bugün

beklenen multiplayer tanıtım videosu çıkmış, felaket gaza getirmiş oyun. infiltrator salarian ve engineer quarian a bayıldım. yalnız turian'lı karakteri tanıtırken özelliklerde grenade yerine eşek gibi gernade yazmaları beni üzdü. casey hudson deli gibi bir oyuna imza atmış, bize de kalan 1.5 ayı beklemek kalıyor.
seslendirme kadrosu şöyle

http://www.youtube.com/watch?v=Hfvo5ueKJY8

martin sheen - the illusive man
freddie prinze jr - james vega
seth green - joker
tricia helfer <3 - edi
jessica chobot - diana allers
keith david - captain anderson
jennifer hale (bastila shan) <3 - female shepard

ashley nerede orospu çocukları ? :(
sırf kendisi için 1250 tl ye kıyıp son sistem bilgisayar topladığım, shepard ve tayfasının hikayesinin sonu. 2. oyunda ashley ile olan aşk çıkmazını güzel bir şekilde bağlamazlarsa ellerim yakalarında olur.
inatla sevgililer günü demosunu denemeyeceğim oyun. digital deluxe sürümünü pre order mı yapsam diye hala düşünmekteyim. normali 56, deluxe u 80 tl bu arada.
http://www.facebook.com/photo.php?v=10151084701853485

adresinden cgi trailerı izlenebilir. bioware videodaki seçimle oldukça şaşırttı zira seride ilk kez cgi trailerı yapıp da shepard ın yanına ashley yi koymaları ?.. 2. oyunda uğruna özel dlc yapılan mavi kafalı liara nerede hani orospu çocukları diye sorası geliyor insanın.

her neyse, ashley ile olan romance pilotuna devam etmeme sadece 18 gün kalmış bu arada. savelerim hazır; bekle beni ashley*, bekle beni mako.
maskara ismi olsa çok deli tutabilecek oyun ismidır.
demo itibari ile bir garip duran oyun.

-mass effect 2 deki ateş ederken gerek kendi sıktığımız gerekse diğer elemanların sıktığı mermileri görebiliyorduk. kim kimi vurmuş , kim kime ne sıkmış daha rahat kestiriyorduk. şu anda ise bu kalkmış. fps gibi sıktığımız anda hedefte vuruş damlacıkları çıkıyor. kim kime naapmış ben nasıl anlıycam? arkadaki keskin nişancı kimi indirdi , eleman naaptı nasıl görücem?

-2 oyunun sonunda tam bir komandoya dönüşen shephard yine amele olarak başlıyor oyuna. e hani devam gibi olacaktı? adrenalin rush 1 ne anasını satim? ben onu 4 leyeli çok olmuş. gene sıfırdan devam ettirmekte neyin nesi? diyecek olursanız ki "e nasıl olucak? level 20 küsür komandoyla başlarsak kimse karşımızda duamaz çok kolay olur" olmaz arkadaşım. bakın bilen bilir baldurs gate diye bir rpg vardır. birinci oyunu yanlış hatırlamıyorsam level 7-8 gibi bitirirsiniz. isterseniz bu karakteri baldurs gate 2 ye taşıyabilir , istersenizde yeni karakter yaratabilirsiniz. fakat buraya dikkat , yaratsanızda eskisinide devam ettirseniz o karakterin level 0 lanmaz. kaldığı yerden alırsnız 7 ise 7 , 8 ise 8. yeni isede o seviyeden başlarsınız. ve inanın bana oyun hiçte kolaylaşmaz.
sene gelmiş 2012 ye , neden mass effect 3 böyle olmasın? düşmanlarımızda ona göre zorlu olsun. süper kumandan shepherd a level 1 yakışıyormu anasını satim? bu ne lan?

edit: tam sürüm itibari ile yanılmışım. mass effect 2 deki karakteri import edince hemen hemen kaldığımız yerden devam ediyoruz yani komando olarak. harikasınız bioware.

-grafikler 2 den daha iyi değil. ama nedense bir kasma var sanki.
edit: kasma ekran kartı ayarındanmış. düzeldi.

-karakterimiz süper aksiyon adamına dönmüş. iyimi olmuş? bilemiyorum. karakterin aksiyon kapasitesini arttırdıkça oyun rpg den uzaklaşır. 2 de uzun mesafe koşamıyordu bile shepherd bunda ise aynı sınıf ve hatta bildiğin çömezleşmiş olmasına rağmen adam maraton koşuyor gözünü kırpmadan.

multiplayer hakkında ise tek kelime ile şahane olmuş diyebilirim.
uncharted 3 gibi salak salak koşma vurma oyunu bekliyordum ki adamlar resmen üzerinde çalışmış , baştan savma bir iş çıkmamış ortaya.

-grafik kalitesi çok düşmüyor , bir çok single ağırlıklı oyunun aksine.
-sınıflar arası farklar var , birbirinden farklı karakterler var. misal krogan / soldier seçip ortamlara akabiliyoruz.
-taktik var , takım çalışması var , strateji var. beyinsiz shooterlar gibi olmamış. siper almazsanız en aptal tip bile işinizi bitirebiliyorken siper alıp ciddi kapışırsanız en kasıntı durumlardan bile sağ çıkabiliyorsunuz.
siz siper aldınız e ama takım arkadaşlarınız arkanızı kollamadı. hop arkadan gelen düşman işinizi görüyor. çapraz ateş altında kalmak kesinlikle ölüm demek. olması gerektiği gibi...

-aman level 20 oldum tek başıma 5 dalga karşılarımmı diyorsunuz? başını karşılarsınız. adamlar göz açtırmıyor duruma göre. tek başına sadece bir süre hayatta kalabilirsiniz. muhakkak sıkıştırıyorlar.

-sınıflar arası farklar çok hoş. misal bir soldier sever olarak adrenalin rush ın antisi olabilecek tek düşman (en azından demodan görebildiğimiz kadarıyla) kalkanlı cerberus tur. el bombanız yoksa bu eleman sizi çok uğraştırıyor. diğer taraftan hatırlamadığım bir sınıf olan manyetik saldırı yapabilen arkadaş ise bu elemanı top gibin sektiriyor resmen. fakat o da son derece hızlı ve atletik olan level 5 civarı gelen assasin ablalara karşı zayıf kalıyor. zira bu ablanın kalkanı manyetik yemiyor , e çokda oynak? o durumda adrenalin rush ı ile bizim soldier devreye giriyor ve ağır çekimde assasin ablayı haklıyor.

kısacası ea 40 yılda bir mükemmel bir iş çıkardı. şayet bu potansiyeli geliştirirse çok manyak şeyler çıkabilir , yeni haritalar , çeşit çeşit düşmanlar. misal gethler collectorslar kroganlar hepsinin farklı taktikleri olsa stratejileri , bossları olsa yeni bir multiplayer türü sayılabilir , birçok yönden gears of wars ı andırsada deli bir potansiyel var çok daha güzel.

origin denen şeyi tekrar kullanmamı sağlayacak , sözümü yedirecek oyundur mass effect 3.
Xbox 360 versiyonu malum ortamlara düşerek PS 3 sahibi bendenizi isyanlara gark etmiş olan oyundur.
deluxe edition ını satın alarak 9 mart ı beklediğim oyun. origin ibnelik yapmazsa multide de güle oynaya yaklaşık 1 yılımı geçiririm herhalde.
malum ortamlara düşmüş olan epic oyun.
görsel

OS – Windows XP SP3/Vista SP1, Win 7
CPU – 1.8 GHz Intel Core 2 Duo (equivalent AMD CPU)
RAM – 1GB for XP / 2GB RAM for Vista/Win 7
Disc Drive – 1x speed
Hard Drive – 15 GB of free space
Video – 256 MB* (with Pixel Shader 3.0 support)
Sound – DirectX 9.0c compatible
DirectX – DirectX 9.0c August 2009 (included)
Supported chipsets – NVIDIA 7900 or better; ATI X1800 or better. Please note that NVIDIA GeForce 9300, 8500, 8400, and 8300 are below minimum system requirements, as are AMD/ATI Radeon HD3200, HD3300, and HD4350. Updates to your video and sound card drivers may be required.

