri8
- aleyna tilki10
- ismail kartal8
- fethullah gülen öldü mü sorunsalı19
- geldi yine deli11
- türkiye cidden almanyadan daha iyi9
- 2001 türkiyesinin en gelişmiş ülke olduğu gerçeği10
- içine şeytan girse ne yaparsın13
- ümmetçilerin azerbaycan düşmanlığı10
- artık yazmayacağım9
- erkekler ne işe yarar19
- yanında karısı varken karı kıza bakan erkekler9
- arda güler11
- askerliğe veda gecesi8
- icardi190521
- 2 haziran 2024 küçükçekmece de çöken bina10
- iremga9
- anın görüntüsü10
(bkz: the call of cthulhu)
Cyanide Studios tarafından geliştirilmiş bir walking simulator oyunu. Hafif RPG'imsi bir karakter gelişimi söz konusu, bazı diyalog seçeneklerini aktif ediyor bu ilerleme.
Hikayeye girersek eğer, güzel bir Lovecraft hikayesi söz konusu. Hikaye oyuna özel bir hikaye mi yoksa kitaplardan alınan bir kısa hikaye mi açıkçası bilemiyorum, Lovecraft severim ama hikayelerine aşırı hakim olmadığımı söylemem gerekli. Fakat bu Lovecraft hikaye formülünü çok güzel bir şekilde kendisine uyarlamış bence başarılı bir hikayeye sahip. Lovecraft hikayelerinin temelindeki o delirme ile gerçeklik arasındaki ince çizgiyi çok güzel bir şekilde veriyor, hatta yer yer size oyundaki gerçekliği sorgulatıyor. Karakter sayısı kısıtlı olsa da Cat adlı karakter hariç üstesinden geldiklerini düşünüyorum. Kısıtlı karakterler ile de daha yoğun bir biçimde hikayesini daha az karakter kullanarak anlattığı için oldukça hoş olmuş.
Oynanış tarafında oyun walking simulator dediğim gibi, çok bir oynanıştan bahsetmek söz konusu değil. Bahsedebileceğimiz 3 sekans var, yürüme sekansları, diyalog ve dedektiflik sekansları. Yürümeden zaten bahsettik, dedektiflik sekanslarından bahsedersek, aslında bildiğimiz bir mekanik. Etrafta nesneleri bulma ve onlardan doğru hikayeyi ilerletme söz konusu. Hatta Batman'de sanırım getirilen olay anını canlandırma mevzusu burada da mevcut, güzel de olmuş. Ekstra itemları da bularak diyalog ağaçlarını biraz olsun arttırabiliyorsunuz ayrıca. Diyalog sekansları da aşırı hafif rpg tarafının olduğu nokta. Yanılmıyorsam 8 adet özelliğiniz var ve her biri belli diyalog seçeneklerinin aktifleşmesini sağlıyorlar. Kült ve Sağlık özellikleri etraftan bulunan itemlarla ya da başta arttırılabiliyorlarken diğer özellikler ilerleme sonucu aldığınız skill pointler ile arttırılabiliyorlar. Bazı kısayolları açmaya yarayan güç perki de söz konusu ama aşırı önemli olmadığını da söylemem gerekli. Yine dediğim gibi bu seçenekler belli diyalogları aktifleştiriyorlar fakat bu seçimlerin diyalogun gidişatını değiştirmek dışında herhangi bir etkileri söz konusu mu açıkçası bilmiyorum, ancak sanmıyorum. Oyun ne kadar "bu seçiminiz hatırlanacak" dese de bu durum klasik telltale oyunlarındaki gibi sanırım. Oynamıyorum kendilerini hiç.
Oyun burada aslında eşdeğerlerinden sıyrılabileceği en güzel özelliği boşuna kullanmış. Gerçekten seçimleriniz bir miktar olaya inanç noktasında seçiliyor. ilerlemek için kullandığınız seçimler doğrudan sonu etkilese ya da diğer npclerle olan iletişiminizi bir miktar etkilese gerçekten bu tarzdaki diğer eşdeğerlerine oranla daha başarılı bir yapım olacağına ben kesin gözüyle bakıyorum. Ama bu oyunda piyasadaki örnekleri gibi sondaki seçimlerinizi sadece ciddiye alacak şekilde tasarlanmış.
Hoş galiba bir iki sonu açmak için bir yan görevi yapmak gerekiyor sanırım. Ancak yetersiz kalmış bana göre.
Grafikler, normalde bu konuda konuşmam ancak oyun bu konuda gerçekten sınıfta kalmış. Bu tarz oyunları sattıran nokta grafikler oluyor kesinlikle. Tercih eden kitle görselliğe ciddi önem veren bir kitle. Fakat oyun bu noktada iyi değil. Animasyonlar kimi noktalarda katı ve glitchli, oynanış tarafında bir kötülük söz konusu değil fakat gözünüz algılıyor bu kötü durumu. Grafiklere abanılsaymış kesinlikle daha başarılı olurmuş.
Sesler konusunda, müzikler çok ambiyans müziklerinden öte gidemiyor zaten. Diyaloglar ise 5 üzerinden 3.5 diyebilirim. Çok kalitesiz değil ama inanılmaz sizi de tribe sokmuyorlar.
Oyun oynanış tarafında bazı kopyalarına göre bir miktar daha iyi iş çıkartmış olsa da sunumdaki patlaklığı oyunun ne yazık ki ırzına geçmiş. Ellerinde güzel malzeme varmış oynanış tarafında fakat kullanmayı reddetmişler. Ancak senaryo açısından durumu kurtarıyor. Meraklandırtıyor, evreni güzel tasvir ediyor ve mitos a ihanet etmiyor. Lovecraft nasılmış ya da Lovecraft severim nasıl olmuş diyorsanız bakabilirsiniz fakat ötesinde çok güzel bir deneyim bekliyorsanız yanlış adres. Imdb si 6 civarındaki işler kalitesinde tam olarak, konsept güzel ama sunum meh.
Hikayeye girersek eğer, güzel bir Lovecraft hikayesi söz konusu. Hikaye oyuna özel bir hikaye mi yoksa kitaplardan alınan bir kısa hikaye mi açıkçası bilemiyorum, Lovecraft severim ama hikayelerine aşırı hakim olmadığımı söylemem gerekli. Fakat bu Lovecraft hikaye formülünü çok güzel bir şekilde kendisine uyarlamış bence başarılı bir hikayeye sahip. Lovecraft hikayelerinin temelindeki o delirme ile gerçeklik arasındaki ince çizgiyi çok güzel bir şekilde veriyor, hatta yer yer size oyundaki gerçekliği sorgulatıyor. Karakter sayısı kısıtlı olsa da Cat adlı karakter hariç üstesinden geldiklerini düşünüyorum. Kısıtlı karakterler ile de daha yoğun bir biçimde hikayesini daha az karakter kullanarak anlattığı için oldukça hoş olmuş.
Oynanış tarafında oyun walking simulator dediğim gibi, çok bir oynanıştan bahsetmek söz konusu değil. Bahsedebileceğimiz 3 sekans var, yürüme sekansları, diyalog ve dedektiflik sekansları. Yürümeden zaten bahsettik, dedektiflik sekanslarından bahsedersek, aslında bildiğimiz bir mekanik. Etrafta nesneleri bulma ve onlardan doğru hikayeyi ilerletme söz konusu. Hatta Batman'de sanırım getirilen olay anını canlandırma mevzusu burada da mevcut, güzel de olmuş. Ekstra itemları da bularak diyalog ağaçlarını biraz olsun arttırabiliyorsunuz ayrıca. Diyalog sekansları da aşırı hafif rpg tarafının olduğu nokta. Yanılmıyorsam 8 adet özelliğiniz var ve her biri belli diyalog seçeneklerinin aktifleşmesini sağlıyorlar. Kült ve Sağlık özellikleri etraftan bulunan itemlarla ya da başta arttırılabiliyorlarken diğer özellikler ilerleme sonucu aldığınız skill pointler ile arttırılabiliyorlar. Bazı kısayolları açmaya yarayan güç perki de söz konusu ama aşırı önemli olmadığını da söylemem gerekli. Yine dediğim gibi bu seçenekler belli diyalogları aktifleştiriyorlar fakat bu seçimlerin diyalogun gidişatını değiştirmek dışında herhangi bir etkileri söz konusu mu açıkçası bilmiyorum, ancak sanmıyorum. Oyun ne kadar "bu seçiminiz hatırlanacak" dese de bu durum klasik telltale oyunlarındaki gibi sanırım. Oynamıyorum kendilerini hiç.
Oyun burada aslında eşdeğerlerinden sıyrılabileceği en güzel özelliği boşuna kullanmış. Gerçekten seçimleriniz bir miktar olaya inanç noktasında seçiliyor. ilerlemek için kullandığınız seçimler doğrudan sonu etkilese ya da diğer npclerle olan iletişiminizi bir miktar etkilese gerçekten bu tarzdaki diğer eşdeğerlerine oranla daha başarılı bir yapım olacağına ben kesin gözüyle bakıyorum. Ama bu oyunda piyasadaki örnekleri gibi sondaki seçimlerinizi sadece ciddiye alacak şekilde tasarlanmış.
Hoş galiba bir iki sonu açmak için bir yan görevi yapmak gerekiyor sanırım. Ancak yetersiz kalmış bana göre.
Grafikler, normalde bu konuda konuşmam ancak oyun bu konuda gerçekten sınıfta kalmış. Bu tarz oyunları sattıran nokta grafikler oluyor kesinlikle. Tercih eden kitle görselliğe ciddi önem veren bir kitle. Fakat oyun bu noktada iyi değil. Animasyonlar kimi noktalarda katı ve glitchli, oynanış tarafında bir kötülük söz konusu değil fakat gözünüz algılıyor bu kötü durumu. Grafiklere abanılsaymış kesinlikle daha başarılı olurmuş.
Sesler konusunda, müzikler çok ambiyans müziklerinden öte gidemiyor zaten. Diyaloglar ise 5 üzerinden 3.5 diyebilirim. Çok kalitesiz değil ama inanılmaz sizi de tribe sokmuyorlar.
Oyun oynanış tarafında bazı kopyalarına göre bir miktar daha iyi iş çıkartmış olsa da sunumdaki patlaklığı oyunun ne yazık ki ırzına geçmiş. Ellerinde güzel malzeme varmış oynanış tarafında fakat kullanmayı reddetmişler. Ancak senaryo açısından durumu kurtarıyor. Meraklandırtıyor, evreni güzel tasvir ediyor ve mitos a ihanet etmiyor. Lovecraft nasılmış ya da Lovecraft severim nasıl olmuş diyorsanız bakabilirsiniz fakat ötesinde çok güzel bir deneyim bekliyorsanız yanlış adres. Imdb si 6 civarındaki işler kalitesinde tam olarak, konsept güzel ama sunum meh.
Bu isimdeki tek güzel şey ride the lightning albümümdeki ensturmental parça heralde.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar