bugün
- kur an çevirisi yapmanın haram olması23
- fransız kızın üzerine işeyen göçmen11
- emre belözoğlu15
- kılıçdaroğlu'nun yeniden aday olacağım demesi11
- sevgiliyle uyumak12
- sözlüğün en iyi yazarı olmak12
- mert hakan yandaş19
- abberrline9
- mauro icardi22
- 2023 2024 sezonu süper lig şampiyonu galatasaray17
- israil'in refahta sivil çadırlarını vurmasi27
- hadise'nin külotla marş söylemesi11
- online 28 yazar şu an ne yapıyor15
- fenerbahçe'nin gs'nin balonunu patlatmış olması20
- müslümanların anadili arapçadır10
- icardi190511
- astrolog meral güven20
- galatasaray ın verilmeyen penaltısı9
- dilan dere ile evlenmek10
- hamas9
- para bok huzur yok10
- albay kemal11
- okan buruk'un rakiplerine küfür etmesi10
- galatasaray'ın hakemleri kutlamalara çağırması11
- neden yazarlık yapıyorsunuz23
- true karı mı9
- satrançta oyuna beyazın başlaması8
- 195 lik erkek olarak 150 lik kızla çıkmak12
- fenerbahçe14
- galatasaray19
- ismail kartal11
- ergin ataman13
- pornhub com10
- fenevin üzerindeki trabzonspor laneti8
- fenerbahçe taraftarı12
- evlenmelik sözlük erkekleri27
- beşiktaşın en kötü sezonunda bile kupa alması9
- ikizler burcu erkeği10
- karşı cinste çekici gelen özellikler8
- hangi süper güce sahip olmak isterdiniz12
- aslolan fenerbahcedirin anlık suratı10
- nihavend longa8
- sokak hayvanları uyutulacak8
- 26 mayıs 2024 konyaspor galatasaray maçı10
- mika raun'un gelinlik giymesi12
- istanbul'a taşınmak isteyenler için tavsiyeler14
- true bekarsa ispatlasın13
- sözlükteki en sapık 10 yazar16
- fettullah gülen'in ölmesi22
- ölen arkadaşın karısının seksi olması9
sinema tarihinin ilk süper prodüksiyonlarından biridir.1915 tarihli film zamanının çok ötesindedir.anlaşılamamıştır.zira film sinemayı sanat yapan bir çok unsura yer vermektedir.artık bu filmde mizansen vardır, hikaye kurgusu vardır.üstün yapım niteliği taşır.david w. griffith'in bu efsanevi filmi ünlü "trangle" film şirketinin batmasına neden olmuştur.
D.W. Griffith'tin kült filmi. çekildiği zamanının çok çok üstünde bir anlayışla gerçekleştirilen filmde 4 ayrı zamanda geçen 4 trajik hoşgörüsüzlük hikayesi anlatılmakta.
Öykülerden biri eski Babil'de işgal sırasında şehir düşmeden önce yüksek rahiplerin yargıladığı bir köylü kızının hikayesini anlatıyor. ikinci öyküde isa'nın çarmıha gerilişi ve kurtarmaya çalıştığı halkının hoşgörüsüzlüğü, üçüncü hikayede 1572 yılının Paris'inde St. Bartholomew katliamı sırasında iki gencin evlenme hazırlıkları ve en son hikayede de modern Amerika'da genç bir annenin yargılanışı anlatılmakta.
D.W. Griffith'in bu filmde başardığı en önemli şey bu dört öyküyü paralel kurguda ve etkileyici geçişlerle anlatıyor olması.
Öykülerden biri eski Babil'de işgal sırasında şehir düşmeden önce yüksek rahiplerin yargıladığı bir köylü kızının hikayesini anlatıyor. ikinci öyküde isa'nın çarmıha gerilişi ve kurtarmaya çalıştığı halkının hoşgörüsüzlüğü, üçüncü hikayede 1572 yılının Paris'inde St. Bartholomew katliamı sırasında iki gencin evlenme hazırlıkları ve en son hikayede de modern Amerika'da genç bir annenin yargılanışı anlatılmakta.
D.W. Griffith'in bu filmde başardığı en önemli şey bu dört öyküyü paralel kurguda ve etkileyici geçişlerle anlatıyor olması.
tool - undertow albümünün açılış parçası;
i don't want to be hostile.
i don't want to be dismal.
but i don't want to rot in an apathetic existance either.
see
i want to believe you,
and i want to trust
and i want to have faith to put away the dagger.
but you lie, cheat, and steal.
and yet
i tolerate you.
veil of virtue hung to hide your method
while i smile and laugh and dance
and sing your praise and glory.
shroud of virtue hung to mask your stigma
as i smile and laugh and dance
and sing your glory
while you
lie, cheat, and steal.
how can i tolerate you.
our guilt, our blame,
i've been far too sympathetic.
our blood, our fault.
i've been far too sympathetic.
i am not innocent.
you are not innocent.
noone is innocent.
i will no longer tolerate you
even if i must go down beside you.
because,
noone is innocent.
i don't want to be hostile.
