bugün
- kürt milliyetçiliğinin çok komik olması15
- yazarların bira içme rekorları11
- bir hafızın ateiste karşı müthiş açıklamaları8
- tatvan belediyesinde rte'nin resminin indirilmesi29
- zalbert ramstein11
- aziz yıldırım ve ali koç'un canlı yayına çıkması38
- jose mourinho16
- irem derici'nin erkek sevdası12
- akp nin iktidardan düştüğü gün13
- sözlükten hatun kaldırmak9
- maca sekiz10
- ankarayı sel aldı27
- iskilipli atıf hoca8
- erkek sünnetine 18 yaş sınırı getirilmesi20
- ali koç ve aziz yıldırım başkanlık seçimi8
- tezgahtarlık yapan doktora mezunu30
- gideon reid morgan jj10
- bik bik'in gece kapısına gidip serenat yapmak13
- meral akşener15
- giden gider9
- kemalist rejimin astığı hocalar8
- vallahi de kemal'in düşmanıyım10
- anın görüntüsü13
- dünyanın en güzel kızıyla karşılaşmak10
- kıza iğne batıran türbanlı14
- kendini bir görsel ile anlat22
- uludağ sözlük köpek avlama timi18
- allah'ın bizi yobazlarla imtihan ettiği gerçeği8
- saraca silsüpüroğlu12
- hafta içi avm kafelerinde oturan menopoz karılar13
- kızılcık şerbeti 2 nci sezon finali11
- aktroll yazarları donuzlayıp umursamamak10
- evlendikten sonra çok daha iyisiyle karşılaşmak21
- xdearm10
- herkesle iyi geçinmek18
- sözlükte kendinize yakın hissettiğiniz kişiler10
- aşkım ben hiç osurmuyorum bizde genetik diyen kız16
- gizli samyelin moderatör olması13
- kuresel ikinma'nın sevgilisi19
- dünyanın en güzel kızını tarif et16
- icardi190540
- sekse doymuş erkek12
- dem parti'nin tc kürdistan da işgalci açıklaması9
- en ilginç bilgiler11
- gizli samyel13
- küresel ıkınma9
- dinlilerin dinsizlere sürekli lakap takması12
- namaz kılmayan türk değildir12
- dem parti'nin valiyi ölümle tehdit etmesi8
- albay kemal14
Zeki demirkubuz'un diğer filmlerinden farklı bir yapıya, hikayeye sahip film. En beğendiğim filmi bile diyebilirim ama masumiyet'e haksızlık etmek istemiyorum. Bu paragraftan sonra yazacaklarım ise ağır spoiler içerir, dikkat!
Film bilindiği üzere dostoyevski'nin yeraltından notlar kitabına ithafen yapılmış, yer yer "ankara sıkıntısı" gibi tabirlerle nuri bilge ceylan'a göndermelerde bulunulmuş, hatta abartılıp nuri bilge hırsız, tansel her kimse o da orospu ilan edilerek diş bilenmiş. Bunlar sanat filmlerine yakışmayan üsluplar olsa da zekidir ne yapsa yeridir.
Gelelim muharrem'e.. Kendi halinde memur, orta sınıf bir evde ortalama eşyalara sahip, her gün aynı yumurtaya ekmek banan klasik bir insan. Hatta bu monotınluğuna olan alışkanlığından dolayı kendiyle kavga içerisinde olan bir adam. Diğer tüm insanlar gibi yalnız kaldığında, toplumsal normların reddettiği ve onurlu eylemler sayılmayan koltuk altlarını koklama, omuzlarını öpme, apış arasını koklama gibi ufak sapıklıkları da var. Film boyunca sürekli elinde gezdirdiği patates ise onun için bir haz nesnesi karşı dairede gürültü yapanların camını da patatesle indirmişti zira filmin başında ve yine aynı patatesi hayat kadınları ile sevişirken, mastürbasyon yaparken bir haz nesnesi olarak kullanıyordu. Muharremin düz hayatında geçmişe dair ve vicdani sorgular kafasını diğer 4 arkadaşı ile gittiği yemekte iyice karıştırıyordu. Artık o masada ya içinden gelen tüm gerçekleri, küfürleri haykıracaktı ya da bir ömür o insanlara susup, göz yumacak ve yok sayacak o sıradan dünyasına geri dönecekti. Masa başında geçen diyaloglar harikadır, dostoyevski'yi en çok bu masada hissediyorsunuz zaten var olma kavgası ile. O masada muharrem'in söylemek isteyip de söyleyemediklerini aslında çoğumuz çevremizdekilere en az bir kere haykırmak istemişizdir de becerememişizdir, belki de o cesareti bulamamışızdır "düzen bu" deyip aslında ölümden bile derin olan o suskunluk, görmezden gelme uykusuna yatıvermişizdir. Muharrem artık sıradan hayatına bir dur demek istiyor ve bir şeylerin değişmesi için aslında bu arzunu belirtmek için köpek gibi uluyor otel odasındaki fahişe kadına. Değişimin mesajlarını veriyor evrene ama hepimizin her pazartesi aldığı o çok radikal kararlar gibi bu da sonuçsuz kalıyor. Film bitmeye yakın muharrem duş almaya, arınmaya kalkıyor ama yine beceremiyor ve dediği gibi; ben neden böyleyim acaba? Değerli olanın farkına vardıkça neden bataklığıma daha çok gömülüyorum?
Film bilindiği üzere dostoyevski'nin yeraltından notlar kitabına ithafen yapılmış, yer yer "ankara sıkıntısı" gibi tabirlerle nuri bilge ceylan'a göndermelerde bulunulmuş, hatta abartılıp nuri bilge hırsız, tansel her kimse o da orospu ilan edilerek diş bilenmiş. Bunlar sanat filmlerine yakışmayan üsluplar olsa da zekidir ne yapsa yeridir.
Gelelim muharrem'e.. Kendi halinde memur, orta sınıf bir evde ortalama eşyalara sahip, her gün aynı yumurtaya ekmek banan klasik bir insan. Hatta bu monotınluğuna olan alışkanlığından dolayı kendiyle kavga içerisinde olan bir adam. Diğer tüm insanlar gibi yalnız kaldığında, toplumsal normların reddettiği ve onurlu eylemler sayılmayan koltuk altlarını koklama, omuzlarını öpme, apış arasını koklama gibi ufak sapıklıkları da var. Film boyunca sürekli elinde gezdirdiği patates ise onun için bir haz nesnesi karşı dairede gürültü yapanların camını da patatesle indirmişti zira filmin başında ve yine aynı patatesi hayat kadınları ile sevişirken, mastürbasyon yaparken bir haz nesnesi olarak kullanıyordu. Muharremin düz hayatında geçmişe dair ve vicdani sorgular kafasını diğer 4 arkadaşı ile gittiği yemekte iyice karıştırıyordu. Artık o masada ya içinden gelen tüm gerçekleri, küfürleri haykıracaktı ya da bir ömür o insanlara susup, göz yumacak ve yok sayacak o sıradan dünyasına geri dönecekti. Masa başında geçen diyaloglar harikadır, dostoyevski'yi en çok bu masada hissediyorsunuz zaten var olma kavgası ile. O masada muharrem'in söylemek isteyip de söyleyemediklerini aslında çoğumuz çevremizdekilere en az bir kere haykırmak istemişizdir de becerememişizdir, belki de o cesareti bulamamışızdır "düzen bu" deyip aslında ölümden bile derin olan o suskunluk, görmezden gelme uykusuna yatıvermişizdir. Muharrem artık sıradan hayatına bir dur demek istiyor ve bir şeylerin değişmesi için aslında bu arzunu belirtmek için köpek gibi uluyor otel odasındaki fahişe kadına. Değişimin mesajlarını veriyor evrene ama hepimizin her pazartesi aldığı o çok radikal kararlar gibi bu da sonuçsuz kalıyor. Film bitmeye yakın muharrem duş almaya, arınmaya kalkıyor ama yine beceremiyor ve dediği gibi; ben neden böyleyim acaba? Değerli olanın farkına vardıkça neden bataklığıma daha çok gömülüyorum?
dostoyevski nin kendi ruhundan yola çıkarak insan ruhuna biçtiği tüm tehlikeli duyguların gerek senaryo desteği gerekse de engin günaydın ın kusursuz oyunculuğu ile birleşerek önümüze sunulduğu filmdir.
