bugün

(Resûlüm!) Hani Allah'ın nimet verdiği, senin de kendisine iyilik ettiğin kimseye: Eşini yanında tut, Allah'tan kork! diyordun. Allah'ın açığa vuracağı şeyi, insanlardan çekinerek içinde gizliyordun. Oysa asıl korkmana lâyık olan Allah'tır. Zeyd, o kadından ilişiğini kesince biz onu sana nikâhladık ki evlâtlıkları, karılarıyla ilişkilerini kestiklerinde (o kadınlarla evlenmek isterlerse) müminlere bir güçlük olmasın. Allah'ın emri yerine getirilmiştir.

(bkz: zeyd bin harise)
Yani diyor ki;Kocası ondan vazgeçti, git evlâtlığının karısını sen al.

Ben peygamber değilim. Normal ınsanım. Ama böyle bir şey yapamam. Utanırım. El kadarken evlâtlık aldığım bebenin karısını almak. Abooo.

Ama tüm insanlığa ahlaklı mahlakli olmaya davet eden bir insan, peygamber gidip bunu yapıyor.

Daha da enteresani Allah, evreni mevreni, kainatı yaratan Allah, işi gücü bırakıyor ve diyor ki; kocası bırakırsa evlâtlık karılarını alabilirsiniz. Gercekten tüm insanlığın en büyük derdi de buydu zaten.

Peygamberden başka bunu yapan da var mı bilmiyorum.
islamda evlatligin yeri olmadigini en mukemmel sekile kafalara kaziyan ayettir.
arap gelenekleriyle turk geleneklerini kiyaslarsak iş, içinden çikilamaz bir hâl alir. bosanmak da evlenmek gibi olagan bir durumdur. araplarda esi vefat etmis ya da esinden ayrilmis bir kadin, kac cocugu olursa olsun "dul bu kadin, ustelik cocuklu" diye asagilanmaz, o da "evlenilecek kadin" lara dahildir.
ulkemizde dul demeye dur; hep kucumsenir, hep geri plana atilir.
araplardaki olaganlikla, bizim orf adetimiz daha dogrusu bakis acimiz uymadigi icin peygamber sav'e "aaaa! evlatliginin eski karisiyla evlenmis cik cik cik..." deniliyor.
allah da buyuruyor ki; "evlatlik falan yoktur islamda. zeyd as in karisi, butun kadinlar gibidir."
bu ayetten daha net aciklanamazdi bu evlatlik-helallik mevzusu.
(bkz: allah a inanmak ama güvenmemek)
Bu ayeti kullanıp islam'ı kötüleyenleri aynı surenin 4. 5. Ve 6. Ayetlerine davet ediyorum.

-----ahzap suresi-----
4. Allah, hiçbir adamın içine iki kalp koymamıştır. Kendilerine zıhar yaptığınız eşlerinizi de anneleriniz yapmamıştır. Yine evlatlıklarınızı da öz çocuklarınız (gibi) kılmamıştır. Bu sizin ağızlarınızla söylediğiniz fakat gerçekliği olmayan sözünüzdür. Allah ise gerçeği söyler ve doğru yola iletir.

5. Onları babalarına nispet ederek çağırın. Bu Allah katında daha (doğru ve) adaletlidir. Eğer babalarını bilmiyorsanız, onlar sizin din kardeşleriniz ve dostlarınızdır. Hata ile yaptığınız bir işte size hiçbir günah yoktur. Fakat kasten yaptığınız şeylerde size günah vardır. Allah çok bağışlayandır, çok merhamet edendir.

6. Peygamber, mü'minlere kendi canlarından daha önce gelir. Onun eşleri de mü'minlerin analarıdır. Aralarında akrabalık bağı olanlar, Allah'ın Kitabına göre, (miras konusunda) birbirleri için diğer mü'minlerden ve muhacirlerden daha önceliklidirler. Ancak dostlarınıza bir iyilik yapmanız başka. Bu (hüküm) Kitap'ta yazılıdır.
-----ahzap suresi-----

edit: kuran'ı anlamak için bir usul vardır: bir ayeti anlayabilmek için aynı konuyla ilgili başka ayetleri de alıp toplu olarak irdelemek gerekir.

