bugün

şahan'ın bu tipleme üzerinden çok da ötelere gitmesi beklenmemeli. bizimkiler'deki cemil'in ve bir halk kahramanı olarak şabansı parodilerle günü kurtardı diyelim. recep ivedik filmi de ele aldığı belli klişelerle durum komikliği üzerine (ki bu klişeler argo sözlerin pervasızca söylenişinden ibaret) kurulu... bu rahatlık, herkesin hoşuna giden bir aldırmazlık ve gündelik hayatın bir kent kırosunca tekinsizleştirilmesi, tehditkar hale getirilişi, kolayına çoğu kişinin yapmak isteyip de yapamadığı eylemleri görünür kılıyor. "şaban" güldürülerinin çoğunda da benzer bir durum söz konusuydu ancak erken dönemdeki başarılı örneklerin yerini sonraları "aşırı mesaj verme" kaygısı güden örnekler alınca bu seri kendi çelişkilerini ve giderek azalan sinemasal değerini görünür kıldı. kemal sunal filmlerinin başarılı erken örneklerinde ise sosyal ve politik hesaplaşma doğrudan değil de, dolaylı göstergeler üzerinden ele alınıyor ve bu yüzden de kendi kurmaca dünyalarını sahici hale getiriyordu. (kapıcılar kralı, çöpçüler kralı, zübük v.s) hem hayata dairdi, hem de güldürü formatında kendi gerçekliğini kabul ettiriyordu.

recep ivedik yeni kentin denetlenemez magandasını gösterdikten sonra skeç düzeyinde kalmaya aday görünüyor. televizyondaki güldürü başka, filmdeki başka işlemek zorunda... işin sinemaya adapte edilmesi çok da manidar değil, sadece ortaya çıkan bir fun grubun merakını tatmin etmek üzere, gişeyi hedefleyerek yapılmış bir film... tutunabilmesi için daha derinlikli, daha güçlü bir omurgaya, arka plana ihtiyacı var... komedinin gücü parodinin ötesine geçip kendi irrealitesini kabul ettirmesiyle de ilintili. sadece argo laflarla, kötü klişelerle insanları sabun köpüğü kıvamında güldürmesi yetmez öyleyse... Tüm gülmelerden sonra sahici bir biçimde kendiyle ve toplumla yüzleşmesini sağlamak da zorunda... tüm gülmelerden sonra çok komikti ama ne söylemişti hatırlamıyorum dedirten cem yılmaz'ın meddahlığı mukayese edilemez bir sarsıcılıkta elbet bu yüzden de...
Argo ve küfürü kültürümüze yerleştirmeye çalışan zat-ı muhterem şahıs.
Birkaç sahnesinde güldürmeyi becerebilmiş film. Daha güzel olabilirdi. Filmin sonundan 2.sinin gelebileceği anlaşılan film.
bir şahan tiplemesi ve kesinlikle tez konusu olmalı. düşünüyorum harbi böyle zatlar var mı?
hala birçok sinema salonunda kapalı gişe oynayan bir şahan gökbakar'ın tiplemesi filmi.

tanım olayını zortlattıktan sonra, biraz film hakkında yazalım.

birçok kişi, "gittiğime pişman oldum, hiç gülmedim, insanlar buna nasıl gülerler anlamış değilim, türk halkının mizah yapısı vs." gibisinden eleştirilerde bulunmuş.

şimdi bu eleştiren kişilere kısa bir cevap vermek istiyorum. kısa dedik ama hele bir söze girelim. Efendim, recep ivedik bilinmedik bir karakter değil. şahan gökbakar bu karakteri çeşitli skeçlerle zaten izleyicilere tanıtmıştı. hani bu filme giden insanların hemen hemen tamamına yakını en azından birkaç defa, recep ivedik karakterini bilen insanlar. recep ivedik karakterinin tarzını bile bile filme gidiyorsan ve filmden çıktıktan sonra "insanlar buna nasıl gülüyorlar anlamıyorum, film çok kötüydü" şeklinde konuşuyorsan ortada başka bir problem var demektir. bile bile gidip sonra "çok kötüydü" demek eleştirmek değil. örneğin kurtlar vadisi ırak, dizi olmasaydı kesinlikle o rekoru kıramazdı. dizi sayesinde ömründe sinemaya gitmemiş adam sinemaya gitti. recep ivedik karakteri daha önceden izlenmemiş olsa da bugün hala kapalı gişe oynuyor olmazdı. -ha, karakter hakkında bir fikriniz yoktur, daha önce izlememişsinizdir, gaza gelip gitmişsinizdir, beğenmemişsinizdir amenna.- bu filme "çok kötü" diyenlerin birçoğu, pardon gibi bir filme gitmeyerek o filmin 30.000 gişe yapmasının sebebidirler. sanki iyi filmlerin hakkını teslim ediyoruz da, sonra laf ediyoruz. çakma hababam sınıfı serilerinin, dandik mehmet ali erbil filmlerinin iş yaptığı bir ülke için komedi unsuru olarak fazla gelen bir film.

