bugün
- emar13
- bik bik bu sözlüğün divasıdır17
- uludağ sözlüğe nasıl düştünüz43
- en yaşlı özelliğiniz17
- eski kırığının burcunu hatırlayan erkek9
- yakışıklı ama zengin erkek12
- çift maaş alan akpli bürokratların ücretlerine zam14
- düşün ki o bunu okuyor12
- kediye kediş köpeğe köpüş diyen kız12
- icardi190525
- hemşire kızlar nasıl oluyor10
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi18
- özgür özel13
- suriyeliler suriye'ye dönsün19
- numan kurtuluş dem parti görüşmesi24
- fake hesabım için nick önerileri9
- iğrenç bir his tarif et38
- kruvasan ile kahvaltı yapmak8
- karınıza kaşarlı poğaça yapar mısınız19
- memesi küçük olmak9
- emmanuel emenike17
- vücutçu aptal erkek vs gösterişsiz felsefi erkek16
- atatürk'ün hiç seçime girmeden ülkeyi yönetmesi19
- aykolik'in boyu yaşı kilosu mesleği9
- insana kendini kötü hissettiren şeyler26
- anın görüntüsü13
- yazarların ruh hali10
- düz dünyacıların güneş tutulmasına bakışı12
- köpekler arasından seri katil çıkmaması9
- köpekleri aklamak için sırtlana iftira atmak10
- bik bik'i ağdacıya götürmek11
- bik bik'in yaşı boyu kilosu8
- sel felaketinin nedeni cehapedir13
- türkiye de 120000 atatürk heykeli olması16
- mustafa sandal'ın 1 mayıs paylaşımı14
- sözlüğün en götü güzel kızı21
- 1 mayıs8
- ahirette sorulacak ilk soru8
- oksijensizsu14
- 1 mayıs 2024 borussia dortmund psg maçı9
- uludağ sözlüğün bitmiş olması14
- sözlük kızlarını kategorize eden utanmazlar18
- kocamsunun hazırladığı sürpriz15
- japonyada düşen insana yardım edenler12
- vahdettin'e hain diyenleri susturacak tarihi belge13
- club'a gidiyor musun diyen erkek9
- tilki ailesi8
- sözlük erkeğinden damat olmaz13
- 30 nisan 2024 bayern münih real madrid maçı17
- sırtınızı bir sözlük kızına dayar mısınız8
Ya hep belli bir anlayışın yazarı olunmuştur bizim edebiyatımızda, ya da yalnızlaşmaya mahkum... Uzun süredir düşünüyor ve kendimce açıklamalarda bulunuyorum elbette: Niçin Ahmet Hamdi Tanpınar ve Oğuz Atay, romanlarının yayımlandığı yıllarda anlaşılamamış, olumsuz eleştirilerle karşılanmış, neden sonra kaçınılmaz biçimde yaşanan değişimler edebiyat kamuoyunu ikisine de yaklaştırmıştır? Burada nasıl bir sorun olduğu üstünde durulmadı ya da zamanında değerlerinin bilinmediği biçiminde kolay bir açıklamayla asıl sorular paketlenip kaldırıldı. Oysa açık biçimde görülüyor ki asıl sorun, ikisinin de edebiyatımıza egemen ortak anlayışın kendi dönemlerindeki yazınsal doğasına ve çevresine bir hale gibi ördüğü kültüre ters düşmesiydi. Tanpınar, alışılmış roman anlayışının dışında, modernist romanlar yazıyordu. Oğuz Atay Huzur'dan yirmi, Saatleri Ayarlama Enstitüsü'nden on yıl sonra bu kez daha da aykırı bir roman yazdığı için yadırganıyordu. Yayımlandığında kimsenin yüz vermediği Tutunamayanlar on yıl sonra bu kez yere göğe konamayacak, Tanpınar da aynı yıllarda pek çoklarınca çağdaş Türk romanının en önemli yazarı olarak karşılanacaktı. Asıl önemlisi, ikisi de Türk romanındaki verili değerleri sarsacak, gedikleri kapayacak, roman sanatımızın artık bambaşka biçimde yazılmasını ve okunmasını sağlayacaktı. Çağdaş Türk edebiyatı içinde roman sanatına ve okuma kültürüne en büyük değişiklik katsayısının bu iki yazardan geldiğini söyleyebiliriz, ama en önemli romancıların da gene ikisi olduğunu öne sürmemek kaydıyla. Çünkü Tanpınar ve Oğuz Atay'ı önemli kılan asıl neden, edebiyatımızı tek kulvarda akmaya zorlayan ana akımın kullandığı etmenlerin dışında, ondan ayrı sularda akmaları, kendi kimliklerini inatla korumalarıydı. Demek ki edebiyatımızın bugünkü zenginliğini pırıltılar saçarak ilerletememesinin en önemli nedeni budur. Birbirine yakın duran, yakınlığı gözeten, ayrılmayı göze almayan yazarlar ve yapıtlar arasından ana akımın büsbütün dışına çıkıp ona dışardan göz kırpan yaratıcıların çıkmakta zorlanması.
(kaynak: semih gümüş'ün 'Beklenen yazar niçin gelmiyor?'
başlıklı, radikal kitap'ta yayınlanan yazısından alıntıdır)
(kaynak: semih gümüş'ün 'Beklenen yazar niçin gelmiyor?'
başlıklı, radikal kitap'ta yayınlanan yazısından alıntıdır)
güncel Önemli Başlıklar