Bir iki şeytanlaşmış adam bu usulü bilmesine rağmen kasıtlı olarak ayetleri cımbızla seçip, hatta bazen eksiltip 'bak islam böyle rererörö böyle tu kaka!' diyor bizim sözlüğün ateist özentisi yeni ergenleri de hiç araştırmadan alıp buraya copy-paste yapıp islam'ı çürüttüğünü sanıyor! Yemezler!!.
ne yani adamın karısını ayartmıyor, boşanmış evleniyor hz.muhammed s.a.v, bunda aslında pek garip bir olay yok..
peygamberimizin birden fazla hanımla evlenmesine kafayı takanların okuması gereken surenin konu ile ilgili ayetidir.
pişkinlik abidesi ayet. bu ayette allah nikah memuru konumundadır.
dinlerde her şey mümkün şaşırmadım. adamlarda olan ahlak kavramı çok farklı. değişikler.
hz. Peygamberin bu noktada yükü, üzerindeki baskı inanılmaz. Çok utanıyor. Oysa ALLAH toplumdan değil benden çekinmelisin diyerek sınava tabi tutuyor peygamberi. Çünkü ALLAH' tan çekinmez toplumun kınamasından çekinirsen, ALLAH'ın hükmüne aykırı gidip toplum kurallarına uyarsan, şirke düşer müşrik olursun. ilahın toplum olur. Bu ayette müminlere verilen mesaj budur.
hala bile açıklamak için bin kere kıvranılan ayet. malum ayetin içeri tamamen özel hayat ile ilgili ve evrensel mesaj için çıkarımlar yapıyor yüzyıllardır ulema. bu arada ahzab 4-5-6 ayetlerini okuyun birlikte bakın demiş biri ama ayetler parça parça ve bütünlük içermeksizin gelmiştir ve peygamberin ölümünden sonraki bir komisyon tarafından sıralanmış, sureler belirlenmiş, bütünleştirilmiştir. yani her ayet geldiği andaki bir şeye uygun görünür. bir sıralamada ardarda olan 2 ayet arasında 3-5 yıl olabilir.
peygamber veya eşrafı hayatı boyunca nasıl zorluklarla karşılaştıysa onun üzerine bir madde vardır. anlaşılmayacak bir durum yoktur. bu ayet de öyledir. ahlaksızlıktı, şuydu buydu falan inananların derdi olsun. benim gördüğüm, kuran çok net bir şekilde bir liderin ve yeni kurulan bir yönetim şeklinin anayasasıdır. inananlar için bu böyle değildir elbet, o da dediğim gibi onların sorunu olsun.
bir tanrı düşünün ki insanlığa son bir kutsal kitap ve son bir peygamber gönderiyor. bu son kutsal kitabında da evlatlığınızın karısıyla evlenmek helaldir diyor.
islamda yaran olaylardan biridir. ayrıca allah ın kadınları muhammed e bol bol dağıtması gibi bir durum da var. mesela muhammed e has, özel, biricik kadınlar da has kılınmıştır. oysa sıradan müslümana hür kadında 4 sınırı var. köle kadında gene muhammed ile aynı düzeyde ama hürde değil.
ayrıca kurana baktığımız zaman muhammed in kendine özel kadın onaylatmak için yazdığı sadece bu ayet vardır. mesela aişenin yaşı küçük olduğu halde hiç ayşeyi onaylatmak için çaba harcamaz. neden?
çünkü o çağlarda çocuk evlilikleri zaten normal görülüyordu, çok eşlilik de normal görülüyordu ama evlatlığının karısına sarmak arapların o çağda hoş karşılayamayacağı bir durumdu. hal böyle olunca muhammed kendi kişisel isteklerini onaylatmak için salt söylem yerine tanrısal bir emir aldı altında zeyd in hanımı almıştır. bakın bunlar çok enteresan, mistik olaylar.
ulan lavuklar sen allahdan daha iyi mi bilirsin.
Hiç hoşuma gitmeyen, beni islam'dan çok soğutan olayın ayeti.

