bugün

biraz daha pozitif düşünüldüğünde seneryosu gayet zekice yazılmış bir filmdir.

--spoiler--
uyan superman daha uçucan
--spoiler--
''sen beyazsın oğlum, en fazla sen kirlenirsin'' repliği, türk sinema tarihindeki en iyi on replik arasındadır.
"bir dolap bir insanın hayatını hep mi kurtarır?" repliği, türk sinema tarihindeki en iyi 9 replik arasındadır.

en baba geyik olduğu üzre.

misal bir takımımızın ilk onda olduğu söyleniyorsa,

bilin ki takım onuncudur.

daha yukarıda olsa kesin sayı alırdık.
"müslüm denen bi hıyar varmış" repliği, türk sinema tarihindeki en iyi 8 replik arasındadır.
Golfun farklı kullanım alanlarını bize öğreten filmdir.
"e sen komik değil, bilakis kırıcısın" repliği, türk sinema tarihindeki en iyi 7 replik arasındadır.
istanbulun güzelliklerini en iyi gösteren filmdir.
cem yılmaz'ın iş görüşmesindeki replikleri türk sinema tarihindeki en iyi 5 replik arasındadır.
Çok sağlam bir kadroya sahip olmasın karşın beklentiyi karşılamayan film.
cem yılmaz'ın bize dayağın ne olduğunu, neden atıldığını öğrettiği sahne, türk sinema tarihindeki en bilgilendirici sahnedir.
" yanlış anlama bacımsın " repliği, türk sinema tarihindeki en iyi 6 replik arasındadır.
yılmaz erdoğan'ın en iyi filmi. filmin müziğinde nil karaibrahimgil imzası var. müzik olarak fenal değil. ama sözler çok başarısız. spot kelimelerle hikaye anlatılmaya çalışılmış. ama ortada şarkının hikayesi yok.
(bkz: izan ne demek)
Cem yilmazin unutulmayan repliklerinin oldugu en guzel filmdir.
-ne güzel şarkı söylerdin. neydi o, içinde ay ışığı olan şarkı?
-deniz ve mehtap.
-hee. deniz ve mehtap, sordular seni neredesin.
-içinde ay ışığı yok onun.
-nasıl yok, deniz var mehtap var, ay ışığı da vardır.
defalarca seyredilesidir .
tekrar izleyince bile o kadar zevkli geliyor ki bu film. bence gora en iyi komedi filmi ise bu da ikinci en iyi komedi filmidir. repliklerine o kadar güldüm ki öyle yani. evet.
Yılmaz Erdoğan'ın yazıp yönettiği bir Türk filmi. Oyuncular, senaryo, ses, ışık, görüntü, çekim kalitesi neyse de ben müziklere takıldım. Müzikleri "Laço Tayfa featuring brooklyn funk essentials" adlı albümden alınmış. Halbuki bu kadar başarılı* bir filmin müziklerinin de orijinal olması gerekirdi kanımca. Gerçi Nil Karaibrahimgil söylüyor bişeler; ama yine de sahnelerdeki müzikler bir an için beni alıp götürüyor. Önceden dinlemiş olmanın bir handikapı bu bence. Müzikler bana başka şeyler ifade edebiliyor. Bu da konsantrasyonumu kaybetmeme sebep oluyor doğal olarak. Kendine has bir müziği olmalıydı bence. Bu arada filmin web sitesi oldukça başarılı.
bu filme ait okadar acımasız yorumlar okudum ki;ama gerçekten güzel bir okadarda duygusal yılmaz erdoğan harikası.
yapılmış en iyi türk filmlerinden birisidir. hem oyunculuklarıyla, hem senaryosuyla. her detayı düşünülmüş, yılmaz erdoğan kokandır. hem mizah, hem dram bir arada verilince klas bir yapım çıkıyor haliyle ortaya. esprileri ne kadar güldürmüşse, dram sahneleride o kadar hüzünlendirmiştir. ince ince işlenmiştir anlayacağınız. özelliklede şu gibi diyaloglarlada yarmıştır;
-hangi bölümde okuyosun?
-filoloji.
-nedir filoloji?
-ingiliz dili ve edebiyatı.
-filoloji, diloloji olması gerekmez mi, yani mantıken? en azından... benim için.
***
-anlıyorum.
-zaten bizde anlayışlı birisini arıyoruz. bu bir.
-...
-iki?
-efendim?
-bu bir dedin ya, iki?
-anlamadım!
türk yapımı filmler arasında favorilerim arasında olan ve oyunculuk, replik, senaryo, oyuncu kadrosu bakımından son derece zengin olan filmdir.
sinemada izlemeyediğim için çokca üzüldüğüm film. insanın içini acıttığı kadar insana yaşama devam etme enerjisi de veriyor. ne zaman bir yol ayrımında yorgun düşsem, izlerim. olabilirlikler, düştüysek kalkarız hesapları filan.
"Her zaman gölü denk getiremezsin, havuz da olur..."
--spoiler--
sıradan dayağa örnek: sıradan dayak.
yaratıcı dayağa örnek: öğretmenlerimizin cetvelle bize böyle vurması. bu unutulur mu?
--spoiler--
organize işler bunlar,
hepimizi dişler bunlar.
senin benim dinlemez,
istanbulu işler bunlar.