tavsiye edilesidir.
tavsiye edilesidir.
insanın içindeki manyağı apaçık gösterdiği için azıcık ürperten film. kalitelidir her zeki demirkubuz filmi gibi.
zeki demirkubuz adlı başarılı yönetmenimizin dostoyevski'nin yeraltından notlar adlı kitabından esinlenerek yönettiği, başrolünü de engin günaydın'ın üstlendiği film.
yeraltından notlar kitabında dostoyevski, yeraltına çekilmiş günümüz tabiriyle asosyal bir kişiliği anlatır.
biraz kendimi görmek -asosyal kişilikli olaral- biraz da kafa dağıtmak için birazdan izleyeceğim, izleyince giri ( entry )'yi düzenlerim ( edit ), film hakkında görüşlerimi de yazarım, inanıyorum ki etkileyecektir, hadi hayırlısı.
edit : film orta seviye, kitabı okuyalı çok olduğu için konuları unutmuşum, filmle birlikte hatırladım ama pek öyle üst düzey bi kalite göremedim. izlenmeye değer mi? sayılır.
yeraltından notlar kitabında dostoyevski, yeraltına çekilmiş günümüz tabiriyle asosyal bir kişiliği anlatır.
biraz kendimi görmek -asosyal kişilikli olaral- biraz da kafa dağıtmak için birazdan izleyeceğim, izleyince giri ( entry )'yi düzenlerim ( edit ), film hakkında görüşlerimi de yazarım, inanıyorum ki etkileyecektir, hadi hayırlısı.
edit : film orta seviye, kitabı okuyalı çok olduğu için konuları unutmuşum, filmle birlikte hatırladım ama pek öyle üst düzey bi kalite göremedim. izlenmeye değer mi? sayılır.
(bkz: yalakalardan nefret ederim)
düzenli aralıklarla tekrar tekrar izlenilesi, zeki demirkubuz filmi. bu filmi zeki abi dışında başka biri çekseydi, bu kadar izlenir miydi bilemem.
Yalnızlık,ego,yalakalık gibi temalara sahip bir film Yeraltı.Filmin esinlenildiği kitabı okumadım o yüzden kitapla ilgili yorum yapma şansım yok ama filme gelirsek açıkçası ağır bir film olmasına rağmen sonları hariç ben izlerken bir an bile sıkılmadım hatta filmi izlerken Muharrem'in etrafındaki karakterler yüzünden sinir oldum küfür etmemek için kendimi zor tuttum çünkü bu tür karakterler az çok benim çevremde de vardı bir zamanlar ve ben de zaman zaman Muharrem'in durumuna düşüyordum özellikle yemek sahnesi bana daha önce hissetim hisleri hatırlamama sebep oldu.Film orta halli memur Muharrem'in yalaka,egolu,karaktersiz insalarla ve kendisiyle olan savaşını anlatıyor diyebilirim.Filmi izlerken Muharrem'i kendimi yakın hissetiğim için Muharrem'in neler hissetiğini de açıkçası daha kolay kavrayabildim bu yüzden filmden de daha farklı bir tat aldım.Ele aldığı konular gerçekten derin ve sinir bozucu fakat filmin zaman zaman kısır döngüye girdiğini zaman zaman da gereğinden fazla uzatılan sahnelerin olduğunu da söylemeliyim en azından on dakika kadar daha kısa olabilirmiş film.Yemek sahnesi hem gerçekçi hem de gerçekte olduğu gibi sinir bozucu,Türkan'ın ise hemen Muharrem'e olan tavırlarının değiştiği sahne ise beni çileden çıkarttı diyebilirim,insanların hemen nasıl tavırlarının ve davranışlarının değişebildiğini gösteren çok iyi bir sahne.Oyunculuklar oldukça iyi zaten Engin Günaydın komedi de olduğu gibi dramı da ne kadar iyi yapabildiğini göstermiş bu filmde.içerik olarak beğensem de filmin kurgusunu pek beğenmedim.Ankara'nın kasvetli havası da filme yakışmış.Filmin sonu beni tatmin etmedi.Son olarak ben filmi beğendim,hayatın içindeki çirkinlikleri yansıtan başarılı bir psikolojik dram filmi; içeriği derin ve hayata dair çıkarımlar yapan filmleri seviyorsanız tavsiye ederim.
7/10
7/10
bir nevi nefis mücadelesi bu adamınki ve de egosuyla olan bitmek bilmeyen bir mücadele. çocukken oyunlarda kaybettiğim zamanki duyduğum nefret ve kabullenmemeyi hatırlatıyor bu adamın tavırları bana.
dostoyevski'nin yeraltından notlar kitabına itafen yapılan ama bence ana karakter,memuriyet dışında çok da benzerliği olmayan film.bir kere ankara'dan nefret eden biri olarak filmin kızılay meydanını gösterek başlaması siktiri çektirdi başında. filmdeki muharremin yaşadığı daire,işyeri,gittiği yerler,yemek yenildiği yer buram buram ankara,buram buram ankara sıkıntısı. nuri bilge ceylan'a da yapılan göndermeleri hoş bulmadım açıkcası.filmde muharrem bi loserdan öte,insanlıktan çıkmış bir mahlukat. filmin her sanat filmi gibi, girişi,gelişmesi,sonucu yok.sanki muharremin 1 dönemini yansıtıyor. dizinin bir bölümü gibi. 'arkadaş'ları ile yemekteki hayali tiradları oldukça iyi. zaten depresif, mutsuz uyanan, üstelik ankaradan da nefret eden biriyseniz izledikten sonra küfürler ardı ardına geliyor bu ne biçim filmdi diye. ama yine de zeki demirkubuz'a sevgıler.
fena olmayan filmdir. konusu ağır gittiği için biraz sıkıcılık vermiştir. tamam nbc filmleri de ağır ağır gider, birçok insana sıkıntı ve uyku modu verir ancak bu filmde gerçekten durağanlık durumu söz konusudur.
gelelim yemeğe;
sanırım dostoyevski'yi en iyi orada anlıyoruz. orada hissediyoruz. çevremizdekilere zaman zaman böyle haykırmaları bizde istiyoruz ancak her nedense o kurduğu hayal gibi, "neyse" deyip geçiyoruz.
izlenebilir filmdir efendim...
gelelim yemeğe;
sanırım dostoyevski'yi en iyi orada anlıyoruz. orada hissediyoruz. çevremizdekilere zaman zaman böyle haykırmaları bizde istiyoruz ancak her nedense o kurduğu hayal gibi, "neyse" deyip geçiyoruz.
izlenebilir filmdir efendim...
Engin günaydın oynuyor zeki demirkubuz yönetiyor diye izledigim ama bi sike yaramayacak filmdir. Ciddi anlamda sıkılıyorsun. internetten izlemek istesen sorun bende mi bilmiyorum ama sadece youtube da var. Tamam hadi bulduk izleyelim filan dedim artık bazı sahnelerde hızını 2 yapıp izledim. Cidden sıkıcı film tavsiye etmem.
Not: kendi sıkılmam bi yana sıkılmasına neden oldugumdan da özür dilerim. *
Not: kendi sıkılmam bi yana sıkılmasına neden oldugumdan da özür dilerim. *
vasat bağımsız yönetmen zeki demirkubuz filmi. yeraltından notlardan esinlenmiştir. içsel meseleler, varoluşçuluk, ego, kişinin kendisiyle mücadelesi...
izlenmesi vakit kaybı.
izlenmesi vakit kaybı.
Underground ın türkçe mealidir. illegaldir.
Engin günaydın'ın muhteşem ötesi oyunculuğuyla harikalar yarattığı zeki demirkubuz filmi. Karakterin hayatındaki kasvetli ve mistik hava muhtesem. Ayrıca filmdeki ayna detayları beni benden aldı. Cidden harika bir film.
dostoyevski'nin yeraltından notlar'ından uyarlanmış, zeki demirkubuz'un olduğu castına bakmadan anlaşılabilen bir film.
Bazen bir ışık gibidir yeraltı karanlığı.
ankara'da çekilen bütün filmlere bayılıyorum ama alakası yok o saplantıyla çok güzel bir filmdi. Bağımsız sinema sevenler için izlenmezse olmaz türk filmlerinden.