neyse film için birkaç kelam etmek istersek; recep ivedik saf kan, arı, katıkısız bir maganda. ancak tipik türk maganda profilinin biraz dışında. her konuda, aymazlıklarda çok rahat ancak, çok önemli bir noktada farklı. adam abaza değil. filmin başındaki tangalı ablama bakışı dışında hani bir abazan davranışı yok. aracı bozulan hatunlara yardım ederken onlara en ufak bir terbiyesizliği yok. -terbiyesizlikten kasıt cinsel istismar- yerine göre kültürünü de konuşturmaktadır. scuba diving olayında, dalış hocasının şnörkel muhabbeti yapmasının ardından "ulan şnörkelin orada ne işi var" demesi bile yeter. maganda ama, yerine göre kültürlü bir maganda. recep ivedik'in belki tüm özellikleri aynı anda herhangi birimizde bulunmasa da, ayrı ayrı olan özellikleri hemen herkeste vardır. "koyim de tur at, tipin kayık" gibi iğrenç espirilere ise sadece kendisinin gülmesi, olayı da daha net ortaya koymaktadır.

konusu yok, vermeye çalıştığı sosyal mesaj yok -kalbiniz temiz olsun mesajı dışında-, bizim parça parça özelliklerimizi kolaj halinde bize aktaran komik bir film. şahan gökbakar da bu filmi yaparken "şu kadar gişe hedefliyorum, şunu yapacağız, bunu yapacağız" gibisinden hedeflerle yola çıkmadı. belki şu anki başarısı, kendisini bile şaşırtmıştır.
konusuz porno seven bir halkin konusuz bir komediyi sevmesi olayidir. sinema kalitesi olarak ne bir iddia var ne de bir beklenti, amac gulmek mi, guluyorsun. o zaman bosuna gereksiz tartismalara girmeyeceksin kardesim.
şahan'dan hiç hoşlanmayan bi arkadaşımla gittiğim,bu arkadaşın gülmekten koltuktan düştüğü,beni,onu ve tüm salonu yaran bir filmdir.izlenmesini şiddetle tavsiye ederim.
-gonuşma laaann
-açın şu camı,mamı.ne gokuyo lan burası apış arası gokuyo lan
-rock'n coke gibisin,çadır kurmak istiyorum
-bu ne saçma hayat,bu ne dingil hayat ya.bu ne hoppa hayat,bu ne manyak yaşam tarzı yaa
ilk dakikasından son dakikasına kadar insanı güldüren film. milleti anlamıyorum bu filme gidip de gülmeyen var mı? ne bekliyorsunuz ya da ne istiyorsunuz; dünyanın en zor işi değil mi insanı güldürmek; bu filmde fazlasıyla gülmüyor musunuz? .
(bkz: kategorisiz yesilcam filmleri)
-vay vay vay vay bunlar insana ben hayvanım anasını satim.*
"merhaba ben murat"
- " koyuyımda tur at!hahahahahaha"
esprisine hala gülebildiğim zat-ı muhterem.
bir şahan gökbakar hayranı olarak parasını basa basa gittiğim, salak internet sitelerinden kaçak olarak indirip seyretmek varken sinemamıza katkı olsun diye seyrettiğim ve gurur duyduğum filmdir. bok atmak ne kadar kolay değil mi? gülmedim diyorsun, bok atıyorsun, olsun,(eğer gittiysen) yinede maaşının ufacık bir kısmını daha güzel filmler için feda ediyorsun. ne güzel...
TV8 dekı tıplemelerıyle gercekten çığır acıyo sandıgım ama ATV ye gecınce tadını bozan ve sırf CEM YILMAZın GORAsına rakip olsun dıye ŞAHANnın yaptıgı tiplemden bozma filmi.3 mılyon ınsan nesıne gıttmıs anlamdım.komedi dükkanını kıskanıp aynısını yapmaya kalktı tutmdı işte.yaratıcılık nerde komedyen şahan????vücuda kıl yapıştırmayla recep ivedık olunuyo ama malesef kalıcı olunmuyo
