bugün

son olarak cannes de babel ile en iyi yönetmen ödülü almıştır ayrıca ilk filmi amorres perros ile parlamış 21 grams ile kendini kanıtlamış.11.09.01 September 11 filmindede yönetmen olarak boy göstermiştir.
çektiği iki filmle de büyük beğeni toplamış, filmlerine konu olarak "kesişen hayatlar" paradigmasını seçen, senaryo kabiliyeti ve sahne geçişlerindeki ustalığı ile büyüleyen, aşmış Meksikalı yönetmen.
1963 doğumlu meksikalı yönetmen. ~http://www.imdb.com~
Amores Perros-paramparça aşklar ve köpekler ile birçok festivalde 30 'u aşkın ödüller almış, 2001 yılında en iyi film ile oscara aday olan, dahi yönetmen, senarist, yapımcı...
(bkz: amores perros)
"adam olacak yönetmen ilk filminden belli olur" tezini * doğrulayan meksikalı yönetmen.

(bkz: amores perros)
yönetmen olmadan önce iyi bir radyocuydu kendisi..
"Ameros Peros" ve "21 gram" filmlerinin müthiş yönetmeni..
son filmi "Babil"..gidemedim kendimden nefret ediyorum..
son olarak babil' i ile altın küre'yi kucaklayan yönetmen. haketmiş, sevinmiş, meksika sinemasını yüceltmiştir.

http://en.wikipedia.org/w...%A1lez_I%C3%B1%C3%A1rritu
gael garcia bernal'in elinden tutmus yönetmen. * farklı bir tazı oldugundan, en az iki filmini izledikten sonra üçüncü filminde dumur olunmuyor * ve 'hımmm adamın tarzı bu işte; kesiştirio, ayırıyor, pıt die bırakıyor' diye tespit yapılabiliyor. filmlerinde mutlu-mutsuz bir sona ulasılmadıgı gibi izlerken de böyle bir beklentiniz olmuyor. * * *
kesişen hayatlarla ilgilenmesi açısından lost dizisinin de şöyle en az beş bölümünü yönetmesini dilediğim yönetmen. ayrıca diğer türlerde yeteneği de var mıymış öğreniriz.
izlerken bıraktığı tatla filmin ona ait olduğunu kolayca anlayabileceğimiz işinin ehli ne yaptığını bilen kişi. merakla takip edilecek.
(bkz: paramparça aşklar ve köpekler)
kader konusunu en iyi perdeye yansıtan yönetmendir kendisi,babil filminde bir tüfeğin 4 farklı kıtadaki insanların hayatlarını nasıl değiştirdiğini mükemmel şekilde anlatmıştır.
iyi bir yönetmen olduğunu (bkz: guillermo arriaga) ile birlikte yazdıkları senaryolarla gösteren yönetmen.. lakin, bu ikilinin son dönemdeki ayrılığı ile birlikte, bakalım şimdi nasıl, ne kadar yapacak denilesi yönetmendir.. * *
oldukça ilginç bir yönetmen. ilginç olduğu kadar da iyi kesinlikle. benim favorilerim arasındadır. amores perros'da, babel'de, 21 grams'da birkaç ayrı hayatın ilginç ve trajik kesişimini sanatsal şekilde bizlere yansıtıyor/anlatıyor/sunuyor. kesinlikle kendine has bir tarzı var ve bu tarzın içinde bilgelik, gizem ve trajedi mutlaka oluyor. mutlu tablolar çizmediğini de rahatlıkla söyleyebiliriz.
meksika'nın taşı toprağı altın dememize sebebiyet veren, bilincimize savurduğu üçlemesi ile hayatımızın kalan kısmına şerh koymamıza sebep olan, sıradışı kelimesinin arkasındaki yönetmen.
(bkz: 21 gram ve inarritu üzerine)
adı çok pis bi şekilde cm'de gizli yetenek birine benzeyen insan. sol açık olur bundan, her iki ayağını da etkili kullanır. hızlıdır. öyle bi isim yani.
"kesişen hayatlar" paradigmasının bokunu çıkaran yönetmen.
filmlerinin mükemmelliği kendisinden değil daha çok senarist Guillermo Arriaga'dan kaynaklanmaktadır. bu ikili babel filminin çekimlerinde tartışmış ve arriaga bir daha inarritu ile çalışmayacağını açıklamıştır. kanımca iyi yönetmen olup olmadığı bundan sonra netlik kazanacaktır
Filmlerinin mükemmeliğinde tabi ki arriaga'nın etkisi büyüktür fakat daha çok değildir. zira inarritunun filmlerindeki asıl güzel taraf duyguyu mükemmel yansıtan kamera çekimleridir. Biutiful unu dört gözle beklemekteyim.
21 grams, babel, amores pellos gibi filmlerin başarılı yönetmenidir. Bu 3 filmde de çok kişili, çok parçalı hikayeler söz konusudur. Filmler bir yap-boz gibi inşa edilir ve finale doğru tüm parçalar birleştirilir. Bu üç başarılı filmin gözden kaçan başka bir ortak noktası vardır ki o da senaristlerinin aynı olmasıdır. Guillermo arriaga. Ve ilginçtir arriaga ve inarritu' nun ayrı ayrı yaptıkları hiçbir proje birlikte çalıştıkları bu 3 film kadar ses getirmemiştir.
filmlerinde genellikle aristo'nun kaos teorisini işleyen müstesna yönetmendir.
bu adamın "hikayeleri kavşakta kesiştirmek"ten hoşlandığı kanısındayım.. zaten üç uzun metrajlı filmi var, bu kanıya varmak altı saatimi aldı.
sinemanın serdar ortaç'ı. bütün filmleri aynı. yani bu konuyu adama sorsan. "her filmde 2-3 farklı hayat anlatılıyor aslında kaç farklı film yapılabilir ki ?" falan der muhtemelen.
1963 doğumlu meksikalı yönetmen, yapımcı ve senaryo yazarı. Bir insan daha ne yapsın? 21 gram, paramparça aşklar ve köpekler, babil...hepsi birbirinden üstün yapımlar. 2 oscar ödülü adaylığı ve 45 ayrı festivalden çeşitli ödüller. bir takım kişileri, bir takım kişilerle kıyaslarken daha dikkatli olunmalıdır.