bugün
- karınıza kaşarlı poğaça yapar mısınız14
- vücutçu aptal erkek vs gösterişsiz felsefi erkek16
- uludağ sözlüğe nasıl düştünüz33
- aykolik'in boyu yaşı kilosu mesleği9
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi18
- atatürk'ün hiç seçime girmeden ülkeyi yönetmesi12
- icardi190526
- insana kendini kötü hissettiren şeyler26
- bik bik bu sözlüğün divasıdır10
- anın görüntüsü14
- yazarların ruh hali10
- düz dünyacıların güneş tutulmasına bakışı12
- köpekler arasından seri katil çıkmaması9
- bik bik'i ağdacıya götürmek11
- iğrenç bir his tarif et29
- bik bik'in yaşı boyu kilosu8
- sel felaketinin nedeni cehapedir13
- fake hesabım için nick önerileri8
- türkiye de 120000 atatürk heykeli olması17
- mustafa sandal'ın 1 mayıs paylaşımı14
- ben bu davanın savcısıyım9
- suriyeliler suriye'ye dönsün12
- sözlüğün en götü güzel kızı21
- düşün ki o bunu okuyor13
- 1 mayıs8
- ahirette sorulacak ilk soru9
- en yaşlı özelliğiniz13
- memesi küçük olmak16
- köpekleri aklamak için sırtlana iftira atmak10
- oksijensizsu14
- güne bir şarkı bırak14
- emmanuel emenike15
- 1 mayıs 2024 borussia dortmund psg maçı9
- uludağ sözlüğün bitmiş olması23
- sözlük kızlarını kategorize eden utanmazlar18
- kocamsunun hazırladığı sürpriz15
- tilki ailesi9
- japonyada düşen insana yardım edenler12
- vahdettin'e hain diyenleri susturacak tarihi belge42
- club'a gidiyor musun diyen erkek9
- hamas bir terör örgütüdür9
- sözlük erkeğinden damat olmaz30
- temizlik hastası eşle sevişme öncesi diyaloglar12
- 30 nisan 2024 bayern münih real madrid maçı24
- sırtınızı bir sözlük kızına dayar mısınız8
- fatih terim'in yuhalanması16
- sürekli milletin entrylerini eleştiren tip11
- crop giyen erkek11
- nazar değdi sözlük12
- bir sözlük yazarını kaşır mısınız8
Kadının obje olmadığı, erkeklerden bir tık da üstte olması gerektiği gerçeği var. Erkek fiziksel olarak üstün olabilir fakat mutluluğu kadın sağlar toplumlarda.
ev kadınıysa kocasının yanıdır.
Kerhaneler de, meyhaneler de, pavyonlar da, barlar da, fuhuş çetelerinin elinde zevk objesıdır.
Sosyo ekonomik statü çok eski bir kanun ile belirleniyor genelde.
"Doğuştan"
Alt sınıflarda doğup üst sınıflara ulaşabilen insan sayısı (x) ile üst sınıfta doğup fakirleşerek alt sınıfa düşen insan sayısını (y) kıyasladığımızda yüz sene önce de yüz sene sonra da x büyüktür y sonucuna ulaşırız. Ama x öyle bir sayıdır ki doğduğu sınıfta kalan insanların sayısını temsil eden "z" den daima küçüktür.
Kısacası varoşlarda doğan annesi ev temizliğinde giden babası üç kuruşà çalışan bir kadın da bu sınıfın bir ferdi oluyor. Hatırı sayılır istisnaları vardır. Ama dediğimiz gibi y x den daima büyüktür. Z ise daima ama daima ikisinden de büyüktür.
işin acı tarafı kadın annesine benzer bir kader paylaşıyor. Çünkü dünya nin iğrenç reelliğinde "davul bile dengi Dengine" çalıyor.
Avam tabakasına mensup bir kadın sırf bu tabakaya mensup olduğu için(çoğunlukla seçme şansı olmadığı halde) yetersiz görülüyor. Yani kısacası o sosyo ekonomik düzenin acımasız anlayışında çorak toprağa atılacak bir tohum ve yeşermesi için çok fazla emek gerekiyor. Ama sürekli hareket halindeki piyasanın buna tahammülü ve zamanı yok. O daima hazır olanı istiyor ve hazırın tüketilmesini emrediyor.
"Doğuştan"
Alt sınıflarda doğup üst sınıflara ulaşabilen insan sayısı (x) ile üst sınıfta doğup fakirleşerek alt sınıfa düşen insan sayısını (y) kıyasladığımızda yüz sene önce de yüz sene sonra da x büyüktür y sonucuna ulaşırız. Ama x öyle bir sayıdır ki doğduğu sınıfta kalan insanların sayısını temsil eden "z" den daima küçüktür.
Kısacası varoşlarda doğan annesi ev temizliğinde giden babası üç kuruşà çalışan bir kadın da bu sınıfın bir ferdi oluyor. Hatırı sayılır istisnaları vardır. Ama dediğimiz gibi y x den daima büyüktür. Z ise daima ama daima ikisinden de büyüktür.
işin acı tarafı kadın annesine benzer bir kader paylaşıyor. Çünkü dünya nin iğrenç reelliğinde "davul bile dengi Dengine" çalıyor.
Avam tabakasına mensup bir kadın sırf bu tabakaya mensup olduğu için(çoğunlukla seçme şansı olmadığı halde) yetersiz görülüyor. Yani kısacası o sosyo ekonomik düzenin acımasız anlayışında çorak toprağa atılacak bir tohum ve yeşermesi için çok fazla emek gerekiyor. Ama sürekli hareket halindeki piyasanın buna tahammülü ve zamanı yok. O daima hazır olanı istiyor ve hazırın tüketilmesini emrediyor.
Günümüz sosyo ekonomik düzeninde kadının bulunduğu yeri, kendisine verilen değeri bir piramitle ortaya koyma, tanımlama çabası...
Kötü Çizimim ve yazım ile:
görsel
Klasik bir piramit Çiziminde takdir edilir ki alt alt sınıfı üstler de yükselen sınıfı temsil eder.
Piramidimizde ıv. ile numaralandırılmış kısım "işsiz, fakir ve açlık sınırındaki insanları", ııı. ile numaralandırdığımız kısım "asgari ücrete veya onun biraz üzerine çalışan insanları" ıı. ile numaralandırdığımız kısım "iki alt tabakaya nispeten çok daha iyi maaşlara fakat yine bir başkasının hesabına çalışan insanları" temsil etsin. ı. ile numaralandırdığımız kısım da tabi ki dünyayı yöneten gücün eli olan patron ve işveren sınıfını temsil ediyor.
Piramidin solundan başlayıp sağına doğru açılma eğilimi gösteren kesik kesik kırmızı çizgi ise erkek ve kadının bu piramitteki dağılımını gösteriyor. Sol taraf kadın sağ taraf erkek.
Yine piramidin var olduğu fakat benzerlerine nazaran daha makul bir sosyo ekonomik sistemde bu kesik kesik kırmızı çizgi normal şartlarda piramidin tepe noktasından tabanına doğru dik bir açı ile inmeli ve onu iki eşit parçaya bölmeli idi.
Tabi ki tam eşitliği öne çıkaran bir ekonomik sistemde bu piramit dahi olmamalıydı. Fakat eşitlik adalet demek değildi. Bu çok daha detaylı incelemeye mahkum bir konu olduğundan es geçip piramit üzerinden devam ediyorum.
Dünyanın her ülkesinde ekonomik sistem günümüz itibariyle yukarıdaki gibi. Peki neden sosyo ekonomik diyoruz? Çünkü genel itibariyle ekonomik durumunuz sosyal statünüzü de belirliyor.
Bu sosyo ekonomik piramitte ise kesik kesik kırmızı çizgi kadının yerini, sosyal statüsünü net bir şekilde ortaya koyuyor. Belki de en üst kısma parmak uçları ile tutunan kadının vücudunu tamamen yukarı çekecek güç ve kuvveti nereden bulacağı ya da yine en alt tabakada ölmekte olan kadının ölmemek için kimden destek bulacağı merak konusu.
sosyo ekonomik statüsü düşük kadın buna bağlı bir dizi sorun ile karşılaşıyor.
Kötü Çizimim ve yazım ile:
görsel
Klasik bir piramit Çiziminde takdir edilir ki alt alt sınıfı üstler de yükselen sınıfı temsil eder.
Piramidimizde ıv. ile numaralandırılmış kısım "işsiz, fakir ve açlık sınırındaki insanları", ııı. ile numaralandırdığımız kısım "asgari ücrete veya onun biraz üzerine çalışan insanları" ıı. ile numaralandırdığımız kısım "iki alt tabakaya nispeten çok daha iyi maaşlara fakat yine bir başkasının hesabına çalışan insanları" temsil etsin. ı. ile numaralandırdığımız kısım da tabi ki dünyayı yöneten gücün eli olan patron ve işveren sınıfını temsil ediyor.
Piramidin solundan başlayıp sağına doğru açılma eğilimi gösteren kesik kesik kırmızı çizgi ise erkek ve kadının bu piramitteki dağılımını gösteriyor. Sol taraf kadın sağ taraf erkek.
Yine piramidin var olduğu fakat benzerlerine nazaran daha makul bir sosyo ekonomik sistemde bu kesik kesik kırmızı çizgi normal şartlarda piramidin tepe noktasından tabanına doğru dik bir açı ile inmeli ve onu iki eşit parçaya bölmeli idi.
Tabi ki tam eşitliği öne çıkaran bir ekonomik sistemde bu piramit dahi olmamalıydı. Fakat eşitlik adalet demek değildi. Bu çok daha detaylı incelemeye mahkum bir konu olduğundan es geçip piramit üzerinden devam ediyorum.
Dünyanın her ülkesinde ekonomik sistem günümüz itibariyle yukarıdaki gibi. Peki neden sosyo ekonomik diyoruz? Çünkü genel itibariyle ekonomik durumunuz sosyal statünüzü de belirliyor.
Bu sosyo ekonomik piramitte ise kesik kesik kırmızı çizgi kadının yerini, sosyal statüsünü net bir şekilde ortaya koyuyor. Belki de en üst kısma parmak uçları ile tutunan kadının vücudunu tamamen yukarı çekecek güç ve kuvveti nereden bulacağı ya da yine en alt tabakada ölmekte olan kadının ölmemek için kimden destek bulacağı merak konusu.
sosyo ekonomik statüsü düşük kadın buna bağlı bir dizi sorun ile karşılaşıyor.
güncel Önemli Başlıklar