halk kahramanı.tüm zamanların en iyi kürdan kullanan adamı.saygı duyulası,taklit edilesi kişilik.uzun zamandır gitmediğim sinemaya gitme nedenim*.
etraftakilerin kahkahalarından duyulamayan filmlerden biri. tamam gulmeyin demedik ama yavas be kardesim her kareye de bu kadar böğürerek gülünmez ki..
bizi hüsrana ugratmis olan filimdir.
(bkz: osuruğa gülenin osuruk kadar aklı yoktur)
(bkz: borat koyim de tur at)
türkiyede ki seyirci kitlesinin ne kadar ''45'' olduğunu kanıtlayan, rekorlara gebe film. şaşırdım mı? hayır.
türkiyedeki her şeye bok atan % 5'lik kitlenin bu filme de bok atmanın dayanılmaz elitliğini es geçmediği komedidir. ki bu elit kesim her şeyi akp'ye bağlamayı da çok sever. göbeklerini kaşımaz bunlar. çünkü bunların göbekleri de yoktur. osuramazlar da bunlar. çünkü bunlarda o g.t de yoktur. şaşırdım mı? elbette hayır!
aslında insanların bu filme nasıl gittiğini, güldüğünü anlayamıyordum düne kadar. hatta beş gün önce on arkadaşım birlikte bu filme gitmiş ve ben gelmediğim için bayağa zılgıt çekmişlerdi. dün ise amcaoğlunun evine gittiğimde filmin korsanını izlemekte olduğunu gördüm. o film boyunca güldü, kendinden geçti. beni ise afakanlar bastı. bir insan nasıl o osurukla şişe devirme esprisine gülebilirdi. kafamda bir çok soru vardı ve hepsi film bitince cevap buldu. filmin sonunda amcaoğluyla aşağı indik. önce yengemin eline tutuşturduğu çöpü yolun ortasına attı. yol boyunca yerlere balgam attı, bir kaç hatunu da sözlü taciz etti. ilahi ışık yol bitip, kahveye adım attığımızda parıldadı. tüm sorular cevap buldu. aslında amcaoğlu küçük bir recep ivedik'ti. recep ivedik'in yaptığı abartılı hareketler, amcaoğlunun hareketlerini legalleştiriyordu. böylece kendini daha kültürlü hissediyordu. işte ülkemizin son yıllarda yaşadığı değişim bu. standart şehirli, kültürlüden, recep ivedik'e kaydı. bence istanbul varoşlarında yaşıyorsanız bu filme gitmeyin. buralarda yeterince recep ivedik var.
bir çok ünlü yönetmen tarafından "3 milyon kişi bunu mu izlemeye gitti breah" denilen filmin baş kahramanıdır.

--spoiler--
http://www.haberkusagi.co...r=15.03.2008+23%3A49%3A11
--spoiler--
ünlü oyuncu şahan gökbakar'ın bir tiplemesi olan "recep ivedik" 22 şubat günü sinemalarda gösterime girdi ve filmin bazı inernet sitelerinde gizli olarak çekilmiş videoları bulunmaktadır.işte size baştan sonra "recep ivedik" filmi.

--spoiler--
http://sanalkaradeniz.com...Itemid=28&board=118.0
--spoiler--
güzel bir film değil. bütünlüklü olarak o moda girilemediği zaman o meşhur 3-5 esprisine bile güldürmeyen bir film.
Türk snema kültürünün gora dan sonraki en büyük felaketidir.tabi daha arog u görme onuruna erişemediğimiz için sıralama şimdilik böyledir.
sinemaya gidildiği vakitlerde Türk yapımlarından olanca hızla kaçılmasına sebebiyet verir bu tür vakalar.*