Recommended System Requirements
OS – Windows XP SP3/Vista SP1, Win 7
CPU – 2.4 GHz Intel Core 2 Duo (equivalent AMD CPU)
RAM – 2GB for XP / 4GB RAM for Vista/Win 7
Disc Drive – 1x speed
Hard Drive – 15 GB of free space
Video – AMD/ATI Radeon HD 4850 512 MB or greater, NVidia GeForce 9800 GT 512 MB or greater
Sound – DirectX 9.0c compatible

minimum sistem gereksinimlerine sahip oyun.wareze düşmüştür. oynamak için iyi bir bilgisayara gerek vardır.

görsel
avrupa da 9 mart da satışa çıkıcağı için orjinali için biraz daha beklicez.
indirdim oynuyorum deli bişey. http://www.divxup.net/vip...reloaded-full-game-40602/
tek bir günde ana senaryosunu yediğim evrenin en güzel oyunu.. lan olm hayvanmısın? şunu zamana yaysana! her allahın günü böyle oyun mu çıkıyor behey dimağa kuru... 2 sene bekledin bir günde bütün sırrın içine ettin... şimdi burda henüz bitirmemiş olanlarında hevesini kursaklarında bırakıp spoiler versem iyi olurda neyse hadi vermeyeyim.. henüz mass effect potasına girmeyenler için bir spoiler vereyim ama "bir başlayın gerisi gelir".
boğazıma bir adet tuğla bırakmış oyundur. direk spoiler a geçmek istiyorum dikkat.

--spoiler--

yani ben ne diyim size lan? olum ben citadel sokaklarında heykellerimi göremeyecek miydim? kırmızı gözlerini benden gülüşünü ashley'den alan çocuklarımı sevemeyecek miydim ulan? artık kardeşim gibi olan garrus'la oturup iki bira içemeyecek miydim? oysa londra bölümü ne kadar güzeldi. başlamadan önce crewimle yaptığım duygusal konuşmalar, ashley'le yaşadığımız sıcak dakikalar. epic bir son için her şey hazırdı. yazıklar olsun lan size yazıklar olsun. hiç oynamayaydım da görmeyeydim bu günleri.

--spoiler--
--spoiler--
sonuyla sik gibi bırakmış oyun. ashley ile yaşadığımız sıcak geceler... lan güzelim kızı beyaz gelinliğe sokup mutlu sonla kapatacaktım efsaneyi. ne yaptınız amına koyim. kotor da böyle miydi pezevenkler. bastila ile halkı selamlıyorduk raven olarak. mass effect böyle bitirilir miydi piç kuruları ?
--spoiler--
büyük bir trajedinin diğer adı.

oyun bildiğin eksik. hemde az buz değil. %30 u yok oyunun.

sen ki hayvan gibi sağlam bir 2. oyun yap , mis gibi take earth back tralierları ile ağzı sulandır. reklamlarda o kadar karakter göster sonrada oyunun içine bu kadar okkalı bir şekilde et.
evet beyler oyunun içine edilmiş maalesef. hani oyun gene güzel , gene birçok rezil rüsva oyunun arasında altın gibi parlıyor orasına lafım yok. ama "mass effect" adının hakkını maalesef veremiyor.

--spoiler--
sorun nerede? nerelerde sorun yok öncelikle oradan başlayayım.
-önceki oyunlarda yaptığımız işlerin dolaylı etkilerini az da olsa görüyoruz.
-zorluk güzel ayarlanmış. en ezik görünen ai bile siperin arkasına dolandımı veriyor küsküyü elinize.
-seslendirmeler , grafikler gene muhteşem.
-birçok duygulandıran yer mevcut. gözlerimden yaş süzülen yer mevcut.
-reaper tehlikesini hissettirmişler.
-battarianlardan cannibal.
-kroganlardan brute.
-turianlardan maruder-ki bu maruder resmen bir taktik komutan edasıyla takılır. birimlerin zırhını , damage ini arttırır , ilk gördüğümde vay anasını demiştim.
-ve oyunun başrollerinden birinde olan asarilerden de yine bir başrol banshee... bu ablayı gördünüzmü allah ne verdiyse yağdırıyorsunuz. 2 tane gördünüzmü bir geri deki siperlere çekilip mustafa kemal paşamızında öngördüğü "hattı müdafa yoktur sathı müdafa vardır" stratejisini uyguluyorsunuz. eğer 3 ve daha fazla gördüyseniz ayaklarınızı götünüze vura vura topukluyorsunuz. evet benki shepard , collector base ini dağıtmış , elalemi madara etmişim 3 tane banshee yi görünce artık ortalık nasıl bir karambole büründüyse... böyle dediğime çok bakmayın aslında. en sonda gelen büyük dalganın elemanları bunlar. başka yerde 3 ü bir arada değil. evet en sondaki collector base e daldığınızda hissettiğiniz "en büyük savaş " hissiyatını londrada bu son müdafa kısmındada bire bir yaşıyorsunuz. hatta çok daha zorunu. arkadaş hayvan gibi cannibal maruder dalgası... yetmedi bir kere daha... o da yetmedi bir kere daha arkasından hayvan gibi kalabalık üstüne 2 banshee ... zar zor onu da ve o sırada haritanın her yerinden gelmek üzere yani götünüzü dayayabileceğiniz güvenli bir yer olmadan 5 brute... ki artık resmen siperlerin üzerinde kaça kaça devirdik... ve büyük ordu... ama çok büyük ordu... hepsi birden her yerden... bitmiyorlar bitmiyorlar... cephane 3. kere tükenmiş adamları diriltmekten 2 tane medpack kalmış. derken git konsola bas komutu geliyor ki o konsola nasıl koştuğumu ben bilirim.

