bugün
- narin güran19
- karton toplayan çocuk silik yemelidir11
- jose mourinho23
- klarnet calan sarapci koala 68
- sabah başlayan baş ağrısı9
- anın görüntüsü30
- sözlük erkeklerinin sözlük kızlarına karşı tutumu13
- bütün sözlük erkekleri alçaktır15
- 21 eylül 2024 fenerbahçe'ye verilen penaltı18
- neden sürekli kabız oluyorum18
- sudekiray16
- sari renkli seker15
- victor osimhen9
- bik bik'in mutfağına konuk olmak15
- mert hakan yandaş12
- eve çağıran erko20
- bimde çalışanda akıl var mı16
- metin arolat46
- 21 eylül 2024 fenerbahçe galatasaray maçı109
- fenerbahçe taraftarı30
- ismail kartal9
- the crying one9
- okan buruk19
- fenerbahçe nasıl kurtulur10
- sözlükte nefret ettiğiniz yazarlar ve sebepleri18
- gabriel sara'ya 19 milyon veren mallar9
- fenerbahçe9
- siber güvenlik başkanlığı10
- arkadaşlar sizce bu bana yakışır mı10
- sözlük erkeklerinin arabaları10
- seks kasedinizi yaymakla tehdit edilse naparsınız10
- herkes uyudu mu8
- aranızda medyum olan var mı12
- fb gs'yi yensin götüme rakı şişesi sokarım8
- cumartesi gecesi fenerli yazarlar kucağa oturacak8
- b'u r c u23
- ya tarkan da ölürse10
- fenerbahçe galatasaray derbi sonucu ne olur15
- amca diyen kasiyer kız8
- otobüste uyuyamamak8
- bugün bir değişiklik yapalım bilgi entrysi girelim25
- kocam ol diyen kadın9
- bel çevreniz kaç cm11
- hangi sözlük kızıyla ne yapmak isterdin22
- nickli başlık açanlar kucağa alınacak12
- sağ yan ağrıması8
- hasta olsam geçmiş olsun der misiniz9
- bursa da başı açık öğretmen istmeyen okul müdürü19
- geçmiş olsun menuet13
- arkadaşlar beni neden insta'dan takip etmiyorsunuz12
kadın okur:
kitap ve özellikle edebiyat okuyan kadın.
ilk bakışta gereksiz gibi görünen bir başlık olsa da
elif şafak'ın okur kitlesini kadın-erkek olarak
kategorize eden yazısının bir bölümünü aktarmak için
açma gereği duyduğum başlık. işte elif şafak'ın
'kadın kahramanın elindeki roman' başlıklı
köşeyazısının bir bölümü:
Kadın okurlar yazarın cinsiyetini,
sanıldığı kadar önemsemiyorlar aslında.
Yazarın kadın mı erkek mi olduğunun,
hatta yaşının pek bir önemi yok.
Türkiye'deki kadın okurlar 'kitabın cinsiyetini'
önemsiyorlar. Ne de olsa erkek romancılar da
'dişi roman'lar yazabilir. Ve her kadın romancının
her yazdığı 'dişi' değildir. Ben bugün
geriye dönüp baktığımda tek tek ayırabiliyorum
romanlarımın cinsiyetlerini. Şehrin Aynaları
eril bir roman. Araf eril bir roman.
Diğerlerinin hepsi dişi.
Kör Ayna Kayıp Şark adlı kitabında edebiyat eleştirmeni
ve deneme yazarı Nurdan Gürbilek,
'Bir kültürün anlaşılmasında kuşkusuz
edebiyatın özel bir yeri var.' der. Ve ardından,
ilk bakışta önemsizmiş gibi duran bir ayrıntıdan söz eder.
'Ahmet Midhat'tan Yakup Kadri'ye, Hüseyin Rahmi'den
Halit Ziya'ya, Nabizade Nazım'dan Peyami Safa'ya
yarım yüzyılı aşkın bir süre boyunca yayınlanmış romanların
birçoğunda kadın kahramanın elinde bir roman vardır.
Daha da önemlisi okuduğu romandan fazlasıyla etkilenmiştir kadın.'
Türk romanında tekrar ve tekrar hayatı ve
aşkı romanlardan öğrenir kadınlar... Gürbilek, bu kalıbın
tesadüfi olmadığını, Doğu-Batı sorunsalında
nasıl ortaya çıktığını inceler yapıtında.
kitap ve özellikle edebiyat okuyan kadın.
ilk bakışta gereksiz gibi görünen bir başlık olsa da
elif şafak'ın okur kitlesini kadın-erkek olarak
kategorize eden yazısının bir bölümünü aktarmak için
açma gereği duyduğum başlık. işte elif şafak'ın
'kadın kahramanın elindeki roman' başlıklı
köşeyazısının bir bölümü:
Kadın okurlar yazarın cinsiyetini,
sanıldığı kadar önemsemiyorlar aslında.
Yazarın kadın mı erkek mi olduğunun,
hatta yaşının pek bir önemi yok.
Türkiye'deki kadın okurlar 'kitabın cinsiyetini'
önemsiyorlar. Ne de olsa erkek romancılar da
'dişi roman'lar yazabilir. Ve her kadın romancının
her yazdığı 'dişi' değildir. Ben bugün
geriye dönüp baktığımda tek tek ayırabiliyorum
romanlarımın cinsiyetlerini. Şehrin Aynaları
eril bir roman. Araf eril bir roman.
Diğerlerinin hepsi dişi.
Kör Ayna Kayıp Şark adlı kitabında edebiyat eleştirmeni
ve deneme yazarı Nurdan Gürbilek,
'Bir kültürün anlaşılmasında kuşkusuz
edebiyatın özel bir yeri var.' der. Ve ardından,
ilk bakışta önemsizmiş gibi duran bir ayrıntıdan söz eder.
'Ahmet Midhat'tan Yakup Kadri'ye, Hüseyin Rahmi'den
Halit Ziya'ya, Nabizade Nazım'dan Peyami Safa'ya
yarım yüzyılı aşkın bir süre boyunca yayınlanmış romanların
birçoğunda kadın kahramanın elinde bir roman vardır.
Daha da önemlisi okuduğu romandan fazlasıyla etkilenmiştir kadın.'
Türk romanında tekrar ve tekrar hayatı ve
aşkı romanlardan öğrenir kadınlar... Gürbilek, bu kalıbın
tesadüfi olmadığını, Doğu-Batı sorunsalında
nasıl ortaya çıktığını inceler yapıtında.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar