bugün
- herkesle iyi geçinmek13
- türbanlı bacımızın milletin ortasında öpüşmesi13
- hangi yazar hangi burç9
- sokak köpekleri9
- magicovento25
- kur koruma ne demek12
- 25 yaşındaki kız 38 yaşındaki erkek ilişkisi15
- kız arkadaşı yüzünden kendini asan genç8
- tebliğcilerin insanların giyimine karışması10
- kuduz karantinası olan bölgeden 35 köpek almak8
- özgür özel8
- lise mezuniyet törenleri10
- istanbul10
- kürt milliyetçiliğinin çok komik olması21
- tezgahtarlık yapan doktora mezunu28
- su faturasının elektrik faturasını sollaması9
- sözlükten hatun kaldırmak19
- uzay pornosunun adı ne olmalı15
- ali koç da bizim aziz yıldırım da bizim22
- gavsın 4 büyük meleğin özelliklerini taşıması13
- irem derici'nin erkek sevdası17
- anın görüntüsü11
- akraba evliliği bir özgürlüktür19
- savaştaki ülkelerden daha fazla enflasyon olması16
- rte türkiyenin geleceğinin garantisidir15
- bizi tanrı değil bilim kurtaracak16
- cinlerin musallat olma sebepleri20
- hiç yaşamadığın şeyi hatırlamak11
- ali koç12
- kadının kocasına ismi ile seslenmesi mekruhtur18
- ellerim bos gonlum hos9
- gideon reid morgan jj20
- jose mourinho15
- küresel ıkınmanın yahudi olması gerçeği14
- islam10
- meral akşener13
- bir insanın sizi sevmediğini nasıl anlarsınız12
- ctrlx ile adana sokaklarında gece vakti gezmek9
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle13
- allah'ın bizi yobazlarla imtihan ettiği gerçeği15
- arkadaşlar sizce bu bana yakışır mı8
- saraca silsüpüroğlu14
- tatvan belediyesinde rte'nin resminin indirilmesi26
- aktroll yazarları donuzlayıp umursamamak11
- amerikan film klişeleri9
- esma bint mervan15
- atatürk'ün yabancılarla evliliği desteklememesi11
- aziz yıldırım ve ali koç'un canlı yayına çıkması43
- dursun özbek'in aziz yıldırım'a verdiği ayar9
- erkek sünnetine 18 yaş sınırı getirilmesi16
doğaüstü güçlerin var bulunduğu ve bunlarla ilişki kurulabileceği temeline dayanan dinsel dünya görüşüdür. evet.
Akildan uzaklastiginda vardigin yer. Mistisizm plasebo etkisi gibidir. Bir hap yutarsin ve iyilestigine inanirsin. Halbuki bilimsel olarak o hapin sana bir faydasi yoktur. Sana iyilestigini dusundurten sey senin inancindir. Mistisizm huzur demektir, ote yandan ise gerceklerden uzaklasmadir. insanlar olumden korkarlar ve bir ote dunyanin varligina siginirlar. Korkmakta cok da haklilar. inanc hayati masallastirir. Masallar ise icinde yasamak icin degil, okunmak icin vardir.
Aklı mantıklı düşünmekten ne kadar soyutlarsan, o denli mistisizme kayarsın. Mistisizm beynin kapandığı bilinçaltı duyguların bir anda dışa vurulduğu bir alandır. Bu yüzden aşırı bir haz mekanizması olsa da yapılanlar çoğu kez dıştan görüldüğünde mantıksızdır. işte bu yüzden mistik deneyim Yaşayanlar inanmadan Bir şeylerin Anlaşılmayacak oldugunu söylerler.
tamamen saçmalıktır. kendini bilinmezliğe teslim ederek bir nevi kendinden geçme halidir. bedava bonzaidir. zaten dinin beslendiği de budur. kapalılık ve bilinmezlik üzerinde fantezi satan safsatalar bütünüdür din.
(bkz: necip fazıl kısakürek)
duyu ötesi.
