bugün
- gül gibi kokan sözlüğün ağır abisi21
- zeynep bastık'ın beyaz külodu16
- izmirde 5 çocuğun öldüğü yangın11
- belediye konserleri yasaklansın13
- mesai saatlerinde entry girenleri cimere bildirmek8
- yazarların romantiklik seviyesi21
- anın görüntüsü12
- judas'ın ölmesi8
- 17 yaşında bmw vs 3 yaşında egea9
- profesörün sokak köpeği saldırısına uğradığı ülke22
- kedimi kim yedi1'in ölmesi13
- nerede o eski yazarlar23
- güvenmemeyi nasıl öğrendin10
- peter parker'ın mutsuz olması13
- reis deyince akla ilk gelen23
- günün sözü9
- realite manipülasyonu21
- müslüman diye hamas'ı savunmak22
- mel mel vs eylulsabahi40
- özlem zengin21
- gece yatarken kurulan hayaller16
- tanışmak istediğiniz yazar14
- bazlama açmayı bilmeyen kız10
- bir erkeğin bağımlılık yapabilecek özellikleri8
- ölsem helvamı hangi yazar yapar22
- sana şimdi ne mesajlar geliyordur17
- victor osimhen8
- eskiamaeksikbiri21
- larisalisa öldü mü9
- b12 takviyesi10
- gecenin şarkısı9
- yazarların en çok sevdiği aylar29
- israfa son vermek için yapılması zaruri olan 3 şey29
- puura11
- sözlük kızlarının bugünkü kombinleri22
- sigara içen insan aptaldır28
- thusnelda10
- amk diyen kezo8
- sevgilisinden yeni ayrılan kız11
- kanka olmak istediğiniz yazarlar20
- şalgam suyu10
- dini bütün bir kızı etkilemenin yolları20
- sokakta görülen kediye naber lan demek9
- larisalisa13
- sözlük erkeklerinin bu günkü kombini15
- istifa etme nedenleriniz16
- bamya seven erkek22
- hz ömer'in nil nehrine racon kesmesi12
- arabanın antifrizini değiştirebilen kız8
- konusu belirsiz kavga8
kars'ta yapımı erzurum ve diyarbakır kültür ve tabiat varlıklarını koruma kurulunun raporu ile durdurulmu$ bir anıt.
kars kalesi'nin çaprazında kalır. (bkz: kars kalesi)
ermenilerin "soykırım anıtına" karşılık niteliğinde kars'a yaptırılan anıttır. heykeltraş mehmet paksoy tarafından yapımına ankara'da devam edilmektedir. anıtın estetik açıdan hiç bir nitelik taşımadığını gözden kaçıran kars belediye başkanı naif alibeyoğlu'nun " paris'in eiffel gibi bir sembolü, anıtı var; kars'ın da sembolü insanlık anıtı olacak" sözleri ironiktir.
erdoğanın ucube olarak nitelendirdiği heykel.
yıkılması gündemde
http://www.ntvmsnbc.com/id/25169303/
bu konu üzerine 'adam sanatçı beyler' diyesi geliyor insanın.
yaradanımız bize on parmağında on marifet bir padişah nasip eyledi.
yıkılması gündemde
http://www.ntvmsnbc.com/id/25169303/
bu konu üzerine 'adam sanatçı beyler' diyesi geliyor insanın.
yaradanımız bize on parmağında on marifet bir padişah nasip eyledi.
eğer yıkılırsa ülkenin sanata bakış açısının en olduğunu daha iyi anlayıp hayatıma yön vermemi sağlar. zaten böyle bir tartışmayla bile bakış açısı belli ama. kültür ve turizm bakan'ını göreve davet ediyorum. yıkın gidip kendim dikilcem insanlık anıtı niyetine. !1!1 (bkz: kızgın yan komşu)
bir zihniyete niye battığı anlaşılamayan anıt..
nesi rahatsız ediyor be arkadaş.
nesi rahatsız ediyor be arkadaş.
Başbakan tarafından ucubeye benzetilen anıt.
insanlık anıtı'na ucube deyip yıktırmak isteyen insanlık mahrumu boşbakanımız var bizim..
Allahtan o devasa Özgürlük Anıtı bizim ülkede değil. onu mümkün değil gözleri götürmezdi.
Allahtan o devasa Özgürlük Anıtı bizim ülkede değil. onu mümkün değil gözleri götürmezdi.
dünya üzerinde binlerce var.
dünyada miyarlarca insan yaşadığından olsa gerek.
dünyada miyarlarca insan yaşadığından olsa gerek.
Muhterem başbakan yapacağını yapmış ve her zamanki gibi bizleri şaşırtmamıştır.Sanat eseri olarak bakması imkansız olduğuna göre put demeli ve kaldırın emrini vermeliydi üstüne düşeni yapmış durumdadır kendisi, ve halkın alkışları arasında konuşmasını tamamlamıştır.
-varol başbakan !!
-I love recep!!
-o heykelcikler kaldırılmasaydı ne olurdu halimiz çok yaşa !!!
-varol başbakan !!
-I love recep!!
-o heykelcikler kaldırılmasaydı ne olurdu halimiz çok yaşa !!!
e$cinselliği sembolize eden anıt. bir an önce yıkılmalı.
söz konusu anıtın 'soykırım yapılmadığına dair' bir anıt olduğu öne sürülüyor. hadi başbakan sanattan anlamıyor diyelim o yüzden bunu bi boka benzetemedi. ya siz sevgili sanatın ve sanatçının dostu olan çokbilmişler bu taş yığından ne anladınız da hemen muhalefete geçtiniz? muhalefet olsun da taştan olsun boktan olsun. bizzat siparişi veren herif ntv'ye çıkmış diyor ki paris'te eyfel var, amerika'da özgürlük heykeli var bizde neden olmasın mantığıyla hareket ettik, istedik ki türkiye bununla anılsın diyor. e kardeşim olmamış ki. ne yani heykeltraşın birinin hayal dünyasında geliştirdiği şeyi beğenmek zorunda mı insanlar? bir ülkede halka rağmen hiçbir şey devam etmez. halk istemiyorsa yıkılır, başbakan da halkın tepkisini dikkate alarak söylemiştir bunları. o kadar!
tiz zamanda kafası uçurula!
tiz zamanda kafası uçurula!
her ne kadar bende heykelin tipinden çok bişey anlamasam da aynı şekilde picasso'nun eserlerinden de tat almıyorum. o nedenle heykeltraşın görüşlerini ve yansıtmak istediği duygulara kulak verilmelidir.
anıtsal heykellerinde somut, herkesin kafsında aynı şeyi hatırlatan şeyler olmaması da gayet doğal.
anıtsal heykellerinde somut, herkesin kafsında aynı şeyi hatırlatan şeyler olmaması da gayet doğal.
bir başbakan her konuda açıkça kendi fikrini/beğenisini söylemez, söylememesi gerekir. konuşması, oturması, kalkması vs ilgili bilimum danışmanı, şusu busuyla karar verir. yani bu insanlar onun dilinin kemiği olur aynı zamanda. kendi sonunu hazırlamaması için bireysel değil toplum menfaatine düşünmesini sağlarlar. rtenin bu bahsettiklerimle uzaktan yakından alakası olmadığını yıllardır biliyoruz. kendisi marifetmiş gibi ezber bozar malum. ama bir ülkenin başbakanının bir heykele veya herhangi bir sanat eserine ucube demesi kelimenin tam anlamıyla üzücüdür, cahilane bir tutumdur. o bahsettiğim danışmanlarının fikrini alıp beğenmediği heykel hakkında bu kadar çirkin ve yakışıksız bir söz söylemez, onlarla beraber orta yollu bir karar alabilirdi pekala. ama söz ağızdan çıktı bir kere. kulaklarımız bari bunu duymayaydı keşke.
bakmakla görmek arasında ve görülenin ardındakini görmek arasında büyük bir fark vardır. bu farkı görebilmek için de at gözlüklerinizi çıkarmanız gerekir. bir eser beğenilir ya da beğenilmez. ben ya da herhangi biri yorumlayabiliriz de, birçok sanatçının yaşadığı bir devletin başbakanı eleştirmenin de ötesinde sokak ağzıyla ucube diyerek vizyonunun ne kadar geniş(?!) olduğunu birkez daha göstermiştir. bana mustafa kemal atatürk' ün bir sözünü hatırlattı, "efendiler... hepiniz milletvekili olabilirsiniz, bakan olabilirsiniz; hattâ cumhurbaşkanı olabilirsiniz; fakat, sanatçı olamazsınız..."
başbakan'dan tam bir hafta önce benim de ucubeye benzettiğim anıttır. aslında ucube değil de dev bir penise benzettiğim anıttır.
bir hafta önce hayatımda ilk kez kars'da bulundum. bu anıttan haberim yoktu. yakın zamanda yapılmış ve yapımı medyada yer bulmasına rağmen benim dikkatimi çekmemiş. kars'a inip şehri gezerken aksi mümkün olmadığı için gözüm takıldı tepedeki devasa heykele. bu nedir diyerek internet'ten heykelin ne amaçla dikildiğini, ne anlama geldiğini, kim tarafından yapıldığını öğrendim. anlamlı bir girişim olsa da tepeye baktığımda gördüğüm şey değişmiyordu bir türlü. şehrin içinden kars kalesi'ne doğru giderken, heykelin iki parçası arka arkaya geliyor ve, iki parçalı insanlık anıtı yerine, blok halinde dev bir penis görüntüsü veriyordu.
bir hafta sonra başbakan gitti kars'a. malum açıklamayı yaptı. muhtemelen o da penise benzettiği için rahatsız oldu ve ucube tanımını kullandı. her ne kadar hemfikir olsak da, bir sanat eseri hakkında yorum yapma hakkı herkes için geçerli olsa da, beğenmeyerek yıkılmasına karar vermek, bir başbakan'ın bile haddi olmasa gerek. şahsi olarak benim de estetik anlayışıma hitab etmese de, sanat eseri olmadığına karar verme yetisinin ne bende, ne de başbakan'da bulunduğunu düşünüyorum. birikimimiz yetmez. sanat eseridir ama ben beğenmedim, gücüm de var, o halde kaldırın şu ucubeyi gözümün önünden demek ise f ile başlayan o çirkin kelimeye* yapılmış bir ithaf olabilir ancak.
şehrin dokusu ile açık bir şekilde uyumsuz bu heykel. bir kere kars gibi, koyu kahverengi tonda bir şehre mermerden bembeyaz heykel dikmek bile hatalı bence. bronz'dan yapılsa bu kadar göze batmazdı sanırım. üstelik yüksek olsun, ermenistan'dan bile görünsün diye bir heykel yapılırken, bunun da düşünülürek, uzaktan da vermek istediği mesajı verebilen bir heykel yapılmalıydı. ermeniler'le başlayan sıcak ilişkilerin birden kesilmesinin heykelle alakası olabilir mi acaba? ermenistan'dan da kars'dan göründüğü gibi görünüyorsa bir ilgisi olabilir sanki.
yine de yıkılmamalı bu heykel. alternatif bir yere taşınabilir sanırım. yakından çekilmiş fotoğraflarında baktım, hiç de penise benzemiyor. güzel göründü gözüme hatta. ama başbakan beğenmedi diye heykel yıkmak, bir heykel için yıkmak fiilini kullanmak bile kulağıma yeterince korkutucu gelirken, sırf başbakan beğenmediği için kitap yakmanın, şarkı yasaklamanın, tablo parçalamanın yolunu açar bence.
bir hafta önce hayatımda ilk kez kars'da bulundum. bu anıttan haberim yoktu. yakın zamanda yapılmış ve yapımı medyada yer bulmasına rağmen benim dikkatimi çekmemiş. kars'a inip şehri gezerken aksi mümkün olmadığı için gözüm takıldı tepedeki devasa heykele. bu nedir diyerek internet'ten heykelin ne amaçla dikildiğini, ne anlama geldiğini, kim tarafından yapıldığını öğrendim. anlamlı bir girişim olsa da tepeye baktığımda gördüğüm şey değişmiyordu bir türlü. şehrin içinden kars kalesi'ne doğru giderken, heykelin iki parçası arka arkaya geliyor ve, iki parçalı insanlık anıtı yerine, blok halinde dev bir penis görüntüsü veriyordu.
bir hafta sonra başbakan gitti kars'a. malum açıklamayı yaptı. muhtemelen o da penise benzettiği için rahatsız oldu ve ucube tanımını kullandı. her ne kadar hemfikir olsak da, bir sanat eseri hakkında yorum yapma hakkı herkes için geçerli olsa da, beğenmeyerek yıkılmasına karar vermek, bir başbakan'ın bile haddi olmasa gerek. şahsi olarak benim de estetik anlayışıma hitab etmese de, sanat eseri olmadığına karar verme yetisinin ne bende, ne de başbakan'da bulunduğunu düşünüyorum. birikimimiz yetmez. sanat eseridir ama ben beğenmedim, gücüm de var, o halde kaldırın şu ucubeyi gözümün önünden demek ise f ile başlayan o çirkin kelimeye* yapılmış bir ithaf olabilir ancak.
