bugün
- 34 yaş yazarlar birliği16
- sözlük erkeklerinin bugünkü kombinleri13
- ellerim bos gonlum hos11
- 2 şubat 2025 fenerbahçe çaykur rizespor maçı108
- mercedes 302 ile yolculuk yapmış efsanevi nesil9
- anın görüntüsü11
- 34 yaşında olmak21
- özlem zengin9
- şarkı yazmak13
- istanbulda geçinmek için 175k maaş yeterli olur mu10
- herkes uzman olduğu konuda yazsın35
- 2 şubat 2025 türk futbolunda kara gece56
- 1 şubat 2025 akdeniz depremleri30
- doğum oranı düşüşüne çözüm önerileri21
- 3 şubat 2025 gaziantep fk galatasaray maçı8
- kız yeğen sahibi olmak10
- ibo'nun dansöz sibel gökçeyi de sikmesi10
- kur an'ın yarattığı devrimler18
- sözlükte belediye başkanı olabilecek yazarlar18
- en son ne yediniz15
- karınız annenizi dövse boşanır mıydınız9
- martı ile korsan taksicilik yapmak istiyorum14
- sevgiliniz işsiz kalınca her ay 100k verir misiniz8
- öğretmenlere ıq testi şoku10
- iremga'nın hala yaşıyor olması17
- erkekleri cinsel obje olarak gören bayan15
- saraca silsüpüroğlu15
- sözlüğün en güzel popolu erkeği13
- pardonadinizasizmi34
- şarkı sözüyle mesaj vermek9
- 2 şubat 2025 fenerbahçeye verilen skandal penaltı13
- eski model araba almak14
- sözlük yazarlarının gelirleri ve borçları20
- true'nun çıkaracağı kitaba isim önerisi18
- sözlük hanımlarının bugünkü kıyafetleri12
- ai ile türkiye'yi özetleyen şarkı yaratmak8
- günün sözü8
- ulu yazarlarının yayınladığı ai modelleri21
- 5 teğmenin silahlı kuvvetlerden ihraç edilmesi41
- sözlük genelinin olgun erkeklerden hoşlanması15
- yakışıklı entellektuel mi eğlenceli mi romantik mi10
- yazarların tercih ettiği ölüm şekilleri11
- sözlükteki fakirler19
- gece 12 de elektrik süpürgesi çalıştıran komşu12
- sözlük yazarlarının dinlediği türküler10
- ayda 5000 dolar moskovada yeter mi21
- beyler bir sorum olacak8
- kabe resmiyle ai görselleri yaratmak9
- rte nin markete sığınması8
- istanbul nüfusu nasıl azaltılabilir14
görsel
Sualtı fotoğrafçılığı, fotoğraf branşları içerisindeki en zor disiplinlerden biridir.
Doğal yaşam ortamımızın dışında tüpten hava solumak zorunda olduğunuz, ışığın kırıldığı, görüşün düşük olduğu bir ortamda dengenizi sağlayıp, özel bir kılıf (housing) yardımıyla suyun altına indirdiğiniz fotoğraf makinenizle çekim yapılabilen, Suyun altında ışığın yoğun olarak kırılması nedeniyle harici ışık kullanımının da zorunlu olduğu bir uğraştır.
Sualtında serbest dalış (şnorkel) veya tüplü dalış (scuba, aletli dalış) ile fotoğraf çekilebilmektedir. Serbest dalış nefes tutarak yapıldığından sualtında kalabilme süresi kısıtlıdır. Elbette bu konuda eğitim alarak ve antrenman yaparak sualtında kalma süresini artırabilirsiniz. Tüplü dalış yapabilmek için yetkili bir dalış merkezinden eğitim almak zorunludur. Sualtı fotoğrafçılığında tüplü dalışın daha çok tercih edilmesinin nedeni, sualtında geçirilen sürenin uzun olması dolayısıyla çok dinamik bir ortamda en iyi kareyi alabilmek için yeterli beklemeyi yapabilmektir. Dalış eğitimi bu işin sadece başlangıcıdır. iyi bir sualtı fotoğrafçısı olmanın yolu, dalış becerilerinin de iyi seviyede olmasını gerektirir.
Sualtı fotoğrafçılığında kullandığımız kameralar ve temel fotoğraf kavramları karada kullanılanlar ile benzerdir. Fotoğraf çeken herkesin aşina olduğu DSLR, aynasız veya kompakt kameralar, uygun kılıflar ile sualtında da kullanılmaktadır. Alan derinliği, hareket izlenimi gibi temel kavramlar da aynıdır. Farklı olan sualtındaki ortamdır. Havadan yaklaşık 800 kat daha fazla yoğun olan bir ortamda çekim yaparken amacımıza uygun lens kullanılmalıdır. Yoğunluk ışığı kırmakta ve görüşü azaltmaktadır. Bunun yanı sıra planktonlar, mikro organizmalar ve partiküller de görüşü olumsuz şekilde etkileyebilmektir. Dolayısıyla çekim yaparken mümkün olduğu kadar konuya yaklaşmak, yani konuyla aramızdaki su miktarını azaltmak esastır. Bu nedenle sualtında ağırlıklı olarak ultra geniş açı, balık gözü ve makro lensler kullanılmaktadır.