Eş anlamlısı gizemcilik demektir bazı felsefecilerin savunduğu bir takım görüşlerden oluşan mistisizm, din ile karşı karşıyadır mistisizmde kabullenmeme arayış ve sezgi vardır din de ise kabulleniş vahiylere inanış vardır.
ilhan irem in bir zamanlar müdavimi olduğu inanış tarzı.
duygu ve sezgiye dayalı bir inanç yolu olarak, us ile deney alanı dışında, duygu ve sezgilerle gerçeğe ulaşma anlayışıdır. Tanrıbilimsel açıdan, kişinin kendi içine kapanarak, Tanrı'yı kendinde araması biçiminde de tanımlanır. Mistisizmin son aşaması, Tanrı'nın varlığında eriyerek, kişiliğin yok edilmesidir.
kapadokya vadilerine dolunaylı gecelerde gökten yağandır...
her dinin mistik bir uzantısı vardır ama ozellikle col kaynaklı islam dini
tamamen mistisizm uzerine kurulmustur. mistisizm bir anlamda gercekle-gerceklikle
bagını koparmak ve hayal dunyasında yasamaktır. peki insan neden gercekten kacma ihtiyacı duyar? mistisizm ancak gercekligin rahatsızlık ve acı verdigi durumlarda cozumsuz kalan insanın icine girdigi bir ruh halidir, tavırdır.neden arabesk kultur doguda bir kult-yasama bicimi haline gelmistir? cunku hukuk yoktur. hukukun olmadıgı durumda ezilen ve cozumsuz kalan birey sızlanmaya baslar. mistisizm cozumsuzluge
karsı burunulmus bir ruh halidir. gercek olan maddedir, maddeden bagımsız bir ruh dusunulemez. dogulu mistisizm ve onun yarattıgı arabesk kulturu hayatın orta yerinde tutmaya devam ettigi surece aklını kullanmadıgı surece ezilmeye devam edecektir.
ayrıca batı toplumlarında endustrilesme sonucu ortaya cıkan yabancılasma ve sevgisizlik
bazı batılı bireyleri arayısa ve dogu mistisizmine yoneltmektedir.
(bkz: colden gelen din)
(bkz: ciki ciki teorisi)
tamamen mistisizm uzerine kurulmustur. mistisizm bir anlamda gercekle-gerceklikle
bagını koparmak ve hayal dunyasında yasamaktır. peki insan neden gercekten kacma ihtiyacı duyar? mistisizm ancak gercekligin rahatsızlık ve acı verdigi durumlarda cozumsuz kalan insanın icine girdigi bir ruh halidir, tavırdır.neden arabesk kultur doguda bir kult-yasama bicimi haline gelmistir? cunku hukuk yoktur. hukukun olmadıgı durumda ezilen ve cozumsuz kalan birey sızlanmaya baslar. mistisizm cozumsuzluge
karsı burunulmus bir ruh halidir. gercek olan maddedir, maddeden bagımsız bir ruh dusunulemez. dogulu mistisizm ve onun yarattıgı arabesk kulturu hayatın orta yerinde tutmaya devam ettigi surece aklını kullanmadıgı surece ezilmeye devam edecektir.
ayrıca batı toplumlarında endustrilesme sonucu ortaya cıkan yabancılasma ve sevgisizlik
bazı batılı bireyleri arayısa ve dogu mistisizmine yoneltmektedir.
(bkz: colden gelen din)
(bkz: ciki ciki teorisi)
Din ve mistisizm birbirinin tersidir.
Mistisizmde hayranlık, arayış vardır.
Dinde ise tanrı tarafından vahiy yollanmıştır ve
herşeyin yanıtının olduğu kabul edilir.*
Mistisizmde hayranlık, arayış vardır.
Dinde ise tanrı tarafından vahiy yollanmıştır ve
herşeyin yanıtının olduğu kabul edilir.*
Mysticism Yunanca mystikos yani Eleusis Gizemlerine "katılan kişi" (initiate) ve gizemlere katılım anlamına gelen mysteria) terimiyle ilişkilidir. Kelimenin kökeni hakkıdaki görüşlerden biri Yunanca'da dudak ve gözleri kapamak anlamına gelen mueinden geldiği yönündedir.[ Ancak günümüzde mistisizm kelimesi Eleusis gizemlerinden daha çok Neoplatoncu manevi hakikat veya Tanrı ile doğrudan deneyim, sezgi veya içe bakış yoluyla özdeşleşme veya yeni bir idrak seviyesine varma anlamında kullanılmaktadır. Bu deneyim yoluyla bilgeliğe ulaşılır.
Mistisizm terimi çoğunlukla ana akım dini öğretilerle ilişkili veya bu öğretiler üzerine bina edilmesine rağmen dışsal (exoteric) uygulamaların ötesine geçen inanç ve uygulamalara işaret edilmekte kullanılır. Örneğin Kabala Musevilik içinde, Tasavvuf islam içinde bir mistik hareket iken Gnostisizm hem Hristiyanlık içinde bir mistik hareket hem de Hristiyanlığın dışına çıkan çeşitli mistik gruplara işaret etmekte kullanılan bir terimdir. Kimileri Hristiyanlığın Musevilikten doğan bir mistik grup olduğunu iddia etmiştir. Budizm'de Vajrayana, Hinduizm'de de Vedanta bu dinlerin mistik kolları kabul edilebilir.
insanoğlu, tarihin belli dönemlerinde, görünen ve bilinen yollardan ulaşamadığını anladığı bazı gerçeklere, "gözlerini kapayarak", sezgileri ile ulaşmaya çalışmıştır. Mistisizm bu çabaların sonucu olarak ortaya çıkmıştır.
Araştırmalar, islamiyetten önceki Türk ve islam öncesi çok dinli Arap topluluklarında da mistisizmin yaşadığını göstermektedir. Buna göre, örneğin şaman dinine inanan insanlar, evrende hiçbir şey yokken, bir tek varlığa inanırdı. O' da güzellik yani "cemal" idi. Ondan baska duyan ve gören yoktu. Söylenceye (mitolojik inanca) göre, evren ve dünya, güzel olan bu varlığın, bir gün yalnızlıktan usanması ve evreni yaratmasıyla oluştu. Şaman dinine inanan Türklerin islamdan önce inandığı şaman dinindeki Tanrı (Cemalullah) bu tanrıdır.
Benzer bir durum, islamiyetten önce yaşamış olan Arap toplumları için de geçerlidir. Bu dönemde, çok Tanrılı inanca sahip olan Araplar için, her Tanrının, korkuyla beslenen bir etki ve yaptırım gücü vardı.
Tasavvuf, evreni var eden, Tanrı ile, insan arasında bir sevgi bağı oluşturma temeline dayanan bu inançların uzantısı olarak doğmuştur.
Mistisizm ve modern analitik felsefe mistisizmin deneyimsel ve bütüncül olması ve mistik deneyimin genellikle ifade edilemezliği, modern felsefenin ise analitik, sözel ve indirgemeci oluşu sebebiyle birbirleriyle zıtlık oluşturur. Ancak mistisizm ile felsefe arasındaki bu ayırım modern dünyaya özgüdür. Tarihin büyük bölümünde mistik ve felsefi düşünce birbirleriyle yakından ilişkili olmuştur. Plato ve Pisagor ve bir ölçüde de Sokrat'ın öğretilerinde açık mistik unsurlar bulunmaktadır.; pek çok büyük Hristiyan mistik aynı zamanda döneminlerinin önde gelen filozoflarıdır ve Buda'nın sutraları ve Şankara'nın 'Ayırım Mücevheri'nde mistik fikirler yüksek bir analitik yaklaşımla değerlendirilmiştir. Mistisizm ve modern felsefe arasındaki uçurum temelde modern felsefedeki doğal bilimlerden etkilenen belirli bilimci okulların etkisinden kaynaklanmaktadır. mistik düşünce ikiye ayrılır:panteizm ve pananteizm.ilki evreni tanrı olarak görür ya da tersi.ikincisi ise evreni tanrıda görür.ilkinde kişisel bir tanrıya yer yokken ikincisi evreni tanrının bir parçası olarak görür.ilki hayatın akışına değişime özel bir önem vererek doğayla bütünleşmeyi savunurken ikincisi doğayı tanrının bir eseri olarak kavrar.mistisizm ikisinde de farklı kavrayış ve algılamalar doğurur.iki sistemin birleşimi olarak görülebilecek süreç teolojisi ise evrenin tanrıyla beraber devindiğini savunmaktadır.
http://tr.wikipedia.org/wiki/Mistisizm
Mistisizm terimi çoğunlukla ana akım dini öğretilerle ilişkili veya bu öğretiler üzerine bina edilmesine rağmen dışsal (exoteric) uygulamaların ötesine geçen inanç ve uygulamalara işaret edilmekte kullanılır. Örneğin Kabala Musevilik içinde, Tasavvuf islam içinde bir mistik hareket iken Gnostisizm hem Hristiyanlık içinde bir mistik hareket hem de Hristiyanlığın dışına çıkan çeşitli mistik gruplara işaret etmekte kullanılan bir terimdir. Kimileri Hristiyanlığın Musevilikten doğan bir mistik grup olduğunu iddia etmiştir. Budizm'de Vajrayana, Hinduizm'de de Vedanta bu dinlerin mistik kolları kabul edilebilir.
