bugün

allahın zor durumlarda yanlız bırakması olabilir.
facebookta populer olmak icin ateist olan ergenleri vardir. bayram sabahlari babalariyla camiye giderler.
Allah, onların kalplerini ve kulaklarını mühürlemiştir; gözlerinin üzerinde perdeler vardır. Büyük azab onlar içindir.

Ben demiyorum: bakara suresi 7. ayet.
görmedikleri bir şeye inanmak istememeleri, bu nedenlerden biri olabilir.
Kalbleri var, ama anlamazlar, gözleri var, ama görmezler, kulakları var, ama işitmezler. işte bunlar hayvan gibidir, hatta daha da aşağıdır.
dünyanın kutsal kitaplarda yazanlar gibi bir sebepten yaratıldığına,insanların ve diğer tüm canlıların tanrıya kulluk etmek için var olduğuna, ne zaman öleceklerinin belli olmadığı bir hayatta kimin neyin yazdığı belli olmayan bir kitabı takip etmenin saçma olduğunu düşünmeleridir. cümle devrik oldu ama anlayan anlar. ben ateist değilim ama sebep budur.
pelin batu'ya göre mantıklı insan olmalarıdır. bana da çok yanlış gelmiyor.
afrika'daki aç çocuklar olabilir mesela, savaşlar, adaletsiz bir dünya, kapitalist düzen...
haksız da sayılmazlar sanki.

not: ateist değilim.
Kardeşim zamanında yapmış, yapsın yine bir mucize inanalım. Bu kadar kasmaya gerek yok. Hayır o zaman insanlar görmüş ben şu an görmüyorum, onlar gördükleri için inandı gitsin cennete, ben görmediğim için inanmadım gidiyim cehenneme. Burada tam bir adaletten söz edebilir miyiz.
Yalnızca kendilerini ilgilendiren nedenlerdir, kaldı ki çoğu inananların inanma nedenlerinden daha tutarlıdır.
dinlerdeki sevap sayılan bazı zorunlulukların saçma gelmesi olabilir.
nedeni olmasi gerekmez yargilamamak gerekir.
(bkz: müslümanların allaha inanma nedenleri)
konseptin cevaplanamayan sorular, mucize hikayeleri ve dayanaksız iddialardan oluşması nedeniyle mantıksız gelmesidir.
düşünebilmeyi becerebilmeleri.
(türk ateistler için) arap ülkelerine bakmak yeterlidir.
ateizmin temellendrilmesinde 2 temel inanmama kuramı vardır.
bunlardan biri kötülük sorunu nedenidir. madem tanrı, mükemmel, iyi, bağışlayıcı vb özelliklere sahip. peki neden dünya da savaşlar, kıtlık, cinayet, tecavüz, yoksulluk vb kötüler var, Tanrı neden evrendeki acı, kötülük ve yetersizlikleri yaratmıştır?" sorusuna dayanır.
bir diğeri ise Nietzsche ve Sartre'ın söylemleri ile gelişen ahlaki gerekçeler kanıtıdır.Tanrı'nın varlığını kabul etmek insan özgürlüğünü reddetmektir. Sartre'a göre insanın özgürlüğünün yolu Tanrı'nın yokluğundan geçer.çünkü Tanrı'nın varlığı insanın özgür olarak kendi değerlerini yaratmasını engeller.
inandıktan sonra belli sınırlamalar altında yaşamak zor gelir.
bi nedeni olması gerek midir sorunsalıdır.
bir ateist şöyle anlatıyor:

'küçükken bahçemizde bir ağaç vardı, ben o ağacın dibine işerdim sabah akşam.

babaannem bana: 'oğlum çarpılırsın' derdi sürekli.

ben de inadına işerdim, baktım birşey olduğu yok, ateist oldum'

babaanne haklı çıkmış aslında, imansız olmuş. bundan fazla nasıl çarpılabilir bir insan.