bugün

"Mevlana" nın tespitlerinden biridir. Ben buradaki derin manayı anlayamıyorum anlayabilen anlatabilecek olanlar varsa anlatırsa memnuniyetle okurum.

http://www.masnavi.net/1/10/tur/5/2465/

görsel
Milyonların kutsallık addettiği Aynı eserde şöyle bir misal daha vardır kadını aşağılayan. Artık fikra mı dersiniz başka birşey mi bilemem...

#############

Bir kadın oynaşı ile aptal kocasının gözü önünde sevişip buluşmak istiyordu.

3545. Kocasına a iyi talihli kişi, ağaca çıkıp meyve toplamak istiyorum dedi. Ağaca çıkınca kocasına baktı ağlamaya başladı. Dedi ki: A merdut ahlâksız… Üstündeki lûti kim? Karı gibi onun altına yatmışsın… Meğerse sen ne ibneymişsin! Kocası senin başın döndü galiba… Çünkü burada benden başka kimse yok dedi.

3550. Kadın o üstüne binen kalpaklı herif kim, söyle hele diye birkaç kere daha sordu, söylendi. Adama kadın ağaçtan in; başın döndü; adam akıllı bunadın sen dedi. Kadın, ağaçtan indi; kocası ağaca çıktı. Kadın da oynaşını göğsüne çekti. Kocası bağırdı: A orospu maymun gibi üstüne çıkan o adam kim? Kadın burada benden başka kimse yok ki dedi… Kendine gel, senin başın döndü galiba, saçmalama.

3555. Adam, bu sözü birkaç kere söylediyse de kadın, “Bu armut ağacından olacak! Ben de armut ağacının üstündeyken öyle şeyler gördüm be hey kaltaban! Aşağıya inde bak… Benden başka kimse yok, bütün bu hayaller armut ağacından! Şaka ve lâtife bir şey belletmeye yarar… Onu ciddi gibi dinle; görünüşte lâtife oluşuna kapılma! Her ciddi şey, maskaralara göre maskaralık, şakadır… Fakat akıllara göre de lâtifeler, ciddidir.
Erkekler kokuya ve renklere düşkün değil midir? Daha doğrusu her insan güzel kokulara ve renklere düşkün değil midir? O halde her insan hayvana mı meyillidir yoksa zaten insan gelişmiş hayvan mıdır?
sayın mevlana ara sıra böyle nerden estiği, ilham aldığı belli olmayan inciler yumurtlamış. onun açıklamasına göre ben bu misalleri mecazi anlamda kullanıyorum diyor. yav mevlana amca kaş yapayım derken göz çıkarmanın alemi yok, senin mesnevi'ni anlayan var anlamayan var. böyle cümleler kullanırsan olmaz beya. anlatışa göre fetva verirler değil mi? bu senin yaptığın hiç etik değil.
yani kadına hayvan dediğimiz zaman, hayvan sıfatı kadından üstündür diyor. yani kadına hayvan demek hayvana hakaret etmektir demek istiyor.

mevlana gaydı ve kadınlara karşı böyle söz kullanmasını çekememezliğe verebiliriz. sonuçta kadınların o pofuduk bedenleri varken kim senin kıllı götünü şey yapsın mevlana?

haddini bil!

ayrıca mevlana ne olursan ol gel derken, şems gelsin diye olaya herkesi dahil etmek istedi ama amacı bu değildi.
mevlana' nın "ne olursan gel" diye bir sözü olmadığı halde yıllardır söylemiş gibi milleti kekliyorlar. maksat etkinlik olsun para gelsin. bu sözün mevlana tarafından söylenmediğini, mesnevinin arkasındaki boş sayfaya bir şeyh tarafından yazıldığını cerrahi tarikatından olan avukat ömer tuğrul inançer defalarca kendini yırtıp söylemesine rağmen bizim sorgulamayan, araştırmayan saftirikler hala inanmakta ısrar ediyorlar. adamın dilinde tüy bitti söylemekten yuh artık .ne diyelim uğurlar olsun.
Bir mevlana sözü.