Sevgili Generalim Cevdet Bey! Pardon, Cevat Bey ve kadirşinas yalakaları!
Şunu iyi bilin ki; gösteriş budalası insanlardan, gösterişli laflardan, gösterişin kendisinden hiç hoşlanmam! Bu, bir… Kibirden, kendini beğenmişlikten, “Bütün bu dağları ben yarattım” havalarından, süslü kişiliklerden nefret ederim! Bu, iki… Yalakalardan, yalakalıktan, yalakaca edilmiş laflardan ve davranışlardan da nefret ederim! Bu, üç…
Dördüncüsü… Gerçeği, içtenliği ve samimiyeti çok severim. Ve Dostoyevski’nin dediği gibi; gerçeğin, her şeyin üstünde, zavallı egoların bile üstünde tutulmasını isterim. Arkadaşlığın, karşılıklı, açık sözlü ve yalansız olanı için canımı veririm! Evet buna bayılırım Sayın Generalim! Arkadaşlık, hassaslık ve incelik isteyen bir iştir; öyle kabalığa, özensizliğe, alaycılığa gelmez!
Şunu iyi bilin ki; gösteriş budalası insanlardan, gösterişli laflardan, gösterişin kendisinden hiç hoşlanmam! Bu, bir… Kibirden, kendini beğenmişlikten, “Bütün bu dağları ben yarattım” havalarından, süslü kişiliklerden nefret ederim! Bu, iki… Yalakalardan, yalakalıktan, yalakaca edilmiş laflardan ve davranışlardan da nefret ederim! Bu, üç…
Dördüncüsü… Gerçeği, içtenliği ve samimiyeti çok severim. Ve Dostoyevski’nin dediği gibi; gerçeğin, her şeyin üstünde, zavallı egoların bile üstünde tutulmasını isterim. Arkadaşlığın, karşılıklı, açık sözlü ve yalansız olanı için canımı veririm! Evet buna bayılırım Sayın Generalim! Arkadaşlık, hassaslık ve incelik isteyen bir iştir; öyle kabalığa, özensizliğe, alaycılığa gelmez!
Gecenin bu saatinde tv de gosterilen film. yalan dünyadaki nadir gerçek insanların asagilik komplekslere sahip olduklarini inkar etmediklerini yüze vuran film. Ekşi ye girdim yorumları okumaya nasıl kasmiş millet. Filmi cok begendim beni yansitiyor ama sinemasal izdüşümü bla bla elestirileri yok efendim bin tane yönetmen soyleyip cekim teknigini elestiren uzman tv den nasil yonetmen olunur arastirmacilari. Filmi izledin biraz gercek ol orospu cocugu. Dimi abi yanlis miyim
oksijen kalmayan yer.yavaş lan.
Engin Günaydın,Serkan Keskin ve Murat Cemcir gibi üç tane müthiş komedyenin bulunduğu ağır dram ve psikolojik film.
2012 zeki demirkubuz filmidir.
muharrem rolünü şuncaaaz sinema bilgimle okusam tartışmasız engin günaydın ı önerirdim. o kadar oturmuş yani. ve o karaktere çok benzeyen bi sevgilim olmuştu... hem hayranlık hem de korkuyu aynı anda yaşatırdı bana. onu hatırladım filmde. diğer filmlerine göre fazlaca sanat filmi. kurgu az, olay az, konuşma az... en sevdiğimden. bol bol düşünmeli, hissetmeli... hissedin efenim.
muharrem rolünü şuncaaaz sinema bilgimle okusam tartışmasız engin günaydın ı önerirdim. o kadar oturmuş yani. ve o karaktere çok benzeyen bi sevgilim olmuştu... hem hayranlık hem de korkuyu aynı anda yaşatırdı bana. onu hatırladım filmde. diğer filmlerine göre fazlaca sanat filmi. kurgu az, olay az, konuşma az... en sevdiğimden. bol bol düşünmeli, hissetmeli... hissedin efenim.
Muharremle bir kız karşılaşır (malum toplu yaşım bedava tüm ankara otobüste,metroda), beyaz geceler olarak devam filmi gelir.
güncel Önemli Başlıklar