bugün

hem sağ hem sol eliyle aynı anda resim çizdiği söylenen ressam. *
aynı anda farklı dilleri farklı elleriyle yazabildiği söylenen adam...
sen kamyonu kullan leonardo da vinci gibi bir espiriye konu olmuş yüce mucit. *
ressam olarak taninmasina ragmen hayati boyunca sadece 12 tablosu bulunan bilim adami. Muhendislik ve mucitlik alanlarindaki arastirmalari ve yapitlari daha coktur, ancak mona lisa sayesinde ressam olarak hafizalaramiza kazinmistir.
rönesans mimarı, müzisyen, anatomist, mucit, mühendis, heykeltraş, geometrisyen ve ressamdır. dünyanın en zeki insanı olduğu da söylenir.
uyuyanın ayaklarını hafifçe gıdıklayan alarmlı saat geliştirmiş...
eliyle kusursuz çember çizebilen filozof, bilim adamı, ressam, hüner de sınır tanımayan insan.
insan eskizleri günümüz anatomi kitaplarını aratmayan kimse.
günümüzde ressam kimliği ile bilinen aslında döneminin en sağlam animatörü olan kişidir. zengin insanların parti, düğün derneklerinde sahne ve ışık şovlarını tasarlıyormuş. Tıp, mühendislik, mimarlık, heykel gibi alanlarda çalışmaları vardır. istanbul köprüsünü ilk tasarlayan kişi olma ünvanınıda elinde tutmaktadır.

Ayrıca yaptığı Mona Lisa isimli eserde dahiliğini tamamen gözler önüne sermiştir. kendinin kadın halini çizmiş olduğu veya bir soylunun eşinin resminin olduğuna dair söylentiler olsa da asıl takılmamız gereken nokta o kadar küçük boyutlu bir resimde arka planın bu kadar ayrıntılı verilebilmesidir. portre de arka planda manzara, ilk defa bu eserde kullanılmıştır.
der ki:
-resim bir akıl işidir.
-gecenin sessizliği içinde düşüncenizde, gündüz gördüğünüz nesnelerin konturlarını çizersiniz. zeka ile elin birlikte çalışmadığı yerde ne sanat, ne de sanatçı vardır.
-aşk bilgiden doğar. ne kadar derin bilirsek o kadar severiz.
-deneme kesinliğin anasıdır, bilgi kesinliktir.
babasından kalma tam adıyla leonardo di ser piero da vinci olarak bilinen sanat ve bilim adamı. garip huyları ve tavırları olan hafif kaçık, marifetli insan. kendini asla bir ressam olarak görmemiştir ama döneme nam salan bir tarz da yaratmıştır. kimseyi de eğitmeden göçüp gitmiştir bu sema altından. ayrıca yaptığı söylenen bir çok muhteşem eserini de uğraştığı kimyasal karışımlarla koruyacağına bok etmiştir. yani bu demek oluyor ki bilim adına yine kendi yarattığı sanatı riske atabiliyor ve ardından düşünmüyor bile.
Sion tarikati'nin, dokuzuncu buyuk ustasi olarak kabul ettigi kisidir.
alfabetik aramalarda d değil, l harfinde yer alır.
ayrıca (bkz: lady with an ermine)
(bkz: ginevra de benci)
(bkz: vitruvian man)
(bkz: the last supper)
(bkz: mona lisa)
sanatçı=dahi işte leonardo da vinci' nin kanıtladığı eşitlik . hala onun bazı çizimlerinin ne olduğu çözülemiyor ( tabi zamanında helikopterde çözülememişti) ayrıca hala onun projelerini devam ettirmeye çalışıyorlar. *
book of genius a göre dünyanın en büyük geniusu...
Leonardo da vinci ser piero da vinci adında bir noterin ve Caterina isminde bir kadının gayrimeşru oğludur. Bu yüzden bir okul eğitimi alamamıştır. Babası ve annesi kendisini doğumundan kısa bir süre sonra başkalarıyla evlendiler. Hiç okul eğitimi alamayan Leonardo yu dedesi Verrocchio nun Via Da Agnola daki sanat atölyesine resim sanatını öğrenmek üzere götürdü. * Matematiği ve mühendisliği ise kendi kendine öğrenmiştir.
Bu da öznel şeysi:
Gayrimeşru bir çocuk olan Leonardo da Vinci nin eşcinsel olduğuna inanmıyorum *. Hemen her kaynakta çok yakışıklı olduğu ve vücudunu sergilemeyi çok sevdiği söylenmektedir. Muhtemelen bu sevgili bulmak içindi. Sonra ise çok büyük güç ve üne kavuştu. Bundan sonra da muhtemelen birçok talibi olmuştur . Eğer birazcık zekiyse * gelenlerin hepsinin sadece ününe geldiğini anlamıştır . Kendisi hakkında eşcinsel söylentisi çıkartmak bu gereksiz kişilerden kurtulmak için muhteşem bir filtre.
Bir de eşcinsel bir adam bir kadının resmini yapmak için niye 4 senesini harcasın? Sonra o resmi niye satmasın da hep yanında taşısın? *
ölüleri mezardan çıkarıp kaslarını parçalara ayırarak insan formunda ustalığa ulaşmış bilim adamı, ressam, doktor...
zekası 220 kabul edilen, ölçülemeyen dahi sınıfında incelenen çok yönlü kişilik.

ölümünün üzerinden yüzyıllar geçmesine rağmen saygı uyandırması ile zamanında hem ibne, hem piç olarak damgalanması arasındaki derin ironi gözlerden kaçıyor aslında. mezarı fransız devrimi esnasında yok edilmiş bu anatomi takıntılı harika bilim adamı, zamanında biraz daha teşvik edilseydi, daha ne gibi eserler çıkarırdı acaba diye düşünmekten kendimi alamıyorum...
Büyük italyan sanatçı. Yalnız gelmiş geçmiş sanatçıların en büyüklerinden biri olarak değil, yapıcılık ve araştırıcılığı ile de büyük bir insandır. Ressam, heykeltıraş, mimar, müzisyen, mühendis ve filozoftur.Floransalı bir avukatın oğludur, ilk sanat eğitimini doğduğu şehirde, çevresinden almış, 1485 yılında Milano prensinin hizmetine girerek Floransadan ayrılmıştır. Milano da bulunduğu yıllarda çeşitli resimler ve heykeller yapmış 1499 da ilkin Venedike oradan da Floransaya gitmiştir. Floransada da çeşitli portreler, sanat eserleri meydana getirmiş, bu yıllarda, dört yıl çalışarak yaptığı La Gioconda portresi ile en büyük şaheserini vermiştir. 1506 - 13 yılları arasında Milanoda 1513 yılında Romada bulunmuştur. Hayatının son iki buçuk yılını Fransa kralı François I.in yanında geçirmiştir.
roma'nın iki uluslararası havaalanından biri olan fiumicino havaalanının bilinen diğer adıdır aynı zamanda.
zeka sınırlarını üstün gözlemleri ve deneyselliğiyle aşmış dahidir.
saygı duyulası büyük üstad. isim babam.
yarattığı eserleri hala ne anlattığı tartışma konusu olan bilim adamıdır.
(bkz: kayalıklar bakiresi)
"deneyim hiçbir zaman yanılmaz, yanılgıya düşen yalnızca kendi sonuçlarını doğuran ve nedeni deneyimleriniz olmayan kararınızdır." sözünün sahibi.

sadece bir şey yahut bir kimse olmanın tek yol olmadığını yaşayarak göstermiş sevilen bir delidir aynı zamanda. 'başladıklarını bitirebilse tıp bilimi şu anda bulunduğu yerden çok daha ilerde olurdu' diyenlerin sayısı ve gerekçeleri görmezden gelinecek gibi değildir. en önemli eserlerinden ikisini * * de yarım bırakmıştır.
ünlü ressam, heykeltıraş, müzisyen, mimar, bilim adamı ve mucitti. ortaya koyduğu eserlerinin ve öldükten sonra ortaya çıkan taslak defterinde ele geçen kimi projelerine hala anlam verilememiştir. bu yüzden kendisinin bilim adamı değilde sanatçı kimliği daha ön plandadır. bilim adına gerçekleştirdiklerini sadece kendini tatmin etmek amacıyla yapmış olması bilimin ilerlemesindeki katkısı oranını düşük düzeyde kılmıştır.