i don't want to be dismal.
but i don't want to rot in an apathetic existance either.
see
i want to believe you,
and i want to trust
and i want to have faith to put away the dagger.
but you lie, cheat, and steal.
and yet
i tolerate you.
veil of virtue hung to hide your method
while i smile and laugh and dance
and sing your praise and glory.
shroud of virtue hung to mask your stigma
as i smile and laugh and dance
and sing your glory
while you
lie, cheat, and steal.
how can i tolerate you.
our guilt, our blame,
i've been far too sympathetic.
our blood, our fault.
i've been far too sympathetic.
i am not innocent.
you are not innocent.
noone is innocent.
i will no longer tolerate you
even if i must go down beside you.
because,
noone is innocent.
griffith'i işin aslı pek de samimi bulmam ancak yönetmenliği ve yapımcılığı ile eşi benzeri olmayan filmlerin altından kalkmış bir üstad. kendisi.. bu filmde gördükleriniz ise tamamen gerçek, kurgu hilesi değil...
hoşgörüsüzlüğü, aşkın çağlar boyu mücadelesini; dört ayrı devirde ve dört ayrı mekanda; hem anlamsal derinlik hem de sinemasal etkileyicilik aNLAMINDA çok iyi anlatan d.w.griffith filmi. babil sahneleri çok ihtişamlıdır. günümüzde* batıdaki kadın ve çocuk hikayesi, yani birtanesi ile oğlan'ın hikayesindeki kapitalist fabrikatörün kaknem* kızkardeşinin ihtiyacı olanlara sözde yardım için kurduğu vakfın, vicdansız, bencil faaliyetlerinin neden olduğu yıkımlar çok güzel anlatılmaktadır. ve günümüzdeki sosyetik bazı hayırseverlerin faaliyetleri hakkında da çok aydınlatıcıdır.
--spoiler--
işgüzarlar, o zaman da şimdi ki gibi; "insanlar arasında çok fazla şenlik ve zevk peşinde koşma var" der.
--spoiler--
--spoiler--
Zina ederken yakalanan bir kadın getirilir.
-"Musa, Yasa'da bize böyle kadınların taşlanmasını buyurdu,sen ne dersin?"
-"Aranzda günahsız olan, ona ilk taşı atsın."
--spoiler--
--spoiler--
Kadınlar erkekleri cezbedemez olduklarında sıklıkla ikinci seçenek olarak Reforma sığınırlar.
--spoiler--
griffith, filmde hikayeler arası geçişi; bir annenin salladığı, beşik vasıtasıyla gerçekleştirmiştir.
filmin son bölümü; Adalet ve yeniden toparlanma'daki son söz:
''Toplar ve hapishane parmaklıkları hoşgörüsüzlük ateşinde dövülmüştür. Ve kusursuz aşk, barışı sonsuza dek getirecektir. Cezaevi duvarları yerine, çiçek kaplı tarlalar...''
not:bir rivayete göre griffith bu filmi; gişede başarı sağlayan ancak içindeki bir çok unsur nedeniyle kadınlar ve siyah amerikalılarca protesto edilen, önceki filmi the birth of a nation nedeniyle ırkçılık suçlamasıyla karşılaşmasının tesiri ile çekmeye karar vermiş.
--spoiler--
işgüzarlar, o zaman da şimdi ki gibi; "insanlar arasında çok fazla şenlik ve zevk peşinde koşma var" der.
--spoiler--
--spoiler--
Zina ederken yakalanan bir kadın getirilir.
-"Musa, Yasa'da bize böyle kadınların taşlanmasını buyurdu,sen ne dersin?"
-"Aranzda günahsız olan, ona ilk taşı atsın."
--spoiler--
--spoiler--
Kadınlar erkekleri cezbedemez olduklarında sıklıkla ikinci seçenek olarak Reforma sığınırlar.
--spoiler--
griffith, filmde hikayeler arası geçişi; bir annenin salladığı, beşik vasıtasıyla gerçekleştirmiştir.
filmin son bölümü; Adalet ve yeniden toparlanma'daki son söz:
''Toplar ve hapishane parmaklıkları hoşgörüsüzlük ateşinde dövülmüştür. Ve kusursuz aşk, barışı sonsuza dek getirecektir. Cezaevi duvarları yerine, çiçek kaplı tarlalar...''
not:bir rivayete göre griffith bu filmi; gişede başarı sağlayan ancak içindeki bir çok unsur nedeniyle kadınlar ve siyah amerikalılarca protesto edilen, önceki filmi the birth of a nation nedeniyle ırkçılık suçlamasıyla karşılaşmasının tesiri ile çekmeye karar vermiş.
4 in 1 sloganıyla paralel kurguyu hayata geçirmiş griffith filmidir. sessiz dönemde çekildiğinden ve oldukça uzun olduğundan ve ara yazılardan dolayı izlemesi zahmetlidir lakin o dekorlar var ya o dekorlar ... bence zamanında uzaylılar inşa etmiş işte onları.
1916 yapımı amerikan filmi. 3 saatlik bir baş yapıt.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar