bugün
- anın görüntüsü26
- otobüste uyuyamamak8
- 21 eylül 2024 fenerbahçe galatasaray maçı73
- metin arolat27
- ctrlx9
- neden sürekli kabız oluyorum14
- sözlükte nefret ettiğiniz yazarlar ve sebepleri11
- narin güran17
- bugün bir değişiklik yapalım bilgi entrysi girelim25
- kocam ol diyen kadın12
- bel çevreniz kaç cm12
- bimde çalışanda akıl var mı13
- hangi sözlük kızıyla ne yapmak isterdin22
- nickli başlık açanlar kucağa alınacak12
- siber güvenlik başkanlığı9
- sudekiray12
- sağ yan ağrıması8
- menuet13
- hasta olsam geçmiş olsun der misiniz9
- bursa da başı açık öğretmen istmeyen okul müdürü19
- geçmiş olsun menuet13
- arkadaşlar beni neden insta'dan takip etmiyorsunuz12
- arkadaşlar cumaya neden gelmediniz11
- notaların cinsel ilişkiye girmesi10
- derbi sonrası mourinho'nun istifaya davet edilmesi11
- zafer partisi8
- uludağ sözlük discord grubu12
- sahilde eğlenen suriyeli genç erkek kardeşlerimiz14
- sözlükte tek destekçimin true olması8
- kuresel ikinma'nın ne biçim yetkili olması11
- çekrekliğe bi vursak yüzde 75i boşa gider10
- türk sevmeyip afgan ve suriyeli seven yazarlar17
- fenerbahçe galatasaray derbi sonucu ne olur15
- bana aşık yazarlar15
- kuresel ikinma'ya yetkili diyen zavallılar10
- gocu silik yesin kampanyası15
- doritoslu çiğ köfte16
- menuet'in çok gergin ve sinirli olması9
- ey müslümanlar inananlar haydi cumaya allah yoluna9
- gocu isimli küfürbazın çaylak olması10
- eve çağıran erko21
- umut halil icardi9
- türkiyede neden herşey pahalı8
- bir kadın sizi takip etmeden storynize bakıyorsa12
- cennetteki köşklerin 70000 odası olması11
- clara heidi'nin halası mı teyzesi miydi9
- ilk buluşmada erkekten istenecek belgeler9
- sözlük erkeklerinin mesleği ve maaşı23
- evlenmelik sözlük erkekleri18
- çok güzel ama aptal hatun25
ünlü polonyalı kemancı henryk wieniawski'nin ilk eseridir. 1846/47 yılında, keman ve piyano için yazılan bu eser belçikalı kemancı lambert massart'a ithaf edilmiştir.
mi majör tonundaki eser 20 ölçülük bir piyano girişiyle başlar. piyanonun ilk ölçülerde duyurduğu ezgiyi keman partisinde daha zengin bir biçimde ve gene aynı çok sesli halde duyarız. 8 ölçülük bu kısımdan sonra kemanın o eşsiz tınısını duyurur besteci bize. gene 20 ölçü boyunca dinlediğimiz bu tatlı bölüm kemanın 7-8 ölçülük bir kadansıyla son bulur. sonraki moderato bölümde ise keman ve piyano birlikte çok eşsiz bir melodi sunarlar. 30 ölçü süren bu bölümden sonra kemanın 24 ölçü boyunca durmadan 16'lık notalar çaldığı birinci varyasyon gelir. bu varyasyonu piyano, aynı baştaki yapıya benzer stilde yazılmış 8 ölçüyle bitirir. bestecinin tamamen legato olarak yazdığı ilk varyasyondan sonra kemanın kısa kısa çaldığı üçlemelerin olduğu ikinci varyasyonu duyarız. bu varyasyon boyunca piyano kemana birlik notalarla eşlik eder ve varyasyonu tıpkı eserin ilk başındaki stilde yazılmış 8 ölçüyle bitirir. üçüncü varyasyon kemandan dört sesli akorlar, ricochet onaltılık üçlemeler, bağlı çift sesler, altılamalar, pizzicatolar duyduğumuz ve piyanonun sekizlik akorlarla eşlik ettiği * eserin en renkli bölümüdür. bundan sonra gelen 24 ölçülük andante başlığı taşıyan bölümde ise, önceki üç varyasyonun telaşı son bulur gibidir. bu bölümün son 7-8 ölçüsüne kadar kemanın alto tınılarına sekizlik üçlemelerle eşlik eden piyano, son 8 ölçü boyunca soprano seslerde oktav olarak ezgiyi duyuran kemana tremolo akorlarla destek olur. final başlığı taşıyan son bölüm a tempo'dur *. 24 ölçü boyunca sekizlik üçlemeler, senkoplarda gelen üç sesli akorlar ve uzun gamlar çalan keman ve piyano, son 4 ölçüde benzer partiyi çalarak eseri çoşkuyla sonlandırırlar.
wieniawski'nin opus 1 numaralı bu eserinde karşımıza çıkan her şey * bestecinin, kemanın teknik sınırlarını sonuna kadar kullanmanın yanında melodik zenginliğe de ne kadar önem verdiğini bize kanıtlar.
mi majör tonundaki eser 20 ölçülük bir piyano girişiyle başlar. piyanonun ilk ölçülerde duyurduğu ezgiyi keman partisinde daha zengin bir biçimde ve gene aynı çok sesli halde duyarız. 8 ölçülük bu kısımdan sonra kemanın o eşsiz tınısını duyurur besteci bize. gene 20 ölçü boyunca dinlediğimiz bu tatlı bölüm kemanın 7-8 ölçülük bir kadansıyla son bulur. sonraki moderato bölümde ise keman ve piyano birlikte çok eşsiz bir melodi sunarlar. 30 ölçü süren bu bölümden sonra kemanın 24 ölçü boyunca durmadan 16'lık notalar çaldığı birinci varyasyon gelir. bu varyasyonu piyano, aynı baştaki yapıya benzer stilde yazılmış 8 ölçüyle bitirir. bestecinin tamamen legato olarak yazdığı ilk varyasyondan sonra kemanın kısa kısa çaldığı üçlemelerin olduğu ikinci varyasyonu duyarız. bu varyasyon boyunca piyano kemana birlik notalarla eşlik eder ve varyasyonu tıpkı eserin ilk başındaki stilde yazılmış 8 ölçüyle bitirir. üçüncü varyasyon kemandan dört sesli akorlar, ricochet onaltılık üçlemeler, bağlı çift sesler, altılamalar, pizzicatolar duyduğumuz ve piyanonun sekizlik akorlarla eşlik ettiği * eserin en renkli bölümüdür. bundan sonra gelen 24 ölçülük andante başlığı taşıyan bölümde ise, önceki üç varyasyonun telaşı son bulur gibidir. bu bölümün son 7-8 ölçüsüne kadar kemanın alto tınılarına sekizlik üçlemelerle eşlik eden piyano, son 8 ölçü boyunca soprano seslerde oktav olarak ezgiyi duyuran kemana tremolo akorlarla destek olur. final başlığı taşıyan son bölüm a tempo'dur *. 24 ölçü boyunca sekizlik üçlemeler, senkoplarda gelen üç sesli akorlar ve uzun gamlar çalan keman ve piyano, son 4 ölçüde benzer partiyi çalarak eseri çoşkuyla sonlandırırlar.
wieniawski'nin opus 1 numaralı bu eserinde karşımıza çıkan her şey * bestecinin, kemanın teknik sınırlarını sonuna kadar kullanmanın yanında melodik zenginliğe de ne kadar önem verdiğini bize kanıtlar.
güncel Önemli Başlıklar