Saçma savunma; evlatlık makamının olmadığını göstermek için yapıldı.
- bütün kurallar, peygamberin üzerinde mi deneniyor. Zeyd'in karısı zeynep'le evlen, yerine; evlatlikların kadınlarıyla evlenebilirsiniz günahı yok, dersin olur biter. Her emir için peygamber şekil a, diyerek olayın canlandırmasını mı yapar.

Yenge sevici iğrenç töreler gibi, hakkaten olmaz. Ben bu halimle yakıştıramam kendime oğlum, dediğim adamın karısıyla evlenmeyi.
Dinin kurallarını kainatın sahibi Allah koyar,kendinden başka ilah olmayan rab,yani efendi sahip hükmeden kanun koyucu terbiye eden Allah böyle murad etmiştir,müminlere düşen işittik ve itaat ettik demektir.ha merak ediyorsan nüzul sebebini hikmetini tarihsel boyutunu fıkhi yönünü,kitaplardan bakarsın.anlamassan bir alime sorarsın.
Diyanet tefsiri.

Hz.muhammed in Halasının kızı evlatliginin eşi olan zeynep bint cahş ile evlenmesinin yolunu açan ayettir.

görsel
Evren onun için yaratılmış, tutmuş bir kadının lafını ediyorsunuz.
Muhammed'in evlatlığının karısıyla evlenmesiyle ilgili ayettir.

--spoiler--
"bir de hatırla o vakti ki, o kendisine hem allah'ın nimet verdiği, hem de senin iyilik ettiğin kimseye: "zevceni kendine sıkı tut ve allah'tan kork!" diyordun da allah'ın açığa çıkaracağı şeyi içinde gizliyor ve insanları sayıyordun.
oysa allah, kendisini saymana daha layıktı. sonra zeyd o kadınla ilişiğini kestiğinde biz onu seninle evlendirdik ki, evlatlıklarının ilişkilerini kestikleri eşlerini nikahlama hususunda müminlere bir darlık olmasın. allah'ın emri fiile (pratiğe) çıkarılmış bulunuyor."
--spoiler--
Cenabı Allahın kadına verdiği değeri gösteriyor bu ayeti kerime bir yönüyle. Evlat edinmenin yada manevi oğul yada kız kabul etme geleneğinin kaldırılmasını murad eden allahu zülcelal belkide toplum nazarında hoş karşılanmayacak bir durumu emri ilahisiyle kökünden değiştiriyor. Öyle ya allahın emir ve yasakları kanunları toplumun süre gelen adet gelenek görenek töre v.b. tüm uygulamalarından üstün kuvvetli kudretli ahlaklı şerefli ve haysiyetlidir. Evet cenabı allah emrini ve adaletini tesis ederken hükmünü icra ederken hiç kimsenin kınamasından korkmaz ve çekinmez. Ehli iman bunu böyle bilir görür iman eder ve kabul eder.

Boşanmış kadına orta malı gözüyle bakanlar da aynı toplumun içinden çıkıyor unutmayın. Onca çarpık ve ahlaksız ilişkiyi gözardı edip bu durumu halkın nazarına verip sözüm ona hz peygamberin (s.a.s.) itibarını zedelemeye kalkanlar şunu unutmasınlar ki peygamberler masumdur. Günahtan ve çirkin işlerden korunmuştur. Onlar ancak el-aziz (mutlak izzet ve kuvvet sahibi) ve el-mecid (nihayetsiz şan ve şerefin tek sahibi yüce) olan yüce allahın emriyle hareket eder ve günah hususunda nefislerine uymazlar. Allahın (c.c.) gönderdiği dininde vazettiği ahlakın da en üstün temsilcisidirler peygamberler (a.s.).

Dine iman etmeyen ve dinsizler için söylenecek fazla bir şey yok. Nasıl istiyorlarsa öyle düşünsünler..