bugün

takva

öncelikle film gösterime girmeden yaptığım yorumla ilgili (#918612) getirilen "-Filmi izlemeden bu nasıl yorum lan" nidalarına karşılık ben bugün bu filme gittim.

Evet, evet tam bir felaket, fiyasko ben hayatımda bu derece konusu, hedefi, vermek istenilen mesajları, anlamsızlığı ve bu derece kopuk bir film kesinlikle izlemedim.Aslında bu filmin isminin takva değilde "muharrem ve muharrem'in cinsel dürtüleri" olarak değiştirilmesi oldukça isabetli olurdu.Ben hayatımda hiç "La ilahe illallah" haykırışlarından hemen sonra ateşli bir seks görüntüleri izlemedim.Dehşete düştüm, ruhum sıkıldı, ibadet yada Allah lafızlarının arasında pornografik objeler izlemedim.Ama bugün maalesef midemde bulansa bunu bugün yaşadım.Film bize şeyhlerin tarikatların varlıklarını anlatmak istesede ortada ne doğru düzgün ele alınmış, araştırılmış bir tarikat vardı, ne de tarikatların aslında ne oldukları neden bu olguların var olduğunu anlatmaya çalışan bir yapıdaydı.

kendilerini Yenisinemacılar diye adlandıran bu grubun, gemide, lalelide bir azize filmlerindede yaşanılan bir acayip kadın takıntısını bu filmde muharremle karşımıza çıkarıyorlar.Üç filmde de kesinlikle inanılmaz bir çarpık seks ve kadın sendromu var.Erkan can evet rolunun hakkını vermiş ama güven kıraç yahu ben bu adamı zırt bırt saçma sapan rollerde görmekten sıkıldım.Şeyh'in sağ kolu olarak karşımıza çıkan güven kıraç bu derece bir rolu saçmalayabilirdi.Zikr sahnesinde şaklabanlığı hala güldürüyor beni hala...

Film'de tarikatların para kaynağı olarak istanbul'un sultanbeyli ilçesi seçilmiş, -ne kadar da yaratıcı be- hatta bu arkadaşlar sultanbeylide bulunan prestige alışveriş merkezinin bizzat tabelasını dahi göstermişler hatta sultanbeyli belediye başkanı bile bu tarikatın finansmanları arasında gösterilmiş.Ne kadar basit, ne kadar bel altı vurma durumları...

Filmin sonlarına doğru senarist efendi çok güzel bir metod çekerek izleyenlere Allah'ın varlığı hakkında soru işaretleri bırakacak mesajlar vermiş ve bence filmin görevinide yerine getirmiş.

Kısacası bu film sadece beynin dokunulmayan taraflarına direk rahatsız edecek unsurları kullanarak prim peşinde koşmuş ve bel altından vurmaya çalışmıştır.Hani klasik bir cümledir film yorumlarında paranıza ve vaktinize yazık diye, hah işte tam ondan...

bu kısımda da izleyenlere bir paylaşımda bulunalım.

"muharrem'in rüyalarının anlamı ne? bilmiyoruz, erol rolundeki engin gunaydın neden muharrem'i görmeye geldi? erol kimdi? neden büyük miktarda para verip ardından arkadaşlarını getirdi? ve neden ticaret bahane biz seni görmeye geldik dedi? hiç birini bilmiyoruz.Filmin sonundaki o yagmur sahnesinde kullanılan muzik yüzünden midem bulandı tam odaklanamadım, muharrem rüyasındaki kızın şeyh'in kızı olduğunu fark edince, kız nasıl oluyorda muharrem'i tanıyabiliyordu? muharremle hiç karşılaşmamışlardı ki muharrem sen kimsin? diye haykırdı.Ya ne saçma bi film arkadaş, sinemadaki millet sadece muharrem'in cunup olmasına gülüyorlardı.takvaymış, yahu takva'nın tanımı bile yapılmadı filmde offf neyse gereksiz basit ötesi bir safsata"

ekleme:antalya da "en iyi senaryo" ve "en iyi muzik" pankartlarını kaldıran juriler de beni güldürmüştür ayrıca,*