insanoğlu, tarihin belli dönemlerinde, görünen ve bilinen yollardan ulaşamadığını anladığı bazı gerçeklere, "gözlerini kapayarak", sezgileri ile ulaşmaya çalışmıştır. Mistisizm bu çabaların sonucu olarak ortaya çıkmıştır.
Araştırmalar, islamiyetten önceki Türk ve islam öncesi çok dinli Arap topluluklarında da mistisizmin yaşadığını göstermektedir. Buna göre, örneğin şaman dinine inanan insanlar, evrende hiçbir şey yokken, bir tek varlığa inanırdı. O' da güzellik yani "cemal" idi. Ondan baska duyan ve gören yoktu. Söylenceye (mitolojik inanca) göre, evren ve dünya, güzel olan bu varlığın, bir gün yalnızlıktan usanması ve evreni yaratmasıyla oluştu. Şaman dinine inanan Türklerin islamdan önce inandığı şaman dinindeki Tanrı (Cemalullah) bu tanrıdır.
Benzer bir durum, islamiyetten önce yaşamış olan Arap toplumları için de geçerlidir. Bu dönemde, çok Tanrılı inanca sahip olan Araplar için, her Tanrının, korkuyla beslenen bir etki ve yaptırım gücü vardı.
Tasavvuf, evreni var eden, Tanrı ile, insan arasında bir sevgi bağı oluşturma temeline dayanan bu inançların uzantısı olarak doğmuştur.
Mistisizm ve modern analitik felsefe mistisizmin deneyimsel ve bütüncül olması ve mistik deneyimin genellikle ifade edilemezliği, modern felsefenin ise analitik, sözel ve indirgemeci oluşu sebebiyle birbirleriyle zıtlık oluşturur. Ancak mistisizm ile felsefe arasındaki bu ayırım modern dünyaya özgüdür. Tarihin büyük bölümünde mistik ve felsefi düşünce birbirleriyle yakından ilişkili olmuştur. Plato ve Pisagor ve bir ölçüde de Sokrat'ın öğretilerinde açık mistik unsurlar bulunmaktadır.; pek çok büyük Hristiyan mistik aynı zamanda döneminlerinin önde gelen filozoflarıdır ve Buda'nın sutraları ve Şankara'nın 'Ayırım Mücevheri'nde mistik fikirler yüksek bir analitik yaklaşımla değerlendirilmiştir. Mistisizm ve modern felsefe arasındaki uçurum temelde modern felsefedeki doğal bilimlerden etkilenen belirli bilimci okulların etkisinden kaynaklanmaktadır. mistik düşünce ikiye ayrılır:panteizm ve pananteizm.ilki evreni tanrı olarak görür ya da tersi.ikincisi ise evreni tanrıda görür.ilkinde kişisel bir tanrıya yer yokken ikincisi evreni tanrının bir parçası olarak görür.ilki hayatın akışına değişime özel bir önem vererek doğayla bütünleşmeyi savunurken ikincisi doğayı tanrının bir eseri olarak kavrar.mistisizm ikisinde de farklı kavrayış ve algılamalar doğurur.iki sistemin birleşimi olarak görülebilecek süreç teolojisi ise evrenin tanrıyla beraber devindiğini savunmaktadır.
http://tr.wikipedia.org/wiki/Mistisizm
(bkz: tasavvuf)
Bir konuda en üst derecede bulunabilme tutkusu.
Felsefe Allah'a ve gerçeğe akıl ve araştırma yolu ile değil de gönül yolu ile,duygu ve sezgi ile ulaşabileceğini kabul eden felsefe ve din doktrini,gizemcilik.
(bkz: mistik)
Felsefe Allah'a ve gerçeğe akıl ve araştırma yolu ile değil de gönül yolu ile,duygu ve sezgi ile ulaşabileceğini kabul eden felsefe ve din doktrini,gizemcilik.
(bkz: mistik)
güncel Önemli Başlıklar