Sualtı fotoğrafçılığındaki temel harici ışık kaynağı sualtı flaşlarıdır. Çeşitli özellik ve ebatlarda olabilen sualtı flaşları bu amaç için tasarlanmış amfibik ürünlerdir. Bazı fotoğrafçılar karada kullanılan flaşları özel kılıflar yardımıyla sualtında kullansalar da genel tercih sualtında kullanmak için özel olarak üretilen sualtı flaşlarıdır. Nedeni de ebat olarak küçük ve hafif olmalarıdır. Sualtında güç olarak en çok tercih edilen rehber numarası 20-24 aralığındaki flaşlardır. Özel amaçlar için daha güçlü flaşlar kullanılabilmektedir fakat sualtında ışık çok güçlü kırıldığından tercih, ışığı daha uzağa iletmek yerine konuya yaklaşmaktır.
Sualtı fotoğrafçılığı, fotoğraf branşları içerisindeki en zor disiplinlerden biridir.
Doğal yaşam ortamımızın dışında tüpten hava solumak zorunda olduğunuz, ışığın kırıldığı, görüşün düşük olduğu bir ortamda dengenizi sağlayıp, özel bir kılıf (housing) yardımıyla suyun altına indirdiğiniz fotoğraf makinenizle çekim yapılabilen, Suyun altında ışığın yoğun olarak kırılması nedeniyle harici ışık kullanımının da zorunlu olduğu bir uğraştır.
Sualtında serbest dalış (şnorkel) veya tüplü dalış (scuba, aletli dalış) ile fotoğraf çekilebilmektedir. Serbest dalış nefes tutarak yapıldığından sualtında kalabilme süresi kısıtlıdır. Elbette bu konuda eğitim alarak ve antrenman yaparak sualtında kalma süresini artırabilirsiniz. Tüplü dalış yapabilmek için yetkili bir dalış merkezinden eğitim almak zorunludur. Sualtı fotoğrafçılığında tüplü dalışın daha çok tercih edilmesinin nedeni, sualtında geçirilen sürenin uzun olması dolayısıyla çok dinamik bir ortamda en iyi kareyi alabilmek için yeterli beklemeyi yapabilmektir. Dalış eğitimi bu işin sadece başlangıcıdır. iyi bir sualtı fotoğrafçısı olmanın yolu, dalış becerilerinin de iyi seviyede olmasını gerektirir.
Sualtı fotoğrafçılığında kullandığımız kameralar ve temel fotoğraf kavramları karada kullanılanlar ile benzerdir. Fotoğraf çeken herkesin aşina olduğu DSLR, aynasız veya kompakt kameralar, uygun kılıflar ile sualtında da kullanılmaktadır. Alan derinliği, hareket izlenimi gibi temel kavramlar da aynıdır. Farklı olan sualtındaki ortamdır. Havadan yaklaşık 800 kat daha fazla yoğun olan bir ortamda çekim yaparken amacımıza uygun lens kullanılmalıdır. Yoğunluk ışığı kırmakta ve görüşü azaltmaktadır. Bunun yanı sıra planktonlar, mikro organizmalar ve partiküller de görüşü olumsuz şekilde etkileyebilmektir. Dolayısıyla çekim yaparken mümkün olduğu kadar konuya yaklaşmak, yani konuyla aramızdaki su miktarını azaltmak esastır. Bu nedenle sualtında ağırlıklı olarak ultra geniş açı, balık gözü ve makro lensler kullanılmaktadır.
Sualtı fotoğrafçılığındaki temel harici ışık kaynağı sualtı flaşlarıdır. Çeşitli özellik ve ebatlarda olabilen sualtı flaşları bu amaç için tasarlanmış amfibik ürünlerdir. Bazı fotoğrafçılar karada kullanılan flaşları özel kılıflar yardımıyla sualtında kullansalar da genel tercih sualtında kullanmak için özel olarak üretilen sualtı flaşlarıdır. Nedeni de ebat olarak küçük ve hafif olmalarıdır. Sualtında güç olarak en çok tercih edilen rehber numarası 20-24 aralığındaki flaşlardır. Özel amaçlar için daha güçlü flaşlar kullanılabilmektedir fakat sualtında ışık çok güçlü kırıldığından tercih, ışığı daha uzağa iletmek yerine konuya yaklaşmaktır.
Bilgilendirici güzel bir entrymize ev sahipliği yapan başlığımızdır.
güncel Önemli Başlıklar