şehrin dokusu ile açık bir şekilde uyumsuz bu heykel. bir kere kars gibi, koyu kahverengi tonda bir şehre mermerden bembeyaz heykel dikmek bile hatalı bence. bronz'dan yapılsa bu kadar göze batmazdı sanırım. üstelik yüksek olsun, ermenistan'dan bile görünsün diye bir heykel yapılırken, bunun da düşünülürek, uzaktan da vermek istediği mesajı verebilen bir heykel yapılmalıydı. ermeniler'le başlayan sıcak ilişkilerin birden kesilmesinin heykelle alakası olabilir mi acaba? ermenistan'dan da kars'dan göründüğü gibi görünüyorsa bir ilgisi olabilir sanki.
yine de yıkılmamalı bu heykel. alternatif bir yere taşınabilir sanırım. yakından çekilmiş fotoğraflarında baktım, hiç de penise benzemiyor. güzel göründü gözüme hatta. ama başbakan beğenmedi diye heykel yıkmak, bir heykel için yıkmak fiilini kullanmak bile kulağıma yeterince korkutucu gelirken, sırf başbakan beğenmediği için kitap yakmanın, şarkı yasaklamanın, tablo parçalamanın yolunu açar bence.
ateş püsküren rte'den son nasibini almış anıt. heykelin adı insanlık anıtı bu heykele ucube diyende insanlık varmı önce ona bakmak lazım.
başladıkları bir anıtı bitirmiyorlar, ondan sonra çıkıp karşısına "ucube" diyorlar. e arkadaşım sen onu inşaat halinde, virane bırakırsan tabii ucube gibi görünür. dünyada bir hükümetin kendi döneminde yaptıkları bu denli büyük bir anıtı, yine kendilerinin yıkmaya kalktığı da görülmüş şey değildir sanırım.
bir sanat eserini sev(e)meyebileceğimiz gibi bu durumu sesli olarakta dile getirebiliriz, lakin bir sanat eserini eleştireceksek, sanatsal argümanlar ve konuya dair teknik enstrumanlar kullanmamız gerekir.
bunun dışında yapılan her eleştiri, bir tahammülsüzlük göstergesidir ki bunun en son kurbanlarından biri de kars insanlık anıtıdır.
ayrıca bir sanat eseri için en büyük talihsizliklerden biri de ideolojik ve siyasi tartışmalara malzeme olmaktır.
(bkz: skandallarla anılmak)
bunun dışında yapılan her eleştiri, bir tahammülsüzlük göstergesidir ki bunun en son kurbanlarından biri de kars insanlık anıtıdır.
ayrıca bir sanat eseri için en büyük talihsizliklerden biri de ideolojik ve siyasi tartışmalara malzeme olmaktır.
(bkz: skandallarla anılmak)
karşıyaka belediyesi'nin talip olduğu, kars belediyesi'ne bu taleple ilgili resmi yazı yazıldığının belirtildiği, izmir'e taşımak istenen heykel. insanlık anıtı'ndan, iktidar karşıtlığı anıtına dönüştürülmek istenen sanat eseri. bir heykelin bu kadar siyasi malzeme haline gelmesine üzülsem de, yine de karşıyaka'da, şu an bulunduğu yerden daha göze hitab eder duracağı kanaatindeyim.
http://www.ntvmsnbc.com/id/25171019/
not: sanatın siyaseti malzeme olarak kullanmasına değil, siyasetin sanatı malzeme olarak kullanmasına karşıyım.
http://www.ntvmsnbc.com/id/25171019/
not: sanatın siyaseti malzeme olarak kullanmasına değil, siyasetin sanatı malzeme olarak kullanmasına karşıyım.
(bkz: bu memlekette göte göt denir)
şu heykeli melih gökçek, ankara'ya diktirseydi burada bu heykeli vatan meselesi yapan arkadaşlar ucubeden, zike uzanan benzetmelerle hem gökçek'le hem heykelle türlü türlü dalga geçer demediklerini bırakmazlardı.
şu heykeli melih gökçek, ankara'ya diktirseydi burada bu heykeli vatan meselesi yapan arkadaşlar ucubeden, zike uzanan benzetmelerle hem gökçek'le hem heykelle türlü türlü dalga geçer demediklerini bırakmazlardı.
başbakanın sanata bakış açısını göstermesini sağlayan heykeldir.
insanlıktan nasibini almamış "yüksek" makamlı kişilerin bok attığı anıttır.
sanattan sadece biz anlarız diyenlerin taptığı ucube heykel.
çevresindeki tarihi eserleri gölgeleyen anıttır. daha tam olarak tamamlanmamıştır bile. izmir / karşıyaka bld. başk. istiyormuş anıtı, alsın canım, alsın. alsınlar kalplerinin tam ortasına yerleştirsinler. ((-;
güncel Önemli Başlıklar