herşey çok güzel çok iyi... beam a koş deniyor , o da güzel koşuyoruz beam a ama o da ne? sorveing tipi reaper çottadanak iniveriyor ve beama koşan herkesi avlıyor... sonra... işte sonrası yok mu? hani nasıl diyeyim? muhteşem bir ekmek kadayıfı yiyorsunuz böyle kaymaklısından. sonra en güzel yeri olan kısmına geldiğinizde çatalı bir batırıyorsunuz ve o da nesi? bildiğin bok çıkıyor... işte mass effect 3 ün özeti budur. oyunun finalini görmeseydim pc patlasaydi bişi olsaydı , rahat 95 i basabilirdim. ama ne zaman ki dünyaya saldırıyoruz , o beam a giriyoruz oyun çok fena sıçıyor. eksikleri saymaya başlayalım.

-gezegen gezegen dolanıp topladığınız birimler varya... onlar bir halta yaramıyor. sadece rakamlardan ibaretler. ben ki bekledim. asarilerin komandolarını bulunca bir yerde yardıma koşacaklar , gethleri alınca helalinden 1-2 reaper gemisi indiricekler , bilmemne sniper squad ı alınca uçanı kaçanı affetmeyecekler... nafile. hiçbişi yok. tek bir eylem , tek bir görüntü bile... koskoca bir sıfır.
anca dünyaya girerken tekmil veriyorlar o kadar. yapacaklardı arkadaşım. adı mass effect ise oyunun yapacaklardı. zor bişe değil.

-takım için adam alma opsiyonu resmen kıt. 10 a yaklaşan mass effect 2 nerdeee bu 4-5 e indiren 3 nerede.
herşeyi geçtim benim manita diye ayarladığım miranda nerde lan?!?!?! topu topu 3-5 yerde göründü. bumudur? karakter tuttu diye yoketmenizmi gerekiyor? 1. oyundada liara tuttu diye 2 ye koymadınız. ashley i spectre yapan kalıbınıza da tüküreyim ayrıca. o konseye vermiştir kesin yoksa o kaltakta o kapasite yok. paragon olsun diye ses etmedik tabi.

-2 deki maden toplama şeyi için kötü deniyordu. bunda ise artifact toplama şeyi ondan 1000 kat daha kötü. en azından maden topladığımızda bir amaç vardı. burda ise armut gibi ya asker katılıyor ya artifact. asker katılıyor dediğime de bakmayın. rakam katılıyor sadece. 1 de 2 de o gezegenlerde kaçakçılar bulma onlarla çatışma görevleri falan yok. komple fıs. zaten main questler haricinde herşey citidatel de. ki onlarıda çok salakça yapmışlar. etrafta fellik fellik koşturuyorsunuz aman quest varmı diye. halkla kaynaşma olayı güzel olmuş bazı tartışmalara müdehale edip itibar kazanıyoruz falan. hoş sonuçta bir halta yaramıyor ya...

-şu reaper a hedef kitleyip vurduğumuz kısım epikti.

-gelelim en büyük saçmalık olan oyun sonuna. en başta demiştim %30 eksik diye. işte o %30 un %5 i burasıdır. arkadaş reaperlar ne ara citidatel e gitti ne ara oradaki filoyu biçti , ne ara ele geçirdi o komplex yapıyıda dünyaya götürdü? nerenizden uyduruyorsunuz lan?!?!? bu citidatelin yanında zaten hayvan gibi filo var. oraya baskın yapsa bu reaper ibibikleri admiral hackett bize bir haber uçurur hemen koşuveririz yardıma. yok öyle bir saldırı falan. kaldıki o kadar araç gereç adam asker topladık citidatel e öööyle kolayca alamaz reaperlar orayı.

-gelelim dünyaya , adam gibi 2 quest yok yemin ederim. insan birşeyler bekliyor , gene 2. oyunda tüm takımı kullanmıştık takımlara bölmüştük komuta etmiştik falan. güzeldi yani. birşeyler başarmıştık. burda komple tıraş.

-dünyaya inipte şu anti air gun ı patlattığımız kısımda az kulağını çınlatmadım yapımcıların. lan öyle efektmi olur?!?!? kas gürültüyü , ışığı al sana handikap ha? oldu canım. yürü git lan!.

-zaten dünya kısmı üzülerek söylüyorum çatışma olarak nispeten doyursada oyunun en zayıf kısmı. final olarak nitelendirmek yerinde olur. dökülüyor resmen.
önceki oyunlarda seçtiğiniz yaptığınız hiçbir seçeneğin kararın , süper iyimi süper kötümü oluşunuzun finale hiçbir etkisi yok. 16 farklı son var deniyordu. komple iftira. tek fark birinde mass relayları patlatan ışık mavi diğerinde kırmızı , diğerinde yeşil... photoshop terk şerefsizim.

normandy ne ara ftl ye atladı lan!!!! nere ara tüm takımı aldı lan yanına!!! daha 3 saniye evvel beam e koşarken arkamdaydılar benim karakterin şaftı kaydıysa onlarda ölmüştür herhalde diyordum ki adamlar güle oynaya normandy den çıktı iyimi? bu ne lan?
1-bu adamlarla öyle samimiyetimiz oluyorki "git" desen gitmezler. kaçmazlar. "ölmeye geldik shephard reis" moduna girmişler.
2- kaçmaya bile çalışsa 1 adım arkamdaki adam normandy e ışınlanamaz öyle zart diye. anasını satim takıma garrus ve liarayı aldım hop onlar normandyden çıkıyor ha? götünüze girsin normandy ey senaristler. zıkkım olsun verdiğim 50 tl. "dlc ile açıklarlar" diye ıkınmasın kimse. zira imkansız. bu evrende ışınlanma diye birşey yok. yoldaşlarımızda kaçmaz. sonuç tırt.
3-hadi beam a biz girdik. illusive man in ne işi var lan orada??!?!?! yörüyün gidin lan işinize!

4-catalys denen zıkkım ne lan öyle? shephard mal mı anasını satim?

catalyst: merhaba shephard. ben reaper ın zihniyim. şimdi ya şu elektirik akımına elini sok , ya şurdaki yüksek yoğunluktaki enerjinin geçtiği yerden atla. yada şu patlayıcıya kurşun sık. güven bana , reaper a güvenmeyeceksinde kime güveneceksin?

shephard: tamam...
yürüyün lan!

böyle aptal bir son mu olur anasını satim?!?! shephard dediğimiz karakter öyle ne idüğü belirsiz 3. sınıf hologramlara papuç bırakmaz. mevzu bahis hologramsa illusive man in hologramıda çok daha kaliteliydi bir kere.
3 sondan birinde reaperları ve teknolojik olan her naneyi yokediyoruz. diğerinde reaperların kontrolünü ele geçiriyoruz. 3. son olan insan-teknoloji dostluğu da 2. sinin yeşil ışıklısı... şaka yapmıyorum 1-1 aynı ama yeşil.

saçmalılara geçelim.
1- ikinci oyunda gördüğümüz human/reaper ın en azından tamamlanmış halini göreceğiz diye bekliyordum ben beam in içinde. hiç bahsedilmedi bile. laf olsun işte yaratıcıya başkaldırmasın diye gelişen medeniyetleri katlediyoruz... aman ne açıklayıcı. kime baş kaldıracakmış? sen kaldırmışsın zaten proteanlara ? niye collectorsu yaptınız? human reaper ne ayak?

2-catalyst yani reaper malmıda gemiye girene "eh madem gemiye girdin al istersen bizi yoket" diyor?

3-oyunda niye bir final boss u yok? eyvallan assasin ile kapışmak güzeldi. ama boss yok lan? bu reaper lar niye böyle yapıyor? nedir dertleri? hiç cevap falan yok.

oyunun zirve noktası kanımca liara nın odamıza gelipte bizimle ilgili bir biografi hazırladığı yerdi. şerefsizim gözlerim doldu. kafamda canlanan sonda normandy ve tüm ekip shephardla birlikte kül olur. tabi reaperların ana üssünü de yanında götütür. citidatel de heykelimiz ve bu hologram oynatılır falan.

daha farklı varyasyonlar üretilebilir tabi.
misal en başta 2. oyunda illusive man in istediğiniz yapınca yani collectors base i yoketmeyipte cerberus a teslim edince 3. oyunun kopmple değişmesini beklerdim. mantıkta onu gerektirir zaten. niye çatışalım illusive man ile? ona çalışmışız zaten. beraber en karanlık yöntemlerle reaper tehdidini ortadan kaldırmak olurdu en olası yöntem. takıma da şu assasin i alırdık. oyunun gidişatı bambaşka oldu bak...
ama nerdeee.

kısacası oyunun şu dünyaya dönüş kısmı harici 80 dünyadan sonra özelliklede finale doğru ise 30 , finalden sonra ise 20 diyorum. ortalama alırsakta bir oyun için 60-70 den yukarısını haketmiyor.

ha esrarı fazla çekipte shephard a son saniyesinde nefes aldırma animasyonu koyan yazar bozuntularına da aldırış etmeyin. shephard öldü beyler. şu reaperları yoketme videosunun sonundan bahsediyorum. güyya enkazın içinde nefes alıyor falan... yürü git lan! bu adam 2. oyun başında uzaydan dünyaya çakıldı, üzerinde kıyafeti olmasına rağmen çamur gibi birşey kaldı geriye. 2 yılda anca cerberus adam edebildi tekrar. burda ise ;
uzaydayız 1.
citidatel biz içindeyken patlıyor 2.
içindeyken patlıyor ve bizim değil koruyucu kıyafet ,ayakta duracak dermanımız bile yok 3.
kısacası mal senaristler para hırsına 4. oyun sinyali vermiş olsada o aşırı metamfetamin kullanmaktan yamulmuş beyinleri bile shephard ı o durumdan kurtaramaz.
amma da dolmuşum... kolay değil. ben ki şu oyunun finaline kadar "lan mass effect 2 yi tekrar bitireyimde kelly yi kurtarayım , mühendisleri kurtarayım , aman oyunun sonunu değiştireyim , daha iyi olayım" diyordum ki oyun finali sağolsun bunların hiçbir önemi olmadığını bana gösterdi
--spoiler--

http://www.youtube.com/watch?v=4H_A7SeawU4&feature=related şu eleman söylenecek herşeyi anlatmış.

oyunda beni ağlatan en sağlam yer http://www.youtube.com/watch?v=P_pHCKp5rqU

oyun sonuyla ilgili bir youtube yorumu
"bioware should give some lipstick with the game, everyone likes to look pretty when they get&#65279; fucked"
son 15 dakikaya kadar süper oyundur alın oynayın.
--spoiler--
o bu değil de kai leng'i renegade le kestiğim an aldığım haz için bile gidip alınır.
--spoiler--
(bkz: mass effect 2) ile birlikte evrenin en güzel oyunudur. *
finali için yeni içerik gelicekmiş. http://uk.ps3.ign.com/art...ts&utm_source=twitter
sonuna kadar güzel getirilip sonunda mıçılan oyundur.
böyle final mi olur amk.
sinema tadında oyun. efsanedir gözümde.
10 nisanda ilk dlc si gelecek oyun. ücretsiz olacak ve orjinal oyun sahibi değilseniz pek mühim değil. zira mp geliştirmeleri olacak. orjinal edinenleri ve beni kapsayan kısmı şöyle:

geth infiltrator
batarian sentinel
krogan battlemaster vanguard (vanguard krogan... oha ?)
batarian soldier
geth engineer
asari justicar adept sınıfları

Striker Assault Rifle
Kishock Harpoon Gun
Geth Plasma SMG silahları

Firebase Condor
Firebase hydra haritaları
karakter kontrolü vasat olan oyundur.*
commander shepard efsanesini anlatan son halka. Bioware oyunu.

Aslında yazılıp çizilecek çok şey var, ama sayfalar yetmez. Seride duygusal anlara en çok yer veren oyun. Net olarak 4 yerde manly şekilde gözlerim yaşardı. Düşman çeşidi çok ama temelde ya cerberus, ya reaper. Multiplayer kısmı inanılmaz keyifli, söylemeden geçmeyeyim.

Aslında bu oyun üzerine saatlerce konuşabilirim ama mecalim yok... Ah bir de plothole dolu olmasaymış yüzyılın oyunu olurmuş.